Amerikada Yaşayan/Yaşamış Olanlar
-
Hacılar geçen bundan 2 hafta önce muhabbetim olan bir work and travelci vatandaş bana Amerikayı öve öve bitiremedi.Özellikle Amerikada yaşam kalitesini,paranın daha kolay kazanılışını ve eğlenceyi bilhassa çok ballandırdı.
Mesela burda 20$ olan pantolonun aynısı orda 10$ falan dedi.İşte çalışan herkes en az orta sınıf olarak geçiniyor geçim derdi eğer ayağını yorganına göre uzatıyorsan hiç yok dedi (yani lüks bir mahallede ev tutmazsan yada lüks eşyalar satın almazsan vs)
Benimde hemen aklıma okulu bitirdikden sonra orda çalışma fikri geldi ve bunu sorduğumda dedi ki adamlarda programcı,mühendis,doktor,avukat zaten dolu dedi.Oraya sonradan gidip böyle işlerde çalışma fırsatın ancak eğer ordan bir üniden mezun olursan ve işini iyi yaparsan olur dedi.Bende ona denklik sınavı gibi bişey var mı diye sorduğumda adam yok öyle bişey dedi.
Sonra dedim ki Amerikada nie o zaman o kadar zenci aç geziyor yada o kadar illegal iş dönüyor dedim adamda o zenciler çalışmıyorlar Amerika onlara zaten işsizlik maaşıyla bakıyor dedi.Uyuşturucu bok püsür işi yapanlarda çabuk zengin olma peşindekiler dedi.
Bu adamın anlattıkları beni "ulan madem öyle nie herkes Amerika değilde Almanya,Fransa,Rusya vs ülkeleri hayal ediyor" diye düşündürdü.
Bu adamın söylediklerine ortamda olan kimisi inandı kimisi adamın arkasından siktirsin sallıyor vs dedi.Amerika gerçekden bu adamın anlattığı gibi hala böyle hayaller ülkesi mi hacılar?
-
bu konu benim açtığım konuları getirdi aklıma . usta bende rusya'ya taşınmak istiyorum çünkü türkiye'ye çok benziyor .aradaki kültür farkını kısa sürede kapatacağımı düşünüyorum . 5,6 yılda öğrenirim rusça'yı diye düşünüyorum . türk insanının aklına karı , kız gelecek ama ondan değil , asıl etken insan kendini güvende hisseder bence . savaş saanayisi çok güçlü. ayrıca türkiyede araç 60 bin lira olsun , rusyada araç 30 bin lira . neredeyse vergi yok gibi . yada çok az .
amerika olayına gelince bir albenisi kalmamış bana kalırsa . ama yorumlara bakalım . kimler , neler yazacak merak ediyorum . belki yanlışım vardır .
-
abi sanırım amerika çok kalabalık olmasından ötürü tercih edilmiyor. Birde diğer ülkelere göre vize vatandaşlık vs daha zor herhalde. Yine de takipteyim konuyu.
-
mühim olan türkiyede zengin olabilmek
şöyle zengin gruplara bak türkiyede nasıl yaşıyorlar
ağzın düşer amerika bi bok değil anlıcağın :) -
sLeymN bunu yazdı
abi sanırım amerika çok kalabalık olmasından ötürü tercih edilmiyor. Birde diğer ülkelere göre vize vatandaşlık vs daha zor herhalde. Yine de takipteyim konuyu.
hocam yakında oylama türü olacak gibi birşey vardı . green card olayı seneye felan zorlaşacaktı sanırsam . mesela üniversite eğitimine , kazandığın maaşa göre artık gideceksin . ama şu an eski sistemde diye biliyorum .
-
Hacılar öyle diyonuzda dünyanın öbür ucunda bile en çok saygı gören en kaliteli görülen pasaport Amerikan pasaportu.
Ayrıca Rusyanın ordusundan mordusundan sanane ki hacı savaş çıkarsa geri Türkiyeye kaçarsın :D Sen yaşam standartlarına bak.Rusyada herkes iyi yaşayamıyor ama Amerikada hemen hemen herkes iyi yaşayabiliyor.
@Davereed
Hacı ben burda zengin olmaya kasacağıma orda orta düzey olup burda zenginlerin yaptıkları gibi şeyler zaten yaparım.Türkiyede bir musluk tamircisi her sene Antalyaya tatile gelemez ama İngiliz bir eleman musluk tamiricisi ve her sene Türkiyeye tatile geliyor.
-
u235 bunu yazdı
Hacılar öyle diyonuzda dünyanın öbür ucunda bile en çok saygı gören en kaliteli görülen pasaport Amerikan pasaportu.
Ayrıca Rusyanın ordusundan mordusundan sanane ki hacı savaş çıkarsa geri Türkiyeye kaçarsın :D Sen yaşam standartlarına bak.Rusyada herkes iyi yaşayamıyor ama Amerikada hemen hemen herkes iyi yaşayabiliyor.
@Davereed
Hacı ben burda zengin olmaya kasacağıma orda orta düzey olup burda zenginlerin yaptıkları gibi şeyler zaten yaparım.Türkiyede bir musluk tamircisi her sene Antalyaya tatile gelemez ama İngiliz bir eleman musluk tamiricisi ve her sene Türkiyeye tatile geliyor.
hacı şimdi zengin var zengin var türkiyede 5k lık saati alanada zengin dersin 1000k lık alana ne dicez :)
senin amacın antalyadaki geceliği 800-1000 liralık otellerde kalmak mı
ordaki elemanlar turlarla aşırı komik rakamlara türkiyeye geliyorlar onlar ingilterenin fakirleri bana göre
sonuç olarak fakir heryerde fakir amerikanın vatandaşıda ha deyince istediğini alamıyor türkiyedeki normal vatandaş gibi böyle düşün -
DaveReed bunu yazdıu235 bunu yazdı
Hacılar öyle diyonuzda dünyanın öbür ucunda bile en çok saygı gören en kaliteli görülen pasaport Amerikan pasaportu.
Ayrıca Rusyanın ordusundan mordusundan sanane ki hacı savaş çıkarsa geri Türkiyeye kaçarsın :D Sen yaşam standartlarına bak.Rusyada herkes iyi yaşayamıyor ama Amerikada hemen hemen herkes iyi yaşayabiliyor.
@Davereed
Hacı ben burda zengin olmaya kasacağıma orda orta düzey olup burda zenginlerin yaptıkları gibi şeyler zaten yaparım.Türkiyede bir musluk tamircisi her sene Antalyaya tatile gelemez ama İngiliz bir eleman musluk tamiricisi ve her sene Türkiyeye tatile geliyor.
hacı şimdi zengin var zengin var türkiyede 5k lık saati alanada zengin dersin 1000k lık alana ne dicez :)
senin amacın antalyadaki geceliği 800-1000 liralık otellerde kalmak mı
ordaki elemanlar turlarla aşırı komik rakamlara türkiyeye geliyorlar onlar ingilterenin fakirleri bana göre
sonuç olarak fakir heryerde fakir amerikanın vatandaşıda ha deyince istediğini alamıyor türkiyedeki normal vatandaş gibi böyle düşüno kada komik rakamlarla sen gidebiliyor musun peki ?
-

-
HighElf bunu yazdıDaveReed bunu yazdıu235 bunu yazdı
Hacılar öyle diyonuzda dünyanın öbür ucunda bile en çok saygı gören en kaliteli görülen pasaport Amerikan pasaportu.
Ayrıca Rusyanın ordusundan mordusundan sanane ki hacı savaş çıkarsa geri Türkiyeye kaçarsın :D Sen yaşam standartlarına bak.Rusyada herkes iyi yaşayamıyor ama Amerikada hemen hemen herkes iyi yaşayabiliyor.
@Davereed
Hacı ben burda zengin olmaya kasacağıma orda orta düzey olup burda zenginlerin yaptıkları gibi şeyler zaten yaparım.Türkiyede bir musluk tamircisi her sene Antalyaya tatile gelemez ama İngiliz bir eleman musluk tamiricisi ve her sene Türkiyeye tatile geliyor.
hacı şimdi zengin var zengin var türkiyede 5k lık saati alanada zengin dersin 1000k lık alana ne dicez :)
senin amacın antalyadaki geceliği 800-1000 liralık otellerde kalmak mı
ordaki elemanlar turlarla aşırı komik rakamlara türkiyeye geliyorlar onlar ingilterenin fakirleri bana göre
sonuç olarak fakir heryerde fakir amerikanın vatandaşıda ha deyince istediğini alamıyor türkiyedeki normal vatandaş gibi böyle düşüno kada komik rakamlarla sen gidebiliyor musun peki ?
Biraz Ingilizcen Var Ise TR Otellerinden Daha Ucuz Komik Rakamlara Sende Gidebilirsin Tabi. 7-8 Aydir Londra da Yasiyorum. Hasiktir bu fiyata Otel Olmaz Diyebilecegin TR standlarinda 4 Yildizli Diye Hitap Edilen Yuzlerde Otel Gosterebilirim Sana.
@Davereed
Muride Kesinlikle Katiliyorum.
-
Cin'den sonraki duragim ya Amerika ya da Hong Kong.
Hong Kong'u da arastirabilirsin, is imkanlari genis gibi ve guzel bir yer.
