3=2 İfadesi Kanıtlanabilir Mi?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hakkinen
    Hakkinen's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Aralık/2007
    Erkek

    Arkadaslar gecenlerde eksik bilgilerimi tamamlamak için matematik çalışıyordum. Matematiğim fazla ii değil o yuzden size bişi sorcam.çalışırken tesadüfen bişi buldum aklıma takıldı.

    3=2  burda her iki tarafada (1-1)  parantezini eklersek ifade;

    3(1-1)=2(1-1)  oluyor. Her iki tarafada eşitliği bozmayan veya ifadeyi değiştirmeyen herseyi ekleyebiliz öyle değilmi;

    şimdi ise parantezleri açalım;

    3.1=3   3.-1=-3 olursa ifademiz    3-3 oluyor  

    diğer tarafa gecelim;

    2.1=2    2.-1=-2   ifademiz  2-2      yani;

    3-3=2-2   buda 0=0  olur yani eşitliği sağlarız.   Kendi kendime buldum bastan sölim matematiğim zayıf oldu olası 1  veya 2 düşerdi karneme.

    bilmediğim bi kural varda bu eşitliği bozuyomu bilmiorum görüşlerinizi bekliorum ve tekrar sölüorum matematiğim

    %5 oranında anlayın artık


    Kendini beğenmişlik, hakedilmelidir.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hunter
    j4x
    j4x's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    her sayının 0 la çarpımı 0 zaten, bide 0=0 oldugunu zaten biliorz zzzzzz.

    The king is bleeding.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Damat
    A_REX
    A_REX's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2003
    Erkek
    ilginç :)  vardır bir yerinde bişi o kadar mat.cı var sonuçta

    Dur be kadınnnn....
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    JPriest
    JPriest's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

    0xn = 0xm n, m != 0

    "Eşit değildir"i klavyeden nasıl çıkarıcaz la? :D


    Sen hiç kaval çaldın mı?
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SWAT
    SWAT's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Temmuz/2005
    Erkek

    3=2  burda her iki tarafada (1-1)  parantezini eklersek ifade;

    3(1-1)=2(1-1)  oluyor. Her iki tarafada eşitliği bozmayan veya ifadeyi değiştirmeyen herseyi ekleyebiliz öyle değilmi;

     hoca yanlıs burda...her iki tarafada kafana gore bişiyle carpamazsın...Sorularda dikat edersin hep sıfırdan farklı ifadesi

    kullanırlar kimse s**mez ama cok onemlidir...0 carpma işleminde yutan eleman oldugundan her iki tarafıda 0 la carpmamız diye bişey olmaz..

    buna benzer bi soru daha vardı gene 3=2 gibi bişey cıkarıyolardı ordada eşitligin her iki tarafındaki 0 ları sadeleştiriyodu...

    fakat sadeleştirme işlemi aslında bolme işlemidir 0/0 da tanımsız olacagından o ispatda yanlıstır...

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    jerry
    jerry's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2006
    Erkek
    haha eski olay bu bilim teknikciler bilir:)

    GOD IS GOD http://www.youtube.com/watch?v=v8LY2VgiikE
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    camarade
    ontedi
    ontedi's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2005
    Erkek

    Eşitliğin her iki tarafını birşeyle çarpabileceğin gibi, aynı şeylere de bölmeyi de sağlamalı.  Diyelim ki

    4 = 4 . Her iki tarafı "A" ile çarp.

    4.A = 4.A   dır. Şimdi ise her iki tarafı A ile böl.

    4 = 4 tür. Yani geri dönüşünün olacağı bir işlem yapmalıyız. 


    Matematikçi ve Yazılımcı. http://www.ontedi.com ve http://www.cizgi.site Siteme beklerim herkesi.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Cradle-Of-Filth
    Cradle-Of-Filth's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2006
    Erkek

    abi denklem öle olmuo malasef 4=4 gibi olunca denklem tutuo yoksa her sayıyı çarp sıfırla doğru olsun zaten 3=2 denklemi yanlış 0=0 denklemi doğru


    WELCOME TO THE INTERNET! -The men are men. -The women are usually men. -15 year old girls are FBI agents.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dikdatoraa
    dikdatoraa's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek
    eşitliğin her iki tarafı da 0 la çarpılmaz!!!

    yenilmenin acısını yaşamadan kazanmanın zevkine hiç bir zaman varamazsınız... mağlubiyet son derece motive edicidir dibe vurduğunuzda en tepeden başka gidecek yeriniz kalmaz.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lkereng
    lkereng's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 29/Mayıs/2007
    Erkek

     !)Sıfır yutan elemandır

    3(1-1)

    yaparak

    3.0=0

    yapmış oluosun

    eğer

    3+(1-1)

    yapsaydın sonuç değişmezdi  3+0=3 buda eşit değildir 2+0 'a

     

    Gelelim öen önemli şeye

    3(1-1) = 2(2-2)

    3 eşit değildir 2 'ye

     

    Şimdi matematiğinin neden 1 veya 2 geldiğini anladın mı?:D;) 

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kivanchh
    kivanchh's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Kasım/2005
    Erkek
    valla bişiy diyemi,cem :)

    Eşitligin her iki tarafıda istedigimiz sayıyla carpabiliriz evet de 3 2 ye eşitmi be kardeşim :=)

    İki tarafıda 0 la carpıp eşit buluyosun kurala göre :) hadi iki tarafıda 0 dan farklı bi sayıyla carpalım

    o zmn 3.4=2.4 eşit olması lzm 3.4=12  2.4=8

    12=8 mi oluyo o zmn :)

    sen iki tarafıda 0 la carpında 3=2 olmuyo 0=0 oluyo yani 3=2 yi kanıtlamış olmuyosun ;)

    (Forum, Hikaye gibi bölümlerde opsiyonel olarak her yazdığınızın sonuna eklenen yazı)
Toplam Hit: 6708 Toplam Mesaj: 27