3=2 İfadesi Kanıtlanabilir Mi?
-
Arkadaslar gecenlerde eksik bilgilerimi tamamlamak için matematik çalışıyordum. Matematiğim fazla ii değil o yuzden size bişi sorcam.çalışırken tesadüfen bişi buldum aklıma takıldı.
3=2 burda her iki tarafada (1-1) parantezini eklersek ifade;
3(1-1)=2(1-1) oluyor. Her iki tarafada eşitliği bozmayan veya ifadeyi değiştirmeyen herseyi ekleyebiliz öyle değilmi;
şimdi ise parantezleri açalım;
3.1=3 3.-1=-3 olursa ifademiz 3-3 oluyor
diğer tarafa gecelim;
2.1=2 2.-1=-2 ifademiz 2-2 yani;
3-3=2-2 buda 0=0 olur yani eşitliği sağlarız. Kendi kendime buldum bastan sölim matematiğim zayıf oldu olası 1 veya 2 düşerdi karneme.
bilmediğim bi kural varda bu eşitliği bozuyomu bilmiorum görüşlerinizi bekliorum ve tekrar sölüorum matematiğim
%5 oranında anlayın artık
-
her sayının 0 la çarpımı 0 zaten, bide 0=0 oldugunu zaten biliorz zzzzzz.
-
ilginç :) vardır bir yerinde bişi o kadar mat.cı var sonuçta
-
0xn = 0xm n, m != 0
"Eşit değildir"i klavyeden nasıl çıkarıcaz la? :D
-
3=2 burda her iki tarafada (1-1) parantezini eklersek ifade;
3(1-1)=2(1-1) oluyor. Her iki tarafada eşitliği bozmayan veya ifadeyi değiştirmeyen herseyi ekleyebiliz öyle değilmi;
hoca yanlıs burda...her iki tarafada kafana gore bişiyle carpamazsın...Sorularda dikat edersin hep sıfırdan farklı ifadesi
kullanırlar kimse s**mez ama cok onemlidir...0 carpma işleminde yutan eleman oldugundan her iki tarafıda 0 la carpmamız diye bişey olmaz..
buna benzer bi soru daha vardı gene 3=2 gibi bişey cıkarıyolardı ordada eşitligin her iki tarafındaki 0 ları sadeleştiriyodu...
fakat sadeleştirme işlemi aslında bolme işlemidir 0/0 da tanımsız olacagından o ispatda yanlıstır...
-
haha eski olay bu bilim teknikciler bilir:)
-
Eşitliğin her iki tarafını birşeyle çarpabileceğin gibi, aynı şeylere de bölmeyi de sağlamalı. Diyelim ki
4 = 4 . Her iki tarafı "A" ile çarp.
4.A = 4.A dır. Şimdi ise her iki tarafı A ile böl.
4 = 4 tür. Yani geri dönüşünün olacağı bir işlem yapmalıyız.
-
abi denklem öle olmuo malasef 4=4 gibi olunca denklem tutuo yoksa her sayıyı çarp sıfırla doğru olsun zaten 3=2 denklemi yanlış 0=0 denklemi doğru
-
eşitliğin her iki tarafı da 0 la çarpılmaz!!!
-
!)Sıfır yutan elemandır
3(1-1)
yaparak
3.0=0
yapmış oluosun
eğer
3+(1-1)
yapsaydın sonuç değişmezdi 3+0=3 buda eşit değildir 2+0 'a
Gelelim öen önemli şeye
3(1-1) = 2(2-2)
3 eşit değildir 2 'ye
Şimdi matematiğinin neden 1 veya 2 geldiğini anladın mı?:D;)
-
valla bişiy diyemi,cem :)
Eşitligin her iki tarafıda istedigimiz sayıyla carpabiliriz evet de 3 2 ye eşitmi be kardeşim :=)
İki tarafıda 0 la carpıp eşit buluyosun kurala göre :) hadi iki tarafıda 0 dan farklı bi sayıyla carpalım
o zmn 3.4=2.4 eşit olması lzm 3.4=12 2.4=8
12=8 mi oluyo o zmn :)
sen iki tarafıda 0 la carpında 3=2 olmuyo 0=0 oluyo yani 3=2 yi kanıtlamış olmuyosun ;)
