folder Tahribat.com Forumları
linefolder Android - IOS Programlama
linefolder Android 'De Sadece C++ Kullanmak Mümkün Mü?



Android 'De Sadece C++ Kullanmak Mümkün Mü?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SkynetX
    SkynetX's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Şubat/2015
    Erkek

    Gece gece aklıma takıldı. Sağa sola da baktım. Kimisi yapılır kimisi yapılamaz demiş.

    Hiç Java ya dokunmadan C++ ile Android uygulamaları yazılabiliyor mu? Butonlu, text fieldli falan. Bildiğin gui.

    Yapılıryorsa nasıl, ne kullanılıyor?

    Apple tarafında yapılabiliyor sanırım.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek

    QT ile yapılabilir sanırım. Yakın zamanda wxwidgetsin de taşıncağını duymuştum ama emin olamıyorum şimdi.

    Rootlu değilse o apk olarak paketlenmiş uygulamalara ihtiyaç var sanırım ama rootluysa işlemciye göre derlenmiş herhangi bir uygulama çalışabiliyor zaten.


    Olaylara karışmayın!
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    ndk diye bir şey var hocam, c/c++ kullanarak bazı kısımları yapabiliyorsun ama bildiğim kadarıyla java nın da işin içinde olması lazım..

    yeni harman'ın dediği gibi QT ile yapılabiliyor ama bu işlere hiç girmedim, girmek de pek mantıklı görünmüyor benim için..

    Alternatif ararsan Delphi'nin de mobil geliştirme tool ları mevcut, c# biliyorsan xamarin e de göz atabilirsin (açtığım konularda aratabilirsin)

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek

    Google'ın sunduğu NDK ile iş şöyle oluyor: Kodun bir kısmını javaya export edilebilecek şekilde C/C++ ile yazıp Java ile yazdığın kısımdan çağırıyorsun.


    Olaylara karışmayın!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek

    ndk ile yapabilirsin ama gui kısmını yapamazsın.

    c ya da c++ da header file' larını oluşturuyorsun, sonra oradaki fonksiyonları javaya göre export ediyorsun.

    javadan da çağırıyorsun, yapmak istersen yardımcı olabilirim.

    genelde c/c++ ile yazılmış sdk' ları (görüntü işleme toolları gibi bkz. opencv)  kullanmak için kullanıyoruz.

    daha hızlı olduğu için. Android studio ndk' ya destek vermeye başladı mı bilmiyorum, en son eclipse de yazmıştım.

    http://opencv.org/platforms/android.html

    http://googleyardim.com/icerikler/android-ndk-kullanimi

     

    ozgunlu tarafından 11/Şub/16 00:47 tarihinde düzenlenmiştir

    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MhmdAlmz
    MhmdAlmz's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2015
    Erkek

    Hocam C/C++ ile yapabilirsin ama bence en temizi JAVA 
    Bi arkadaşım QT ile yapıyordu NDK falan uğraşıp duruyordu gui gelince  ben 1 dakika uğraşıyorsam sen 15-20 dakika uğraşacaksın Zaman kaybı akıl karı değil 2-3 QT Kullandıktan sonra derhal JAVA/ANDROİD geçti @unbalanced abimin dediği gibi C# xamarin kullanabilirsin Google şuan Android Studio destekliyor yani şöyle 1 OCAK 2016 tarihinden sonra Google Eclipse ile bağlarını kopardı bu yüzden çoğu kişi bende dahil olmak üzere Android Studio geçiş yaptık öğrenmek çok zor değil zaten C/C++ yaparsın Ama uğraşmaya değmez zaten çok eski bir dil Bi hocamın sözü vardı Her dille her uygulamayı herşeyi yaparsın ama en kolayının hangisi olduğuna karar vermen gerekir diye :) burdan ne çıkarsa artık


    Andolsun kuşluk vaktine ve dindiği zaman o geceye ki, Rabbin sana veda etmedi ve darılmadı! Ve kesinlikle senin için sonu önünden (ahiret dünyadan) daha hayırlıdır. ileride Rabbin sana verecek de hoşnut olacaksın! O, seni bir yetim iken barındırmadı mı? Seni, yol bilmez iken (doğru) yola koymadı mı? Seni bir yoksul iken zengin etmedi mi? Öyle ise, sakın yetime kahretme (onu horlama)! El açıp isteyeni de azarlama! Fakat Rabbinin nimetini anlat da anlat!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    omerfurkan1098
    omerfurkan1098's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Nisan/2015
    Erkek

    Rad studio Seattle 10 indir. Hiçbir şeyle uğraştirmiyor. C++ ile canavar gibi projeler yapılıyor. Ayrıntı için ozlenden de yazabilirsiniz.

    Root filan gerekmiyor. Kendi telefonunda denemeler yapabiliyorsun. Hatta apk çıktısını direk başka telefonlara atabilirsin

    omerfurkan1098 tarafından 11/Şub/16 03:33 tarihinde düzenlenmiştir
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    undefined-01
    undefined-01's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo
    omerfurkan1098 bunu yazdı

    Rad studio Seattle 10 indir. Hiçbir şeyle uğraştirmiyor. C++ ile canavar gibi projeler yapılıyor. Ayrıntı için ozlenden de yazabilirsiniz.

    Root filan gerekmiyor. Kendi telefonunda denemeler yapabiliyorsun. Hatta apk çıktısını direk başka telefonlara atabilirsin

    Peki Mesajlara erişim, konumlara erişim gibi işler için Google SDK dan bir şeylere erişmek istediğinde ne yapman gerekiyor. Ben nerde ise bütün android projelerimde NFC'yi kullanıyorum erişime iznim var mı ?


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MhmdAlmz
    MhmdAlmz's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2015
    Erkek
    rakkoc bunu yazdı
    omerfurkan1098 bunu yazdı

    Google SDK dan bir şeylere erişmek istediğinde ne yapman gerekiyor. 

     


    Andolsun kuşluk vaktine ve dindiği zaman o geceye ki, Rabbin sana veda etmedi ve darılmadı! Ve kesinlikle senin için sonu önünden (ahiret dünyadan) daha hayırlıdır. ileride Rabbin sana verecek de hoşnut olacaksın! O, seni bir yetim iken barındırmadı mı? Seni, yol bilmez iken (doğru) yola koymadı mı? Seni bir yoksul iken zengin etmedi mi? Öyle ise, sakın yetime kahretme (onu horlama)! El açıp isteyeni de azarlama! Fakat Rabbinin nimetini anlat da anlat!
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek
    omerfurkan1098 bunu yazdı

    Rad studio Seattle 10 indir. Hiçbir şeyle uğraştirmiyor. C++ ile canavar gibi projeler yapılıyor. Ayrıntı için ozlenden de yazabilirsiniz.

    Root filan gerekmiyor. Kendi telefonunda denemeler yapabiliyorsun. Hatta apk çıktısını direk başka telefonlara atabilirsin

    Delphi deki gibi native mi derliyor? Bir de delphi native derlemesine ragmen icerde cevrim yaptigindan daha yavas calisiyor ama arayuz tasarimi javaya gore kat ve kat daha kolay. Bunda da o yavaslik var mi? Son soru, delphi de native derleyince icine tum libraryleri atiyor apk boyutu javada 5mb iken 20mb civarina geliyor. Bunda durum ne?


    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ryung
    Ryung's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2015
    Erkek

    Takip

Toplam Hit: 1874 Toplam Mesaj: 14
c++ android ndk