.: 1400 Yıl Önce Gelen Email :.
-
gelpcpcm bunu dedi
ALLAH AYETİNDE BUYURUYORKİ " YAHUDİLERDEN KAÇININ UZAKLAŞIN AYNI ŞEKİLDE HRİSTİYANLARDAN DA ONLARDAN DOST OLMAZ "
Sen bu sözün hangi ayette gectiğini bi zahmet söyLe ondan sonra iki Laf etcem sana.bekLiyorum -
Bu yazıyı foruma taşıyan arkadaşa şükranlarımı iletiyorum.. bence forumda böyle konulara yer ayırmak lazım..saygılarımla
-
Gel pc pc nerdesin arkadaş Lütfen şu soruma bi zahmet cvp ver...
-
mallık böyle birşey herhalde
-
amın arkadaslar amın
-
hakikaten çok güzel bir yazı kardeşim.
-
"@mcyargic : hoja 3 kitabı okumu konusuna karşıyım biliyorsunuzki incil degiştirildi orjinali degil onun için ben asla okumam.. "
mcyargic kardesim, sen inaniyor musun biliyor musun? inanmakla bilmek arasindaki farki biliyor musun? sen dinine inaniyorsun, toplumunun, atalarinin sana biraktigi mirasi devam ettiriyorsun, dolayisiyla "biliyorsunuz" diye bir cikis yapmani ben pek saglikli bulmadim..
birak insanlar 3 kitabi da 33 kitabi da okusunlar niye karsisin.. gercek üzere olanin korkusu yoktur, insanlarin okuyup da (baskalarinin tabiriyle) ayaginin kayacagini düsünüyorsan, ya senin inancin saglam degil ki insanlari ayakta tutamiyor, ya da o kisi bos bir bilgi dagarcigi ile inanmis, ki bugün kaymasa yarin kayar..
ALLAH'in hidayet verip dogru yola ilettigi kimseleri kim saptirabilir, ve O'nun kendi sapkinliklariyla hakettikleri sapkin yollarda bocalamalarina kim engel olabilir? ALLAH kimseye haksizlik etmez, zira insanlar ettiklerini bulurlar..
Ha, sunu söylemek istiyorum, ben de inaniyordum, simdi biliyorum.. aradaki fark su; toplumumun bana miras biraktigi dini alip onu körü körüne savunmak yerine onu yeniden kesfetmek ve ona inanmak istedigin icin, o sana inanilasi en mantikli görüldügü icin inanmak.. en olabilmesi icin digerlerinin de olmasi lazim..
Kisacasi atalarinin tanikligi yerine ALLAH'in bizi hayvanlardan farkli olarak sorumlu olmamizi saglayan akil ve onunla onu bulmamiz icin indirilen Kuran'in tanikligini tercih etmemiz, bilmek icin yeterli olacaktir..
"De ki: Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? Ancak akil sahipleri ögüt alirlar. KK, 39:9
Kuran'in sadece bu ayeti taniklik icin yeterli..
ALLAH'a emanet olun.. -
BURADAKI multiyano ARKADASIMIZIN BASLATTIGI TARTISMA TARAFIMDAN
SILINMISTIR.
1. ILK OLARAK BU YAPTIGINIZ BASLIGI ACAN ARKADASIMIZA SAYGISIZLIKTIR.
2. multiyano KARDESIM, HATALISIN, YAPTİGİN BIR GAFTI, YA DA TOPLUMDA
SOYLENMEMESI GEREKEN, BELIRLI BIR DUSUNCE YA DA MEZHEBIN DUSUNCESI IDI,
KI SEN BUNU BURADA SOYLEYEREK BU HATAYA DUSUYORSUN, SENIN DOGRULARI
KONUSUP KONUSMAMAN DEGIL KONU, KONU DOGRU DA YANLIS DA OLSA
INANCLARINDAN DOLAYI BIRILERINI KAYDA DEGER BULMAMAN, TOPLUMDA KUTSAL
OLAN BIR OBJEYE KARSI ONLARI YETERINCE DEGERI VERMEMEKLE SUCLAMAN BUNUN
ICIN YETERLIDIR.
3. YETMEDI, SEN KONUYA DEVAM ETTIN, BIR DE ETNIK AYRIMCILIGA VARDIRDIN,
NE CELISKIDIR KI BURADA ALLAH'IN KITABINDAN KONUSUYORUZ, AMA TUM INANAN
HALKLAR VE INSANLIK ICIN OLAN AYETLERINI KONUSTURMUYORUZ ?!
INSANLARA TUKURDUGUNU YALAMAK, OZUR DILEMEK COK ZOR GELMEKTE,
multiyano umarim yanlis anlamiyorsun, sana karsi yapilan bir tavir
degil yazdiklarina karsi alinan bir tavirdir bu..
Hakki konusmak üzerimize ALLAH'in bir hakkidir.. Sadece sana karsi
hakki konusmadigimi hakki hak icin konustugumu su satirlarimdan da
anlayacaksin..
Herkesin kutsali kendine kutsaldir, kutsallara hakaret edip
asagilamadan elestirirseniz kimsenin bir diyecegi olmayacaktir diye
düsünüyorum..
Konuyla ilgili düsüncelerimi aktariyor ve izninizle bu kisir
tartismayi uzatmamak üzere kapatmak istiyorum;
Alevi inancina mensup yurttaslarimizin tasidiklari saf Alevi inanci,
Kuranî degildir. Kuran'in ibadet ritüellerini, sekilcilik olarak ifade
edip onlardan uzak durmak Kuran acisindan büyük bir yanlistir.
Burada, direkt insanî yani beşerî olan ekol ve mezhepleri fikirleri
esas alarak yapilan elestiriler ne objektif ne evrensel olacaktir,
bizzat Islamin saf Islam oldugu Kuran'a inerek incelersek ortaya cikan
durumu su sekilde analiz edebiliriz;
ALLAH, Kuran'da namazi belirli vakitlerde emir kildigini aciklamistir.
"..Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan
yatarak hep Allah’ı anın. Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın.
Çünkü namaz, mü’minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz
kılınmıştır. " KK, 4:103
Siz Kurani okuyup 3 vakit anlamissinizdir, digeriniz 5.. Ama abdest
yani temizlenmesiyle, rüku ve secdesiyle, toplu halde kilinmasiyla
namaz farzlariyla birlikte bir ibadettir ve gereklidir, bunun orta yolu
yoktur.
ALLAH, Kuran'da orucu kendisine teslim olanlara emir kildigini,
Kuran'da apacik bir sekilde belirtmistir;
"Ey iman sahipleri! oruç sizden öncekiler üzerine yazıldığı gibi sizin
üzerinize de yazılmıştır. Bu sayede korunmanız umulmaktadır." KK, 2:183
Üstelik orucun da vakti esnek degil belirli bir ayda belirli bir
periyotta belirlenmistir, o ay Ramazan(bkz. KK, 2:185)'dir; kisi ve
kurumlar Kuran'in bu kirmizi cizgilerini asmaya yetkili degildirler.
Alevi mezhebine göre Islam'i anlayip yasayan yurttas kardeslerimiz
geleneksel olarak Muharrem ayinda oruç tutmaktadirlar.
Bu gelenek asla yanlis degildir, yanlis bunun sartlandirmaya
dayanmasi, ALLAH'in farzina uyulmamasidir. Aleviler eger Ramazanda
ALLAH'in emrettigi gibi oruclarini tutup bir de Muharrem'de de kendi
geleneklerine göre oruc tutarlarsa Sünniler'den daha faziletli
olduklarini gösterebilirlerdi.
Ayni sekilde, hac da ALLAH'in inananlarina emir kildigi bir görevdir.
Alevi inancinda, Islam'daki hac, kabe, namaz ve kible gibi gayet acik
konularda cesitli -gayet hos ancak ALLAH'in öyle demedigi- düsünceler
ile kendilerine öz düsünceler vardir. Örnek olarak;
"Kıble gönüldür, Kıble insan olamaz: Kıble ne insandır ne de kâbedir.
Alevi İslam inancında kıble gönüldür. Çünkü Hakk’ın nuru orada mekân
tutmuştur"
Eger ALLAH, kiblenin insan gönlü, yüzü ya da insanin kendisi olmasini
uygun görseydi, süphesiz bunu acikca Kitapta belirtecekti.
Buraya kadar geldigim nokta sadece esas noktalar idi. Amacim,
Alevilerin herhangi bir kisiye kuruma ya da mezhebe göre sapkin
olduklarini göstermek degildir. Zaten bir baska beşeri kurum inanç ve
mezhep her zaman digerine zitliklar gösterecektir.
Burada ortaya koydugum, KURAN'a göre Alevilerin dogru bir inanc
sürdürmedikleridir. ALEVI kardeslerimiz de, tipki SUNNILER gibi
atalarindan aldiklari mirasi ve kültür dinlestirmisler,
kutsallastirmislardir.
Süphesiz kendisine toplumsal ve kültürel kimlik olarak Aleviligi
kullanan, ve namaz ve orucu ve diger ritüelleri dosdogru uygulayanlar
da var. Zaten onlar o zaman dedigim gibi samimi bir Alevi olmuyorlar,
tipki her gün sakal trasi olan, kadinlarla el sikisan, sarik sarmayan
ve ben süphesiz hanefiyim diyen Sünniler gibi..
Alevi kardeslerimiz burada kendilerini net olarak ortaya
koymalidirlar, ya kendileri icin inanclarinin özünde süphesiz Kuran
oldugu, ya da Alevi inanci oldugu, eger ilkiyse durum ortada, eger
ikincisi ise süphesiz ortaya farkli bir din cikmaktadir. Süphesiz
Alevilik Islam'dan, Islam'in kaynagindan ve tarihi kisiliklerinden
esinlenen ayri bir din olarak karsimiza cikmaktadir. Ki, bu düsünceyi
savunan Aleviler, Aleviligin Hz. Ali öncesi tarihinin de felsefesinin
de bulundugunu ortaya koyarlar.
Burada ortaya konulan herhangi bir mezhebe karsi tutum degil tüm
mezheplere karsi Kuranî bir yaklasim sergilemektir.
Ben ALLAH'in kitabindan aldigimi, insanin koyduguna karsi koyuyorum,
Kuran'in deyimiyle hakki batilin beynine firlatiyorum da o onu
darmadagin ediyor ve geriye bir sey birakmiyor. ALLAH'in ayetleri
apacik kendisine belli olduktan sonra kalabaliklardan sakinip hakki
ortaya koymayandan daha zalim kimseleri göremiyorum.
Mezhepler, ilahi degil beşeri fikir ekolleridir. Ilahi olani beşer ve
yorumu ile harmanlamaktir. Ilahi olan ilahi kalmalidir. Beşeri olan
kutsallastigi anda, bu tarz gruplasmalar her zaman ayrilik ve hatta kan
ve gözyasi getirecektir. Cünkü bu düsturla,
SENIN ATAN HAKLIYSA, BENIM ATALARIM DA HAKLIDIR.
Halbuki HAKK, bizzat Hakk'ta, Hakk'in indirdigindedir, inananlar kendi
mezheplerini üstün kilmaya calismak ugruna canlar vermek onlari sehit
ilan etmek yerine, herkesin ortak paydasi Kutsal Kitabi merkez alarak
"nasil daha Kuranî yasayabiliriz" diye yasasalar ve canlarini
verselerdi, süphesiz ümmet, ikinci cahiliye karanligina tekrar
gömülmeyecekti..
MUSLUMAN HALKLAR, BU TAASSUPLA BU ANLAYISLA COK ZAMAN KAYBETTILER,
EVRENIN YARATICISININ MIMARININ SANAT ESERI OLAN USTUN ISLAM
MEDENIYETINI IKI YUZYILDA KENDI BESERI ZEHIRLERINE BOGARAK YOK ETTILER.
AMAÇ, hiç bir fikr ve ekolü direk olarak sapkin ilan etmek degil,
Islam'a göre neyin kutsal neyin tartisilmaz ve tabu oldugunu ortaya
koymak, dolayisiyla tek tartisilmaz ve tabu olan kaynak Kuran'a göre
eksik ve fazlalari konusmaktir. Bu eksik ve fazlaliklar süphesiz
Alevilik de varsa Sünnilikte ve mezheplerinde de vardir.
Bir Alevi kardesim bu yazdiklarima Kuranî bir yanit yazmak isterse
beklerim. Ben yanliz müslümanlardanim diyenlerdenim, dolayisiyla ne
kadar Sünniysem, o kadar Aleviyim.. Ayrica isteyene kendi mezhebinden
bir cok örnekte getiririm. Süphesiz dosdogru yönlerini de.. Sahit
olarak Kuran yeter.. Selametle.. -
IsLaMiC_ForCe,
Allah senden razı olsun.Dün bende senin yazdıklarına çok yakın şeyler yazmak istedim, yazdım, bitirdim ama hattan düştüm sabah ancak geldi. Sadece benim yazdıklarımda ayetlerin tam yerlerini yazmamıştım.Çok sağol Allah'a emanet ol.Tekrar tekrar Allah senden razı olsun.Çok tşkler.
Toplam Hit: 7076 Toplam Mesaj: 30