folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder ASP,Mysql Türkçe Karakter Sorunu



ASP,Mysql Türkçe Karakter Sorunu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikret
    Fikret's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek
    İlk defa böyle bir sorunla karşılaştım. Sabahtan beri arıyorum ancak bir türlü çözüme ulaşamadım.
    MySQL veritabanım var. Tablolar ve alanların karakter setleri latin5 olarak tanımlı.
    Veritabanına bağlanmak için kullandığım dosya kodları aşağıdaki gibi.

    ----------------------
    Set baglanti = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    baglanti.open "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER="&sql_server&"; UID="&sql_user&"; pwd="&sql_pass&"; db="&sql_db&"; stmt=SET NAMES 'latin5';"

    Session.Timeout=15
    Session.CodePage=1254
    Session.LCID=1055
    Server.ScriptTimeout="9999"
    Response.Charset="iso-8859-9"
    -----------------------


    Gördüğünüz gibi LCID,Charset ve CodePage değerleri tanımlı. Verileri yazdırdığım sayfada windows1254 karakter seti tanımlı. Localde sorun yok ancak sunucuda Türkçe karakter sorunum var. "ç,ü" gibi karakterlerde sorun yok ancak "ş" harfinde "?" çıkıyor. Sabahtan beri aramama rağmen kaydadeğer birşey bulamadım ve çıldırmak üzereyim :|
    Çözümü bilen yardımcı olabilirse sevinirim. Şimdiden teşekkürler :)

    screw you guys! i"m goin" hoooome!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    sunucudaki databasein karakter setlerini düzelt

    SET NAMES 'latin5';
    SET character_set_connection = 'latin5';
    SET character_set_client = 'latin5';
    SET character_set_results = 'latin5';


    myadminden bunları çalıştırmayı dene

    + gene olmuyorsa elinde .sql dosyası varsa en tepesine bunları ekle baştan kur dbyi


    :|
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unix
    Andrei
    Andrei's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2008
    Erkek

    Baglantim = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=localhost;UID=kullanici;pwd=1111;db=databas e;stmt=SET NAMES 'latin5';"

    Sonuna stmt=set names 'latin5'; bu kodu ekle bakalım :| olmazsa odbc de bi bokluk var...


    %40 indirimli olarak "Centos Sistem ve Sunucu Yönetimi" adlı kitabımızı satın alarak, Linux üzerine yapılacak olan devam projeleri icin destekte bulunabilirsiniz : http://www.hepsiburada.com/centos-sistem-ve-sunucu-yonetimi-oku-izle-dinle-ogren-p-KKODLAB01579
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikret
    Fikret's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek

    @pesimistzombie

    denedim hocam sonuc aynı :S

    sorgu cıktısı bu sekilde;

    SET NAMES 'latin5';# MySQL boş bir sonuç kümesi döndürdü (örn. sıfır satır).
    SET character_set_connection = 'latin5';# MySQL boş bir sonuç kümesi döndürdü (örn. sıfır satır).
    SET character_set_client = 'latin5';# MySQL boş bir sonuç kümesi döndürdü (örn. sıfır satır).
    SET character_set_results = 'latin5';# MySQL boş bir sonuç kümesi döndürdü (örn. sıfır satır).

    @andrei

    hocam o satırı tekrar okur musun sana zahmet :D


    screw you guys! i"m goin" hoooome!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    :/ 'latin5' lerin ' tırnaklarını kaldırıp dener misin bi?

    :|
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikret
    Fikret's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek

    pesimistzombie bunu yazdı:
    -----------------------------
    :/ 'latin5' lerin ' tırnaklarını kaldırıp dener misin bi?
    -----------------------------

    sonuc aynı hocam.

    belirtmeyi unutmusum sanırım;

    veritabanında karakterler düzgün phpmyadmin ile görüntülerken sorun yok. veriyi cekip yazdırırken sorun cıkıyo :S 


    screw you guys! i"m goin" hoooome!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    :| mssql access neyine yetmiyor ben .sql dosyasına verdiklerimi yapıştırıyordum sorun yaşamıyordum aksi halde aynı illetle ben de uğraştıydım. olmuyosa bilemicem artık bu işlerin uzmanı föxliyi buraya davet ediyoruz :d

    :|
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikret
    Fikret's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek

    pesimistzombie bunu yazdı:
    -----------------------------
    :| mssql access neyine yetmiyor ben .sql dosyasına verdiklerimi yapıştırıyordum sorun yaşamıyordum aksi halde aynı illetle ben de uğraştıydım. olmuyosa bilemicem artık bu işlerin uzmanı föxliyi buraya davet ediyoruz :d
    -----------------------------

    hocam onunla da konustum :D

    o verileri ascii olarak veritabanına kaydedip daha sonra ascii yi karaktere cevirip yazdırmayı söyledi.

    alternatif bulamazsam mecbur o şekilde yapıcam zaten :D 


    screw you guys! i"m goin" hoooome!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    :D ya elinde varsa .sql dosyası istersen benimki gibi dene aksi halde myadminde bunlar farklı şekilde çalıştırılıyordu gogıldan SET NAMES 'latin5'; yaz bak sitelere şimdi tabloların istediği kadar latin5 olsun db istediğin kadar latin5 olsun serverda farklı şekilde ayarlıysa gene değiştiremezsin veya db yi kurduktan sonra latin5 olarak değiştirsen gene yediremezsin session lcidi 1033 yapmayı dene aklıma başka bişey gelmiyor fazla vaktim de yok

    :|
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikret
    Fikret's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek

    pesimistzombie bunu yazdı:
    -----------------------------
    :D ya elinde varsa .sql dosyası istersen benimki gibi dene aksi halde myadminde bunlar farklı şekilde çalıştırılıyordu gogıldan SET NAMES 'latin5'; yaz bak sitelere şimdi tabloların istediği kadar latin5 olsun db istediğin kadar latin5 olsun serverda farklı şekilde ayarlıysa gene değiştiremezsin veya db yi kurduktan sonra latin5 olarak değiştirsen gene yediremezsin session lcidi 1033 yapmayı dene aklıma başka bişey gelmiyor fazla vaktim de yok
    -----------------------------

    tamam hocam cevaplar icin tesekkurler tekrar bi deniyim sonucu editler yazarım buraya :)

    edit:

    kodları sql dosyasının basına ekleyip insert edince karakterlerde bozuk giriyo bu sefer :S 


    screw you guys! i"m goin" hoooome!
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikret
    Fikret's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek

    evet hocam her şeyi denedim sonuc 0 :|

    foxxly'nin dedigi gibi yapıcam.

    http://www.chgdz.com/2008/11/asp-mysql-trke-tr-karakter-sorunu.html 


    screw you guys! i"m goin" hoooome!
Toplam Hit: 3625 Toplam Mesaj: 15