Argümanlar

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek
    Maile gelmişte, yaziim dedim :)

    Öküz altında buzağı aramayında...

    Fundamentalistler her nedense bazen, bizlerle yaptıkları tartışmalarda, Tanrı’nın varlığını kanıtlamak isterler. Söyledikleri ne kadar saçma, akıl ve mantık dışı olursa olsun. Tartışmaların gereksiz yere uzamaması için, bundan sonra bizimle yapacakları tartışmalarda, şimdiye kadar bin kere duyduğumuz bu argümanların, sadece numarasını getirmekle yetinsinler.

    1. Transandantal argüman
    (1) Tanrı vardır.
    (2) Tanrı varsa, akıl da varolmalıdır.
    (3) Akıl vardır.
    (4) Demek ki, Tanrı vardır.

    2. Kozmolojik argüman
    (1) Ben eğer bir şeyin sebebi olmalıdır diyorsam, o şeyin sebebi vardır.
    (2) Evrenin bir sebebi olmalıdır diyorum.
    (3) Demek ki evrenin sebebi vardır.
    (4) Demek ki Tanrı vardır.

    3. Ontolojik argüman (a)
    (1) Tanrı’yı X olarak tanımlıyorum.
    (2) X'i tahayyül edebildiğime göre, X varolmalıdır.
    (3) Demek ki, Tanrı vardır.

    4. Ontolojik argüman (b)
    (1) Tanrı vardır.
    (2) Tanrı varolduğundan, mükemmel olmalıdır.
    (3) Mükemmel olan, varolmalıdır.
    (4) Demek ki, Tanrı vardır.

    5. Model ontolojik argüman
    (1) Tanrı vardır.
    (2) Tanrı’nın varolması ya gerekli, ya da gereksizdir.
    (3) Tanrı gereksiz değildir, demek ki gerekli olmalıdır.
    (4) Demek ki Tanrı vardır.

    6. Teolojik argüman
    (1) Şu ağaca bak. Güzel değil mi?
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    7. Mucizelerden argüman
    (1) Halam kanserden ölecekti,
    (2) Ölmedi,
    (3) Demek ki Tanrı vardır.

    8. Ahlaksal argüman (a)
    (1) Tanınmış bir ateist olan X kişisi, bizlere göre daha düşük ahlaklıdır.
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    9. Ahlaksal argüman (b)
    (1) Ben eskiden küfür eden, sigara ve alkol içen, kumar oynayan, çocuklara sarkıntılık eden, hırsızlık yapan, adam öldüren, yatağını ıslatan, rezil biriydim.
    (2) Dindar olduktan sonra tüm bunlar değişti.
    (3) Demek ki Tanrı vardır.

    10. "Yaratılış"tan argüman
    (1) Eğer evrim yanlışsa, yaratılış doğrudur, ve demek ki Tanrı vardır.
    (2) Ben evrimi anlayabilecek zihinsel kapasiteden yoksun olduğum için; ayrıca evrimi kabul etmek beni rahatsız edeceği için, evrim doğru olamaz.
    (3) Demek ki Tanrı vardır.

    11. "Korku"dan argüman
    (1) Eğer Tanrı yoksa, hepimiz öleceğiz.
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    12. Kutsal kitaptan argüman
    (1) Kutsal kitaptan alıntı bir ayet.
    (2) Kutsal kitaptan alıntı bir başka ayet.
    (3) Demek ki Tanrı vardır.

    13. "Zeka"dan argüman
    (1) Bakın, bütün her şeyi siz salak ateistlere açıklamamın bir anlamı yok, sizin anlayamayacağınız kadar karmaşık bu konular. Beğenseniz de beğenmeseniz de Tanrı vardır.
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    14. "Zekasızlık"tan argüman
    (1) Pekala, sizin kadar zeki ve bilgili olduğumu iddia etmeyeceğim, belli ki çok kitap okumuşsunuz. Fakat ben de kutsal kitabı okurum ve söyleyebileceğiniz hiçbir şey beni Tanrı’nın olmadığına ikna edemez. Ben Tanrı’yı içimde hissederim ve eğer onun hayatınıza girmesine izin verirseniz, siz de hissedebilirsiniz.
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    15. "İnanç”tan argüman
    (1) Eğer Tanrı varsa, ona inanmalıyım.
    (2) Tanrı’ya inanıyorum.
    (3) Demek ki Tanrı vardır.

    16. Gözdağı verme yoluyla argüman
    (1) Şu ateşi görüyor musun?
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    17. Ebeveynsel argüman
    (1) Annem ve babam bana Tanrı’nın varolduğunu söyledi.
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    18. Sayılardan argüman
    (1) Milyonlarca insan Tanrı’ya inanır.
    (2) Tümü yanılıyor olamaz, değil mi?
    (3) Demek ki Tanrı vardır.

    19. Absürdlükten argüman
    (1) Maranathra !
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    20. "Ekonomi"den argüman
    (1) Tanrı vardır, sizi pislikler!
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Antikky
    Antikky's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 01/Mayıs/2003
    Erkek
    Böle şeyler düşünmeyin,günah

    Umursamaz Tavrımın Hastası Olunuz.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Creator
    Creator's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek
    hazret-i günah deyilmi ?

    aquila non captat muscas! - d0gma.org
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Antikky
    Antikky's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 01/Mayıs/2003
    Erkek
    Değil neden olsunki,arapça bir kelime.

    Umursamaz Tavrımın Hastası Olunuz.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek
    muah :D

    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    IRF
    IRF's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek
    "6. Teolojik argüman
    (1) Şu ağaca bak. Güzel değil mi?
    (2) Demek ki Tanrı vardır. "

    işte işin mantığı budur... :)))


    bu arada hazret'i gunah değildir.... orn.

    --- ey buyuk Allahım benim ne gunahım wardı ??
    --- surdakine bir baksanıza ne kadar buyuk değilmi ?

    bence iman bole bişi değildir... cok gereksiz noktalara takılmamak lazım... sana onerim... yunus emrenin şiirlerini oku :)))

    ...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Quetzalcoatl
    Quetzalcoatl's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Mayıs/2006
    Erkek
    20. "Ekonomi"den argüman
    (1) Tanrı vardır, sizi pislikler!
    (2) Demek ki Tanrı vardır.

    süper :D:D

    Özgürlüğü anladıkça ona daha az sahip olursun.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Creator
    Creator's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek
    Mesaj Antikky tarafindan 11 Mart 2007 (Pazar) tarihinde yazildi.
    Değil neden olsunki,arapça bir kelime.

    -----------

    bilmem kurankursuna giderkene cami hocası çarpılırsınız demeyin diyodu..

    aquila non captat muscas! - d0gma.org
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sorcerer
    sorcerer's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 29/Ekim/2003
    Erkek
    onu diyen hocanın m.k :)

    öle saçma şeymi olur :)

    cahil hocalardan desene :P

    Coco cola gibiyim hayatın tadıyım, rocco gibiyim çok şekerim, albeniyim bahanem çok, çikolatalı gofretim beni sevmeyen yok!...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    IRF
    IRF's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek
    Mesaj Antikky tarafindan 11 Mart 2007 (Pazar) tarihinde yazildi.
    Değil neden olsunki,arapça bir kelime.

    -----------

    bilmem kurankursuna giderkene cami hocası çarpılırsınız demeyin diyodu..

    ----------------------------------------------------------------------


    hocam gulmekten klavyem salya sumuk oldu !!D:D::D:D:D

    lutfen hocam yaa... biraz durda dusun... otur gunah kalk gunah !!! nedir bu ?? sence din boyle bişimi ? ???

    ...
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TugrulBaba
    TugrulBaba's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 19/Nisan/2003
    Erkek
    yahu dinde zorlama yoktur. İsteyen istediğine inanır.
    Bu artık tebliğ olayından çıkmış. Resmen dayatma olmuş. Gereksiz. İsteyen inanır istemeyen inanmaz o kadar basit.
    Bana göre tanrı vardır ve birdir. Bu kadar.
    Felancaya göre yokmuş, bu beni germez, illa inanacak diye bir şey yok inanışıma göre cehennem vardır ve oraya odun lazımdır...

    tahribat.com/murid/tugrulbaba
Toplam Hit: 2327 Toplam Mesaj: 12