Autocad İle Salyangoz Çizimi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wagman
    wagman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    Ya Autocad ile salyangoz cizmem lazim araştırdımda baya hiç bişe anlamadim desem yalan olmaz :)

    Nasıl çizilir , Nasıl hesaplamalar yapılır bilen var mi ??

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piskopatix
    piskopatix's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2009
    Erkek



    Hocam bu resime bakarak mantığı çözebilirsin. Daireler büyüyor ve aks noktaları karenin köşelerinde incelersen yardımcı olacağına inanıyorum.


    editt// Buyur hocam bir örnek çizdim incelemen için:

    http://www.wupload.com/file/2622730207/Salyangoz.dwg.rar


    instagram.com/macrlz
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    Polar koordinatla fonksiyon cizim varsa kolay


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wagman
    wagman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    Saol Bunu bende görmüştümde örnek çizim olması daha iyi bi araştırayım

     

    Edit:

     

    Ya Şimdi ordaki yarıcapları ve Uzunlukları nasil hesapliyosunuz yani demek istedigim her çeyrege düşen uzunluklar ile dairelerin yarıçapları arasında bi bağıntı var mi ?

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piskopatix
    piskopatix's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2009
    Erkek

     

    Hocam ilk yarıçapı ve ortadaki karenin boyutlarını sen belirliyorsun kafana göre (kırmızı noktalar ile belirtilen), geri kalan daireler ilk belirlediğin boyuta göre çeyreğin bitişindeki noktayla bağlıyorsun. OKadar matematiksel bilemeyeceğim bağlantı varmı yokmu çizim mantığı bu. Bu Şekilde istediğin boyutta çizme imkanına sahipsin.


    instagram.com/macrlz
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wagman
    wagman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    Himm anladim hocam çok saolasin yardimlarin için artık gerisi benim yapmama kalmiş heralde :)

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piskopatix
    piskopatix's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2009
    Erkek

    yani şimdi şu boyutta çizmem lazım dersen, ilk çeyrek dairenin boyutu önemli onu kendin belirleyebilirsin gerisi zaten ona oranla büyüyor, çeyrek bitiminde kesişmesi gerek mecburen.
    Yoksa salyangoz devam edemez. :) Sana dış ölçüler verildiyse dış ölçülere göre çizmen gerekiyorsa aynı şeyi tersine yaparsın, Dıştan başlayıp verilen ölçüde daire çizersin ve içeriye doğru gidersin.


    instagram.com/macrlz
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wagman
    wagman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    piskopatix bunu yazdı:
    -----------------------------

    yani şimdi şu boyutta çizmem lazım dersen, ilk çeyrek dairenin boyutu önemli onu kendin belirleyebilirsin gerisi zaten ona oranla büyüyor, çeyrek bitiminde kesişmesi gerek mecburen.
    Yoksa salyangoz devam edemez. :) Sana dış ölçüler verildiyse dış ölçülere göre çizmen gerekiyorsa aynı şeyi tersine yaparsın, Dıştan başlayıp verilen ölçüde daire çizersin ve içeriye doğru gidersin.


    -----------------------------

     

     

    http://hotfile.com/dl/138225403/f6ddebb/gsalyangz1.dxf.html    elimde bi tane çizim var bende bu çizimi öğrenmek istiyorum aslında bi bakabilirmisin ? anlayabilirsen bide ne mantıkla çizmişler bunu çünkü internetten araştırdıgım ve senin söylediginle hiç bi alakasi yok bu çizimin :)

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    http://demonstrations.wolfram.com/GoldenSpiral/

    fikir oluştursun

    autocad foksiyon grafiği çizdirebiliyormusun bilmiyorum ama bununda faydası olabilir

    http://en.wikipedia.org/wiki/Logarithmic_spiral 


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piskopatix
    piskopatix's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2009
    Erkek


    Hocam ben bunda herhangi bir mantık bulamadım, kırmızalar kullanılan dairelerin yarıçapları, pek bir mantığa uyumlu bir sisteme benzemiyor. banasorarsan 3 point ile kafasına göre çizmiş yada yine 3 point ile bir arkaplan resmi koymuş onun üzerinden çizmiş.
    :P


    instagram.com/macrlz
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piskopatix
    piskopatix's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2009
    Erkek

    wert bunu yazdı:
    -----------------------------

    http://demonstrations.wolfram.com/GoldenSpiral/

    fikir oluştursun

    autocad foksiyon grafiği çizdirebiliyormusun bilmiyorum ama bununda faydası olabilir

    http://en.wikipedia.org/wiki/Logarithmic_spiral 


    -----------------------------

     

    evet benimde bildiğim bu.


    instagram.com/macrlz
Toplam Hit: 6285 Toplam Mesaj: 13