" Sqlexception Was Unhandled " Hatası
-
Selam hocalar,
bilgisayara format attım bir tane mvc projem vardı onu yedekledim.
SQL Server 2012 ve SQL Server Management Studio'yu kurdum. Önceki projenin mdf uzantılı dbsini ve ldf uzantılı log dosyasını ekledim. Projedeki web.config dosyasını da ayarladım.
Server explorerdan database'in içeriğini rahatlıkla görebiliyorum fakat projeyi çalıştırdığım da şöyle bir hata alıyorum:
SqlException was unhandled by user code.
An exception of type 'System.Data.SqlClient.SqlException' occurred in EntityFramework.dll but was not handled in user code
Additional information: Sunucuyla bağlantı kurulurken ağ ile ilgili veya örneğe özel bir hata oluştu. Sunucu bulunamadı veya sunucuya erişilemiyor. Örnek adının doğru olduğunu ve SQL Server'ın uzak bağlantılara izin verdiğini doğrulayın. (provider: SQL Network Interfaces, error: 50 - Local Database Runtime hatası oluştu. The specified LocalDB instance does not exist.
)
Hatayı aldığım kod şöyle:
yazilar = db.Yazilar.ToList();
burdaki db ise
BlogDataContext db = new BlogDataContext();
Hatayı epey araştırdım fakat işe yarar bir sonuca ulaşamadım, SQL Server ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Nedir bunun çözümü, neyi yanlış yapmışım?
-
updulaziz
-
connection string inde hata var hocam..
-
connection stringini web confige ekleme.
eğer bütün db yapısını solutionda kullandıysan bu çözüm olur :
solutiondaki edmx uzantılı db modelini kaldır.
sonra sağ tık add newitem edmx de ve ekle.
normal şekilde db ni username ve password ile solutiona ekle.
orda sıkıntı çıkmazsa mvc de de normal çalışır zaten.
-
hocam default olarak instance name MSSQLSERVER onu yazıyorum olmuyor, bilgisayarın adını da yazınca olmuyor. Fakat MSSQLSERVER yazınca server explorer kısmında görüntüleyemiyor, hata veriyor. bilgisayarın ismini yazınca db nin içeriği gözüküyor server explorer'dan.
-
manglerman bunu yazdı
connection stringini web confige ekleme.
eğer bütün db yapısını solutionda kullandıysan bu çözüm olur :
solutiondaki edmx uzantılı db modelini kaldır.
sonra sağ tık add newitem edmx de ve ekle.
normal şekilde db ni username ve password ile solutiona ekle.
orda sıkıntı çıkmazsa mvc de de normal çalışır zaten.
hocam benim solutionda edmx uzantılı hiç bir şey yok. code first kullanıyorum ayrıca.
-
Lightsaber bunu yazdımanglerman bunu yazdı
connection stringini web confige ekleme.
eğer bütün db yapısını solutionda kullandıysan bu çözüm olur :
solutiondaki edmx uzantılı db modelini kaldır.
sonra sağ tık add newitem edmx de ve ekle.
normal şekilde db ni username ve password ile solutiona ekle.
orda sıkıntı çıkmazsa mvc de de normal çalışır zaten.
hocam benim solutionda edmx uzantılı hiç bir şey yok. code first kullanıyorum ayrıca.
ilgi alanım dışında o zaman hocam :) bunu yapanları da hiç anlamadım ayrıca :)
kolay gelsin çözümü paylaşırsın.
-
çözüm bulsam da paylaşssam hocam :) sağol ilgilendiğin için
-
hocam oralardaysan hemen teamviewer id pass yollarsan bakabilirm birazdan çıkıyorum çünkü
-
SQL'e localden veya sa ile giriş yapabiliyo musun ?
Başlat'a Hizmetler yazıp SQL SERVER(MSSQLSERVER) durumu kısmında Başladı mı yazıyor bakar mısın ?
edit instance kısmına sadece . koy bakalım nolacak.
saybirs tarafından 01/Ağu/14 23:15 tarihinde düzenlenmiştir -
unbalanced ile hallettik çözüm blogdatacontext.cs deki datacontext'in base kısmını düzenlemek oldu..
