2001 Clio Su Sıcaklığı Sorunu
-
Arkadaşlar sorunum şudur ki;
2001 model renault clio aracım var 1,4 8v,
arac şehir dışında 10 numara ama şehir içinde durk kalk pozisyyonlarında hararet 4/3 seviyesinde oluyor hararet yapmasada suyun sıcaklıgı hep burada oluyor ve beni korkutuyor kocaeli yaz sıcağında.
Fan falan açıyor ama sonuc durum bortada bunun için ne yapabilirim?
Bi kaç kişiden bu olayın bu araçlarda normal oldugunu korkulacak birşey olmadığını söylüyorlar ama bilemedim.
Konu hakkında fikrinizi veya çözüm önerileriniz nelerdir -
hocam renaultun o modellerinde bi sorun mu var nedir bilemedim 130-140 üstüne çık şehir dışında hızla düşmeye başlıyor.
edit: 2000 laguna ile 210 basıp o çubuğu en düşüğe kilitlemiştik o dipnotu da vereyim :D
TheKorsans tarafından 09/Tem/14 13:48 tarihinde düzenlenmiştir -
Hocam git sağlam bi ustaya göster.Arabanın şakası olmaz.Şimdi 10 liraya yaptıracağın arıza ileride 1000 liraya mal olabilir.
-
araba hızlandığı için rüzgar vuruyor zaten ön kısımı soğutuyor. ama yavaş giden şehir içi trafikte bu rüzgardan mahrum kalıp kendi rüzgarını -fan- açıyor.
-
bendede 2002 megan vardı ondada yüksekti hep hararet gittim termostatla müşürmü ne onu değiştirdim ama müşürün standart olanını değil biraz daha düşüğünü taktırdım 50 likdi galiba normali ben 40 lık taktırmışdım tam hatırlamıyorum öyle bişeydi 2 sene önceydi falan işte düzeldi yani fanı biraz daha erken açıyor su fazla kaynamadan.(50 lık 40 lık muhabbeti öylemiydi tam hatırlamıyorum)
-
buz_mavisi bunu yazdı
bendede 2002 megan vardı ondada yüksekti hep hararet gittim termostatla müşürmü ne onu değiştirdim ama müşürün standart olanını değil biraz daha düşüğünü taktırdım 50 likdi galiba normali ben 40 lık taktırmışdım tam hatırlamıyorum öyle bişeydi 2 sene önceydi falan işte düzeldi yani fanı biraz daha erken açıyor su fazla kaynamadan.(50 lık 40 lık muhabbeti öylemiydi tam hatırlamıyorum)
peki hocam durum düzeldimi yine hararet kalkıyormu? -
Su deposunun kapağı arızalıdır hocam.
Normalde düdüklü tencere gibi çalışır, eğer yayında paslanma vs varsa sıkıntı olabilir.
Su depo kapağını değiştirip dener misin?
-
ari41 bunu yazdı
Arkadaşlar sorunum şudur ki;
2001 model renault clio aracım var 1,4 8v,
arac şehir dışında 10 numara ama şehir içinde durk kalk pozisyyonlarında hararet 4/3 seviyesinde oluyor hararet yapmasada suyun sıcaklıgı hep burada oluyor ve beni korkutuyor kocaeli yaz sıcağında.
Fan falan açıyor ama sonuc durum bortada bunun için ne yapabilirim?
Bi kaç kişiden bu olayın bu araçlarda normal oldugunu korkulacak birşey olmadığını söylüyorlar ama bilemedim.
Konu hakkında fikrinizi veya çözüm önerileriniz nelerdirTam modeli nedir ?
-
şehir içi hararetin o seviyelere çıkması normaldir. Aracın suyunu yazın sık sık kontrol et yeter. Ayrıca radyatör kapağı sıccak buharı dışarı vermesi için tasarlanmıştır orada yer alan yay paslanmış olabilir bir benzin istasynu yada sanayiiden WD40 alıp o kapağın o mekanizmasına sıkman kapağın tekrar işlev görmesine sebep olacaktır ama yaz mevsiminde aracın şehir içi kullanımında sık sık fan açması ve kaynama noktasına yakın seviyelerde sıcaklık göstermesi normaldir. Aracın radyatör suyu içşnde yağ ve yap tortuları yoksa korkulacak birşey yoktur ama yağ ve yağ tortuları varsa silindir üst kapağı sökülecek o zaman masrafın çok olacaktır :)
-
ari41 bunu yazdıbuz_mavisi bunu yazdı
bendede 2002 megan vardı ondada yüksekti hep hararet gittim termostatla müşürmü ne onu değiştirdim ama müşürün standart olanını değil biraz daha düşüğünü taktırdım 50 likdi galiba normali ben 40 lık taktırmışdım tam hatırlamıyorum öyle bişeydi 2 sene önceydi falan işte düzeldi yani fanı biraz daha erken açıyor su fazla kaynamadan.(50 lık 40 lık muhabbeti öylemiydi tam hatırlamıyorum)
peki hocam durum düzeldimi yine hararet kalkıyormu?Düzeldi sorun olmadı. ama durkalk yapıyosun sürekli hararetlenmesi normal.fazla gezmemeye çalış suyun kaynaması devirdaimi çürütür benim gibi patlatırsın motor susuz kalır yakarsın Allah korusun ( ben patladığında ışıklarda duruyodum hafif su sesi duydum ordan anladım yoksa göte gelmişdim)
-
Reno servisine götür burda her denileni yaparak zaman kaybetme.Dur-kalkda zaten araç fazla hararet yaparda dediğin fazlamı azmı bilemedim.Sen servisi muhattap al kardeşim taksit filanda yapıyorlar.
