Bankamatik Sistemleri Hakkında

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    By-alper
    By-alper's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek

    Arkadaşlar hani şu bankamatiklerde kullanılan program veya işletim sistemini nereden bulabiliriz bunu mimkinmidir acaba bulmamız.Bulsakta windows altında veya OS olarak bir PCye kurulabiirmi.

    Nerden bulabiliriz bu sistemi. çok merak ediyorum kurcalamam lazım.


    Hiç Hata yapmamış bir insan, Yeni bir şey denememiş demektir.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pc3
    pc3's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2003
    Erkek
    takipteyim
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sscheme
    Sscheme's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    İşletim sistemi çoğunlukla Windows oluyor, uygulama da normal bir program diye biliyorum.


    Bütün mesajlarım ve konularım BSD Lisansı"yla lisanslanmıştır.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

    işletim sistemlerine gömülü şekilde image dosyalarıdır.mesela x bankanın z model atm sinden 20 bin adet varsa hepsi donanım olarakta yazılım olarakta aynıdır.image olarak oldugu için aynı model atmlere sürekli aynı image ı çakarsın.Farklı donanımı olan bir pc de calışmaz.

    yazılım sende olsada farklı bir pc ye kuramazsın.Olduki kurdun yinede çalışmaz.açılır açılmaz bankanın özel ağına bağlanması gerekir.

    öyle yada böyle o yazılımı denemek için bile başka bir pc ye kuramazsın


    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baristbt
    baristbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2011
    Erkek

    demet iş bankası bankamatiklerinde bi çok kez bildiğin xp mavi ekranı ile karşılaşmıştım :D


    http://www.leyladansonra.com/
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    By-alper
    By-alper's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek

    Arkadaşlar yapmak istediğim sadece Sanal makinaya bu sistemi kurup Windows server ada bu sistemin merkezini kurup sanal ortamda kör topalda olsa bi şekilde çalışırmam gerek. Yni bi nevi küçük bir banka sistemi gibi. sanal olarak Para çekme - para yatırma bakiye incelem ve buna benzer  çıkartma toplama ekleme gibi 


    Hiç Hata yapmamış bir insan, Yeni bir şey denememiş demektir.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

    kuramazsın arkadaşım yukarıda yazdıklarımı okudun mu


    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sanane
    sanane's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2002
    Erkek

    bi kaç defa denk gelmiştim. windows nt kullanıyor atmler.yada nt tabanlı sistemler.


    Naber la?
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rappermcs
    rappermcs's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2002
    Erkek

    bildiğin windows xp yi kırpıyorlar onu kaldır bunu ekle ile bildiğin ameleliği yapıyorlar sonrada kendi yazdıkları basit bir programı başlangıca koyuyorlar. Ayrıca şubelerde gördüğünüz o numaratikler var ya o içler acısı. bildiğin fijitsu anakart var üzerinde hemde celeren işlemci :) pc kasası parçalanıyor içindeki ups dir anakarttır düz bir sac a monte ediliyor vidalarla :)

     

    Bu mudur yuh artık dediğininzi duyar gibiyim ama inanın bana bankalarda para var ama zihniyet halen örümcek beyinli. Bir bilgi işlem müdürlüğünde bilgisayar üzerine bir bölüm bitirmemiş müdür olur mu? Türkiyenin tek yerli sermayeli bankasında çok var. 

    uzmanı maden mühendisi müdürü fizik mühendisi.. daha sayayım mı?

     

    Bu yüzden daha çoooook yolu var Türkiyemin.. 

    Oysa ki ne gömülü sistemler yapılabilir ne düzenli ve güvenli sistemler geliştirilebilir. ama en baştada dediğim gibi herşeyden önce bu örümcek beyinlilerin temizlenmesi lazım..

     

    Mesaj 22 Temmuz 2012 (Pazar) Saat: 01:02'da rappermcs tarafından düzenlendi.

    Paslanmış bir uygulama geliştirici.. ##
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmQceR
    EmQceR's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek

    hocalar o değilde rahat 5-6 ay oldu perpa'nın önündeyken dur şu ziraat bankası atmden para çekeyim dedim.Sonra önümde bi eleman vardı eline kağıt almış havale kodunda makine dilleri yazıyordu şunun gibi;

    000011001001  vb. kodları deniyordu biraz bekletince beni acelem var kardeş deyip ben geçtm sonra bu eleman tekrar arkama geçip ben gittikten sonra o kodları denedi.

    Acaba böyle bir yöntemle bişeyler olabilir miydi?

     


    ...
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ASLIYUCE
    ASLIYUCE's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2006
    Erkek

    EmQceR bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocalar o değilde rahat 5-6 ay oldu perpa'nın önündeyken dur şu ziraat bankası atmden para çekeyim dedim.Sonra önümde bi eleman vardı eline kağıt almış havale kodunda makine dilleri yazıyordu şunun gibi;

    000011001001  vb. kodları deniyordu biraz bekletince beni acelem var kardeş deyip ben geçtm sonra bu eleman tekrar arkama geçip ben gittikten sonra o kodları denedi.

    Acaba böyle bir yöntemle bişeyler olabilir miydi?

     


    -----------------------------

     

    ibandır o iban (:

Toplam Hit: 3352 Toplam Mesaj: 16