folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder Aracısız İnternete Girmek



Aracısız İnternete Girmek

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    furkiak
    furkiak's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Nisan/2014
    Erkek

    Bir şirket olarak bu tier 1 bağlanmak için enterprise seviyesinde cihaz ve anlaşma için örnek verebilir misiniz ?  Ortalama kaç bin dolar ? Mesh i  araştıracağım hocam

     

    . Birde malum hack forumuyuz ;) bu işi hiç kablo çekip ağa sızmaya çalışan birileri oldumu ttnet fiber ağına falan :D

    furkiak tarafından 02/Kas/14 20:51 tarihinde düzenlenmiştir

    Android Mobil Uygulama - Web Sitesi - Masaüstü Yazılım yapılır. Vitaminsiz Palyaço
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Balyoz99
    Balyoz99's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ocak/2010
    Erkek
    furkiak bunu yazdı

    I

    Hocam ISP bildiğin internet servis sağlayıcısı. BGP ise routing protokolü. Anlatımım iyi değil, wikipedia'dan okusan daha iyi olur :)

    ISP'lerin bgp bağlantılarını ve ip bloklarını görmek için bgp.he.net i kullanabilirsin.

     

    ISP'ler birbirlerine ücretli olarak bağlantı hizmeti verdikleri gibi ücretsiz olarak trafik paylaşımı da(peering) yapıyorlar. 

    Bağlantıyı istediğin şirketle yapabilirsin. Tier 1-2-3 sadece sınıflandırma. İllaki büyük şirketten hizmet alman gerekmiyor.

     

    Cihaz olarak 800-900 liraya 2.el bir cisco router alabilirsin de zevk için şirket kurmaya değmez :)

     

     

     

     

    Balyoz99 tarafından 02/Kas/14 21:18 tarihinde düzenlenmiştir

    arbeit macht frei
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    furkiak
    furkiak's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Nisan/2014
    Erkek

    Tier 1 yada 2 seviyelerine 800 990 lira lık router la girebilir miyiz :S türkiyede ttnet Superonline dışında bunlara bağlantı nasıl yaparız 


    Android Mobil Uygulama - Web Sitesi - Masaüstü Yazılım yapılır. Vitaminsiz Palyaço
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Tier 1 saglayıcıyla masaya oturur anlaşırsın onlar sana bir pop noktalarını söylerler sende oraya kadar kablo çeker bağlanırsın. 


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmRee
    EmRee's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Şubat/2014
    Erkek

    Peki ttnet ve superonline tarzı şiketlerle değilde daha iyi sağlayıcılarla çalışma imkanımız var mı?


    http://i.hizliresim.com/Eby6gB.gif
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    furkiak
    furkiak's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Nisan/2014
    Erkek
    EmRee bunu yazdı

    Peki ttnet ve superonline tarzı şiketlerle değilde daha iyi sağlayıcılarla çalışma imkanımız var mı?

    Aynen bu soruya katılıyorum :)

     

    Birde bu ttnetin fiber adsl ağına vs ye kesik atıp kablo çekcek ağa sızabilirmiyiz :D


    Android Mobil Uygulama - Web Sitesi - Masaüstü Yazılım yapılır. Vitaminsiz Palyaço
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zork.
    torpedo_XL
    torpedo_XL's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    furkiak bunu yazdı

    Tier 1 yada 2 seviyelerine 800 990 lira lık router la girebilir miyiz :S türkiyede ttnet Superonline dışında bunlara bağlantı nasıl yaparız 

    Hocam bence sen olayı tam anlayamadım. Şöyle basitçe anlatayım

    Tier 1 dediğimiz sağlayıcılar bu hayvansı fiber optik ağları döşeyen firmalardır. ISP dediğimiz internet sağlayıcıları bu tier 1 providerlardan ip bloğu satın alır sonra bu hizmeti sana satarlar.

    İnternet bağlantısı dediğimiz olay da lokal ev ağını global olanı gibi düşünebilirsin. Yani servis sağlayıcıları kendi aralarında bu pop noktalarından bağlantı kurar ve al sana internet. 

    Yani sırf router değil tier1 servis sağlayıcılardan belli bir ücrete bantgenişliği ve ip bloğu alman gerekir. Ki bu yaptığın ttnet gibi isp leri aşıp tier1 ile bağlantı kurmaktan başka birşey değildir yani gene isp ye bağımlısın.

    Tamamen bağımsız olmak istersen ya kendi global kıtalararası fiber hattını döşeyeceksin tüm pclere ya da kendi lokal bölgende mesh network kuracaksın.

    Nasıl gsm şirketi olmadan cep telefonu ile arama yapamazsan(kendi gsm ağını kurarsan gene lokal bazda kendi telefonlarını ararsın anca) aynı şekilde isp olmadan internet diye birşey olmaz.


    Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. --Platon, Devlet                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoktaliVirgul
    NoktaliVirgul's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek
    torpedo_XL bunu yazdı
    furkiak bunu yazdı

    Tier 1 yada 2 seviyelerine 800 990 lira lık router la girebilir miyiz :S türkiyede ttnet Superonline dışında bunlara bağlantı nasıl yaparız 

    Hocam bence sen olayı tam anlayamadım. Şöyle basitçe anlatayım

    Tier 1 dediğimiz sağlayıcılar bu hayvansı fiber optik ağları döşeyen firmalardır. ISP dediğimiz internet sağlayıcıları bu tier 1 providerlardan ip bloğu satın alır sonra bu hizmeti sana satarlar.

    İnternet bağlantısı dediğimiz olay da lokal ev ağını global olanı gibi düşünebilirsin. Yani servis sağlayıcıları kendi aralarında bu pop noktalarından bağlantı kurar ve al sana internet. 

    Yani sırf router değil tier1 servis sağlayıcılardan belli bir ücrete bantgenişliği ve ip bloğu alman gerekir. Ki bu yaptığın ttnet gibi isp leri aşıp tier1 ile bağlantı kurmaktan başka birşey değildir yani gene isp ye bağımlısın.

    Tamamen bağımsız olmak istersen ya kendi global kıtalararası fiber hattını döşeyeceksin tüm pclere ya da kendi lokal bölgende mesh network kuracaksın.

    Nasıl gsm şirketi olmadan cep telefonu ile arama yapamazsan(kendi gsm ağını kurarsan gene lokal bazda kendi telefonlarını ararsın anca) aynı şekilde isp olmadan internet diye birşey olmaz.

    Özetle: Bütün dünyaya kablo çekip bu kabloları router, switch gibi ekipmanlarla birbirine bağlarsan ve hatta büyük kapsama alanlarına sahip WiMax ağları kurarsan Internet2 'yi yapmış olursun :)

    Şimdiki soru şu: Kendi GSM şebekemizi lokal bazda bile olsa nasıl kurarız? Yani ben sadece kendim kullanmak için bir GSM şebekesi nasıl kurarım?


    If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you"re gonna see some serious shit.
Toplam Hit: 2342 Toplam Mesaj: 19