2 Tane Basit Fizik Sorusu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    Arkadaslar bana mümkünse su 2 soruyu cevaplar mısınız ?

     

     

    1.Cismin kütle ağırlığı asansörde 60 kg.Asansör 4,9 M/s²  hızıyla aşağıya iniyor.Buna göre cismin ağırlığı asansör hareket edince ne olacak ?

    2.Kütle ağırlığı 2 kg olan bir cisim havada asılı olarak 2,8 M/s²  hızıyla aşağıya iniyor.Gerilme kuvveti ve kütlenin ağırlığını bulun.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    up

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    glaurung
    glaurung's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Temmuz/2011
    Erkek

    u235 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Arkadaslar bana mümkünse su 2 soruyu cevaplar mısınız ?

     

     

    1.Cismin kütle ağırlığı asansörde 60 kg.Asansör 4,9 M/s²  hızıyla aşağıya iniyor.Buna göre cismin ağırlığı asansör hareket edince ne olacak ?

    2.Kütle ağırlığı 2 kg olan bir cisim havada asılı olarak 2,8 M/s²  hızıyla aşağıya iniyor.Gerilme kuvveti ve kütlenin ağırlığını bulun.


    -----------------------------

    4.9 olarak aldığına göre 9.8 kabul ediyor yerçekimini, asansör aşağı inerken yük hafiflediğinden asansörün ivmesini yerin çekim ivmesinden çıkar bu da 4.9 eder, yani 9,8in yarısı cisim artık 30kg.

     

     2kglık cisim 9.8 lik yerçekiminde ölçülüyor, sen yer çekimini 9.8-2,8 yani 7m/s² yaptığında bu cismin ağırlığını basit orantıdan yaparsın 9,8e 2kg ise 7ye x kgdır, falanlar filanlar.Gerilme kuvveti X e eşittir.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    glaurung bunu yazdı:
    -----------------------------

    u235 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Arkadaslar bana mümkünse su 2 soruyu cevaplar mısınız ?

     

     

    1.Cismin kütle ağırlığı asansörde 60 kg.Asansör 4,9 M/s²  hızıyla aşağıya iniyor.Buna göre cismin ağırlığı asansör hareket edince ne olacak ?

    2.Kütle ağırlığı 2 kg olan bir cisim havada asılı olarak 2,8 M/s²  hızıyla aşağıya iniyor.Gerilme kuvveti ve kütlenin ağırlığını bulun.


    -----------------------------

    4.9 olarak aldığına göre 9.8 kabul ediyor yerçekimini, asansör aşağı inerken yük hafiflediğinden asansörün ivmesini yerin çekim ivmesinden çıkar bu da 4.9 eder, yani 9,8in yarısı cisim artık 30kg.

     

     2kglık cisim 9.8 lik yerçekiminde ölçülüyor, sen yer çekimini 9.8-2,8 yani 7m/s² yaptığında bu cismin ağırlığını basit orantıdan yaparsın 9,8e 2kg ise 7ye x kgdır, falanlar filanlar.Gerilme kuvveti X e eşittir.


    -----------------------------

    çok sağol hocam

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    glaurung
    glaurung's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Temmuz/2011
    Erkek

    ne demek rica ederim.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    edit


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uLtRaLoVeR
    uLtRaLoVeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Haziran/2007
    Erkek

    Hocam yıllardır fizik görüyorum kütle ağırlığı diye birşey duymadım. Cismin bir kütlesi vardır değişmeyen madde miktarı diye açıklanır. Hiçbir şartla değişmez eşit kollu terazi ile ölçülür ve birimi gram'dır. Ağırlığa gelince cismin üzerine etkiyen çekim kuvvetidir. F = ma 'dan yola çıkarsak kütlesi * yerçekimi ivmesidir. Dinamometre ile ölçülür ve birimi Newton'dur. Bu yüzden sorularda sıkıntı olduğunu düşünüyorum.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    uLtRaLoVeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hocam yıllardır fizik görüyorum kütle ağırlığı diye birşey duymadım. Cismin bir kütlesi vardır değişmeyen madde miktarı diye açıklanır. Hiçbir şartla değişmez eşit kollu terazi ile ölçülür ve birimi gram'dır. Ağırlığa gelince cismin üzerine etkiyen çekim kuvvetidir. F = ma 'dan yola çıkarsak kütlesi * yerçekimi ivmesidir. Dinamometre ile ölçülür ve birimi Newton'dur. Bu yüzden sorularda sıkıntı olduğunu düşünüyorum.


    -----------------------------

    yok hocam ruscadan çevirdiğim için soruları belki sorun olabilir.Cismin kütlesidir kastedilen muhtemelen.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    bizde bişeyler söyledik ama sallayan olmadı :|


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erebos
    erebos's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ocak/2010
    Erkek
    1. 294 N 2.gerılme kuvvetı 14 N G:9.8 olarak hesapladım 10 almadım... edit: 1.soruda cısmın kutlesını deyıl agırlıgını sormussun o yuzden 294 N dedım

    Zira Kalemler kaldırılmış,sayfalar kurumuştur.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    cismin serbest cisim diyagramını çizelim

    1.etkiyen kuvvetler

    gravitasyon ( yerçekimi) mg aşağı yönde

    2. mekanik kuvvet a=4,9

    F=-ma

    3.toplam kuvvet

    F=m(g-a)

    =60*(9,8-4,9)

    --------------

    ikinci soru

    2*(9,8-2,8)


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
Toplam Hit: 2057 Toplam Mesaj: 12