Telefonu 40 - 50 Defa Şarj Edebilecek Bir Power Bank Vs ?
-
Bu günün teknolojisi ile imkansız. Piller o duruma gelmesi daha. Şartlarını düşün hocam, 40-50 krz şarj, ufak ve ucuz. Emin ol olsa senden önce zaten yapılmıştı.
.deneyebileceğin tek şey var, oda solar yani güneş enerjisi ile şarj etme yolları. Düşünceni anca bu şekilde hayata geçirebilirsin
-
Proje hakkında bilgimiz yok. Belki fikir verebilir diye alternatif olarak:
- Jeneratör
- Nükleer pil
demek istiyorum.
Ya da projeyi daha küçük miktarlarda enerji tüketen aygıtlara taşıyabilirsin. Renksiz ekran PTCler vs gibi.
-
HeyQirs bunu yazdıOlgunisik bunu yazdı
Aslında sonuca hesaplayarak ulaşabilirsin.
3000mA=3Amper (mA demek mili Amper demektir ve Amperin 1000 de biridir.) Muhtemelen bataryan tam bitmeden şarj edeceksindir. ortalama %10 kala şarja bağlasan Her şarj için 3Amper*0,9=2,7Amper ihtiyacın var demektir.
40 kez şarj yapsan 2,7Amperx40=108Amper
50 kez şarj yapsan 2,7Amperx50=135Amper değerlerinde batarya ya ihtiyacın var.
Pil gerilimin muhtemelen 3,7V da olsa en az 6 Voltluk bir güç aküye ihtiyacın var zira 6 dan küçük kademe 4,8 Volttur ve bu değerde üretilen akü yok diye biliyorum.
Piyasa da 6 Volt 108Amperlik akü yok. Ancak akü grubu olabilir. Peki boyutları nasıl birşeydir dersen arabalarda ortalama 60Amper ile 80Amper arası akü vardır. Araba gerilimi 12Volt olduğundan fiziki olarak 6Volt/108Amper lik bir akü 12Volt/60Amperlik aküye yakındır. Yanında araba aküsü taşımaya niyetli değilsen bu isteğini unut gitsin. 50 kez şarj dersen orada zaten film kopuyor.
Özetle yok öyle birşey.
Var ama boyut diyor hesabnda yanlıs 1 amperden .73 güç alır 2 kere 2 4 olmuyor burada
1 gün içinde hangi pilde %27 kayıp oluyor? Yok böyle birşey. İnternette satılan bilmem kaç bin mA yazan ama gerçekte yarısı kadar gücü aldığın şeylerle karıştırma. 1 gün içinde %27 kayıp çok fazla bir rakam. Adam arabasını garja bırakıyor, 3 gün sonra gidip çalıştırıyor senin hesaba göre 3 gün sonra o arabayı anca iterek çalıştırır.
Aküye de var demişsin. Deneysel yada uç imalatlar hariç 6V 108A akü zor bulursun. Ancak akü grubu olur.
-
bu akdar zor olmamalı bu iş ya mutlaka bir çözümü vardır.
-
Renard bunu yazdı
bu akdar zor olmamalı bu iş ya mutlaka bir çözümü vardır.
Elbette çözümü var.
Öncelikle 3000mA bataryalı bir cep telefonu 24 saat konuşsan bile günde 40-50 kez şarj istemez. Ayrıca bu kadar yoğun kullanum varsa mutlaka bir ekip yada donanımla çalışıyorsun demektir. En azından araba vardır oradan şarj edebilirsin. Yanda powerbank taşımak yerine alternatif enerji kaynaklarına yönelinmeli.
-
Olgunisik bunu yazdıRenard bunu yazdı
bu akdar zor olmamalı bu iş ya mutlaka bir çözümü vardır.
Elbette çözümü var.
Öncelikle 3000mA bataryalı bir cep telefonu 24 saat konuşsan bile günde 40-50 kez şarj istemez. Ayrıca bu kadar yoğun kullanum varsa mutlaka bir ekip yada donanımla çalışıyorsun demektir. En azından araba vardır oradan şarj edebilirsin. Yanda powerbank taşımak yerine alternatif enerji kaynaklarına yönelinmeli.
araba vs, yok tek alternatif taşınabilir max : 12cm x 15cm ağırlığı önemli değil.
ama mutlaka bir çözüm olmalı -
Olgunisik bunu yazdıHeyQirs bunu yazdıOlgunisik bunu yazdı
Aslında sonuca hesaplayarak ulaşabilirsin.
3000mA=3Amper (mA demek mili Amper demektir ve Amperin 1000 de biridir.) Muhtemelen bataryan tam bitmeden şarj edeceksindir. ortalama %10 kala şarja bağlasan Her şarj için 3Amper*0,9=2,7Amper ihtiyacın var demektir.
40 kez şarj yapsan 2,7Amperx40=108Amper
50 kez şarj yapsan 2,7Amperx50=135Amper değerlerinde batarya ya ihtiyacın var.
Pil gerilimin muhtemelen 3,7V da olsa en az 6 Voltluk bir güç aküye ihtiyacın var zira 6 dan küçük kademe 4,8 Volttur ve bu değerde üretilen akü yok diye biliyorum.
Piyasa da 6 Volt 108Amperlik akü yok. Ancak akü grubu olabilir. Peki boyutları nasıl birşeydir dersen arabalarda ortalama 60Amper ile 80Amper arası akü vardır. Araba gerilimi 12Volt olduğundan fiziki olarak 6Volt/108Amper lik bir akü 12Volt/60Amperlik aküye yakındır. Yanında araba aküsü taşımaya niyetli değilsen bu isteğini unut gitsin. 50 kez şarj dersen orada zaten film kopuyor.
Özetle yok öyle birşey.
Var ama boyut diyor hesabnda yanlıs 1 amperden .73 güç alır 2 kere 2 4 olmuyor burada
1 gün içinde hangi pilde %27 kayıp oluyor? Yok böyle birşey. İnternette satılan bilmem kaç bin mA yazan ama gerçekte yarısı kadar gücü aldığın şeylerle karıştırma. 1 gün içinde %27 kayıp çok fazla bir rakam. Adam arabasını garja bırakıyor, 3 gün sonra gidip çalıştırıyor senin hesaba göre 3 gün sonra o arabayı anca iterek çalıştırır.
Aküye de var demişsin. Deneysel yada uç imalatlar hariç 6V 108A akü zor bulursun. Ancak akü grubu olur.
adam 1 günde %27 kayıp olur demiyorki demek istediği şey bu voltaj ve akım dünüşümü esnasında yaşayacağın kayıptan bahsediyor verimlilikten bahsediyor.
Renard sen kafeterya lokanta içinmi düşünüyorsun bunu ?
-
Steve Jobs aklıma geldi nedense :)
-
-
Piyasada dediğin türde bir ürün yok yapması kolay olsaydı emin ol piyasa bunlarla dolardı öyle 1000 dolarlık bir bütçeyle değil bunun arkasına bolça sıfır ekleyebileçek firmalar bile bunu yapamıyor akıllı telefonlar için batarya hala çözümü olmayan bir problem hızlı şarj kablosuz vs gibi şeylerle uğraşıyorlar bir haber okumuştum 15 dakika şarj ile pilin tamamını doldurabilen bir pil üretmişlerdi senin yönelmen gereken şeyde böyle birşey olmalı.