folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder 2 Adet Matematik Sorusu. Yardım Lütfen



2 Adet Matematik Sorusu. Yardım Lütfen

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tengri
    Tengri's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2010
    Erkek

    1) x ve y tam sayılardır.

    2<x½<3   ve      3<y²<10  

     x+y toplamının alabilceği kaç farklı değer vardır? 

     

    2) (x²-x-2    /     x²+x-6) : (2x²+Ax-6    /     x²-9) = B

    A/B= ?

     / ile gösterdiğim bölüler kesir şeklinde. 

     Çözümlerini açıklayarak cevaplarsanız sevinirim.


    Ben Fight Clubı izledin mi? derken utanıyorum, adam İzlemedim. derken utanmıyor. Bi de nasıl güzel mi, diyo... Bi bitmediniz amk.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    livane
    livane's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mayıs/2007
    Erkek

    1 - de x in karesini al y nin kare kökünü al alt alta topla . kök 3 1 den büyük 2den küçük olduğu için y yi en az 2 alırsın kök 10 da 3 ten büyük olduğu için en büyük 3  alırsın çıkar .

     

    2- de x²-x-2 yi  (x-2).(x+1) diye  x²+x-6  (x+3).(x-2) diye ,  x²-9  (x-3).(x+3) diye ayır .  x-2 ler sadeleşir . x+3 lerde sadeleşir. ne kaldı geriye

     

    (x+1).(x-3)  /  2x²+Ax-6 = B kaldı .   kağıt kalem yok burda tıkandım ki buraya kadar sende gelmişsindir heralde :)

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Ben aslında ikisini de çözdüm de arkadaşa anlatmak için MathType arıyordum :)

    Hata yapmadı isem birinci sorunun yanıtı 8, diğerinin yanıtı -4 çıkıyor.

    Müsait olursam ve program bulabilirsem ayrıntılı anlatırım :P


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tengri
    Tengri's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2010
    Erkek
    livane bunu yazdı

    1 - de x in karesini al y nin kare kökünü al alt alta topla . kök 3 1 den büyük 2den küçük olduğu için y yi en az 2 alırsın kök 10 da 3 ten büyük olduğu için en büyük 3  alırsın çıkar .

     

    2- de x²-x-2 yi  (x-2).(x+1) diye  x²+x-6  (x+3).(x-2) diye ,  x²-9  (x-3).(x+3) diye ayır .  x-2 ler sadeleşir . x+3 lerde sadeleşir. ne kaldı geriye

     

    (x+1).(x-3)  /  2x²+Ax-6 = B kaldı .   kağıt kalem yok burda tıkandım ki buraya kadar sende gelmişsindir heralde :)

    hocam, dediğini yaptım zaten ama çıkmıyor işte. Y nin negatif değerleri var birde. Onları da kattım, ama yinede doğru çıkmadı.

     edit: hatam aynı değerleri elememekmiş :D 

    Tengri tarafından 04/Mar/13 14:49 tarihinde düzenlenmiştir

    Ben Fight Clubı izledin mi? derken utanıyorum, adam İzlemedim. derken utanmıyor. Bi de nasıl güzel mi, diyo... Bi bitmediniz amk.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yemillie
    yemillie's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Şubat/2011
    Erkek

    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308557401538301952/photo/1
     
    (o değerlerle toplarsan çıkan farklı sonuç sayısı 8'den büyük bişi çıkar,üşendim.)
    2. de geliyor birazdan.
    ehe geldi.

    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308559507070521345/photo/1

    yemillie tarafından 04/Mar/13 14:49 tarihinde düzenlenmiştir

    #66
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tengri
    Tengri's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2010
    Erkek
    RaNGeR bunu yazdı

    Ben aslında ikisini de çözdüm de arkadaşa anlatmak için MathType arıyordum :)

    Hata yapmadı isem birinci sorunun yanıtı 8, diğerinin yanıtı -4 çıkıyor.

    Müsait olursam ve program bulabilirsem ayrıntılı anlatırım :P

    malesef 2 side yanlış :D


    Ben Fight Clubı izledin mi? derken utanıyorum, adam İzlemedim. derken utanmıyor. Bi de nasıl güzel mi, diyo... Bi bitmediniz amk.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tengri
    Tengri's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2010
    Erkek
    yemillie bunu yazdı

    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308557401538301952/photo/1 
    (o değerlerle toplarsan çıkan farklı sonuç sayısı 8'den ufak bir şey olacak,üşendim.)
    2. de geliyor birazdan.

    doğru hocam, onları topluyunca 10 farklı değer çıkıyor. Teşekkürler.


    Ben Fight Clubı izledin mi? derken utanıyorum, adam İzlemedim. derken utanmıyor. Bi de nasıl güzel mi, diyo... Bi bitmediniz amk.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yemillie
    yemillie's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Şubat/2011
    Erkek
    Tengri bunu yazdı
    yemillie bunu yazdı

    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308557401538301952/photo/1 
    (o değerlerle toplarsan çıkan farklı sonuç sayısı 8'den ufak bir şey olacak,üşendim.)
    2. de geliyor birazdan.

    doğru hocam, onları topluyunca 10 farklı değer çıkıyor. Teşekkürler.

    ne demek müridim :) 
    Hazırlanıyor musun sende bu yıl? Aynı macera içindeyiz gibi.
    İkincisi de budur gibi.
    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308559507070521345/photo/1


    #66
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek
    Tengri bunu yazdı

    malesef 2 side yanlış :D

    Evet ilkinde yanlış yapmışım, sonradan hesaplayınca 10 olduğunu buldum ben de.

    İkinci soruda da hata yapmışım, -8 olacak. Uzun zamandır çözmüyorum, gözümden kaçmış kusura bakmayın :)


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SinusX
    SinusX's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Aralık/2010
    Erkek
    yemillie bunu yazdı
    Tengri bunu yazdı
    yemillie bunu yazdı

    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308557401538301952/photo/1 
    (o değerlerle toplarsan çıkan farklı sonuç sayısı 8'den ufak bir şey olacak,üşendim.)
    2. de geliyor birazdan.

    doğru hocam, onları topluyunca 10 farklı değer çıkıyor. Teşekkürler.

    ne demek müridim :) 
    Hazırlanıyor musun sende bu yıl? Aynı macera içindeyiz gibi.
    İkincisi de budur gibi.
    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308559507070521345/photo/1

    A biraz sallamasyon olmuş sanki orda :D 

     


    Si vis pacem para bellum.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yemillie
    yemillie's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Şubat/2011
    Erkek
    SinusX bunu yazdı
    yemillie bunu yazdı
    Tengri bunu yazdı
    yemillie bunu yazdı

    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308557401538301952/photo/1 
    (o değerlerle toplarsan çıkan farklı sonuç sayısı 8'den ufak bir şey olacak,üşendim.)
    2. de geliyor birazdan.

    doğru hocam, onları topluyunca 10 farklı değer çıkıyor. Teşekkürler.

    ne demek müridim :) 
    Hazırlanıyor musun sende bu yıl? Aynı macera içindeyiz gibi.
    İkincisi de budur gibi.
    https://twitter.com/RuhumRegl/status/308559507070521345/photo/1

    A biraz sallamasyon olmuş sanki orda :D 

     

    oran orantı yahu. 
    -3 e -6 ise....
    x 'e 2x ise ortada ki sayıların da orantılı olması gerekir.
    gerçi nick'inden korktum. :D


    #66
Toplam Hit: 1726 Toplam Mesaj: 14