folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Akbil Kartlarinin Calisma Mantigi?



Akbil Kartlarinin Calisma Mantigi?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DarkFall
    DarkFall's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek

    selamlar, bugun kafama takildi. istanbul'da akbillerin calisma mantigi nedir? bir basiyoruz sonra belli bir saate kadar nasil 40 kurus kesiyor?  bastiktan sonra en erken 2. kez ne zaman basilir vs?

    uzerinde cip de yok, nasil para yukleniyor bu plastik karta?


    Nerde o eski TBT...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    Barkod bilgilerini ana merkeze yolluyorlar.Turkcell nasıl çalışıyorsa o mantık.


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı. :(
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CEO
    CEO's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Şubat/2009
    Erkek

    Şöyle olabilir, içinde herhangi bir elektronik cihaz yok, fakat kartın içinde kredi kartlarında olduğu gibi bir kimlik kodu var ve akbil yüklediğinde bu kimlik kodunu okuyup, ana merkezdeki bilgisayarın database'ine veri yükleniyor ve kullanıcı da akbile dolduruldu sanıyor.

    Kullanma olayı da cihaza tutulduğunda yine cihaz içindeki kodu okuyor ve merkezden gelen cevaba göre ya aktarmalı kesiyor, yada tam bilet kesiyor..

    (Kıçımdan element uydurmuşta olabilirim, tam emin değilim)

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    break
    break's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hatayi
    hatayi's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Temmuz/2013
    Erkek

    http://para.maximintegrated.com/index.mvp?tree=ibutton

     

    belki fikir verir.


    Tarikat-ı Aliyyeyi Tahribadiyye
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    undefined-01
    undefined-01's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo
    DarkFall bunu yazdı

    selamlar, bugun kafama takildi. istanbul'da akbillerin calisma mantigi nedir? bir basiyoruz sonra belli bir saate kadar nasil 40 kurus kesiyor?  bastiktan sonra en erken 2. kez ne zaman basilir vs?

    uzerinde cip de yok, nasil para yukleniyor bu plastik karta?

    nerden cikarttin chip olmadigini ??

    Desfire Ev1 Chip var icinde nxp firmasini, bloklarini tekter teker kodladim, oya orer gibi.

    [Barkod ne alaka amk]


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bulusma Fatihi
    Baracuda
    Baracuda's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2010
    Erkek
    rakkoc bunu yazdı
    DarkFall bunu yazdı

    selamlar, bugun kafama takildi. istanbul'da akbillerin calisma mantigi nedir? bir basiyoruz sonra belli bir saate kadar nasil 40 kurus kesiyor?  bastiktan sonra en erken 2. kez ne zaman basilir vs?

    uzerinde cip de yok, nasil para yukleniyor bu plastik karta?

    nerden cikarttin chip olmadigini ??

    Desfire Ev1 Chip var icinde nxp firmasini, bloklarini tekter teker kodladim, oya orer gibi.

    [Barkod ne alaka amk]

    bir rivayete göre kendine kodladıın kartla bütün istanbulu bedavaya geziyomuşsun :D


    adam bana çay verdi çay. bana çay verdi. çay veren adam kötü olur mu hiç?
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    undefined-01
    undefined-01's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo
    CEO bunu yazdı

    Şöyle olabilir, içinde herhangi bir elektronik cihaz yok, fakat kartın içinde kredi kartlarında olduğu gibi bir kimlik kodu var ve akbil yüklediğinde bu kimlik kodunu okuyup, ana merkezdeki bilgisayarın database'ine veri yükleniyor ve kullanıcı da akbile dolduruldu sanıyor.

    Kullanma olayı da cihaza tutulduğunda yine cihaz içindeki kodu okuyor ve merkezden gelen cevaba göre ya aktarmalı kesiyor, yada tam bilet kesiyor..

    (Kıçımdan element uydurmuşta olabilirim, tam emin değilim)

    kartin icinde 8k hafiza var dostum. 3DES algoritmasi ile sifreli bir session olusturulup MAC dogrulamasi yapiliyor vs. vs. cift taragli kimlik dogrulamadan sonra 2-3 cesit dosya yapisi mevcut vs.

    bu konularda daha oncede yazmistim ama desfire kartlar hakkinda googleden de bakabilirsin.

    http://www.electronics-lab.com/blog/wp-content/uploads/2012/10/mifare-desfire-ev1-2k-kaart..jpg

    kartin icinde boyle bir chip var. SAM modul ile guvenlik kullaniliyor. omnikey 5x2x (genelde 5121 veya 5123) okuyucu kullaniyorlar otomatlarda.


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    undefined-01
    undefined-01's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo
    Baracuda bunu yazdı
     

    bir rivayete göre kendine kodladıın kartla bütün istanbulu bedavaya geziyomuşsun :D

    kim diyor onu bir elime gecirsem :) yok oyle birsey. ben oyle seyler yapacak insan olsam ohoo, haramda gozum yok benum.


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piradomim
    piradomim's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2009
    Erkek
    rakkoc bunu yazdı
    Baracuda bunu yazdı
     

    bir rivayete göre kendine kodladıın kartla bütün istanbulu bedavaya geziyomuşsun :D

    kim diyor onu bir elime gecirsem :) yok oyle birsey. ben oyle seyler yapacak insan olsam ohoo, haramda gozum yok benum.

    yürü be reis :) teknoparkımızın gururu :)

     

    geçen birileri muhabbet ederken bu sistemi kırmak imkansız , kırsanda akbili bastıktan 5-10 dk sonra durum anlaşılır diyordu, doğrumu bu

     

    edit: eski yazında herşeyi anlatmıssın rakkoç reis tmmdır

    http://www.tahribat.com/Forum-Kentkart-Akbil-Ego-Calisma-Mantigi-170104/1/-/-/999999#2029343

    piradomim tarafından 18/Ara/13 01:06 tarihinde düzenlenmiştir
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    undefined-01
    undefined-01's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo
    piradomim bunu yazdı
    rakkoc bunu yazdı
    Baracuda bunu yazdı
     

    bir rivayete göre kendine kodladıın kartla bütün istanbulu bedavaya geziyomuşsun :D

    kim diyor onu bir elime gecirsem :) yok oyle birsey. ben oyle seyler yapacak insan olsam ohoo, haramda gozum yok benum.

    yürü be reis :) teknoparkımızın gururu :)

     

    geçen birileri muhabbet ederken bu sistemi kırmak imkansız , kırsanda akbili bastıktan 5-10 dk sonra durum anlaşılır diyordu, doğrumu bu

    hocam oncelik ile artik teknoparkta degilim :( ama 5-10 dk degil 1 gun sonunda anlasilir.

    gun icinde yuklemeler ve harcamalar yapiliyor. gun sonunda butun harcamalarin ve yuklemelerin listesini karsilastiriyor. pos cihazlarindaki gun sonu veya yazar kasalardaki Z raporu gibi dusune bilirsiniz (yazar kasa pos'dan bahsetmicem :p )

    yukleme ve kazanmalarin sonucunda negatif bir bakiye var ise 2 ihtimal var ya sen yukleme yaptin bir cihaz gun sonu yapmadi yada kartinda illegal bakiye islemi var.

    gun sonu eksigi olup olmadigini kontrol ediyor sistem ve yok ise kartini black liste koyuyor. 

    Daha onemli bir soru ise o kartin icinde 3Des yani 8x3 byte bir sifre var bu sekilde 3 tane sifre var ve bu sifre her kartta farkli, sam modul kartin seri nosuna gore hesapliyip kartin sifresini bulup islemleri yapiyor.

    Karta illegal bir yukleme yapmak icin hem dosya yapisi da biliniyor olmali {0xXX'da 0xXXXX ve 0xXXXX nin icerigindeki verilerin neler oldugunu bilmen de gerekiyor. dosyalari da normalde goremezsin ben direk yazdim ama :p master key gerekir liste alman icinde} birisi son yukleme yaptigin yerden basliyarak geriye dogru 20 yuklemeni birisi son harcamandan basliyarak son 20 harcamayi ve biriside aktif bakiye bilginin gosterildigi 3 file mevcut. 

    vs. vs. vs. mutual auth u da hem algoritmasini {nxp standart kullanmio} hemde keylerini bileceksin buda 8x2 byte lik bir sifre daha ECB olarak hesaplanacak vs. vs. yani kirmak kolay degil den ote zor degil imkansiza yakin. kirmak icin yillarca ugrasirsin 2. gun kartin iptal edilir. bir gun boyunca bine bildigin kadari kar kalir. 

    Edit : dosya adreslerinin sakli olmasi daha iyi XX dedigin nedir ki :)

    undefined-01 tarafından 18/Ara/13 01:19 tarihinde düzenlenmiştir

    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
Toplam Hit: 3263 Toplam Mesaj: 22