Tarihseverler Bir Sorum Var
-
Ssativa bunu yazdı
sanıyorum şunun için;muaviye şii olduğu için başkenti şiilerin olduğu yere taşımış olabilir.
Muaviye sii degildi dostum.. Yezidin oz babasiydi hem o zaman sii sunni ayrimi yoktu ayrica muaviye ile hz.ali yezid ile hz.hasan halifelik icin savastilar -
stratejik konumdan dolayıdır
-
Net olarak cevabını vereyim ;
İslamı daha geniş topraklara yaymak için, yani başkent fethedilecek yerlere yakın konumlara taşınır ki; fetih işi kolaylaşsın.
-
Kufede Hz.Ali sehit edilmistir ve yonetimin orda kalmasi problem teskil edecektir.Nitekim Kufe halki Hz.Alinin sehit edilmesine cok tepkilidir.
ataturkcu1 tarafından 20/Ara/12 13:07 tarihinde düzenlenmiştir -
MaviGozluDev bunu yazdıPalerider bunu yazdı
Hocam okuduğum anladığım kadarıyla emevi devletini kurduktan sonra suriyeyi tamamıyla yönetimi altına almış askeri olarak çok güçlenmiş ve halifeliği ele geçirmiş iç karşıklıkları bastırdıktan sonra yayılmaya başlamış ta ispanyaya kadar bayağı bir yayılmış zaten şamı da biliyordu orada valilik yapmış bu yüzden taşımış sanırım ayrıca başkent medineydi daha sonra Hz. Ali küfeye taşımış başkenti ve bu adam da Hz. Aliye düşman bir adam onunla savaşmış ve Hz. Ali Küfede öldürülmüş. Muaviye Hz. Alinin halife olmasına karşı çıktı çünkü tanımamasının sebebi kendi hilafetini ilan edip saltanatını kurmaktı. Hz. Ali, Şam valiliğine bir başkasını atayınca da çekişme savaşa dönüştü sonuç alınamayınca hakeme danışıldı o da Muaviyeyi haklı buldu halifelik Muaviyeye geçti adam yayılınca da valilik ne kelime ben başkenti buraya taşıyorum gibisinden başkenti küfe'den şam'a taşımış sanırım.
hocam Hz.Ali ile Muaviye arasında bi Hasan var Ali oğlu. Muaviye Ali'den değil, Hasan'dan alıyo halifeliği. Hasan'ı tanımıyo. Hasan-Muaviye arasında yenişemedikleri savaş felan gerçekleşiyo, onun ardından Hasan anlaşıp biat ediyo Muaviye'ye. Bende o günlerde yaşadığımdan söylemiyorum bunları tabi , okuduklarım böyle anlatıyodu :)
Şimdi o olay şöyle Hz Ali vefat edince Muaviye Halifeliğini ilan Ediyor. Hz alinin oğlu Hz.Hasan da Halifeliğini ilan ediyor. Böyle olunca iki halife birden olamayacağı için savaşıyorlar. iki grupda birbirini yenemiyor Hz hasana bazı gruplar ihanet ediyor Hz hasan bakıuyor bir çok müslüman kanı dökülüyor anlaşıyorlar Hz Hasan Halife olarak seni Tanırım fakan sen öldükten sonra halifelik bana geçecek bende ölmüşsem Kardeşim Hüseyine geçecek diyor.
Tabi sonradan meşhur oğlu yezid başa geçip Hz Hüseyini öldürüyor.
Edit: Ayrıca dediğim gibi yandaşları orda olduğu için taşıyor oraya. Kufe Bağdat MEkke Medine kabul etmiyor Hz.Hasanı halife olrak görüyor. Sen olsan seni istemeyenlerin arasında dururmusun kendini en güvende nerde hissedersen oraya taşırsn
blackmir tarafından 20/Ara/12 13:23 tarihinde düzenlenmiştir -
MaviGozluDev bunu yazdıPalerider bunu yazdı
Hocam okuduğum anladığım kadarıyla emevi devletini kurduktan sonra suriyeyi tamamıyla yönetimi altına almış askeri olarak çok güçlenmiş ve halifeliği ele geçirmiş iç karşıklıkları bastırdıktan sonra yayılmaya başlamış ta ispanyaya kadar bayağı bir yayılmış zaten şamı da biliyordu orada valilik yapmış bu yüzden taşımış sanırım ayrıca başkent medineydi daha sonra Hz. Ali küfeye taşımış başkenti ve bu adam da Hz. Aliye düşman bir adam onunla savaşmış ve Hz. Ali Küfede öldürülmüş. Muaviye Hz. Alinin halife olmasına karşı çıktı çünkü tanımamasının sebebi kendi hilafetini ilan edip saltanatını kurmaktı. Hz. Ali, Şam valiliğine bir başkasını atayınca da çekişme savaşa dönüştü sonuç alınamayınca hakeme danışıldı o da Muaviyeyi haklı buldu halifelik Muaviyeye geçti adam yayılınca da valilik ne kelime ben başkenti buraya taşıyorum gibisinden başkenti küfe'den şam'a taşımış sanırım.
hocam Hz.Ali ile Muaviye arasında bi Hasan var Ali oğlu. Muaviye Ali'den değil, Hasan'dan alıyo halifeliği. Hasan'ı tanımıyo. Hasan-Muaviye arasında yenişemedikleri savaş felan gerçekleşiyo, onun ardından Hasan anlaşıp biat ediyo Muaviye'ye. Bende o günlerde yaşadığımdan söylemiyorum bunları tabi , okuduklarım böyle anlatıyodu :)
Hocam doğru Hasandan alıyor halifeliği ama Hz Ali Hasana veriyor Halifeliği Muaviye zaten Hz. Aliyi tanımıyor Halifeliği almak istiyordu Hz. Alinin ölmesi Muaviyenin işine geldi Hasandan daha kolay alırım Halifeliği dedi ve öyle oldu aldı da zaten ve birçok yere hakim oldu sonra.
-
blackmir bunu yazdıMaviGozluDev bunu yazdıPalerider bunu yazdı
Hocam okuduğum anladığım kadarıyla emevi devletini kurduktan sonra suriyeyi tamamıyla yönetimi altına almış askeri olarak çok güçlenmiş ve halifeliği ele geçirmiş iç karşıklıkları bastırdıktan sonra yayılmaya başlamış ta ispanyaya kadar bayağı bir yayılmış zaten şamı da biliyordu orada valilik yapmış bu yüzden taşımış sanırım ayrıca başkent medineydi daha sonra Hz. Ali küfeye taşımış başkenti ve bu adam da Hz. Aliye düşman bir adam onunla savaşmış ve Hz. Ali Küfede öldürülmüş. Muaviye Hz. Alinin halife olmasına karşı çıktı çünkü tanımamasının sebebi kendi hilafetini ilan edip saltanatını kurmaktı. Hz. Ali, Şam valiliğine bir başkasını atayınca da çekişme savaşa dönüştü sonuç alınamayınca hakeme danışıldı o da Muaviyeyi haklı buldu halifelik Muaviyeye geçti adam yayılınca da valilik ne kelime ben başkenti buraya taşıyorum gibisinden başkenti küfe'den şam'a taşımış sanırım.
hocam Hz.Ali ile Muaviye arasında bi Hasan var Ali oğlu. Muaviye Ali'den değil, Hasan'dan alıyo halifeliği. Hasan'ı tanımıyo. Hasan-Muaviye arasında yenişemedikleri savaş felan gerçekleşiyo, onun ardından Hasan anlaşıp biat ediyo Muaviye'ye. Bende o günlerde yaşadığımdan söylemiyorum bunları tabi , okuduklarım böyle anlatıyodu :)
Şimdi o olay şöyle Hz Ali vefat edince Muaviye Halifeliğini ilan Ediyor. Hz alinin oğlu Hz.Hasan da Halifeliğini ilan ediyor. Böyle olunca iki halife birden olamayacağı için savaşıyorlar. iki grupda birbirini yenemiyor Hz hasana bazı gruplar ihanet ediyor Hz hasan bakıuyor bir çok müslüman kanı dökülüyor anlaşıyorlar Hz Hasan Halife olarak seni Tanırım fakan sen öldükten sonra halifelik bana geçecek bende ölmüşsem Kardeşim Hüseyine geçecek diyor.
Tabi sonradan meşhur oğlu yezid başa geçip Hz Hüseyini öldürüyor.
Edit: Ayrıca dediğim gibi yandaşları orda olduğu için taşıyor oraya. Kufe Bağdat MEkke Medine kabul etmiyor Hz.Hasanı halife olrak görüyor. Sen olsan seni istemeyenlerin arasında dururmusun kendini en güvende nerde hissedersen oraya taşırsn
İkisi aynı anda halifeliğini ilan ediyormu bilmiyorum onu görmedim hiç benim bildiğim Hasan Halife oluyor muaviye de Halifeliği elinden almak için savaşıyor Hasanla ve alıyor Halifeliği Hasanın elinden sonrada dediğin gibi istenmediği yerde durmuyor hazır gücü de ele geçirmişken başkenti alıyor Küfe'den Şam'a taşıyor. Ortaya birden bire 2 Halife çıkmıyor diye biliyorum Hasan Halife oluyor Muaviye Halifeliği ondan alıyor.
-
Alevi dinine(!) mensup kişilere göre bir kişinin Halife olabilmesi için Hz Muhammed(sav)'in soyundan olması şarttır.
Bu sebeple sürekli fitne çıkarmışlar ve iç karışıklıklara sebep olmuşlardır.Hatta Kamil Hilafet dönemi Halifelerini de kabul etmez sadece 12 imama tabidirler.
Özellikle Hz Ömer'e küfür bile ettikleri bilinen bir gerçek.Bunu tarihi sebebi şudur:
Hz Ömer Dönemi'nde Pers'ler Arap'ların en güçlü devletlerindendir ve Roma'ya kafa tutacak,Romalılar'ın Doğu'ya ilerlemesine tampon engel teşkil edecek kadar savaşçı bir millettir.İşte hal böyleyken hızla güçlenen İslam devleti Pers'lere diz çöktürmüştür.Bunu tarih boyunca İran bile asla affetmemiştir.O yüzden Osmanlı'yla bile İslam ümmetinin başı olmak üzere rekabet etmiştir.Hala günümzde Türkiye'nin bu konumundan dolayı tarihi düşmanlık beslemekte ve Osmanlı'da Şah Kulu İsyanı'nı başlattığı gibi Türkiye'de de çıkarları söz konusu olduğunda Alevi'leri fitne çıkarmaları için organize edebilmektedir.Bu ülkede Alevi'lerin fitnesinden kurtulmak PKK'yı yok etmekten daha zordur.Zira Cumhuriyet kurulduğundan beridir Yargı'yı ellerinde tutmaktadırlar.Bazı dönemler Anayasa Mahkemesi üyelerinin 1-2 kişi hariç hepsinin adının Ali olduğu Tunceli'nin bir köyünden 20 'ye yakın genral çıktığı gözlenmektedir.Bunlar tesadüf değildir.Şu an Türkiye bu kalıntılarla uğraşmaktadır.Atatürkçülüğün yer yer şiddetle savunulması ve Cumhuriyet Mitingleriyle bir darbeye halkın psikolojisini hazırlama harekatı da bunlar tarafından organize edildi.
Soruya gelince;
Cevap : Yönetimi Alevi fitnesinin yoğun olduğu bölgeden kendisinin daha güçlü olduğu ve dini yayılmanın coğrafi olarak belirlendiği bölgeye intikalinin kolay olduğu bölgeye taşımaktır.
Halifeliğin Şartları vardır.
1 - Şeriat'a bağlı kalmak.
2 - Askeri güç yöününden Şeriat'ın hükümlerini uygulayabilir dirayette olmak.
3 - Memuriyetleri liyakatlere göre tevdi etmek.
4 - Kamil Hilafet için (Osmanlı'da Tarikat Şeylerine devredilmiştir ve Halife Tarikat'in Mürididir.Şeyh'siz Osmanlı Sultanı Yoktur) Ruhlarda Tasarruf.
Bunları yerine getirecek kişi KILIÇ ZORUYLA bile yönetimi ele geçirse ümmetin ona biat etmesi vaciptir.
Başkaldırmak dinden çıkarır.Aleviler başkaldırarak Kerbela olayına sebep olmuşlardır.Bize Yezid (r.a) kelimesini Yezidî (Yezid ve Yezidî Ses benzerliği dışında tamamen farklı kavramlardır) kelimesiyle karıştırmayı bile onlar armağan(!) etmişlerdir.Yezid ki Emevi Halifesi'nin oğlu ve İlk düzenli Ordunun Koomutanı olarak İstanbul'li ilk kuşaatan İslam Ordusu Komutanı'dır.İsmi bize küfür olarak kullandırılıyor.(Örn:Kurtlar Vadisi'nde Zülfikar Ağa)
-
Birçok yönüyle ele alınabilir ancak en kuvvetli iki sebep olduğunu düşünüyorum bilgim kadarıyla.
birii Şam beldesinin peygamber (s.a.s.) in hadislerinde övülmüş olması
diğeri ise tam olarak saltanatının kuvvetini perçinlemek olması, biraz açarsak ;
4 daha doğrusu ilk 3 raşid halifelerin siyasi hayatını ve hamlelerini dikkatli okuduğumuzda tüm halifeler diğer belde ve bölgelere tayin ettikleri emir/valileri orada kök salarak toplumu kendi saltanatına kanalize edip devletten ayrılmasın diye çok uzun tutmadan sürekli yer değiştirirlerdi.
Ancak; ki tam burada Hz. Ömer döneminde Şam'a vali olan Muaviye kısa sürede tüm Suriye'yi etkisi altına aldı ve başkenti Kufe'de olan hilafetin Ali'ye dönmesini tanımadı, meşhur Cemel Vakası ve Sıffin olaylarından sonra galip çıkan Muaviye kendisine dönük etkin bir kamuoyunun bulunduğu Şam'a başkenti taşıyarak, hem güvenliğini yüksek düzeyde garanti altına aldı hem olası karşı-isyan durumunda kolay savunma mekanizmasını oluşturdu hem de Emevi hükümranlığının köklerini yerleştirdi.
Ayrıca İslam öncesi, şirk döneminde Mekke'nin en etkin aristokratı olan babası Ebu Sufyan'ın elinde olan iktidar hırsının da kendisine bulaşması etkisi vardır sorunun cevabına ilgisiz olsa da..
-
Sebebi Şam'da daha fazla Muaviye taraftarı olması