folder Tahribat.com Forumları
linefolder Webmaster ve Yazılım Geliştiriciler
linefolder Yapacağım Site İçin Ne Kadar Talep Etmeliyim.



Yapacağım Site İçin Ne Kadar Talep Etmeliyim.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Reklamcı.
    sezginari
    sezginari's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2013
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı
    sezginari bunu yazdı

    yaptığın site de 2 tane fotoğraf ta koyacak olsan iki yazıda koyacak olsan 1000 TL nin altında fiyat verme. Çünkü sen o iki fotoğrafı koyabilmek o 2 yazıyı uygun bir şekilde yazabilmek için geceni gündüzüne katıyorsun kaç gün belki uykusuz kalıyorsun bilgine bi bilgi daha katmak için. Bu sırada ise senin siteyi yapacağın müşteride belkide yatağında rahat rahat uyuyordu belki de başka birşey yapıyordu bilinmez.  Biraz daha fazla bilgim olsun diye çabalıyorsun ve bu kadar emeğin karşılığında sen o iki fotoğrafı iki yazıyı bir saat bir gün gibi bir sürede yapıyorsun. 1000 TL çok değil kimse kusura bakmasın. 

    Cafe sitesi diyorsun, bazı yorumları okudum 2 dk lık işe mi bu kadar fiyat veriyonuz diyenler olmuş. Cafenin sahibi de o halde 15 krş a aldığı suyu 1 TL ye itelemesin. sırtında mı taşıdı suyu ? Hayır. Kendisi mi üretti ? Hayır. siparişini verdi adamlar taşıdı koydu dükkana. Taş attı kolumu yoruldu. 20 krş dan versin bakalım o zaman o suyu kazanabiliyor mu o zaman. Yada tostu ele alalım. Cafelerde 5- 7.5 tl den aşağı tost yok. maliyeti ney peki ekmeğin sucuğun kaşarın ? söyleyim taş çatlasın 1.5 tl hadi 2 tl. satsın bakalım cafede 2.5 tl den tostu kazanabiliyormu.

    Benzetmeyi sadece cafe olarak baz aldım. Diğer sektörler içinde durum böyle. Siz bu kafa ile yok maliyetiniz neyki 25 tl domain hosting desen ucuz buna mı  1000-2000-3000 istiyorsunuz diyorsanız, kusura bakmayın da bi siktirin gidin.

    Madem bu kadar önemsiz birşey millet site yaptırmak için uğraşmasın kendileri de bizim HARCADIĞIMIZ kadar zaman harcasın (dikkat ettiyseniz kaybettiğimiz zaman demiyorum çünkü öğrenilen bilgi kayıp değildir) otursun bir günde kendisi yapsın siteyi. Sonrada eli götünde gezsin siteye para vermedim ben yaptım kârdayım diye.

    Anlamadığın nokta ne biliyor musun,

    O suyun ederi max 50 kuruş olabilir. Senin seçme hakkın varken gidip oradan alıyorsan o senin sorunun.

    Biliyorsun başka yerde su 25 kr 50kr ama gidip oradan alıyorsun.

    Burada öyle değil adamlar istedikleri işin maliyetini bilemiyorlar.

    Ve sen onları keriz gözüyle görüp düdüklüyorsun.

    Adama seçme hakkı tanınmadı bilemeyecek bu işin maliyetini ama etik-ahlak diye de bir şey var.

    Ya abi, sen Js Html Bootstrap .net Php vs vs biliyorsundur. Ama gelen iş tam wp liktir uğraşmaya değmez gider kurarsın.

    Gerektiğinde adam gibi destek de verirsin. Zaten js ye kafa yormuş adam işinin hakkını verir wp de olsa ayarı çeker. 

    Ama hem hiç bişey bilme hem keriz seç hemde bin lira. Etik değil.

     

    Üstadım tabiki herkesin seçme hakkı var bizim kızdığımız nokta piyasanın kırılması. Kusura bakmayında bizlerde bu işten ekmek yiyoruz. Bakkal değil ki bu hergün yüzlerce kişi girip birşeyler alsın çıksın sürümden kazanalım. 200 e 300 e site yaparsak vay bizlerin haline. bir olan müşteri sayımızı 50 ye 100 e 500 e çıkarmamız gerekir. Ayrıca dedim ya bakkal değil ki burası sat geç tamam bi daha ilgilenme. Sürekli istekleri oluyor bitmiyor o olsun bu olsun şu değişsin bi ton açık olsun koyu olsun yeri iyi değil değişsin vs vs vs. Ben yaptığım sitelerde 1000 TL den aşağı söylemiyorum ayrıca yeni yıl yenilemesi içinde 400 tl den aşağı almıyorum. Abi ben yıl içerisinde geceli gündüzlü mesajlarına gün geçmeden hatta dakikasında geri dönüş yapıyorsam telefonlarına anında çıkıyor desteği adam akıllı yapıyorsam bu parayı almakta hakkımdır benim. 


    Matbaa Baskı ve Promoyon İşleriniz Tbt'ye özel fiyat ile yapılır. Islak Mendil,Baskılı Kürdan, Baskılı Pipet, Baskılı Peçete, Baskılı Stick şeker üretim hanemiz mevcuttur.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    sezginari bunu yazdı
    Daft bunu yazdı
    sezginari bunu yazdı

     

    *** Ben o temayı oluşturabilmek için uygun bir şekilde siteyi oluşturabilmek için yıllarımı harcadım. Yılların maddiyatı kusura bakmayında kimse ölçemez. Temayı satın aldığımı farzediyorum sadece resim yazı değiştirdim diyelim. 200 tl masrafın var neye 1000 tl istiyorsun diyorsun demi. Yine aynı kapıya çıkıyoruz ben uygun temayı seçebilmek için harcadım o yıllarımı kusura bakmayın. GUS arkadaşımız ben para alıyorum demiş. Bakın o olay çok farklı yardım için yapıyorsundur, yada kendini geliştirmek için yapıyorsundur yada ne bileyim tanıdıkdır referansını çoğaltmak için yapıyorsundur anlarım. Ama piyasayı düşürüp daha çok iş alabilmek adına sen tutupta siteye 250-300 tl dersen sadece ben değil herkes karşı çıkar.

    Not: O fotoğrafı koymak için geceli gündüzlü uğraşılıyormuş demişsin. Hayır o fotoğrafı koyup yerleştirmek 5 dk. Ama o 5 dk da yerleştirilmesi için harcanan zaman yıllardır. 

    Hocam yıllarımı harcadığım şey Javacript olsa saygı duyarım.

    Tema seçmenin nesine yıllar harcanıyor.

    Yukarıda bahsettiğin şey, yani emek itiyor dediğin şey altyapıdır mimaridir ve tasarımdır.

     

    Tasarımı başkası yapmış

    DB zaten hazır default next next kurulan bir db

    Altyapı php.

     

    Ee en neyi yapıyorsun ?

    Sadece tema seçimi :) 

     

    Bakın ben 5 kere wp site attım ıncık cıncık biliyorum bir çok yerini. Şuan .net çiyim angular js filan kodluyorum. 

    Hani yapmamış olsam size hak vereceğimde yaptım ve nerdeyse emek sıfır.

     

    zeybekustasi tarafından 21/Kas/15 12:53 tarihinde düzenlenmiştir

    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    nihayet mantık içeren bir yorum geldi

    peki

    deneyimli olmak, bir şeyi öğrenmek için zaman harcamak, tabi ki bunlar emeğinin karşılığının verilmesi gereken şeyler

    ama "2 fotoğraf koysan da 1000 tl'den aşağı alma"

    bu cümleye neresinden bakarsam bakayım mantıklı gelmiyor

    yıllarca deneyimi olmak, her önüne gelenden 1000 tl almayı meşru mu kılıyor yani

     

    bu arada şöyle bi sakin durup düşününce gayet normal tartışabilen insanlarsınız

    bu tavrı sürekli kılsanız hoş olmaz mı?

     

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Reklamcı.
    sezginari
    sezginari's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2013
    Erkek
    Daft bunu yazdı

    nihayet mantık içeren bir yorum geldi

    peki

    deneyimli olmak, bir şeyi öğrenmek için zaman harcamak, tabi ki bunlar emeğinin karşılığının verilmesi gereken şeyler

    ama "2 fotoğraf koysan da 1000 tl'den aşağı alma"

    bu cümleye neresinden bakarsam bakayım mantıklı gelmiyor

    yıllarca deneyimi olmak, her önüne gelenden 1000 tl almayı meşru mu kılıyor yani

     

    bu arada şöyle bi sakin durup düşününce gayet normal tartışabilen insanlarsınız

    bu tavrı sürekli kılsanız hoş olmaz mı?

     

    üstadım tartışmanın mantığı zaten kavga etmek değil fikir alışverişidir :) Benim tavrım gerek forum gerek hayat içerisinde her zaman aynı olmuştur nasip olduğu sürecede aynı olmaya devam edecektir :)

    her önüme gelenden 1000 tl almayı bana göre tabiki meşru kılıyor. Hep örnek vererek gidiyorum ve de hep örnek vererek gitmeye devam edecem. Bu cümlenin mantığı ile bakkal 15 krş a aldığı suyu bir kereliğine 1 tl ye satsın sonra hep 25 krş a 30 krş a satsın mantığı ile aynıdır. Bakkal neden hep 50 krş a 75 krş a yada 1 tl ye satıyor bir seferlik bu fiyatta satıp sonrasında 25-30 krş dan devam etmiyor? Yada cafe sahibi tostu bir kereliğine 7.5 tl den satsın sonra hep 2.5 tl den satsın ile aynı mantık bu.

    Aslında sorun nerede biliyor musunuz? Belkide sizde aynı işi yapıyorsunuz eğer aynı işi yapıyorsanız kendi mesleğinize saygınızın olmadığını düşünüyorum. Eğer yok farklı bir meslek grubundaysanız bizim yaptığımız işi meslek olarak görmüyorsunuz ve bize saygınız yok demektir buda.

    Senin neresinden bakarsan bakıp mantıklı gelmeyen cümlem, benim neresinden bakarsam bakayım mantıklı gelen cümlemdir. Buda ikimizin bakış açılarının farklı olduğunu gösterir. Sadece benim baktığım gözden bakmanı isterim. bardağı biraz kendine doğru çevirirsen dolu ve boş kısımlarında oynama olduğunu göreceğini umut ediyorum. 


    Matbaa Baskı ve Promoyon İşleriniz Tbt'ye özel fiyat ile yapılır. Islak Mendil,Baskılı Kürdan, Baskılı Pipet, Baskılı Peçete, Baskılı Stick şeker üretim hanemiz mevcuttur.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Ben açık sözlü biriyim, bu olayı daha net açıklamak lazım.

    Sadece ve sadece html bildiğim zamanlarda wp kurmayı öğrendim o ara kendi sitemi kurdum sonra birine daha yaptım.

    Cidden söylenen fiyatlar iyiydi, 500 1000 1500 tl teklif verilebilirdi.

    Maliyet az kazanç çoktu. 

    Neyse çok geçmedi öğrendik ki, ben aslında hiç bir şey bilmiyordum. 

    Arka planda daha neler vardı neler. Kocaman bir js dünyası html5 php database .net...

     Ben tema seçiyorum ben renk ayarlıyorum işte ben şunu kaldırıyorum diye çok dedim sorana işin aslı şu ki bi halt bilmediğim için bunlar sadece bahaneydi. Millette ters ters bakıyordu. Sizde bunu yaşıyorunuz şuan.

    Hani adam dese ki şöyle bir şey yapalım. Wp de sadece eklenti ararsınız. İşinize yaramıyorsa yandınız demektir. Anca benzetirsiniz filan.

    Neyse 1 buçuk yıldır mvc angular üzerinde çalıştıktan sonra anladım ki,

    Web site yapabilmek demek gerektiğinde müdahale edip düzenlemek demektir.

    Kısaca wp yi savunanların başında ben vardım bu da benim bilgisizliğimi örtme çabasıydı o kadar da netim.

    Yani sizi de anlıyorum. Sadece wp biliyorsanız cidden pek bir şey bilmiyorsunuz demektir. Müşterinin şuraya bir haber daha ekleyelim demesi, facebook'a post atması kadar basit bir şey.

    Bence bulunduğunuz duruma itiraz edin ben öyle yapmaya çalıştım kendinizi başka şeylerde geliştirin kendinizi kandırmayın sonra rahat rahat wp kurun.

    Kimse size itiraz edemez. Çünkü artık siz gerektiğinde wp yide öttürüyorsunuzdur.

    Yani web sitesi yapmak, arka tarafı öğrendikten sonra bitiyor onu hissedeceksiniz.

    Yoksa şimdi adamın işini wp görüyorsa ben direk çakarım acımam.

    Ama bir prensibim vardır oda bu site orjinal template ye benziyor da dedirtmem.

    İşin aslı budur. Gerçekleri gizlemenin alemi yok. Yaşadım oradan biliyorum. :)

     

     

    zeybekustasi tarafından 21/Kas/15 13:11 tarihinde düzenlenmiştir

    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Reklamcı.
    sezginari
    sezginari's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2013
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    Ben açık sözlü biriyim, bu olayı daha net açıklamak lazım.

    Sadece ve sadece html bildiğim zamanlarda wp kurmayı öğrendim o ara kendi sitemi kurdum sonra birine daha yaptım.

    Cidden söylenen fiyatlar iyiydi, 500 1000 1500 tl teklif verilebilirdi.

    Maliyet az kazanç çoktu. 

    Neyse çok geçmedi öğrendik ki, ben aslında hiç bir şey bilmiyordum. 

    Arka planda daha neler vardı neler. Kocaman bir js dünyası html5 php database .net...

     Ben tema seçiyorum ben renk ayarlıyorum işte ben şunu kaldırıyorum diye çok dedim sorana işin aslı şu ki bi halt bilmediğim için bunlar sadece bahaneydi. Millette ters ters bakıyordu. Sizde bunu yaşıyorunuz şuan.

    Hani adam dese ki şöyle bir şey yapalım. Wp de sadece eklenti ararsınız. İşinize yaramıyorsa yandınız demektir. Anca benzetirsiniz filan.

    Neyse 1 buçuk yıldır mvc angular üzerinde çalıştıktan sonra anladım ki,

    Web site yapabilmek demek gerektiğinde müdahale edip düzenlemek demektir.

    Kısaca wp yi savunanların başında ben vardım bu da benim bilgisizliğimi örtme çabasıydı o kadar da netim.

    Yani sizi de anlıyorum. Sadece wp biliyorsanız cidden pek bir şey bilmiyorsunuz demektir. Müşterinin şuraya bir haber daha ekleyelim demesi, facebook'a post atması kadar basit bir şey.

    Bence bulunduğunuz duruma itiraz edin ben öyle yapmaya çalıştım kendinizi başka şeylerde geliştirin kendinizi kandırmayın sonra rahat rahat wp kurun.

    Kimse size itiraz edemez. Çünkü artık siz gerektiğinde wp yide öttürüyorsunuzdur.

    Yani web sitesi yapmak, arka tarafı öğrendikten sonra bitiyor onu hissedeceksiniz.

    Yoksa şimdi adamın işini wp görüyorsa ben direk çakarım acımam.

    Ama bir prensibim vardır oda bu site orjinal template ye benziyor da dedirtmem.

    İşin aslı budur. Gerçekleri gizlemenin alemi yok. Yaşadım oradan biliyorum. :)

     

     

    aslında kalınlaştırdığım yerler işin tamamını özetliyor.

    Edit: Bu sebeplerden ötürü bu fiyatı istiyoruz :) 

    sezginari tarafından 21/Kas/15 13:17 tarihinde düzenlenmiştir

    Matbaa Baskı ve Promoyon İşleriniz Tbt'ye özel fiyat ile yapılır. Islak Mendil,Baskılı Kürdan, Baskılı Pipet, Baskılı Peçete, Baskılı Stick şeker üretim hanemiz mevcuttur.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GodKlaus
    GodKlaus's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ocak/2014
    Erkek

    ay ben malım  ozaman. Arkadaş site istemişti. 0 dan yaptım siteyi al 60 liraya senin olsun demiştim :DSA:DSA:FA

    Oha 1000lira ne lan ! site la alt tarafı xD


    Discord -> https://discord.gg/9XJ72Qk | İstanbul Avr. Yazılım Mühendisi ve sonunda işim var (:
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Reklamcı.
    sezginari
    sezginari's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2013
    Erkek
    GodKlaus bunu yazdı

    ay ben malım  ozaman. Arkadaş site istemişti. 0 dan yaptım siteyi al 60 liraya senin olsun demiştim :DSA:DSA:FA

    Oha 1000lira ne lan ! site la alt tarafı xD

    ;) müşteri arkadaş ilişkisi farklıdır. Ben kaç tane arkadaşıma bedava site yaptığımı hatırlamıyorum :) Baya oldu eski ev arkadaşıma doğum gününde hediye alacaktım, bi eğitmenle görüşüyordu o da. Site karşılığında köpek almıştık :) Bi yönden hediye diye bakılabilir. Ama sonuçta bi yönden de müşteri :)


    Matbaa Baskı ve Promoyon İşleriniz Tbt'ye özel fiyat ile yapılır. Islak Mendil,Baskılı Kürdan, Baskılı Pipet, Baskılı Peçete, Baskılı Stick şeker üretim hanemiz mevcuttur.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Reklamcı.
    sezginari
    sezginari's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2013
    Erkek

    İsmini vermiyecem buradan bi arkadaşta site ile ilgili bi yardım istemişti, istediği iş ortalama olarak 9 saatimi filan aldı. Ama 5 krş para istemedim. Amac sadece yardım etmekti. Ayrıca Linux Resellerim var. Burada bir çok kişiye hosting vermişimdir ücretsiz olarak ama ücreti karşılığında sattıklarımda oldu. Çünkü ücreti karşılığında sattıklarım müşteriye iş yapıyordu ücretsiz verdiklerimin ihtiyacı vardı kendisini geliştirmek için, bu yüzden verdim. Yani tamamen benim insiyatifimde olan birşey. Hostingde fiyatlar bellidir özelliklerine sunucuya göre vs. Ama web sitesinde öyle değil işte. Bundan dolayı istenilen fiyatta bunu istemeye hakkın yok milleti kandırıyorsunuz gibi cümleleri haklı bulmuyorum. 


    Matbaa Baskı ve Promoyon İşleriniz Tbt'ye özel fiyat ile yapılır. Islak Mendil,Baskılı Kürdan, Baskılı Pipet, Baskılı Peçete, Baskılı Stick şeker üretim hanemiz mevcuttur.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    bardağın ne tarafından bakarsam bakayım 1000 tl absürd geliyor

Toplam Hit: 7149 Toplam Mesaj: 91
site cafe