Arduino SPI Sorunum
-
Hocam ss'nin görevi bu aslında. SD kartın hatta deaktif olmasını sağlaman için SS pini high yapıp diğer modülün SS pinini low yapman gerekiyor.
aercys tarafından 05/Mar/16 23:29 tarihinde düzenlenmiştir -
aercys bunu yazdı
Hocam ss'nin görevi bu aslında. SD kartın hatta deaktif olmasını sağlaman için SS pini low yapıp diğer modülü aktif etmen gerekiyor.
digitalWrite(NFC_SS, HIGH);
digitalWrite(SD_SS, LOW);
Yazarak deniyorum hocam, SD_SS sd kart için olan pin, Bu kodu çalıştırınca NFC nin çalışıp SD kartın kapanması gerekiyor mantıken ama hala sd kart açık nfc kapalı :(
Gece gece uğraştırıyorum sizi de Hakkınızı helal edin :)
-
cache bunu yazdıaercys bunu yazdı
Hocam ss'nin görevi bu aslında. SD kartın hatta deaktif olmasını sağlaman için SS pini low yapıp diğer modülü aktif etmen gerekiyor.
digitalWrite(NFC_SS, HIGH);
digitalWrite(SD_SS, LOW);
Yazarak deniyorum hocam, SD_SS sd kart için olan pin, Bu kodu çalıştırınca NFC nin çalışıp SD kartın kapanması gerekiyor mantıken ama hala sd kart açık nfc kapalı :(
Gece gece uğraştırıyorum sizi de Hakkınızı helal edin :)
Rica ederim hocam sıkıntı değil :)
Aksine yukarıdaki kod NFC'yi deaktif eder ve sd'yi aktif eder. SS pini aktif low olarak tanımlı çünkü donanımsal olarak.
Yani dediğinizi yapmanız için NFC LOW, SD Card HIGH olması gerekiyor -
aercys bunu yazdıcache bunu yazdıaercys bunu yazdı
Hocam ss'nin görevi bu aslında. SD kartın hatta deaktif olmasını sağlaman için SS pini low yapıp diğer modülü aktif etmen gerekiyor.
digitalWrite(NFC_SS, HIGH);
digitalWrite(SD_SS, LOW);
Yazarak deniyorum hocam, SD_SS sd kart için olan pin, Bu kodu çalıştırınca NFC nin çalışıp SD kartın kapanması gerekiyor mantıken ama hala sd kart açık nfc kapalı :(
Gece gece uğraştırıyorum sizi de Hakkınızı helal edin :)
Rica ederim hocam sıkıntı değil :)
Aksine yukarıdaki kod NFC'yi deaktif eder ve sd'yi aktif eder. SS pini aktif low olarak tanımlı çünkü donanımsal olarak.
Yani dediğinizi yapmanız için NFC LOW, SD Card HIGH olması gerekiyorDediğiniz gibi yapınca çalıştı hocam çok sağolun :)
Birde NFC okuyucudan aldığım veriler bozuk geliyor, sadece nfc den veri çektiğimde bi sorun yok ama portları böyle çoğaltınca aşağıdaki gibi bi hata ile karşılaşıyorum

-
Hocam hatanın sebebi iletişimin düzgün olmamasından kaynaklanıyor. Yani aldığınız hata onu söylüyor.
Arduino ilgili proje geliştirmedim dolayısı ile iligili kütüphane fonksiyonlarını bilmiyorum ancak SD.begin() ve PCD_Init chip select işlemini yapıyor olabilirler. PinMode'dan sonraki iki satırı silip deneyebilir misiniz?
Edit: Hocam chip select pinleri seri iletişim için gerekli pinlerle çakışıyor. Chip select pinleri değiştirebilir misin?
aercys tarafından 05/Mar/16 23:59 tarihinde düzenlenmiştir -
SPI.setClockDivider(SPI_CLOCK_DIV8);
Yazar mısın setup içine?
