folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Atatürkden Güzel Bir Anı



Atatürkden Güzel Bir Anı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikibok
    KaptaN
    KaptaN's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek
    Yil 1934, o donemde Milli Egitim Bakanligi Ulus'ta dir.

    Bakan ise Nigdeli Abidin OZMEN'dir.

    Bakan, makaminda calismaktadir.

    Kapi calinir.

    Bakanin gür sesi: "Giriniz!"

    ATATURK'un Yaverlerinden biri, yaninda iki cocukla makama girerler.

    Hosbesten sonra Yaver, Bakan Abidin OZMEN'e bir zarf uzatir.

    Konuklara yer gosterir ve zarfi acar.

    ATATURK'ten gelen bir mektuptur bu: "Bay Abidin OZMEN, Milli Egitim Bakani...."

    Abidin OZMEN zarfi ozenle acar ve mektubu dikkatle okur:

    "Yaver Bey'le, size iki fakir ve kimsesiz cocuk gonderiyorum.

    Bu cocuklari, uygun goreceginiz, bir liseye (parasiz yatili olarak) kaydini yaptirip..."

    Bu, ATATURK'un bir emridir. Kesinlikle yerine getirilecektir.

    Bakan Abidin OZMEN, Orta Ogretim Genel Muduru'nu cagirtir ve su direktifi verir:

    "Yaver Bey'in yanindaki bu iki cocugun evrakini aliniz ve bu cocuklari Haydarpasa Lisesi'ne parali yatili olarak kaydini yaptirip her ikisi için de ucer yillik parali yatili makbuzlarinin 'Veli ve ödeyen hanesine ATATURK'un ismini yazdirarak bana getiriniz." der.

    Bakanin emri yerine getirilmistir.

    Abidin OZMEN de kisa bir mektup yazarak Yaver Bey'le ATATURK'e yollar.

    Mektubun icerigi söyle:

    "Muhterem ATATURK, Yaver bey'le gondermis oldugunuz iki cocuk hakkinda emirlerinizi aldim. Ancak, arkasinda Turkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu ve Cumhurbaskani ATATURK gibi biri bulundugu icin; bu iki cocugu fakir ve kimsesiz olarak kabul etmeme, hem yasalarimiz, hem de mantigimiz izin vermedi. Bu nedenle her iki cocugun da emirleriniz geregi Haydarpasa Lisesi'ne parali yatili olarak kayitlarini yaptirdim. Cocuklarin ucer yillik okul taksitlerine ait makbuzlari ekte takdim ediyorum..."

    ATATURK bu mektup uzerine, devrin Basbakani Ismet Inonu'ye telefon ederek: "Bak"demis,"Senin Milli Egitim Bakanin bana ne yapti" diyerek olayi anlatmis.

    Inonu, Bakan'i adina özür dilemis.

    ATATÜRK: "Yok!" demis "Özur dileme. Cok memnun oldum. Keske her devlet adami bu medeni cesarete sahip olabilse ve doğruyu gosterebilse..."

    ***

    Bu ani Yuksek Mimar H.Rahmi OZMEN'in amcasi, M.E.B. Bakani Abidin OZMEN ve ATATURK arasinda gecer. Tarihi degeri olan ve hicbir yerde yayimlanmayan bu aninin unutulup gitmesine gonlu razi olmayan Bakanin yegeni H.Rahmi OZMEN

    15.08.1985 gunlu bir mektupla gazeteci yazar Vahap Okay'a iletir. O da 15.09.1985 tarihli KOLAY ILAN adli gazetesinde yayimlar. Bu kaynaktan alinmadir.

    (Cumhuriyet---09.01.2002)
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    scuderia
    scuderia's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Aralık/2005
    Erkek
    ahh çekmekten başka bir söz bulamıyorum ayrıca sanada teşekkür...

    l enfer c est les autres Sartre ...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek
    vaybeee.paylastığın için tesekkurler dostum

    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MbK
    MbK's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    şimdiki maliye bakanı da dehşet a.q. :)))

    Çok özel kadınlar tanıdım. Bana hayatı onlar tanıttılar...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RedKit
    RedKit's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2006
    Erkek
    aaa öle deme pit10din oda oğlunu yetiştirio!

    her horoz kendi çöplüğünde denizli horozu her yerde öter
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nereodi
    nereodi's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2006
    Erkek
    sağol ilk defa okuyorum

    canısı| Keser gibi olma; hep bana, hep bana. Testere gibi ol Bir sana bir bana...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mit
    mit's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2005
    Erkek
    VE BİR ANI DAHA SENE 2006 YER ORDU

    OLAY:ORDUDA FINDIK ÜRETEN ÇİFTÇİLER YOLU KAPATIR DÖNEMİN EMNİYET MUDUR VEKİLİ VATANDASLARI COPLAYIP DYAK ATTIRIP KALABALIGI DAGITMADIGI İÇİN GÖREVDEN ALINIR.
    RECEP TAYYİP ERDOĞAN.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    Bir anıda benden tayyip erdoğandan yardım bekleyen bir çiftçi derdini anlatırken tayyipten şu yanıtı alır "al ananı git lan"

    Bu da olayın fotografı: http://img214.imageshack.us/img214/2114/kylmilletinefendisidrnq8jr4.jpg




    λ
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MbK
    MbK's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    firex hoja senin ATATÜRK le tayyip erdoğanı yan yana getirmen hata
    yapma gözünü seviyim !!!

    Çok özel kadınlar tanıdım. Bana hayatı onlar tanıttılar...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ToRReSs
    ToRReSs's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2006
    Erkek
    edit..
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ToRReSs
    ToRReSs's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2006
    Erkek
    herkes Atam gibi düşünemes!
    bu tay-yeap gibiler hiç düşünemes!
Toplam Hit: 1748 Toplam Mesaj: 17