Aracısız İnternete Girmek
-
Bir şirket olarak bu tier 1 bağlanmak için enterprise seviyesinde cihaz ve anlaşma için örnek verebilir misiniz ? Ortalama kaç bin dolar ? Mesh i araştıracağım hocam
. Birde malum hack forumuyuz ;) bu işi hiç kablo çekip ağa sızmaya çalışan birileri oldumu ttnet fiber ağına falan :D
furkiak tarafından 02/Kas/14 20:51 tarihinde düzenlenmiştir -
furkiak bunu yazdı
I
Hocam ISP bildiğin internet servis sağlayıcısı. BGP ise routing protokolü. Anlatımım iyi değil, wikipedia'dan okusan daha iyi olur :)
ISP'lerin bgp bağlantılarını ve ip bloklarını görmek için bgp.he.net i kullanabilirsin.
ISP'ler birbirlerine ücretli olarak bağlantı hizmeti verdikleri gibi ücretsiz olarak trafik paylaşımı da(peering) yapıyorlar.
Bağlantıyı istediğin şirketle yapabilirsin. Tier 1-2-3 sadece sınıflandırma. İllaki büyük şirketten hizmet alman gerekmiyor.
Cihaz olarak 800-900 liraya 2.el bir cisco router alabilirsin de zevk için şirket kurmaya değmez :)
Balyoz99 tarafından 02/Kas/14 21:18 tarihinde düzenlenmiştir -
Tier 1 yada 2 seviyelerine 800 990 lira lık router la girebilir miyiz :S türkiyede ttnet Superonline dışında bunlara bağlantı nasıl yaparız
-
Tier 1 saglayıcıyla masaya oturur anlaşırsın onlar sana bir pop noktalarını söylerler sende oraya kadar kablo çeker bağlanırsın.
-
Peki ttnet ve superonline tarzı şiketlerle değilde daha iyi sağlayıcılarla çalışma imkanımız var mı?
-
EmRee bunu yazdı
Peki ttnet ve superonline tarzı şiketlerle değilde daha iyi sağlayıcılarla çalışma imkanımız var mı?
Aynen bu soruya katılıyorum :)
Birde bu ttnetin fiber adsl ağına vs ye kesik atıp kablo çekcek ağa sızabilirmiyiz :D
-
furkiak bunu yazdı
Tier 1 yada 2 seviyelerine 800 990 lira lık router la girebilir miyiz :S türkiyede ttnet Superonline dışında bunlara bağlantı nasıl yaparız
Hocam bence sen olayı tam anlayamadım. Şöyle basitçe anlatayım
Tier 1 dediğimiz sağlayıcılar bu hayvansı fiber optik ağları döşeyen firmalardır. ISP dediğimiz internet sağlayıcıları bu tier 1 providerlardan ip bloğu satın alır sonra bu hizmeti sana satarlar.
İnternet bağlantısı dediğimiz olay da lokal ev ağını global olanı gibi düşünebilirsin. Yani servis sağlayıcıları kendi aralarında bu pop noktalarından bağlantı kurar ve al sana internet.
Yani sırf router değil tier1 servis sağlayıcılardan belli bir ücrete bantgenişliği ve ip bloğu alman gerekir. Ki bu yaptığın ttnet gibi isp leri aşıp tier1 ile bağlantı kurmaktan başka birşey değildir yani gene isp ye bağımlısın.
Tamamen bağımsız olmak istersen ya kendi global kıtalararası fiber hattını döşeyeceksin tüm pclere ya da kendi lokal bölgende mesh network kuracaksın.
Nasıl gsm şirketi olmadan cep telefonu ile arama yapamazsan(kendi gsm ağını kurarsan gene lokal bazda kendi telefonlarını ararsın anca) aynı şekilde isp olmadan internet diye birşey olmaz.
-
torpedo_XL bunu yazdıfurkiak bunu yazdı
Tier 1 yada 2 seviyelerine 800 990 lira lık router la girebilir miyiz :S türkiyede ttnet Superonline dışında bunlara bağlantı nasıl yaparız
Hocam bence sen olayı tam anlayamadım. Şöyle basitçe anlatayım
Tier 1 dediğimiz sağlayıcılar bu hayvansı fiber optik ağları döşeyen firmalardır. ISP dediğimiz internet sağlayıcıları bu tier 1 providerlardan ip bloğu satın alır sonra bu hizmeti sana satarlar.
İnternet bağlantısı dediğimiz olay da lokal ev ağını global olanı gibi düşünebilirsin. Yani servis sağlayıcıları kendi aralarında bu pop noktalarından bağlantı kurar ve al sana internet.
Yani sırf router değil tier1 servis sağlayıcılardan belli bir ücrete bantgenişliği ve ip bloğu alman gerekir. Ki bu yaptığın ttnet gibi isp leri aşıp tier1 ile bağlantı kurmaktan başka birşey değildir yani gene isp ye bağımlısın.
Tamamen bağımsız olmak istersen ya kendi global kıtalararası fiber hattını döşeyeceksin tüm pclere ya da kendi lokal bölgende mesh network kuracaksın.
Nasıl gsm şirketi olmadan cep telefonu ile arama yapamazsan(kendi gsm ağını kurarsan gene lokal bazda kendi telefonlarını ararsın anca) aynı şekilde isp olmadan internet diye birşey olmaz.
Özetle: Bütün dünyaya kablo çekip bu kabloları router, switch gibi ekipmanlarla birbirine bağlarsan ve hatta büyük kapsama alanlarına sahip WiMax ağları kurarsan Internet2 'yi yapmış olursun :)
Şimdiki soru şu: Kendi GSM şebekemizi lokal bazda bile olsa nasıl kurarız? Yani ben sadece kendim kullanmak için bir GSM şebekesi nasıl kurarım?
