Suyun Hidrojeni Nasıl Ayırtılır.?
-
Phonecx bunu yazdı:
-----------------------------Aranırken daha güzel bir yazı buldum. :)
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/yakitlar_yaglar/Hidrojen.htm
Hidrojeni nasıl ayrıştıracağın, nasıl depolayacağın ve içten yanmalı motorlarda nasıl kullanacağına değinilmiş..
-----------------------------Ohhooo hocam harikasın Vesselam Yüreğüne sağlık Emek verdin mutlu ettin beni Çok sağol.
-
www.metalurji.org.tr/dergi/dergi134/d134_101105.pdf
Bu pdf yede bakmanı öneririm.. Hidrojeni ayırmak için 5 tane temel yöntem varmış.. Tabi bunların kaç tanesini evde yapabilirsin bu sorgulanır.. En basiti elektroliz gibi geldi bana..
-
Phonecx bunu yazdı:
-----------------------------www.metalurji.org.tr/dergi/dergi134/d134_101105.pdf
Bu pdf yede bakmanı öneririm.. Hidrojeni ayırmak için 5 tane temel yöntem varmış.. Tabi bunların kaç tanesini evde yapabilirsin bu sorgulanır.. En basiti elektroliz gibi geldi bana..
-----------------------------Şimdi hocam benim fikrim şu, Depolanmış hidrojen, kanaatimce Araba motorunda oldukça tehlikeli olabilir, nihayetinde, son derece yanıcı bir maddedir. ancak gerçek zamanlı üretilen hidrojenin benzin desteği ile motorda tüketilmesine dayanan bir teknik benim şimdilik fikrimdir. En azından tahlike anında kontağı kapamanla hidrojenin beslenme varolma olayını kesmiş olursun, üretildiği anla birlikte motora gönderilmesi şeklinde yani düşünebilirsiniz. Bu şekilde tasarladığım zaman bir depo benzin ile sanırım en kötü ihtimal 4 depo benzin ile alınan yol katedilebilir. tabi iyi bir ayar ve düzenek gerekmekte.
-
shockman bunu yazdı:
-----------------------------
Phonecx bunu yazdı:
-----------------------------www.metalurji.org.tr/dergi/dergi134/d134_101105.pdf
Bu pdf yede bakmanı öneririm.. Hidrojeni ayırmak için 5 tane temel yöntem varmış.. Tabi bunların kaç tanesini evde yapabilirsin bu sorgulanır.. En basiti elektroliz gibi geldi bana..
-----------------------------Şimdi hocam benim fikrim şu, Depolanmış hidrojen, kanaatimce Araba motorunda oldukça tehlikeli olabilir, nihayetinde, son derece yanıcı bir maddedir. ancak gerçek zamanlı üretilen hidrojenin benzin desteği ile motorda tüketilmesine dayanan bir teknik benim şimdilik fikrimdir. En azından tahlike anında kontağı kapamanla hidrojenin beslenme varolma olayını kesmiş olursun, üretildiği anla birlikte motora gönderilmesi şeklinde yani düşünebilirsiniz. Bu şekilde tasarladığım zaman bir depo benzin ile sanırım en kötü ihtimal 4 depo benzin ile alınan yol katedilebilir. tabi iyi bir ayar ve düzenek gerekmekte.
-----------------------------Pdf'den alıntı:
Hidrojen, gaz halinde, sıvı halinde veya bir kimyasal bileşik içinde depolanabilir. Daha çok
gaz halinde saklanmaktadır. Fakat düşük yoğunluklu olduğundan çok yer kaplar. Bunun
için basınçlı tanklarda ve tüplerde sıkıştırılmış olarak saklanır. Tank malzemeleri hafiflik
ve güvenlik açılarından geliştirilmektedir.Burada bahsettiği üzere, hidrojeni depolamak öyle her babayiğidin harcı değil.. Belki anlık olarak üretlip borular ile motora verilebilir.. Ama hidrojen deposu yapıp, bu depoya hidrojen basmak oldukça zor olacaktır.. Sıvı hale getirebileceğinide sanmıyorum.. Hatırladığım kadarıyla o kadar kolay bir iş değildi.. Elde edebileceğin H'nin gaz hali.. Ama şimdi bir sorunun var.. Bu gazı nasıl ve ne şekilde depolayacaksın.. Yoğunluğu çok düşük olduğu için ya depoya az koyacaksın, yada depon h'nin basıncını kaldırabilecek kalitede olacak..
En iyisi sen şurdaki makaleye bir göz at.. :)
Hidrojenin DepolanmasiHidrojen basınç altında gaz olarak veya 20K sıcaklıkta sıvı olarak büyük hacimlerde depolanabilir. Sıvılaştırarak depolamanın maliyeti diğerinin on katı civarındadır. Hidrojen düşük basınçlı gaz depolarında, yüksek basınçlı çelik tanklarda ve düşük sıcaklık tekniğinin uygulandığı depolarda biriktirilir. Sıvı hidrojen, hacmi 1000m3 veya daha fazla olan özel yalıtımlı geniş tanklar içinde büyük ölçekte depolanabilir.
Hidrojen bir enerji taşıyıcı olarak kullanıldığında doğacak büyük ölçekte depolama gereksinimi yer altında gözenekli rezervuarlar (su rezervleri gibi) içinde karşılanabilir.
***Yerüstünde Depolama***
>Basınçlı Gaz ve Düşük Sıcaklıkta Sıvı (özel tanklar içinde)
>Boru Hatları
>Metal Hidrürler, Metal nanoyapılar
>Karbon nanoyapılar, Cam Mikrokürecikler
***Yeraltında Depolama***
>Gözenekli Rezervuarlar (su, doğalgaz, petrol yatakları)
>Mağaralar (tuz yatakları, eski madenler vb)
Hidrojen aynı zamanda metal hidrürler(5), nano yapılı karbon(5), grafit(5) ve metaller(6) ve cam mikrokürecikler(7) içinde depolanabilir.
Depolama sistemlerinde hidrojen kapasitesinin ağırlık açısından %6.5 H2, hacim açısından 62 kg H2/m3 olarak hedeflenmesi ABD Enerji Bakanlığı tarafından öngörülmektedir.Kaynak: http://www.kimyasanal.net/konugoster.php?yazi=57127eh7rd
-
bende suyu elektroliz edip H2 elde etmeye çalışıyordum ama gidip bi tüp h2 almak çok daha ucuz. uçan balon satan birine gidip nerde doldurtuyonuz diye sorcan.bakma normalde ipnelerin He ile doldurması lazım ama daha ucuz ve hafif oldugu için yanıcı olmasına ragmen H2 dolduruyolar.
eğer dersen ben ille elektroliz yapcam diye soyleyim. önce bi şarj aleti alıyosun (cep telefonu şarj ı) onun ucunu kesiyorsun. iki kablo cıkıyor. biraz soyup bu kabloları 07 uç a bağlıyıp bantlıyosun. sonrada bi bardak suya bol tuz döküp karıştırıyorsun.sonra şarj aletini fişe takıp elektrotları (07 uç) suya daldırıyorsun.
iki uçtanda kabarcıklar halinde gaz çıkcak biri klor (Cl) diğeri hidrojen (H2).bu arada klor zehirlidir oyuzden yaparken çamları açmalısın.etraf çamaşır suyu gibi kokar(klordan dolayı)
suyun içindeyse NaOH çözeltisi oluşur.
-
Hocam çok güzel anlatılmış makalelerde konu ama, kanaatimce, Depolamaya ayıracağım ek enerji maliyetini ürettiğini aynı anda kullan olarak kullanmak şeklinde değerlendirirsem daha karlı olacağımı düşünüyorum, ayrıcada, Hidrojen benim aslında ürktüğüm bir yakıt türüdür, gerçek anlamda korkunç yanıcı bir maddedir. o yüzden yüksek oranlarda içerisinde kendimi ve ailemi taşıdığım taşıtta bulundurmayı Can güvenliği açısından doğru görmemekteyim.
-
shockman bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam çok güzel anlatılmış makalelerde konu ama, kanaatimce, Depolamaya ayıracağım ek enerji maliyetini ürettiğini aynı anda kullan olarak kullanmak şeklinde değerlendirirsem daha karlı olacağımı düşünüyorum, ayrıcada, Hidrojen benim aslında ürktüğüm bir yakıt türüdür, gerçek anlamda korkunç yanıcı bir maddedir. o yüzden yüksek oranlarda içerisinde kendimi ve ailemi taşıdığım taşıtta bulundurmayı Can güvenliği açısından doğru görmemekteyim.
-----------------------------dostum bence benzin deposuna biraz nitrometan (CH3NO2) dök daha iyi.%5 i geçmemesi salık verilir. bende pek bilmiyom ama internetten nerde bulacağını filan yazar.
-
Anında elde ettiğinde ortaya birde O2 çıkacak.. Ve elektroliz için gerekli enerji kaynağı yani akü ne kadar dayancak ? Bu işin yüzü astarından pahalı olacak gibi gözülüyor ? :) Ama yakıt bedava olucak o başka iş.. Her benzincide araba yıkamak için bir çeşme var nasılsa :)
Hidrojen elde etmenin bir yolu daha var.. Aklıma yeni geldi.. Karadeniz'de malum H2S var :) Karadenizdeki hidrojen varlığı ve bu hidrojenin nasıl kullanılabileceği birçok bilimsel makaleye konu olmuştur.. Türkiye Karadeniz'e H2S için boru attığında hidrojeni sudan ayrıştırmana gerek kalmayacak.. Böylece su rezervlerimizdede bir sorun çıkmayacak..
Ve uçuk bir fikrim daha var.. Deniz suyu kullanırsın.. Hem hidrojeni sudan ayrıştırırsın hemde yol alırken evin için gerekli tuzu oluşturursun.. Buda bir fikir :)
-
Phonecx bunu yazdı:
-----------------------------Anında elde ettiğinde ortaya birde O2 çıkacak.. Ve elektroliz için gerekli enerji kaynağı yani akü ne kadar dayancak ? Bu işin yüzü astarından pahalı olacak gibi gözülüyor ? :) Ama yakıt bedava olucak o başka iş.. Her benzincide araba yıkamak için bir çeşme var nasılsa :)
Hidrojen elde etmenin bir yolu daha var.. Aklıma yeni geldi.. Karadeniz'de malum H2S var :) Karadenizdeki hidrojen varlığı ve bu hidrojenin nasıl kullanılabileceği birçok bilimsel makaleye konu olmuştur.. Türkiye Karadeniz'e H2S için boru attığında hidrojeni sudan ayrıştırmana gerek kalmayacak.. Böylece su rezervlerimizdede bir sorun çıkmayacak..
Ve uçuk bir fikrim daha var.. Deniz suyu kullanırsın.. Hem hidrojeni sudan ayrıştırırsın hemde yol alırken evin için gerekli tuzu oluşturursun.. Buda bir fikir :)
-----------------------------Ehheh evet sanırım haklısın. :) Akü dayanmasına gerek yok hocam, İlk hareketten hemen sonra Aracın Jeneratörü ne güne duruyor, Elektrik Motor Döndükçe zaten üretiliyor, gel gelelim, Benzin ihtiyacı Rolanti seviyesine düşürülecek, yada Hareket esnasında ihtiyaca göre az farklarla arttırılabilir, düzenek gaz verirken Hidrojenin motora gönderiminin oranı ile ilgili olacağından sanırım çok büyük sorun olmayacaktır.
Dodobig Hocam senin fikrinde güzel, Göz önünde bulunduracağım.
-
Peki motora gönderdiğin hidrojen miktarını nasıl ayarlayacaksın ? Fazla gönderirsen gaz sıkışıp motoru patlatabilir.. Benim önerim yakıt sistemini kontrol eden bir mikroişlemci.. Birde bu mikroişlemcinin programı var.. Üniversitedeki matematik sorularına döndü bu olay.. Soru içinde soru çıkıyor.. :)
Ayrıca seni tebrik etmek istiyorum.. Hidrojen geleceğin öngörülen enerji kaynaklarından birisi ve Türkiye'de birilerinin bu konuyla ilgilenme cesaretini göstermesi oldukça hoşuma gitti.. Umarım istediğin sonucu elde edemesen bile, yaptığın çalışmaları birileri değerlendirip, üzerine birşeyler koyarak, ortaya birşeyler çıkarabilirler.. Bu tek temennim..