Türk Telekom İle Yeni Bir Savaşa Giriyorum, Seyirde Kalın
-
Merhaba arkadaşlar, yine ben ve yine bir Türk Telekom vakası :) Türk Telekom ile daha önceden uzun süre çözemediğim problemleri alternatif yollar ile çözmüştüm şu konudan görebilirsiniz;
https://www.tahribat.com/forum/turk-telekom-ile-savasimi-kazandim-sonunda-intern-216449
Şimdi yeni bir mücadeleye daha başladım burada her yeni gelişmede sizlere neler olduğunu yazacağım, olur ya benzer sıkıntıları çekenler olur belki bir çözüme ulaşabilirsek arkadaşa da yol göstermiş oluruz.
Yukarda daha önceden açtığım konudan sonra bazı kişisel sebeplerden dolayı evimi değiştirmek zorunda kaldım, farklı bir adrese taşındım daha sonra ne oldu dersiniz? Yine port yok bahanesi ile internetimi bağlamadılar fakat bu sefer bir önceki konudan deneyimli olduğum için ufak birkaç uğraş ve daha önceden tanıştığım kişiler sayesinde bu sorunu 1 hafta gibi kısa bir sürede çözdüm. Yeni taşındığım evde müsait port bulabildim.
Eski evimde 22 mbit Yalın (telefonsuz) vDSL internete 74 TL civarında bir ödeme yapıyordum, şimdi ise bu bina daha iyi bir konumda ve daha iyi bir bina olmasına rağmen altyapıda sıkıntılar yaşıyorum. Yeni evde vDSL kullanamıyorum standart ADSL kullanıyorum 16 mbit Yalın ADSL ve 75 GB AKK var ama işin kötü yanı eski tarife ile arasında dağlar kadar fark olmasına rağmen 1 TL fiyat farkı ile 73 TL'den faydalanıyorum. Tam bir saçmalık yani, Türk Telekom'a yakışan cuk diye oturan bir saçmalık.
01.11.2016
1 haftada port müsaitliği oluştu, oluşturduk! Arkadaşlar ben işteyken beni aradılar internetinizi bağladık dediler gittiler. Akşam eve bir geldim internet minternet yok aşağıda telekom kutusuna ne etiketleme yapmışlar ne birşey tüm uçlar açıkta hangisinin hangi daireye ait olduğu belli değil.
02.11.2016
Elektrikçi çağırdım arkadaş geldi kontrollerini yaptı ve dedi ki "Abi aşağıdaki bağlantıları yapmamışlar telekom görevlilerini çağırın bağlantıları yapsınlar ben daireden kutuya gelen kabloların uçlarına daire numaralarını etiketledim karıştırmasınlar diye dedi. Sonra şunu ekledi: "Abi bak biz bütün kontrolleri yaptık eve giden kablolar neredeyse yeni gibi hiçbir kalite iletim problemi yok olaki telekom görevlileri kutuya kadar bağlantı iyi kutudan eve bağlantı kötü derse inanma" dedi.
03.11.2016
Bu sabah telekom görevlileri geldi bağlantıları yaptılar ve ne deseler beğenirsiniz? Dediler ki "Abi biz bağlantıları yaptık internetin açıldı ama kutudan daireye giden hatlar çok kötü sıkıntı var kutuya kadar internet süper kutudan sonra yavaşlıyor."
Yani elektrikçi arkadaş müneccim gibi olacakları birebir tahmin etti. Yarın ilk aksiyonu alacağım ve müşteri hizmetlerini arayarak başlayacağım, gelişmeleri buradan yazarım arkadaşlar.
06.11.2016
Türk Telekom çağrı merkezini arayarak tesisatımı yenilediğimi söyelerek (yenilemedim tesisatı bu arada aynı duruyor) kayıt oluşturdum 48 saat içinde cevap geleceğini belirttiler. Gelişmelere göre üst düzeye mail atmayı düşünüyorum :)
19.12.2016
BİMER ve BTK'ya şikayet yazdım. Önümüzdeki hafta tüketici mahkemesine dilekçe vermeyi planlıyorum. Sorun devam ediyor.
Branimir tarafından 19/Ara/16 16:51 tarihinde düzenlenmiştir -
hemen tüketici hakem heyetinden ihtar çektir sözleşmeye uymuyorlar sonuçta bas dilekçeyi kessinler interneti turk.net felan al bence yani uğraşma
-
yardır hacı takipteyim.
-
ben de 59 liraya turknet bağlattım geçen ay. türknetin kablo bağlantı işini vs ttnet yapıyor malum altyapı onların. binanın kutusuna kadar çekip iki kablo çıkarıp adımı yazmışlardı üstüne. iyi tamam. kabloyu binanın içinden değil de balkondan uzattım direkt olarak çektikleri kabloya bağladım. ve tabiki sonuç internet yok. turkneti kaç kere aradım arıza kaydı bıraktırdım felan, turktelekom ekipleri gelecek deyip durdular. gariplerim turktelekoma kayıt bırakıp bekliyorlar. neyse turknete biraz daha bastırınca, onlar da turktelekoma bastırınca sonra ekipler gelmiş kutudan öncekiyle alakasız yerden kablo çıkarmışlar ve bağlayınca internet geldi. ve ben de çaktım ki turktelekom resmen kasıtlı olarak ibneliğine işlerini yapmıyorlar. bu da benim başımdan geçen olay.
-
sana bir tavsiye elektrikçiyi çağır ankastreden daire giden hattı çıkarsın bağla modemini gir arayüze bak bakim downstream kaç ? sonra tekrar hattı bağlasın düzgünce çık dairene bağla modenini bak arayüzden downstream'e
aynısı ise full ekip yavşaklığıdır. değilse çok bariz fark varsa :) elektrikçi godikliyodur.
telekom eğer ankastreden kabloyu kontrol amaçlısı acterna taktıysa :) değerlerde istediği gibiyse ağzınızla kuş tutsanız sallamaz.
-
Hattın Signal to Noise Ratio kaç diye sorsana bi bakim ne diyolar?
O ne lan derlerse, hacı ölçüm yaptınızmı yapmadınızmı? yaptıysanız ne çıktı de=)
-
zaten hep aynı bok hep bina içindeki kablolarda sıkıntı vardır onlarda hiç sıkıntı yoktur zaten bende de aynısını oldu
-
SeRDaR bunu yazdı
zaten hep aynı bok hep bina içindeki kablolarda sıkıntı vardır onlarda hiç sıkıntı yoktur zaten bende de aynısını oldu
bu telekom elemanlarının hepsi mi böyle anlamadım manisa da ikamet ediyorum banada aynısını söylediler bina içi kablo ile alakalı sıkıntınız var diye kablolarda bi cacık yok sağlam. 4 aydır arıza kaydı veriyorum geçen aradılar yine hızı düşürmüşler sıkıntınız halen devam ediyor mu diye soruyorlar. 3 mbit bağlantı kopsa ne kopmasa ne
-
yardır hocam. yürü üzerlerine yürü. döner bıçakları ile dal bu çapsızlara.
sen gelince evde fln olmazsan beni çağır ben beklerim. analarından emdiği sütü göbek deliğinden çıkart hakediyolar.
bu tipler nekadar salaklar ufak bir örnekleme yapasım var gecenin 03.19 unda;
tivibu yu aradım. ekran donuyor düzeltin dedim. ertesi gün aradılar ve " abi sen internet hata kaydı bırakmışsın onu ara tivibu kaydı bırak yoksa kutu fln değişmesi gerekirse işlem yapamayız" dediler.
lan ne zeki teknik servis var, nasılda anlamışlar derdimi diyerek tekrar tivibu yu aradım ve " tivibu da görüntüde sorun var, daha önce aradım ama internet de sorun var diye yazmışlar, bi düzeltin de tivibu hata kadı yapalım, buradan aradılar böyle böyle dediler" dedim.
lan ne zeki adamım hemen çözdüm işi derken ertesi gün aynı adam tekrar aradı: " abi sen niye hep intenet kaydı bıraktıyon?"
-
SSH bunu yazdı
sana bir tavsiye elektrikçiyi çağır ankastreden daire giden hattı çıkarsın bağla modemini gir arayüze bak bakim downstream kaç ? sonra tekrar hattı bağlasın düzgünce çık dairene bağla modenini bak arayüzden downstream'e
aynısı ise full ekip yavşaklığıdır. değilse çok bariz fark varsa :) elektrikçi godikliyodur.
telekom eğer ankastreden kabloyu kontrol amaçlısı acterna taktıysa :) değerlerde istediği gibiyse ağzınızla kuş tutsanız sallamaz.
Normal şartlarda elektrikçi iş yapıp para alacağı için kablolar iyi demez, iyi dediğine göre muhtemelen doğrudur diye düşünüyorum :)
-
Biyoteknoloji bunu yazdı
hemen tüketici hakem heyetinden ihtar çektir sözleşmeye uymuyorlar sonuçta bas dilekçeyi kessinler interneti turk.net felan al bence yani uğraşma
27.10.2016 da turk.net e başvuru yaptım, adamlar mail olarak sözleşmeyi gönderdiler, aynı gün çıktı alıp kargoladım. buraya kadar herşey güzel.
sonra o kargo tee pazartesi adamlara ulaştı, salı günü akşamı bana bi mesaj ile geri dönüş yaptılar ve mesajda "evraklarınızda eksik var" diyerek interneti açmadılar.
Gelen mesaj üzerine 02.11.2016 da müşteri hizmetlerini aradım dedim eksik olan nedir, bana attığınız mail deki sözleşmeyi çıkartıp gönderdim, nüfus cüzdanı fotokopisi de ekledim.
Abonelik bildirim formu die bi zıkkım varmış, alacağım hizmetin şekli şemali yazıomuş, o eksikmiş. Lan zaten 1 tane tarifeniz var, o formu doldursam ne olur doldurmasam ne olur dedim.
Prosedür beyfendi felan dedi. Tamam dedim ben tekrar kargo parası ödeyemem bununla ilgili şikayet formu doldurdu felan, tekrar sizi arayıp geri dönüş sağlayacaklar dedi.
Bu arada ödemiş olduğum 9 TL kargo parası bana kaçtı.
Tabi ki geri dönüş telefonu gelmedi.
Bugün 04.11.2016 ve hala internetim yok, müşteri hizmetlerine defalarca mail attım, dün gece geri dönüş yapmışlar ama fix bi mail atmışlar.
"Merhaba, eksik evrak sebebiyle aboneliğinizi başlatamadık. Lütfen mail ekindeki evrakları yazdırıp imzalayıp, kargo ücretini ödeyerek gönderin." demişler.
Bu kadar ilgisiz, müşterisini iplemeyen başka bi firma daha görmedim ben.
Superonline a başvuru yaptığımda ertesi gün telekomdan gelip hattı düzenlediler, akşamına da superonline temsilcisi geldi ve neti bağladı.