folder Tahribat.com Forumları
linefolder Java
linefolder 1 Ayda Ne Kadar Programlama Öğrenilir?



1 Ayda Ne Kadar Programlama Öğrenilir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PcK0
    PcK0's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2007
    Erkek

    Ben konuya farklı açıdan yaklaşıcam.

    Diyorsun ki nasıl mysql araması yapıyoruz diye bize soruyordu demişsin.

    Demek ki bir alt yapı bir ders görme, bir uğraşma var.

    O zamanlar adamın öğrendikleri, gördükleri yani kafasında uçuşan bilgileri varmış. Anlamadığı kısımlar varmış. Mantığına uymayan ya da çeşitli konularda anlamadığı, kabul edemediği noktalar varmış. Son ara daha mantıklı gelmeye başlamış. Biraz daha üzerine gitmiş ve o kafasına bir ince bağ ile bağlı olan bilgileri son 1 ayda ilişkilendirmiş ve programları yazabilmiş. O kafasında uçuşan kopup uzaya karışacak bilgileri derslerden, size sorduğu sorulardan yerleşmiştir. Oturup biraz olsun çalışması gerekliymiş. Sonuçta herkesin kendisine ait bir öğrenme tipi var. O son bir aya kadar hiç çalışmamıştır. Ya da bu tarz konular hakkındaki kendi öğrenme tipini ancak son bir ayda çözmüştür. Herkes için böyle olur.

    Ayrıca o yazdığı satranç programı iki gerçek kişiyle oynanan satranç oyunudur. Bilgisayara 1 ayda hiç bilgim yokken gayet iyi şekilde satranç oynatıcam diyenin alnını karışlarım. Ya da oynatırsın da taşı yeme üzerine kurulu oynatırsın, taşını yememe üzerine kurulu oynatırsın.

    Ya da son söylediğime rağmen eleman sağlam satranç oynatmayı sözde becerebilmişse www.codingame.com sokun arkadaşı java dil seçeneği var. Kodlatın soruları hatta multiplayer oyunlardan birini kodlatın görün gö...., seviyesini.

    Programcılık accuk gönül işidir. Öyle bir ayda geldim çaktım gidiyom demek sıkar.

     


    Sadece bi imza..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    siyahbereli
    siyahbereli's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek
    RETRET bunu yazdı

    öğrenmek bir süreçtir; normal insanların iq su 85-94 arası, zekiler 100-107 - 125 olan biri ile 90 olan biri arasında elbette öğrenme ve uygulama hızı farkı olacak.

    ben pers çocuk için konuşmayayım o hızda öğrenen birini henüz görmedim ancak yaşın verdiği tecrübeyle sizin işinize yarayacak 3-5 şey ekleyeyim.

    1- hızlı okumayı mutlaka öğrenin,

    2- onparmak yazmayı mutlaka öğrenin,

    3- kitaplardan şaşmayın, cd açıkken aynı şeyi uygulamak zor kitap öyle değil en fazla yanlış yazmış orospu çocuğu der doğrusunu google ile bulursun.

    4- uykunuzdan ve gezmenizden fedakarlık etmezseniz, akrabalarınızı ve dostlarınızı siktir etmezseniz pek yol alamazsınız, dizi izlemeyin 1 sene geriden topluca izleyin dizileri o da kendinizi rehabilite etmek için haftada 1 gün olsun.

    5- ingilizcenin yanına becerebiliyorsanız mutlaka rusçayı da koyun (ben beceremedim)

    hızlı okuyun, hızlı yazın, yaptığınız işe odaklanın arkada facebook olmasın, telefonda veriyi kapatın 40-50 dakika kesintisiz yazın bu süreyi artımaya çalışın. yemek su içme sıçma dışında çalışmanıza ara vermeyin bir dizi izleyeyim bir otuzbir çekeyim bir iki basket atıp geleyim falan yapmayın. hard çalışın bir insan 16 saat çalışabilir bir günde...

    son tavsiyem bir işi bitirmeden asla yarıda bırakmayın, ve uzman olarak isim yapmadan seçici olmayın, kötü de olsa bitirin son haline getirin çalıştırın en kötü başınıza gelecek şey para kazanamamaktır o durumda programı hibe edersiniz. bir de eleştirilere açık olun, itin götüne sokup çıkarsalar da dinleyin not edin, egonuz olmasın, özgüveninizi çalışma ve disiplin üzerine kurun, insanlar egosuz çalışkan kendini dinleyen kişileri sever onlarla çalışmak ister.

    Hocam programlamanin mantigi nedir. Matematiksel hesaplarmi. İpin ucunu yakalayamayankar icin de bi kac tavsiye verebilirmisin. Windows desktop icin mesela. sifirdan Nereden başlanmalı arastirmalarimla tek kelime bile yazamiyorum


    Yapmadıklarınıza pişman olmaktansa, Yaptıklarınıza pişman olun...Yapın pişman olun, yada yapmayın yine pişman olun.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Retro
    by_Tet
    by_Tet's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Mayıs/2012
    Erkek

    Sıfırdan satranç nasıl yazabiliyor hocam. Hiç satranç algoritmasına bakmadan falan imkansız bence bu işte bi bit yeniği var. Sen gözünde büyütüyorsun gibi ama dur bakalım


    iyibu! yeniden..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Austen
    Austen's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2012
    Erkek

    @RETRET

    Hocam görüşlerine saygı duymakla beraber bazı noktaların etkisiz olacağını belirtmek istiyorum.

    Hızlı okuma konusunda söylediklerine katılıyorum. Herkesin öğrenmesi gereken bir ayrıcalık hatta ihtiyaç. Ama hızlı ve verimli okumayı öğrenmek lazım. Sadece bakarakta bir metin okunabilir. önemli olan okuduğundan maksimum datayı çıkarabilmekte.

    Uykuya katılmıyorum. Sporcularda kas dinlenirken, öğrenmede beyin uykudayken gelişir. Aşırı yükleme yapıp, 20 saat ders çalışıp iyi dinlenmediğinde 24 saat geçmeden pek çok şeyi unutursun. Beyinde esas öğrenme uykuda gerçekleşir. Uyku önemlidir. Uykudan kastım 1-2 saatlik yabancıların nap dediği uyku değil. Derin, kesiksiz bir uyku. Düzenli bir uyku. Saati belli, aralığı belli bir uyku. Absürt kalemlerden çıkma "sadece aptallar şu kadar" uyur gibi uydurma, dayanağı olmayan, bilimsel olarak çürütülmüş tezlere dayanan uyku değil. 

    Çok çalışmak daha çok öğrenmeni sağlamaz. Verimli çalışmak daha çok şey öğrenmeni sağlar. 3 kitabı 1 günde bitiren, 3 kitabı 1 haftada bitirenden çok şey öğrenmez. Böyle bir şey yok. Verimlilik ve odaklanma çok önemli. Altyapın olmayan konularda hızlı hızlı okuyup bitirmek, bitirdikten sonra öğrenmeni garantilemez. Bilmediğin konuların üzerinde daha çok durman lazım. Gerekiyorsa tekrar etmen lazım. Gerekmese de tekrar etmek lazım. Tekrar olmadan her şeyi unutursun. Nasılsa 1 defa yaptım ileride bunu hatırlarım öğrencilerin pek çoğunun yaptığı büyük yanlışlardan birisi. O okullarda verilen ev ödevlerini örnek vereyim. Pek çok çocuk ödevini yapmaz. Yapmadığı için tekrarı atlamış olur ve çabuk unutur, öğrendiği havada kalır ve uçar. Tekrar pekiştirir. Beyindeki iletimi hızlandırır. Kum ara yoldan yola çıkan bilgi tekrar ettikçe duble yoldan seyir etmeye başlar. Bu da tekrar bilgiye erişmek istediğinde sana daha hızlı teslimat yapılmasına olanak verir. 

    Herkesin öğrenme eşiği ve hızı farklıdır. Hızlı okumak, hızlı yazmak, hızlı uygulamak herkeste aynı etkiyi sağlamaz. Her birey farklıdır. Her bireyin yoğurt yiyişi de farklıdır. Kendini bilecek, kendine göre bir program çizeceksin. Yoksa herkesin bildiği genel kültür haline gelmiş şeylerin sende işleyeceğinin garantisi yok. Pek çok kişi kendini bilmeden başkasının öğüdüyle farkında olmadan başkasının bünyesine göre kendini adapte etmeye çalışır. Uymadı mı bu işe yaramıyor diyip esktra ezilir. Yükü artar.

    Uzun metrajlı projelerde işi bitirmeden kalkmayacağım daha depresif olacağından önerilmez. Parçalara ayırarak bölüm bölüm iş tamamlamak daha az stresli ve faydalıdır. Sonrasında geriye dönüş ve geliştirme kolay olacaktır. Problemlerinizde biraz ara vermeyi bilmek, arka planda beynin o konu üzerinde çalışmasına izin vermek lazım.

    Azim kullanmayı bildiğinde müthiş yararlı bir şeydir. Ama azimle zorlamayı birbirine karıştırmamak lazım. Bilinçli davranmadıkça istediğini uygula sonuca ulaşamazsın.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek
    siyahbereli bunu yazdı
    RETRET bunu yazdı

    öğrenmek bir süreçtir; normal insanların iq su 85-94 arası, zekiler 100-107 - 125 olan biri ile 90 olan biri arasında elbette öğrenme ve uygulama hızı farkı olacak.

    ben pers çocuk için konuşmayayım o hızda öğrenen birini henüz görmedim ancak yaşın verdiği tecrübeyle sizin işinize yarayacak 3-5 şey ekleyeyim.

    1- hızlı okumayı mutlaka öğrenin,

    2- onparmak yazmayı mutlaka öğrenin,

    3- kitaplardan şaşmayın, cd açıkken aynı şeyi uygulamak zor kitap öyle değil en fazla yanlış yazmış orospu çocuğu der doğrusunu google ile bulursun.

    4- uykunuzdan ve gezmenizden fedakarlık etmezseniz, akrabalarınızı ve dostlarınızı siktir etmezseniz pek yol alamazsınız, dizi izlemeyin 1 sene geriden topluca izleyin dizileri o da kendinizi rehabilite etmek için haftada 1 gün olsun.

    5- ingilizcenin yanına becerebiliyorsanız mutlaka rusçayı da koyun (ben beceremedim)

    hızlı okuyun, hızlı yazın, yaptığınız işe odaklanın arkada facebook olmasın, telefonda veriyi kapatın 40-50 dakika kesintisiz yazın bu süreyi artımaya çalışın. yemek su içme sıçma dışında çalışmanıza ara vermeyin bir dizi izleyeyim bir otuzbir çekeyim bir iki basket atıp geleyim falan yapmayın. hard çalışın bir insan 16 saat çalışabilir bir günde...

    son tavsiyem bir işi bitirmeden asla yarıda bırakmayın, ve uzman olarak isim yapmadan seçici olmayın, kötü de olsa bitirin son haline getirin çalıştırın en kötü başınıza gelecek şey para kazanamamaktır o durumda programı hibe edersiniz. bir de eleştirilere açık olun, itin götüne sokup çıkarsalar da dinleyin not edin, egonuz olmasın, özgüveninizi çalışma ve disiplin üzerine kurun, insanlar egosuz çalışkan kendini dinleyen kişileri sever onlarla çalışmak ister.

    Hocam programlamanin mantigi nedir. Matematiksel hesaplarmi. İpin ucunu yakalayamayankar icin de bi kac tavsiye verebilirmisin. Windows desktop icin mesela. sifirdan Nereden başlanmalı arastirmalarimla tek kelime bile yazamiyorum

    Hocam artık matematik eskisi kadar önemli değil, mantık ve zaman ayırmak, öğrenmek için zorlamak, üstüne gitmek yeterli, ama sen kernel programlayacağım diyorsan mecburen matematiği zorlamak durumundasın, çünkü sınırlı kaynakla çalışacaksın.

    Her okuyanın anlayacağı şekilde anlatmak gerekirse işletim sistemi veya büyük verilerle çalışacak finans gibi muhasebe gibi programlar yazmayacaksanız ileri düzey matematik gerekmez.

    Bir noktadan sonra hep tıkanıyorum o noktadan sonra ilerlemiyorum kafam basmıyor diyorsanız zamanında öğrenimi kolay olsun diye geliştirilen basic türüne yönelin ne var günümüzde visual basic, öğrenmeyin diyene aldırış etmeyin şu anda orta ölçekli sorunsuz çalışan bir program yazmak için bile gayet hızlı ve basit bir çözüm...  .net i de var mı var. atom parçalamayacaksan işini görebilecek programlar yazacaksan yeterli olacak hatta fazla bile gelecektir. Piyasa için çalışacaksanız VB yetmez, müşteriler istemiyor. Bunu iyice kavradıktan ilerlettikten 2 sene zaman verdikten sonra başka bir dile de sıfırdan girer çabukça öğrenirsiniz. vb sadece ezbere dayalı olarak da öğrenilebilecek düzeye çekilmiş bir dil, bunu dili aşağılamak için söylemiyorum yanlış anlaşılmasın. Bir de not ekleyeyim; vb öğrenmenin ekstra faydaları access ve excel'de tanrılaşmaktır.

    Bir iki şey daha yazıp bu konuyu noktalayalım: ms altında olmayan hiç bir şeye elinizi sürmeyin, burada vb diye yazdığım şey vb.net dir, csharp ile girdim anlamadım yapamadım diyenin deneyeceği şeydir, syntax dışında fark yok aslında csharp daha kolay diyenlere aldanmayın, yazdıkça alıştıkça göreceksiniz. Bu benim mesleğim olacak diyenler hobi olarak yapmayacağım diyenlerin seçeneği csharp veya javadır, hala delphi ile yazan yerler var ama oralarda pek ekmek yok, aklınız csharp veya javaya basmıyorsa daha çok ezbere dayanan sunucu sistemler ve elektronik onarıma yönelin. Herkes yazılımcı olacak diye bir kaide yok.

     

     

    RETRET tarafından 30/Ağu/15 13:06 tarihinde düzenlenmiştir

    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
Toplam Hit: 8670 Toplam Mesaj: 26
java