Atık Yağdan Kandil Yapımı
-
HeYeT bunu yazdıRETRET bunu yazdı
Mantıklı ve güzel de 2 sorun var 1. yağ mumdan daha fazla is yapıyor, 2. koku çaktırmadan siniyor, 3. halıya falan düşer bir bok olur ve farkedemezsen ki içeni var otlananı var evinde kedisi köpeği olanı var... cayır cayır yanarsın :)
hocam işte ona uygun aparat lazım eski kandillerden. benim garibime giden bu çevre kirliliği açısından büüyük bir sorun millet herkes bunu evinde bu yöntemle imha edebilir baya da etkili olur insanlar kullandığı için neyse niye kimse şimdiye kadar akıl etmemiş bunu ona ayıkamadım ?
imha etmene gerek yok, 444 28 45 i arıyorsun gelip alıyorlar, yada cami yada muhtarlıklara bırakabiliyorsun. ben 5 litre kadar olana kadar biriktiriyorum, çağırıyorum geç geliyorlar bazen 10 - 15 günü buluyor ama gelip alıyorlar. parasının engellilere yardım olarak gittiğini yağın biodizele dönüştürüldüğünü biliyorum kafam rahat oluyor.
-
En önemli soru sağlığı etkiler mi ?
olumsuz etkilemiyorsa cok güzel.. -
RETRET bunu yazdıHeYeT bunu yazdıRETRET bunu yazdı
Mantıklı ve güzel de 2 sorun var 1. yağ mumdan daha fazla is yapıyor, 2. koku çaktırmadan siniyor, 3. halıya falan düşer bir bok olur ve farkedemezsen ki içeni var otlananı var evinde kedisi köpeği olanı var... cayır cayır yanarsın :)
hocam işte ona uygun aparat lazım eski kandillerden. benim garibime giden bu çevre kirliliği açısından büüyük bir sorun millet herkes bunu evinde bu yöntemle imha edebilir baya da etkili olur insanlar kullandığı için neyse niye kimse şimdiye kadar akıl etmemiş bunu ona ayıkamadım ?
imha etmene gerek yok, 444 28 45 i arıyorsun gelip alıyorlar, yada cami yada muhtarlıklara bırakabiliyorsun. ben 5 litre kadar olana kadar biriktiriyorum, çağırıyorum geç geliyorlar bazen 10 - 15 günü buluyor ama gelip alıyorlar. parasının engellilere yardım olarak gittiğini yağın biodizele dönüştürüldüğünü biliyorum kafam rahat oluyor.
Zaten bi kaç defa bizde verdik öyle muhtara mesele millet üşeniyor evinde belki bu şekilde kullanır belki. Neden hiç şimdiye kadar ortaya çıkmadı ona ayıkmadım neyse. Ben yinede muhtada verrim napacam.
-
Büyük bir şevkle denedim ama başarısız oldum. Önce pamuğu bahsettiği gibi yağın üstüne doğru şeyettim ucunu falan da sivrilttim ama yanmadı. Sonra dedim belki ucunda yağ yok ondandır. Ucunu da hafif yağladım ve gene yanmadı. Sonrasında pamuğu liflerine ayırarak ve iyice sivrilterek (iki farklı metot olarak) tekrar denedim ve gene başarısız oldum. Sonra aklıma zippo çakmaklar geldi. Mumun içerisinden söktüğüm fitili pamuğun içine sardım ve fitil ucu dışarda kalacak şekilde tekrardan yağın içine yatırdım geride kalanı. Gene bir sonuç alamadım. Daha doğrusu yandıktan 5-10 saniye sonra söndü. Bu kez farklı bir metot deneyeyim dedim ve sadece fitil kullandım. Fitilin yağda olmayan kısmı gene hızlıca yandı ve yağla temas ettiğinde söndü. Bu deneyi hem atık yağ ile hem de hiç kullanılmamış normal bitkisel yağ ile denedim. Bu da yetmedi videodaki gibi alta su üste yağ da koydum gene sonuç alamadım.
Sonuç olarak 30 dakika, atık yağ, temiz yağ, bir su bardağı su, bir avuç pamuk ve 4 adet mum kaybım oldu.
-
Zippo fitili direk yağa batırdıö 1 cm dışarı çıkarttım yağdan çakmakla 15-20 snde alıştı dahada sönmedi :)
-
HeYeT bunu yazdı
Zippo fitili direk yağa batırdıö 1 cm dışarı çıkarttım yağdan çakmakla 15-20 snde alıştı dahada sönmedi :)
Esktradan fitilim yok hocam şimdi bunu denemek için hali hazırda çakmağımdan olmayayım :D Onu başka bir gün deneyeyim. :D
-
:) boşver bende vazgeçtim zati koku yapıor biraz :)
-
Hocam o kokar öyle güzel göründüğüne bakma. Bütün eşyalarına üstüne yağ kokusu ve hatta o yağla ne kızarttıysan onun kokusu siner.
Hem bunlar eskide kaldı insanlık bunlardan kurtulmak için ampulü icat etti :D
-
bende şöyle bi gaz ocağı var
bunun yanına arkadaş bi de löküs lazım çalışan hibe edicek babayiğit varmıdır burda evinde köyünde boşuna yer kaplıyo kullanmıyozda zaten diyenler :D (tüpe takılan değil gaz yağı ile çalışan)
örnek resim

