Tarihseverler Bir Sorum Var
-
HuwelAsK bunu yazdıisoT bunu yazdı...
Al bu da ekstrası, senin ben ta aq.
Allah belanı versin ne diyeyim.
Bu konuya yazmıyorum artık,edeb ve adabıyla tartışanlar kusura bakmasın
edep adap ?
"aleviler" diye kapsadığın ülkede ki yaklaşık 8-9 milyon kişinin ne fitneciliğini ne fesatlığını ne hainliğini ne dinsizliğini bıraktın hacı.
o örümcek kafanda alevilerle ilgili ne boklar düşündüğünde gayet bariz ortada.
şu durumda kimsede senle edep-adap çerçevesinde konuşmaz.
-
Kendi yandaşları orada daha çoktu da ondan hocam.
-
cuneyd bunu yazdıKendi yandaşları orada daha çoktu da ondan hocam.
doğru cevap bu imiş heralde.
daha önce bikaç mürid de söyledi.
saolasınız.
-
kerbala olayının baş sorumlusu muaviye. peygamber efendimizin torunlarını kızgın çölde katledip, halifeliği almak için yaptığı bu davranış ile
islamiyetin gidişatınıda kendi istekleri cevresinde benimsetmiştir insanlara. kölelik azalacağı yerde onun zamanında daha çok çoğalmıştır.
islamiyetin gerektirdiği ahlaki geleneklerin hepsi bu dönemde bozulmuş olup günümüze kadar gelmiştir. kısaca gerçek islamiyet 4. halifeden sonra
bitmiştir. başkenti şam a taşımasının en büyük sebebide oranın valisi olması bölgeye hakim olmasıdır.
Not: gecen sene bir kitapta okudum arap bilgini biriydi sanırım. peygamber efendimizin cenazesinde topu topu 10 kişi bile yokmuş. ve vefat
ettiğinde hanımı hz.ayşe sokağa çıkıp bağıra bağıra vefatini duyurmuş ama kimse gelmemiş. yoldan gecenlerden defnedilmesi konusunda bile
yardım istediği rivayet edilir. buda nerden çıktı derseniz bende enteresan bulduğum için yazayım dedim.
-
cagatay09 bunu yazdı
kerbala olayının baş sorumlusu muaviye. peygamber efendimizin torunlarını kızgın çölde katledip, halifeliği almak için yaptığı bu davranış ile
islamiyetin gidişatınıda kendi istekleri cevresinde benimsetmiştir insanlara. kölelik azalacağı yerde onun zamanında daha çok çoğalmıştır.
islamiyetin gerektirdiği ahlaki geleneklerin hepsi bu dönemde bozulmuş olup günümüze kadar gelmiştir. kısaca gerçek islamiyet 4. halifeden sonra
bitmiştir. başkenti şam a taşımasının en büyük sebebide oranın valisi olması bölgeye hakim olmasıdır.
Not: gecen sene bir kitapta okudum arap bilgini biriydi sanırım. peygamber efendimizin cenazesinde topu topu 10 kişi bile yokmuş. ve vefat
ettiğinde hanımı hz.ayşe sokağa çıkıp bağıra bağıra vefatini duyurmuş ama kimse gelmemiş. yoldan gecenlerden defnedilmesi konusunda bile
yardım istediği rivayet edilir. buda nerden çıktı derseniz bende enteresan bulduğum için yazayım dedim.
Birincisi PEygamber efendimizin torununu katleden Muaviyenin oğlu yezid. Muaviye öldükten sonra oluyor bu.
peygamberimizin cenazesine bile 10 kişi gelmedin demek bile çok cahilce bir yorum. Bedir Savaşına 300 ün üzerinde kişi katılıyor uhud da 70 kişi Şehit oluyor.
Şimdi ne alaka diyeceksin İnsanlar inandığı kişi uğruna ölüme giderken bu dediğin akla mantığa sığmaz.
Veda Hutbesinde Bile on binlerle ifade ediliyorken bunu demen çok ilginç gelmiş.
blackmir tarafından 24/Ara/12 00:30 tarihinde düzenlenmiştir -
blackmir bunu yazdıcagatay09 bunu yazdı
kerbala olayının baş sorumlusu muaviye. peygamber efendimizin torunlarını kızgın çölde katledip, halifeliği almak için yaptığı bu davranış ile
islamiyetin gidişatınıda kendi istekleri cevresinde benimsetmiştir insanlara. kölelik azalacağı yerde onun zamanında daha çok çoğalmıştır.
islamiyetin gerektirdiği ahlaki geleneklerin hepsi bu dönemde bozulmuş olup günümüze kadar gelmiştir. kısaca gerçek islamiyet 4. halifeden sonra
bitmiştir. başkenti şam a taşımasının en büyük sebebide oranın valisi olması bölgeye hakim olmasıdır.
Not: gecen sene bir kitapta okudum arap bilgini biriydi sanırım. peygamber efendimizin cenazesinde topu topu 10 kişi bile yokmuş. ve vefat
ettiğinde hanımı hz.ayşe sokağa çıkıp bağıra bağıra vefatini duyurmuş ama kimse gelmemiş. yoldan gecenlerden defnedilmesi konusunda bile
yardım istediği rivayet edilir. buda nerden çıktı derseniz bende enteresan bulduğum için yazayım dedim.
Birincisi PEygamber efendimizin torununu katleden Muaviyenin oğlu yezid. Muaviye öldükten sonra oluyor bu.
peygamberimizin cenazesine bile 10 kişi gelmedin demek bile çok cahilce bir yorum. Bedir Savaşına 300 ün üzerinde kişi katılıyor uhud da 70 kişi Şehit oluyor.
Şimdi ne alaka diyeceksin İnsanlar inandığı kişi uğruna ölüme giderken bu dediğin akla mantığa sığmaz.
Veda Hutbesinde Bile on binlerle ifade ediliyorken bunu demen çok ilginç gelmiş.
sonuçta seninde bana kanıtlayabileceğin birşey olmadığından söylediklerin hepsi rivayet değil mi? hep rivayet edilir derler. gerçekliği kesin
değildir. yorumum cahilce demişsin ben yorum yapmadım ki, eski bir arap bilgininin kitabında yazan şeyleri söyledim hatta bu arap yazar
arabistanın efsanevi bir yazarıymış. bazen gerçekler bizim okuduğumuz gibi olmayabiliyor. ama duyduğumuz gibi diyede olacak değildir. veda
hutbesi onbinlere hitap ettiği mechul sadece ortada hutbe vardır. onbinlere hitap ettiği filan rivayetttir. peygamberimizin torununun
katledenlerin peygamberimizi yatağı başında yüzüstü bırakma ihtimali olamaz mı sence. farkettiysen ölümüne yakın bir zamanda bir sürü
şerefsizlikler çıkmaya başlamış yani eski geleneklerine dönme hevesi olduğunu hadis-i şeriflerden gayet iyi anlarsın. körüne körüne her
söylenene inanmakta çok cahilce bir yaklaşımdır. olduğu gibi kabul etmekted öyle. oysa şüpheci yaklaşmak her zaman doğruyu aramaya
araştırmaya sevk eder.. sonundada gerçeğe ulaştırır..
-
O okuduğun kitaba inanıyorsun benim sana dediğim kitaplarda yazana inanmıyorsun ben sana desem boş ispat et gördünmü diyeceksin.
Binlerce kitap var tarih kitabı hepsi yazıyor. Onu geçtim sana örneğini verdim o kadar kişi canını verirken böyle birşey saçma dedim. ona bile gördünmü diye cevap veriyorsun.
Ben körü körüne inanmıyorum ki hiç bişeye bişey inandığımıda nerden çıkardın, ben okuduğum kitaplar kendi fikrimi söylüyorum.
Sende oku fikir bir sürü kaynak oku sadece bir adam dedi diye inanma körü körünede savunma onun fikrini.
Arabistanın En bilginin rivayetine inanıp diğer tarih arşivlerine kayıtlarına iananmaman ilginç.
Şimdi şöyle birşey var Sahabeler var bunlar hiç bir şekilde ihanet etmezler.
Çünkü bu adamlara o devirde dinlerinden dönsün diye işkenceler yapıldı. Döndüler mi hayır. Şimdi buda bir rivayet. Ama bir çok kaynakta yazıyormu yazıyor yerli yabancı kaynakta var.
4 Halifeden sonra zaten sapmalar oluyor. Objektif bakmak lazım biraz. 10 kişinin biile sevmediği bir kişinin fikirlerinin inançlarının yayılması sence mantıklı mı ?
blackmir tarafından 24/Ara/12 12:21 tarihinde düzenlenmiştir -
http://b1212.hizliresim.com/14/s/h7vdh.png
hocam cevap burda. -
mfatihbodur bunu yazdıhttp://b1212.hizliresim.com/14/s/h7vdh.png
hocam cevap burda.eyvAllah hocam saolasın.
bu arada arkadaşlar lütfen konuyu sabote etmeyin.
saboteden kastım da kendi aranızda birbirinize hoş olmayan sözler söylemeniz.
hem ben kendimi suçluyor hem de aranızda ayrılık küslük kırgınlık dargınlık vs. bişey oluşmasını istemem.
bi daha konu açasım gelmiyor bu gibi duurumlarda lütfen.
-
blackmir bunu yazdı
O okuduğun kitaba inanıyorsun benim sana dediğim kitaplarda yazana inanmıyorsun ben sana desem boş ispat et gördünmü diyeceksin.
Binlerce kitap var tarih kitabı hepsi yazıyor. Onu geçtim sana örneğini verdim o kadar kişi canını verirken böyle birşey saçma dedim. ona bile gördünmü diye cevap veriyorsun.
Ben körü körüne inanmıyorum ki hiç bişeye bişey inandığımıda nerden çıkardın, ben okuduğum kitaplar kendi fikrimi söylüyorum.
Sende oku fikir bir sürü kaynak oku sadece bir adam dedi diye inanma körü körünede savunma onun fikrini.
Arabistanın En bilginin rivayetine inanıp diğer tarih arşivlerine kayıtlarına iananmaman ilginç.
Şimdi şöyle birşey var Sahabeler var bunlar hiç bir şekilde ihanet etmezler.
Çünkü bu adamlara o devirde dinlerinden dönsün diye işkenceler yapıldı. Döndüler mi hayır. Şimdi buda bir rivayet. Ama bir çok kaynakta yazıyormu yazıyor yerli yabancı kaynakta var.
4 Halifeden sonra zaten sapmalar oluyor. Objektif bakmak lazım biraz. 10 kişinin biile sevmediği bir kişinin fikirlerinin inançlarının yayılması sence mantıklı mı ?
bu kadar insan islam için şehit oldu işkence gördü vs. bir çok olay yaşandı. gerek dini gerek siyasi olarak çok büyük şeyler vuku buldu. demek
istediğim tüm bu yaşananların bile rivayet edildiği anlatılır bir çok kitapta. bu şu demektir: inan ama yinede tam olarak inanma:) kur-an ı yada
islamiyet için demiyorum o dönem vuku bulan tüm olaylar için diyorum. yezidin peygamberimizin torunlarını katletmesini pekala herkes inanır
kesinlikle gerçekleşmiş bir hadise olarak anlatılır ama diğer bazı olaylar için rivayet edildiği söylenir. özellikle günümüzde o kadar çok hadis-i şerif
vardır ki çoğunun uydurma olduğunu bir ara diyanet bile açıkladı. objektif baktığımızda islamiyetin belkide hz. Ali den sonra başa geçicek olan
çocuklarının katledilmesi bile islamiyeti kullanarak hareket etmeleri zaten islamiyetin sapmalardan ayrı eski geleneklerine geri dönme gibi
hevesleri olduğu bu heveslerini ise islamiyeti kullanarak yaptıkları bariz ortada. örneğin zina yapani taşlama, boğaza kadar çöle gömme, kol
kesme gibi cezalar kücük bir örnek teşkil eder. peygamberimizden sonraki 4 halife işte bu gelenek görenekci araplarla savaştığı bir yandanda
islami liderliği ellerinden tutma savaşını verdiği belli oluyor. kıssa dan hisse anlatılan olayların çoğunu insanlarımız yaşandı biliyor halbuki rivayet
ederler hikayeleride aynen öyle anlatırlar. günümüz insana rivayet edilir dediğin zaman hemen inanırlar o yaşanmıştır artık. Arapların kur-anı
kerimi ellerinden düşürmüyor Allahın kitabını ders almak için okuyorlar bizde ise okunduğundan ağlayanlar oluyor halbuki okuduğu sürede
mirasdan bahsediyor. biz araplar bize gülüyor. kur-anı kerim rehberdir. biz ise okumamak için odamızın en yüksek yerine asarız korkuturlar hep
aman cocum abdestsiz dokunma, aman elinin yanında durmasın yüksekte durması lazım diyerek ulaşılmaz hale getirilmiş. bunları bize enjekte
eden imam bozuntuları sayesinden islamiyeti insanlar sadece merak ettiklerinde bakıyorlar. muaviyeden sonra çok şey değişti. çok değişim
geçirdi islamiyet.