Atatürk‘Ün Gençliğe Hitabesi
-
Ey Türk Gençliği!
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır. Bir gün, İstiklâl ve Cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!
Atam o günlerde görmiş neler olabileceğini. Şimdi birebir yaşıyoruz.
-
Nick olmamış.
-
malesef öyle
-
Niye gizli ?
-
bireysel olarak kimsenin yapabileceği yok.. bişey yapıcaksak osman paşaya oy vercektik zamanında.. ama kimse vermedi bende dahil.. :D adam kapattı gitti..
-
DiKeyEy bunu yazdı:
-----------------------------
bireysel olarak kimsenin yapabileceği yok.. bişey yapıcaksak osman paşaya oy vercektik zamanında.. ama kimse vermedi bende dahil.. :D adam kapattı gitti..
-----------------------------meclise giricem korkuyolar diye geziniyodu ayarı böyle verirler :D
+
konu niye gizli :D
-
tayyip görmesin diye gizlemiş :D abi harbiden sıktı artık bu gizli işi ana sayfaya bakın bi ton sayfa gizlenmiş ulan bu gizleme olayı olmadan önce napıyorduk onu anlamadım ben içinize mi atıyordunuz ya :D
-
dede bunu yazdı:
-----------------------------
DiKeyEy bunu yazdı:
-----------------------------
bireysel olarak kimsenin yapabileceği yok.. bişey yapıcaksak osman paşaya oy vercektik zamanında.. ama kimse vermedi bende dahil.. :D adam kapattı gitti..
-----------------------------meclise giricem korkuyolar diye geziniyodu ayarı böyle verirler :D
+
konu niye gizli :D
-----------------------------insanların kaliteyi seçmediğini çok defa gördüm.O yüzden ayar verecek durum yok.Cahillik diz boyuyken hele.
-
Tek yol devrim...
-
Reberals bunu yazdı:
-----------------------------
Tek yol devrim...
-----------------------------sosyalist bir devrim mi yoksa başka çeşit mi?
-
Fatih bunu yazdı:
-----------------------------
Reberals bunu yazdı:
-----------------------------
Tek yol devrim...
-----------------------------sosyalist bir devrim mi yoksa başka çeşit mi?
-----------------------------sosyalist devrimden başka çare mi kaldı hocam?
