Teknik Servis Hakkında Yapabileceğim
-
12.12.2020 tarihinde Konyada Marketten Casio G-701D-7AVDR saat satın aldım,aldıktan 3 ay sonra arıza yaptı servise gönderdim.Servisden gelen cevap saat'in yedek parça vs üretimi yok diye saatin değişimi için yapabileceğim birşey varmı garanti belgesi ve alışveriş fişi elimde.
-
Zaten garantide olan bir şeyi onarmak zorunda. Yoksa yenisini verecek. Hakem heyetine başvurun
-
Türkiye'de eğer bir ürünü satan satıcı o ürünün yedek parçasını 5 sene boyunca sunabilmesi gerekiyor. Garantinin bitmesi bu kuralı etkilemiyor müşteri parasını verip tamir ettirebilmeli. Eğer bu kural yerine getirilmiyorsa garanti süresinin olup olmadığına bakılmaksızın sıfırıyla değişim veya muadil ürün verilir. Muadil yoksa üst modeli ücretsiz olarak verilir.
Servisten bu dediklerinizi yazılı olarak bana belirtin altına kaşe ve imzanızı atın deyip belgeni al sonrasında pdf haline getirip e-devletten tüketici hakem heyetine başvur.
-
mkyb bunu yazdı
Türkiye'de eğer bir ürünü satan satıcı o ürünün yedek parçasını 5 sene boyunca sunabilmesi gerekiyor. Garantinin bitmesi bu kuralı etkilemiyor müşteri parasını verip tamir ettirebilmeli. Eğer bu kural yerine getirilmiyorsa garanti süresinin olup olmadığına bakılmaksızın sıfırıyla değişim veya muadil ürün verilir. Muadil yoksa üst modeli ücretsiz olarak verilir.
Servisten bu dediklerinizi yazılı olarak bana belirtin altına kaşe ve imzanızı atın deyip belgeni al sonrasında pdf haline getirip e-devletten tüketici hakem heyetine başvur.
Peki, pandemi sürecinde de bu durum böyle mi ? sebep olarak bunu belirtebilir mi ?
-
mkyb bunu yazdı
Türkiye'de eğer bir ürünü satan satıcı o ürünün yedek parçasını 5 sene boyunca sunabilmesi gerekiyor. Garantinin bitmesi bu kuralı etkilemiyor müşteri parasını verip tamir ettirebilmeli. Eğer bu kural yerine getirilmiyorsa garanti süresinin olup olmadığına bakılmaksızın sıfırıyla değişim veya muadil ürün verilir. Muadil yoksa üst modeli ücretsiz olarak verilir.
Servisten bu dediklerinizi yazılı olarak bana belirtin altına kaşe ve imzanızı atın deyip belgeni al sonrasında pdf haline getirip e-devletten tüketici hakem heyetine başvur.
teknik servis bölümlerine bu açıklamayı yazmışlar yedek parça yok diye saatin diyo 2004'te ürelimiş diyo amına koyayım nerden bilecem ben ne zaman oldugunu
-
hypnot1c bunu yazdımkyb bunu yazdı
Türkiye'de eğer bir ürünü satan satıcı o ürünün yedek parçasını 5 sene boyunca sunabilmesi gerekiyor. Garantinin bitmesi bu kuralı etkilemiyor müşteri parasını verip tamir ettirebilmeli. Eğer bu kural yerine getirilmiyorsa garanti süresinin olup olmadığına bakılmaksızın sıfırıyla değişim veya muadil ürün verilir. Muadil yoksa üst modeli ücretsiz olarak verilir.
Servisten bu dediklerinizi yazılı olarak bana belirtin altına kaşe ve imzanızı atın deyip belgeni al sonrasında pdf haline getirip e-devletten tüketici hakem heyetine başvur.
Peki, pandemi sürecinde de bu durum böyle mi ? sebep olarak bunu belirtebilir mi ?
pandemi mandemi bağlamaz döşe gitsin
-
Pandemi süreci hakkında bilgim yok ama bir etkisinin olmaması lazım.
Peki senin aldığın yerden bir fiş, fatura vs var mı elinde ?
-
Pandemi yasal süreyi etkilemez.
20 iş günü ve 5 yıl destek süresi var.
Bu arada garanti belgenize basım tarihi var ise ona bakınız. Ne zaman üretilmiş o zaman anlayabilirsiniz.
-
5.Sayfa, ayıplı mal ve hizmetler, 1.soru ve 4.soru
------
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ'ne göre, ürünün satışından itabaren 5 yıl boyunca firma tarafından ücretli veya ücretsiz servis desteği verilmesi zorunludur. Linkteki tabloda saat diye aratırsan 5 yıl olduğu görülüyor.
Ayrıca;
Tüketici Kanunlarına göre garanti kapsamı içersinde 20 iş günü içersinde onarım yapılamıyor ya da tedarik edilemiyorsa "seçimlilik hakkı" sende olacaktır. Aynı ürünü talep edebilir, para iadesi istenilebilir, Ürün artık üretilmiyorsa eş değer veya daha üst modelleri talep edebilirsin.
Madde 11'i inceliyebilirsin.
@CooLSTuFF Benim anlamadığım durum ise yedek parça üretiminin olmadığını paylaşabilirler ama sana ne dediler ? Değişim, iade yapamayız diye söylenip işi yokuşa mı sürüyorlar ? Ürün üretilmiyorsa aynı ürünü bulamazsın zaten. Aynı özelliklere sahip farklı bir model ya da üst model talep edilebilir.
-
parçası yoksa para iadesi yada bir üstü ile değişir
-
engin01288 bunu yazdı
Pandemi yasal süreyi etkilemez.
20 iş günü ve 5 yıl destek süresi var.
Bu arada garanti belgenize basım tarihi var ise ona bakınız. Ne zaman üretilmiş o zaman anlayabilirsiniz.
başka bi ürünün garanti belgesi üzerine bu saatin modeli yazıldı. ama satıcının kaşe imzası var 2004 diyo da o kadar eski olacağını düşünmüyorum bakalım.