3.Ram Sorunu
-
Arkadaşlar ben pc yi formatladım içinde 2 gb ram la daha sonrada 1 gb lik daha takdım aynı ram fark yok takdım neyse pc açılmıyo:S çıkarıyom 3. rami açılıyo ama takıyom açılmıyo sizce nedendir bi çözüm önerisi olan varmı??
-
ya taktığın ram bozuk yada anakartın 2gb tan fazlasına destek vermiyor gerçi öyle olsa yine açılır sadece 2gb olarak çalışır olması lazım büyük ihtimal ram bozuk. anakartın marka ve modeli ne ?
-
anakart asus P5KPL 4 ram slotu var desteklemese koymazlardı gibime geliyo ama bilmiyomki makine quad 6600
-
anakartın 4 gb a kadar destek verio büyük ihtimal sonradan taktığın ram bozuktur
-
Di ram lerin hepsini tek tek dene, hepsi teker teker calisiyosa. anakartinda uyum sorunu olabilir, veya remlerin Clock yani veri yolu hizi farkli olabilir. mesela birisi 633 mhz digeri 400 mz olursa calistirmas....
-
3 ram takman için ramlarin ddr3 bantında olması lazım die biliorm ben..
-
ram bozuk olabilir aldığın yere götür bi kontrol etsinler
-
açılmadığında kasanın içindeki hoparlorden bipleme sesi geliyormu
-
eğer ram önce çalışıyor format attıktan sonra çalışmamaya başlamışsa biostan kaynaklanır işlemci ayarlarıyla oynamışmıydın
-
işletim sistemin xp ise xp 2gb üstününü desteklemiyor
-
Windowsla alakası yok 32 bit işletim sistemleri 3 gb'tan fazla rami kullanamaz ama sadece kullanamaz çalışmaz değil gereksiz olur. Yani 32bit max 3. gb verimli olur ama 3gb olursa dual channel çalışmaz ramlerin biri tabi işletim sistemin xp x64 edition veya 64 bit vista yada linux falansa tamam. Senin sorunun büyük ihtimal ramlerden son taktığının bozuk veya diğerleriyle uyumlu çalışamamasından kaynaklanıyor. Yani mesela iki ram 800 mhz dir ama son taktığın 667 mhz dir pc ramleri 800 de çalıştırmak ister diğer ram kaldıramaz pc açılmaz. Ayrıca q6600'e g31 chipset anakart mı alınır abicim ya

