80' - 90' Lı Yıllarda Çocuk Olmak..
-
Wine bunu yazdıben arkadaşlarımı bulucam diye kaç mahalleyi dolaşıyordum günde :D okadar çoktuki sonunda buluyorduk akşam olmuş oluyordu tabi
Maç yapcaz, arkadaşları toplucam diye kapı kapı dolaşırdım. Birde kapı da çalmazdık sokaktan bağırırdık cama çıksın diye. Altı üstü 30dk top oynucaz diye 2 saat adam toplamakla uğraşırdık.
Boncuklu silaha lazer bantlayıp yarasa avına fılan çıkardık ulan ne günlerdi ya.
-
RaAmLis bunu yazdıWine bunu yazdıben arkadaşlarımı bulucam diye kaç mahalleyi dolaşıyordum günde :D okadar çoktuki sonunda buluyorduk akşam olmuş oluyordu tabi
Maç yapcaz, arkadaşları toplucam diye kapı kapı dolaşırdım. Birde kapı da çalmazdık sokaktan bağırırdık cama çıksın diye. Altı üstü 30dk top oynucaz diye 2 saat adam toplamakla uğraşırdık.
Boncuklu silaha lazer bantlayıp yarasa avına fılan çıkardık ulan ne günlerdi ya.
:D Kapının önüne gidipte anne anne 50 binlira at derdik :D 50 bin miydi tam hatırlamıyorumda meybuz alıyorduk işte okadar iyi değil hafızam düşük bir paraydı dandik varoş yiyecekleri alınabiliyordu anca :D
-
Wine bunu yazdıRaAmLis bunu yazdıWine bunu yazdıben arkadaşlarımı bulucam diye kaç mahalleyi dolaşıyordum günde :D okadar çoktuki sonunda buluyorduk akşam olmuş oluyordu tabi
Maç yapcaz, arkadaşları toplucam diye kapı kapı dolaşırdım. Birde kapı da çalmazdık sokaktan bağırırdık cama çıksın diye. Altı üstü 30dk top oynucaz diye 2 saat adam toplamakla uğraşırdık.
Boncuklu silaha lazer bantlayıp yarasa avına fılan çıkardık ulan ne günlerdi ya.
:D Kapının önüne gidipte anne anne 50 binlira at derdik :D 50 bin miydi tam hatırlamıyorumda meybuz alıyorduk işte okadar iyi değil hafızam düşük bir paraydı dandik varoş yiyecekleri alınabiliyordu anca :D
2.500 Liraya ekmek aldığımı hatırlıyorum. İlk Sigaramı 100 bin liraya almıştım Asker Birinci Yeni Harman filan vardı :))
Wine bi an Kırıkkale'li sandım seni yazılarından ondan sordum hacım :)
u235 bunu yazdıAga bu aynı isimle açılan 491751. başlık.
Evet o zamanlarda çocuk olmak güzeldi ve daha orjinaldi hepimiz biliyoruz.Her başlıkda olduğu gibi modern çocukları eleştirmek var heralde sırada? :D
Abi yeni nesil çocukları eleştirmeyin şu u236893482354813524 bozulsun bi :D
mfatihbodur tarafından 29/Ağu/13 18:52 tarihinde düzenlenmiştir -
mfatihbodur bunu yazdıWine bunu yazdıRaAmLis bunu yazdıWine bunu yazdıben arkadaşlarımı bulucam diye kaç mahalleyi dolaşıyordum günde :D okadar çoktuki sonunda buluyorduk akşam olmuş oluyordu tabi
Maç yapcaz, arkadaşları toplucam diye kapı kapı dolaşırdım. Birde kapı da çalmazdık sokaktan bağırırdık cama çıksın diye. Altı üstü 30dk top oynucaz diye 2 saat adam toplamakla uğraşırdık.
Boncuklu silaha lazer bantlayıp yarasa avına fılan çıkardık ulan ne günlerdi ya.
:D Kapının önüne gidipte anne anne 50 binlira at derdik :D 50 bin miydi tam hatırlamıyorumda meybuz alıyorduk işte okadar iyi değil hafızam düşük bir paraydı dandik varoş yiyecekleri alınabiliyordu anca :D
2.500 Liraya ekmek aldığımı hatırlıyorum. İlk Sigaramı 100 bin liraya almıştım Asker Birinci Yeni Harman filan vardı :))
Wine bi an Kırıkkale'li sandım seni yazılarından ondan sordum hacım :)
u235 bunu yazdıAga bu aynı isimle açılan 491751. başlık.
Evet o zamanlarda çocuk olmak güzeldi ve daha orjinaldi hepimiz biliyoruz.Her başlıkda olduğu gibi modern çocukları eleştirmek var heralde sırada? :D
Abi yeni nesil çocukları eleştirmeyin şu u236893482354813524 bozulsun bi :D
ilk postunda sen eleştirmişsin.Ayrıca ka1nsha ve erdemcakmakda elestirmis.O lafı söylemek için geç kalmışsın :D
Valla benim kardeşimde aynı hacılar ama teknoloji yönetiyor artık.Biz sanki farklı mıyız bizde 10 saat pc başındayız :)
-
Aspirin diye bir oyun oynardık bazılarınız canavar der belki kovalardık milleti belli yerlerin dışına çıkmak yoktu çıkan yakalanmış sayılıyordu yakaladığın kişi senden oluyordu ve diğerlerini yakalamaya devam ediyorduk.
Kemeri bir yere saklardık bulan diğerlerini kovalayıp vururdu onlara tutturabildiğine artık :)
Simiiiiiiiiiitt diye bağırıp sesimiz kesildiğinde dayak yediğimizi günler de cabası :)
-
Bir de şey vardı;
Kurcukurcu (kurcuvar) Saklambacın büyüğü.
bebemelik büyük abiler falan toplanırdık geceleri. gecekondu mahallesindeyiz tabi o yıllar,
futboldaki kaleden çizerdık taşlarla yada kireçle. sonra güçsüz yanı ufak yaşta olanlar kalede kalırdı sütten sayarlardı.
buyukler ve uyanık olanlar hızlı olanlar falan kaleden cıkardı.
Oyun kısaca şöyle oynanırdı. 2 takım olurdu misal 10 kişiyiz 5 e 5 bölünürdük.
kiremite tülürüp atardık yaş gelen ebe olup yumulurdu saymaya :D
sonra diğer ekip saklanırdı ve saklanma aşamasında ebe olan ekip. 10par20par30par diye 100 e kadar sayardı.
sayma bitene kadar diğer ekip saklanırdı.
Ebeler kaleden çıkarken elimi ayağımı yağladım bağladım dışarı çıktım diyerek çıkarlar (girerken de aynı cümle denir. demeden girersen tekrar ebesin :D) çıktıktan sonra saklambaç gibi saklanan ekip üyeleri aranır bulunan olursa örn: Ruhii ye kurcu var dıye bagırır diğerleri de kaleye kacardı. kaçarken yakalanan olursa ebelerden tekrar ebe sırası onlarda oluyordu.
Tek tek yakalanınca saklananlar onlar ebe oluyordu.
çok eglencelıydı yavv. Gece geç saatlere kadar oynardık kimse de merak etmezdi o yıllarda sokaklar güvenliydi.
-
wuhuuuuu bulvar gazetesinin ekindeki faztazi yazılarını okumak hahahaha. Şimdi nerdeee, ele ayağa düştü.
-
o yıllarda çocuk olmak güzeldir ama genç olmak değil.
-
Abi benim arkadasla ortaktik tabi :) 1 cuval misketimiz vardi, mahalleye sporcu kagiti satardik, bisiklet ilk bende vardi BMX :) misket karsiligi bindirirdik. Ekinler toplandiktan snra kalan sap samanlari el arablariyla toplar getrrdik bizimkiler ekmek filan yapardi. Bide evde isim sehir, bom, korebe oynardik. Sabah ezanina kadar saklambac celik comak mahalle maclari of be :(( TBT saklambac bulusmasi yapalim mi lan :))
Ayrica u23678595747 muridi de sohbete dahil ettik ebe o olsun sonradan geldi :P
-
ulan o değil de duman arabasının arkasından yardirip kosardik önümüzü hiç göremeden, iyi yine kafayı gözü o borulara sokmadik valla. bi de bisikletle peşine takılanlar vardı.
-lan ben hiç bişey gormuyom
-ehehe ben de gormuyom (bisikletli cochuq)
