Adsl Kota
-
arkadaslar msn de kamera acmak vb. gibi şeyler kotayı ne kadar eklior :S ??
-
konu yanlıs yerde acılmıs.. fazla etkilemezz
-
görüntü iletiminde çok veri aktarılır, onun biraz düşük seviyesi ses için geçerlidir.Her görüntü belli bir saniye aralığında gönderiliyor.adsl hızına bağlı şekilde o gönderim hızı belirleniyor.Mesela saniyede 3 resim gönderiliyorsa hesap et bir resim boyutundan.. Saniyede ortalama 250 kb... daha ayrıntılı görmek için dumeter tarzı programlar kurarak giden-gelen veri trafiğini inceleyebilirsin
-
ertan hoca sen normal resim gibi aldın saniyede 250 kb upload eden adsl varmı bizde
o resimlerin çözünürlüğü boyutu dp si düşük ondan o kadar etemez ama genedew bi 30 felan eder
-
:) ortalama bir değer biçtim.Elbette o kadar olamaz.... Aslında alınan veri tüm bilgisayarlarda aynıdır.sadece kameraların onu işlemesi farklıdır. Bu da kalite demektir aslında. En sağlam sonucu test ederek bulabiliriz
-
2 tarafta kamera ve mikrofon açarsa a4tech bi kamerayla upload+download 30-50 arası oluyo
-
Arkadaslar hergün 2-3 saat kamera ve mikrofon acılsa creative kamera 200 mb tutarmı
-
yok hoca o kadar olmaz. 2 saat için tahminen 20-30 mb arası birşey olur
-
ilk mesaj olduğu için herkese selam ilk önce... Bende 98 milyon gelen faturadan sonra msnde cam açmak sesli konuşmak nasıl etkiliyor diye merak ettim ve dumeter kurduğumda kotalı adsl'in baş düşmanın msn de cam açmak olduğunu fark ettim. Burda cam açmaktan kastetiğim sizin kameranızı karşı tarafın açması değil. sizin karşınızdaki insanın kamerasını açmanızdır arkadaşlar. Şimdi hesaplar ile durumu özetleyeyim:
Msnde sadece sesli görüşme ortalama 8 kb/sec yani saniyede 8 kb. 1 dakika 60*8= 480 kb 1 saatte ise 480*60=28800 kb yani 28.8 mb
Msnde sadece kamera açma ortalama 18 kb/sec yani saniyede 18 kb 1 dakikada 60*18=1080kb 1 saatte ise 1080*60=64800 kb yani 64.8 mb
Msnde sesli ve görüntülü konuşma ortalama 26 kb/sec yani saniyede 26 kb 1 dakikada 60*26=1560 kb 1 saatte ise 1560*60=93600 kb yani 93,6 mb
görüntülü konuşma günde 3 saat yapılırsa 280.8 mb eder o da ayda 30 günden 280,8*30=8424 mb yani 8.424 gb eder...
yalnız burda adsl hzıı önemlidir. her iki tarafat 1024 lük bir kıza sahip ise bu rakamlar geçerlidir. farklı hızlarda upload hızı değişeceği için kota da düşer.
olaya 4 gb kota ile günde ne kadar msnde kamera açtırtırım diye sorarsanız hesaplar sonucunda günde hem sesli hem görüntülü görüşmeyi sadece 80 dakika yaparsanız kotanız ancak dolar. fakat herhangi bir sörf olayınız yada foruma girmeniz olmayacak...
umarım yardımcı olmusumdur... Görüşmek üzere...
-
açıklamaların için saol, kafamdaki soru işaretlerinin çoğu çözüldü,
ama kamerayı sen açmanla onun açması arasında fark var mı yok mu onu anlamadım.
-
birisi uploıad oluyo dieri download oluyoda ondan :P
