folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder " Sqlexception Was Unhandled " Hatası



" Sqlexception Was Unhandled " Hatası

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek

    Selam hocalar,

    bilgisayara format attım bir tane mvc projem vardı onu yedekledim.

    SQL Server 2012 ve SQL Server Management Studio'yu kurdum. Önceki projenin mdf uzantılı dbsini ve ldf uzantılı log dosyasını ekledim. Projedeki web.config dosyasını da ayarladım.

    Server explorerdan database'in içeriğini rahatlıkla görebiliyorum fakat projeyi çalıştırdığım da şöyle bir hata alıyorum:

    SqlException was unhandled by user code.

    An exception of type 'System.Data.SqlClient.SqlException' occurred in EntityFramework.dll but was not handled in user code

    Additional information: Sunucuyla bağlantı kurulurken ağ ile ilgili veya örneğe özel bir hata oluştu. Sunucu bulunamadı veya sunucuya erişilemiyor. Örnek adının doğru olduğunu ve SQL Server'ın uzak bağlantılara izin verdiğini doğrulayın. (provider: SQL Network Interfaces, error: 50 - Local Database Runtime hatası oluştu. The specified LocalDB instance does not exist.

    )

    Hatayı aldığım kod şöyle:

    yazilar = db.Yazilar.ToList();

    burdaki db ise

    BlogDataContext db = new BlogDataContext();


    Hatayı epey araştırdım fakat işe yarar bir sonuca ulaşamadım, SQL Server ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Nedir bunun çözümü, neyi yanlış yapmışım?


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek

    updulaziz


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    connection string inde hata var hocam.. 


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manglerman
    manglerman's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Aralık/2003
    Erkek

    connection stringini web confige ekleme.

     

    eğer bütün db yapısını solutionda kullandıysan bu çözüm olur :

    solutiondaki edmx uzantılı db modelini kaldır.

     

    sonra sağ tık add newitem edmx de ve ekle.

     

    normal şekilde db ni username ve password ile solutiona ekle.

     

    orda sıkıntı çıkmazsa mvc de de normal çalışır zaten.

     

     


    türk kızlarından sabun yapalım, rus kızları elini yıkasın.:)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek

    hocam default olarak instance name MSSQLSERVER onu yazıyorum olmuyor, bilgisayarın adını  da yazınca olmuyor. Fakat MSSQLSERVER yazınca server explorer kısmında görüntüleyemiyor, hata veriyor. bilgisayarın ismini yazınca db nin içeriği gözüküyor server explorer'dan.


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek
    manglerman bunu yazdı

    connection stringini web confige ekleme.

     

    eğer bütün db yapısını solutionda kullandıysan bu çözüm olur :

    solutiondaki edmx uzantılı db modelini kaldır.

     

    sonra sağ tık add newitem edmx de ve ekle.

     

    normal şekilde db ni username ve password ile solutiona ekle.

     

    orda sıkıntı çıkmazsa mvc de de normal çalışır zaten.

     

     

    hocam benim solutionda edmx uzantılı hiç bir şey yok. code first kullanıyorum ayrıca.


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manglerman
    manglerman's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Aralık/2003
    Erkek
    Lightsaber bunu yazdı
    manglerman bunu yazdı

    connection stringini web confige ekleme.

     

    eğer bütün db yapısını solutionda kullandıysan bu çözüm olur :

    solutiondaki edmx uzantılı db modelini kaldır.

     

    sonra sağ tık add newitem edmx de ve ekle.

     

    normal şekilde db ni username ve password ile solutiona ekle.

     

    orda sıkıntı çıkmazsa mvc de de normal çalışır zaten.

     

     

    hocam benim solutionda edmx uzantılı hiç bir şey yok. code first kullanıyorum ayrıca.

    ilgi alanım dışında o zaman hocam :) bunu yapanları da hiç anlamadım ayrıca :)

    kolay gelsin çözümü paylaşırsın.

     

     


    türk kızlarından sabun yapalım, rus kızları elini yıkasın.:)
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek

    çözüm bulsam da paylaşssam hocam :) sağol ilgilendiğin için


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    hocam oralardaysan hemen teamviewer id pass yollarsan bakabilirm birazdan çıkıyorum çünkü


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    saybirs
    saybirs's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Temmuz/2009
    Erkek

    SQL'e localden veya sa ile giriş yapabiliyo musun ?

    Başlat'a Hizmetler yazıp SQL SERVER(MSSQLSERVER)  durumu kısmında Başladı mı yazıyor bakar mısın ?

    edit instance kısmına sadece . koy bakalım nolacak.

    saybirs tarafından 01/Ağu/14 23:15 tarihinde düzenlenmiştir
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek

    unbalanced ile hallettik çözüm blogdatacontext.cs deki datacontext'in base kısmını düzenlemek oldu..


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
Toplam Hit: 5258 Toplam Mesaj: 13