folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder Yeşil Pasaportun Devamlılığı.



Yeşil Pasaportun Devamlılığı.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    birkovic
    birkovic's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Nisan/2011
    Erkek

    23 yaşımda Öğrenciyken Yeşil Pasaport edindim. Şimdi mezunum ve 24 yaşındayım boştayım. Yeşil pasaportum hala elimde ve öğrenci değilim bekarım. Pasaportumun bitiş tarihi Eylül 2013. Gideceğim ülke Yeşil'e 90 gün vizeden muaf hakkı tanıyor.

    Geleyim soruma. Yeşil pasaportumun bitiş tarihi Eylül 2013 olmasına rağmen, pasaportumun elimde kalması için Açık Öğretim fakültesine kaydımı yaptırmak zorunda mıyım? (İlla ki öğrenci olmak koşulu olduğu için)


    Best is yet to come...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Hocam annenin veya babanın memuriyetini kullanarak aldığın yeşil pasaport ise, 25 yaşınıza girdiğiniz an kullanma hakkını kaybediyorsunuz diye biliyorum. Öğrenci olmak ile pek alakası olduğunu sanmıyorum. En azından benim duyduğum öyleydi. Benim annem de babam da memur, yüksek lisans yapıyorum, yani halen öğrenci sayılırım, 25 yaşını geçtiğim için yeşil pasaport alma hakkım yok.

    RaNGeR tarafından 08/Eki/12 19:15 tarihinde düzenlenmiştir

    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek
    RaNGeR bunu yazdı

    Hocam annenin veya babanın memuriyetini kullanarak aldığın yeşil pasaport ise, 25 yaşınıza girdiğiniz an kullanma hakkını kaybediyorsunuz diye biliyorum. Öğrenci olmak ile pek alakası olduğunu sanmıyorum. En azından benim duyduğum öyleydi. Benim annem de babam da memur, yüksek lisans yapıyorum, yani halen öğrenci sayılırım, 25 yaşını geçtiğim için yeşil pasaport alma hakkım yok.

    şartlardan birisi 25 yaşını geçmek.

    Evlenirsen, okulu bırakırsan da alıyorlar.

    ---

    açık öğretim sayılıyor mu bilmiyorum ama, sayılıyorsa kaydını ypatırman gerek.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek

    yeşil pasaportu habire alıp bırakan biri olarak cevaplayayım :D

    teorisiyle pratiği hiç aynı değil :D
    teoride; yasanın değişmiş son haliyle erkekler için 25 yaşını doldurmamış olmak, öğrenci olmak ve çalışmıyor olmak.. şartlar bunlar. öğrenci olup çalışırsan olmuyo ya da çalışmıyosun ama öğrencide değilsin gene olmuyo :D

    pratiğine gelelim ; hatta direk sorunun cevabına gelelim, şu an öğrenci değilsin ve pasaportunun 1 sene daha geçerliliği var dimi? rahatça girer çıkarsın bitene kadar :) eğer psaport tarihin eylül 2014-2015 olsaydı gene sonuna kadar kullanırdın :D ama şimdi gidip ben 5 senelik yeşil almak istiyorum dersen uzatmazlar 25 yaşını bitireceğin tarihe kadar uzatırlar :D hiç pasaportunu felan iptal etme, 2013 eylül e kadar rahat rahat kullanabilirsin :) ben şu an tekrar yeşil almak için açıköğretime yazıldım çünkü ben baştan yeşil alıcam , öğrenci belgesi isticekelr başvururken o yüzden aldım :D sen şu an öğrenci olmasanda yeşil in var ve pasaport kontrolü yapan polislerin ekranında senin aktif oalrak öğrenci olup olmadığın yazmıyo, yazsa biz çıkamazdık birinden birinde denk gelirdi durdururlardı :)


    .
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı
    RaNGeR bunu yazdı

    Hocam annenin veya babanın memuriyetini kullanarak aldığın yeşil pasaport ise, 25 yaşınıza girdiğiniz an kullanma hakkını kaybediyorsunuz diye biliyorum. Öğrenci olmak ile pek alakası olduğunu sanmıyorum. En azından benim duyduğum öyleydi. Benim annem de babam da memur, yüksek lisans yapıyorum, yani halen öğrenci sayılırım, 25 yaşını geçtiğim için yeşil pasaport alma hakkım yok.

    şartlardan birisi 25 yaşını geçmek.

    Evlenirsen, okulu bırakırsan da alıyorlar.

    ---

    açık öğretim sayılıyor mu bilmiyorum ama, sayılıyorsa kaydını ypatırman gerek.

    kayıt yaptırmasına felan gerek yok, teoride öğrenciliğinin devam etmesi gerekiyo ama bunu takip edemiyo emniyet o yüzden şu anda da kullanabilir pasaportunu. ama nolur nolmaz, sistemi yenileyecekleri tutar vs diye kaydını yaptırsın tabi :D


    .
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    birkovic
    birkovic's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Nisan/2011
    Erkek

    Durun durun çok gülücez :D Öğrenci değilim yeşilim var. Vizesiz ülkeye giriyorum ve bilet aldım :D

     


    Best is yet to come...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    birkovic
    birkovic's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Nisan/2011
    Erkek

    Gittim geldim hiçbir sorun yok :)

     


    Best is yet to come...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ByTechno
    ByTechno's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Haziran/2008
    Erkek
    birkovic bunu yazdı

    Durun durun çok gülücez :D Öğrenci değilim yeşilim var. Vizesiz ülkeye giriyorum ve bilet aldım :D

     

    zaten öyle dediğin gibi, yanlış biliyor arkadaşlar.. yeşil pasaportun öğrencilikle alakası yok 25 yaşıını doldurduğun an geçersiz sayılır okadar.. öğrenci ol veya olma 25 yaşına kadar anne yada baba üzerinden yararlanılabilir

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    birkovic
    birkovic's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Nisan/2011
    Erkek

    Evet öyleymiş. Ama yeşille gidince milyon soru sordular. Official şeyler için geldiğimi belirtmemin gerektiğini öyle kafama göre visit yapıcam diyince kıllık yaratıyorlar haklı olarak.


    Best is yet to come...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nurk
    nurk's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2006
    Erkek

    bende de var yesil. yemin ediyorum rahatlık la.

    2016 ya kadar gecerliligi de var sükela bisey. :D asdjkadhasd


    [22817//kaanabak]
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bigwave
    bigwave's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ekim/2007
    Erkek

    bir soru da ben sorayım :)

    18'imden bu yana çalışıyorum,bağkur yatıyor.oda kaydını sildirmeden maliyeden işiten ayrıldığımı beyan edersem yeşil pasaport alabilir miyim? 

    halen öğrenciyim.25'i aşmadım .. 

    bigwave tarafından 03/Kas/12 23:44 tarihinde düzenlenmiştir

    Ölüm varsa bir yerde düşündün mü bu hayat niye ?
Toplam Hit: 4947 Toplam Mesaj: 12