Üç Araba Modeli Arasında Yardım
-
@BosphorusPasha octavia'larda en üst donanım paketi elegance cr'dı dimi hocam ?
@Florenzi benim de yakın çevremde dsg şanzımanlı araç kullananlar var ve hiçbirinden kötü yorum duymadım. Bu kadar kötülenmesine şaşırdım açıkcası :)
-
jetta alırdım toyota kesinlikle alınmaz hem motor gücü açısından hem de dsg gibi başarılı değil şanzımanı
-
1.4 otomatik toyota kullanmış biri olarak alma. Özellikle şehir içinde sıkıntı. Araç gitmiyor. 1.6 dan aşağısı alınmaz.
-
otomatik sevemedim bir türlü.
-
Sanayi ye git bi şanzıman cıya usta ben otomatik araç alacam hangisini önerirsin diye sor
-
Queltos bunu yazdı
@Florenzi benim de yakın çevremde dsg şanzımanlı araç kullananlar var ve hiçbirinden kötü yorum duymadım. Bu kadar kötülenmesine şaşırdım açıkcası :)
@Queltos herhangi bir markanin sözcülügünü yapmiyorum ancak kulaktan dolma bilgilerle elestirilmesine rahatsiz oluyorum. Yoksa tabi ki bozulabilir. Ancak adam aliyor otomatigi ne sanziman yagini zamaninda degistiriyor ne park ederken dogru vitese atiyor ne de gaz vermeyi dogru sekilde kullaniyor. Sonra eline verince sanzimani usta kesinlikle bu sistemi almayin diyolar. Temmuz ayi gibi otomatik viteslerin ne oldugu hakkinda bir yazi paylasmistim. Onu tekrar buraya koyayim:
Yari Otomatik Sanzimanlar:
- Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman: Bu şanzıman f1 tipi şanzıman diyebiliriz. Vites kutusu manuel vitesle aynıdır ancak aracın içinde debriyaj pedalı bulunmaz debriyajı bir beyin kontrol eder biz istediğimiz zaman vitesi değiştiririz. bu şanzıman tüketim olarak çok düşük değerler sunar ama konforlu değildirler temel olarak manuel vites olduğu için vites geçişleri hissedilir yığılma olur. biraz eski bir teknoloji diyebiliriz ancak hala kullanılmaya devam edilir.
- Tek kavramalı yarı otomatik şanzıman: Easytonic, Triptonic isimlerini da alan bu sansimanda vites geçişleri hissedilir ama vites değişimini sadece manuel modda kontrol edebiliriz. Bu şanzımanı Opel Corsa, Fiat, Citroen, Peugeot'ta görebilirsiniz.
- Cift kavramalı yarı otomatik şanzıman: Cift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar aslında şanzıman teknolojisinde son noktadır. son 10 yılda gelişti ve günümüzde en çok tercih edilen şanzıman tipidir. diğer şanzımanlara göre ağırdır bakımı ve parçası pahalıdır. Renault(EDC), VW(DSG), Volvo,Ford(Powershift), Audi(S-Tronic) gibi. Bu şanzımanların en önemli özelliği yakıt tasarrufu ve kusursuz vites geçişleridir. çift debriyaj olduğu için bir vites kavramadayken diğer vites hazır bekler ve 8 milisaniye gibi kısa bir sürede vites değişir. bu şanzımanlar Bmw, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Jaguar, Bentley gibi lüks ve süper araba üreten markalarda da kullanılır.
- Dezavantajlari: Dsg haric sarsintili vites gecisleri, elektronik sorunlar, yokus kalkis destegi yoksa kacirmasi.
- Avantajlari: Düşük tüketim, manule gibi gücü tam aktarma, dizel motorlarla sorunsuz calisma
Tam Otomatik Sanzimanlar:
- Sarsıntısız vites değişimi en göze çarpan özelliğidir. Yarı-otomatik vitesli bir arabada oldugu gibi bazı zamanlarda zamansız değiştirilmiş bir manuel vites hissini almazsiniz.
- Vites geçişlerinde motoru boşa çıkaracak bir kavrama ya da debriyaj yoktur bunun yerine Tork Konvertörü adı verilen bir sistem kullanılır. Örnek olarak VW(Tiptonic), BMW(Steptronic), Renault(Quickshift), Ford(Selectshift), Mazda(Activematic) adlari da kullanilir.
- Dezavantajlari: Konvertöre ileteceği için bir miktar Tork kaybı olur. Yakit tüketimi daha fazladir.
- CVT, sürekli degisken otomatik sanziman olarakta bilinirler. Motosiklet teknolojisi baz alinarak gelistirilmis bir sistemdir. Makul bir yakit tüketimine sahptirler. Genelde çok düşük güçlü A sınıfı ufak arabaların motor zayıflıklarını kullanıcıya hissettirmemek için kullanılır, Honda, Nissan, Renault ve Toyota markalarinin cogu benzinli motor seceneklerinde yer verilmistir. Bu şanzımanın en büyük dezavantajı torka dayanmaması ve suni bir sürüs keyfi sunmasidir.
Yorumum:
- Hız ve yakıt tüketimi için çift kavramali yarı otomatik,
- Olası masrafı daha az ve yakıt tüketimi için tek kavramali yarı otomatik
- Ağırlıklı düşük hız(aslında devir önemli) ve mümkünse 100bg üstü motor(bir süre sonra sinir edebilen ses yüzünden) ile vitessiz his için cvt,
- Bunların hemen hepsi için Zf, EAT6
-
Cia bunu yazdı
otomatik viteste nasil agresif kullanacaksin anlamadim ama otomatik alacaksan toyota iyidir
4 ileri tam otomatiklerin aksine çift kavramalı şanzımanlar manuel modellere göre daha performanslı olabiliyor.
-
Tabiki de şukodyaağ ,, ama manuel olsun bro
-
Bu 3 marka model arasinda jetta dan sasma
-
@osmaman doğrudur hocam o yüzden toyotayı eledim.
@Florenzi hocam söylediklerine harfi harfine katılıyorum. Birçok şeyi bilmeden araştırmadan eleştirmemek laızm. Daha doğru kullanmayı bile bilmiyoruz araçları. Verdiğin bilgiler için teşekkürler :)
@opusdei jetta mantıklı bi karar gibi duruyor hocam aynen