2 Tane Basit Fizik Sorusu
-
Arkadaslar bana mümkünse su 2 soruyu cevaplar mısınız ?
1.Cismin kütle ağırlığı asansörde 60 kg.Asansör 4,9 M/s² hızıyla aşağıya iniyor.Buna göre cismin ağırlığı asansör hareket edince ne olacak ?
2.Kütle ağırlığı 2 kg olan bir cisim havada asılı olarak 2,8 M/s² hızıyla aşağıya iniyor.Gerilme kuvveti ve kütlenin ağırlığını bulun.
-
up
-
u235 bunu yazdı:
-----------------------------Arkadaslar bana mümkünse su 2 soruyu cevaplar mısınız ?
1.Cismin kütle ağırlığı asansörde 60 kg.Asansör 4,9 M/s² hızıyla aşağıya iniyor.Buna göre cismin ağırlığı asansör hareket edince ne olacak ?
2.Kütle ağırlığı 2 kg olan bir cisim havada asılı olarak 2,8 M/s² hızıyla aşağıya iniyor.Gerilme kuvveti ve kütlenin ağırlığını bulun.
-----------------------------4.9 olarak aldığına göre 9.8 kabul ediyor yerçekimini, asansör aşağı inerken yük hafiflediğinden asansörün ivmesini yerin çekim ivmesinden çıkar bu da 4.9 eder, yani 9,8in yarısı cisim artık 30kg.
2kglık cisim 9.8 lik yerçekiminde ölçülüyor, sen yer çekimini 9.8-2,8 yani 7m/s² yaptığında bu cismin ağırlığını basit orantıdan yaparsın 9,8e 2kg ise 7ye x kgdır, falanlar filanlar.Gerilme kuvveti X e eşittir.
-
glaurung bunu yazdı:
-----------------------------u235 bunu yazdı:
-----------------------------Arkadaslar bana mümkünse su 2 soruyu cevaplar mısınız ?
1.Cismin kütle ağırlığı asansörde 60 kg.Asansör 4,9 M/s² hızıyla aşağıya iniyor.Buna göre cismin ağırlığı asansör hareket edince ne olacak ?
2.Kütle ağırlığı 2 kg olan bir cisim havada asılı olarak 2,8 M/s² hızıyla aşağıya iniyor.Gerilme kuvveti ve kütlenin ağırlığını bulun.
-----------------------------4.9 olarak aldığına göre 9.8 kabul ediyor yerçekimini, asansör aşağı inerken yük hafiflediğinden asansörün ivmesini yerin çekim ivmesinden çıkar bu da 4.9 eder, yani 9,8in yarısı cisim artık 30kg.
2kglık cisim 9.8 lik yerçekiminde ölçülüyor, sen yer çekimini 9.8-2,8 yani 7m/s² yaptığında bu cismin ağırlığını basit orantıdan yaparsın 9,8e 2kg ise 7ye x kgdır, falanlar filanlar.Gerilme kuvveti X e eşittir.
-----------------------------çok sağol hocam
-
ne demek rica ederim.
-
edit
-
Hocam yıllardır fizik görüyorum kütle ağırlığı diye birşey duymadım. Cismin bir kütlesi vardır değişmeyen madde miktarı diye açıklanır. Hiçbir şartla değişmez eşit kollu terazi ile ölçülür ve birimi gram'dır. Ağırlığa gelince cismin üzerine etkiyen çekim kuvvetidir. F = ma 'dan yola çıkarsak kütlesi * yerçekimi ivmesidir. Dinamometre ile ölçülür ve birimi Newton'dur. Bu yüzden sorularda sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
-
uLtRaLoVeR bunu yazdı:
-----------------------------Hocam yıllardır fizik görüyorum kütle ağırlığı diye birşey duymadım. Cismin bir kütlesi vardır değişmeyen madde miktarı diye açıklanır. Hiçbir şartla değişmez eşit kollu terazi ile ölçülür ve birimi gram'dır. Ağırlığa gelince cismin üzerine etkiyen çekim kuvvetidir. F = ma 'dan yola çıkarsak kütlesi * yerçekimi ivmesidir. Dinamometre ile ölçülür ve birimi Newton'dur. Bu yüzden sorularda sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
-----------------------------yok hocam ruscadan çevirdiğim için soruları belki sorun olabilir.Cismin kütlesidir kastedilen muhtemelen.
-
bizde bişeyler söyledik ama sallayan olmadı :|
-
1. 294 N 2.gerılme kuvvetı 14 N G:9.8 olarak hesapladım 10 almadım... edit: 1.soruda cısmın kutlesını deyıl agırlıgını sormussun o yuzden 294 N dedım
-
cismin serbest cisim diyagramını çizelim
1.etkiyen kuvvetler
gravitasyon ( yerçekimi) mg aşağı yönde
2. mekanik kuvvet a=4,9
F=-ma
3.toplam kuvvet
F=m(g-a)
=60*(9,8-4,9)
--------------
ikinci soru
2*(9,8-2,8)
