Bankamatik Sistemleri Hakkında

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Biyotbt
    Biyotbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ekim/2008
    Erkek

    rappermcs bunu yazdı:
    -----------------------------

    bildiğin windows xp yi kırpıyorlar onu kaldır bunu ekle ile bildiğin ameleliği yapıyorlar sonrada kendi yazdıkları basit bir programı başlangıca koyuyorlar. Ayrıca şubelerde gördüğünüz o numaratikler var ya o içler acısı. bildiğin fijitsu anakart var üzerinde hemde celeren işlemci :) pc kasası parçalanıyor içindeki ups dir anakarttır düz bir sac a monte ediliyor vidalarla :)

     

    Bu mudur yuh artık dediğininzi duyar gibiyim ama inanın bana bankalarda para var ama zihniyet halen örümcek beyinli. Bir bilgi işlem müdürlüğünde bilgisayar üzerine bir bölüm bitirmemiş müdür olur mu? Türkiyenin tek yerli sermayeli bankasında çok var. 

    uzmanı maden mühendisi müdürü fizik mühendisi.. daha sayayım mı?

     

    Bu yüzden daha çoooook yolu var Türkiyemin.. 

    Oysa ki ne gömülü sistemler yapılabilir ne düzenli ve güvenli sistemler geliştirilebilir. ama en baştada dediğim gibi herşeyden önce bu örümcek beyinlilerin temizlenmesi lazım..

     

    Mesaj 22 Temmuz 2012 (Pazar) Saat: 01:02'da rappermcs tarafından düzenlendi.
    -----------------------------

    ben seni güneşli garanti teknolojiye davet ediyorum. senin farkında olmadığın yüzlerce takip sistemi var hesabında atmde kartında... iddiana gelince çağrı merkezi birim müdürü makine mühendisi ama adam işini 4 4lük yapıyor, ödül üstüne ödüla alıyor. TÜRKİYEM yol alıyor merak etme kardeş

    Mesaj 22 Temmuz 2012 (Pazar) Saat: 03:56'da Biyotbt tarafından düzenlendi.

    kendim hakkında daha fazla bilgi de
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    undefined-01
    undefined-01's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo

    By-alper bunu yazdı:
    -----------------------------

    Arkadaşlar yapmak istediğim sadece Sanal makinaya bu sistemi kurup Windows server ada bu sistemin merkezini kurup sanal ortamda kör topalda olsa bi şekilde çalışırmam gerek. Yni bi nevi küçük bir banka sistemi gibi. sanal olarak Para çekme - para yatırma bakiye incelem ve buna benzer  çıkartma toplama ekleme gibi 


    -----------------------------

     

    Buna cok guldum. O imajlar EMV diye bir guvenlik sertifikasyonu var biliyormusun. Eger bir banka bu imaji cikartir ise 3. bir sahisa o bankanin odeme alma yetkisini elinden alirlar. swordfish dedigi gibi o imajlar (isletim sistemleri.) o makine icin duzenlenmis embeddir fakat orda calisan uygulama ayrilip harici bir makinede calistiriliabilir.  burada unutulmamasi gereken bir sey varki normal keyboard ve mouse ile kullanamazsin yine ona ait olan keypad ve ekran duzeneegine ihtiyacin vardir. Bunu soyle dusune bilirsin ki o ekipmanlar usb uzerinden takilan farkli birer joistik gibi calisip yazlimda onun komut seti bulunuyor (HID - Humen Interface Device). Teknikkartta iken PTT Bank'n ATM yaziliminda gorev almistim. ben Kart okuma ve merkez ile siifre dogrulamasinda kullanilan RSA-3DES kombinasyonu ile SAM veri transferini yaptim. 

    2. ekranda VMware ile onu calistiramazsin cunku EMV'ye gore master keyleri ve MAC keyleri (Mutual Authentication Controller) Hic bir suret ile yazilimin icinde olamaz. SAM ve HSM ile birlikte veri trasnferi saglarsin.

    Belbim'n Akbil doldurma cihazlarina bak boyle pos cihazi tazinda olanalrin on trafinda yazar kasa gibi olanlarin sol tarafinda bir adet akbil'e benzeyen birsey surekli takilidir.

    iste oda SAM'dir Kartlarin sifreleri baska bir kartta durur. icinden okumazsin OTP yaratir onun ile islem yaparsin.
    OTP=One Time Password

    Wincor veya NCR'n turkiye dispiritorleri mevcut ikiside cok iyi firmalardir (NCR partner konusunda secicidir bu yuzden daha cok severim her firma ile calismaz)

    Yazilim konusundada Bank Soft, Veri Soft tek gececegim firmalardir. hee birde Yoroca :p


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek
    EmQceR bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocalar o değilde rahat 5-6 ay oldu perpa'nın önündeyken dur şu ziraat bankası atmden para çekeyim dedim.Sonra önümde bi eleman vardı eline kağıt almış havale kodunda makine dilleri yazıyordu şunun gibi;

    000011001001  vb. kodları deniyordu biraz bekletince beni acelem var kardeş deyip ben geçtm sonra bu eleman tekrar arkama geçip ben gittikten sonra o kodları denedi.

    Acaba böyle bir yöntemle bişeyler olabilir miydi?

     


    -----------------------------
    Uzun sacli lavuktan mi bahsediyorsun ? Elinde kagitla birseyler yapiyorMesaj 22 Temmuz 2012 (Pazar) Saat: 11:30'da swordfish tarafından düzenlendi.

    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmQceR
    EmQceR's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek

    swordfish bunu yazdı:
    -----------------------------
    EmQceR bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocalar o değilde rahat 5-6 ay oldu perpa'nın önündeyken dur şu ziraat bankası atmden para çekeyim dedim.Sonra önümde bi eleman vardı eline kağıt almış havale kodunda makine dilleri yazıyordu şunun gibi;

    000011001001  vb. kodları deniyordu biraz bekletince beni acelem var kardeş deyip ben geçtm sonra bu eleman tekrar arkama geçip ben gittikten sonra o kodları denedi.

    Acaba böyle bir yöntemle bişeyler olabilir miydi?

     


    -----------------------------
    Uzun sacli lavuktan mi bahsediyorsun ? Elinde kagitla birseyler yapiyorMesaj 22 Temmuz 2012 (Pazar) Saat: 11:30'da swordfish tarafından düzenlendi.

    -----------------------------

    aynen hocam uzun saçlı genç mi lavuktu ama iban oldugunu sanmıyorum


    ...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

    EmQceR bunu yazdı:
    -----------------------------

    swordfish bunu yazdı:
    -----------------------------
    EmQceR bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocalar o değilde rahat 5-6 ay oldu perpa'nın önündeyken dur şu ziraat bankası atmden para çekeyim dedim.Sonra önümde bi eleman vardı eline kağıt almış havale kodunda makine dilleri yazıyordu şunun gibi;

    000011001001  vb. kodları deniyordu biraz bekletince beni acelem var kardeş deyip ben geçtm sonra bu eleman tekrar arkama geçip ben gittikten sonra o kodları denedi.

    Acaba böyle bir yöntemle bişeyler olabilir miydi?

     


    -----------------------------
    Uzun sacli lavuktan mi bahsediyorsun ? Elinde kagitla birseyler yapiyorMesaj 22 Temmuz 2012 (Pazar) Saat: 11:30'da swordfish tarafından düzenlendi.

    -----------------------------

    aynen hocam uzun saçlı genç mi lavuktu ama iban oldugunu sanmıyorum


    -----------------------------

    o başka bir haltlar yiyor onu sürekli bir kaç atm nin onunde görüyorum elinde bir kağıt sürekli işlem yapıyor arkasında sıra oluşursa atm den çekiliyor tekrar sıranın kendisine gelmesini bekliyor yine elindeki kağıda göre birşeyler yapıyor


    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
Toplam Hit: 3353 Toplam Mesaj: 16