

Anlayamadığım Bi Sorun ! Donanımdan Anlayan Arkadaşlar Bi El Atın!
-
Arkadaşlar pc de bi sorun var neyden kaynaklandığını anlayamadım
bundan yaklaşık 1 hafta önce başladı sorun.
en başta mavi ekran verdi yeniden başlatmamı söyledi öyle yaptım
1 gün sonra falan yine aynı sorun oldu bu sefer kendi yeniden başlattı
artık pc yi açınca anakartın logosunu gösteren ekran gelmiyo monitore
uzun resetlemeler fiş çekmeler kapatmalar gibi uğraşlar verdikten sonra zar zor açıyorum artık pcyi
bu seferde açıkken mavi ekran da vermiyo şöyle görüntüler oluşuyo
http://img682.imageshack.us/img682/9537/01112009.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/6861/01112009001.jpg
nedeni ve çözümü hakkında bilgisi olanlar lütfen yardım edebilir mi? -
Aynı sorun bendede olmuştu ram'i yanlış taktığım içindi sende de o olabilir mi ?
-
7-19 bunu yazdı:
-----------------------------
yapmayi biliyorsan biosunu update et sonra format at driverlari yukle olmazsa ekran kartin veya ana kartin da bir enayilik vardir
-----------------------------hoca valla formatla düzelecek bişeye benzemiyo ama bios update işine de girmek istemiyorum çok çetrefilli
formatla düzelecek bişey olsa en azından anakart logosunu açardı heralde ama yine de atacağım bi format
-
SweeneyTodd bunu yazdı:
-----------------------------
Aynı sorun bendede olmuştu ram'i yanlış taktığım içindi sende de o olabilir mi ?
-----------------------------yok sanmıyorum ben daha hiç açmadım pcnin içini yeni toplattım zaten üstünde etiket var açılınca servis garantisi iptal olur yazıyo :\
-
Pm attım Hocam .. Bi bak
-
ACPI desem ? aynı sorun bendede vardı makinanın mavi ekran vermesi donanımdan donanımı ne tutuyor bios biosdaki en uyuz şey ne genelde phonex ve neydi o onun adı o bios türlerinde oluyor acpiler makinaya ram takarım mavi ekrandan pc çalışmaz sistem çöker. ekran kartı takarım monitör gelmez onu yaparım olmaz kamera tanımaz hdd tanımaz artık neyse ne kerametse bende çözemedim ve stabil sürümden bios güncellemek istiorum aynı sorun bendede war.
-
Hocam bi kac sefer bnm de başıma gelmişti aynı olay.
Once Ekran kartını bi kontrol et. Tam oturmadıgı zaman aynı goruntuyu veriyordu.
Sonra yine ekran kartının fan calısıyor mu kontrol et. Eger calısmıyosa ısındıgı zmn rest attırabilr. Ve tamamen gitmişse o sacma goruntuyu de verebilr. Eger anakartta on board ekran kartı varsa Hariciyi cıkar bi onboardda dene derim. -
bilgisayarın içini açarsam üzerinde "söküldüğünde sistem garantisi devre dışı kalır parça garantisi devam eder" yazan etiketi yırtmak zorunda kalırım
sizce ben yapabilirmiyim yoksa garantinin şefkatli ellerine mi bırakayım kendimi ?
-
hacı kasanın içini açıp güzelce temizle özellikle işlemci ve ekran kartının fanını
-
Markası neydi acaba ?
Yani o tür hikayeler artık vesteldir arceliktir casper filan bu markalarda kaldı diye biliyorum :D
Bunlardan aldysan zaten baştan yapmıssın hatayı :P
-
"söküldüğünde sistem garantisi devre dışı kalır parça garantisi devam eder"
Burasını dikkatli okumamısım ya. Parca garantisi devam edicekse aç gitsin kasayı.
Özellike şunu soruyorum anakartta on board varmı ekran kartı ?
Varsa kasayı acmana gerek kalmadan bi deneyiverirsn