folder Tahribat.com Forumları
linefolder Hukuk & Muhasebe & Sigorta Soru - Cevap
linefolder Avukat Varsa Bakabilirmi? (Kacak Yapi)



Avukat Varsa Bakabilirmi? (Kacak Yapi)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    emnimax
    emnimax's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek

    s.a muridler

    bazi nedenlerden dolayi daha once ruhsat aldigimiz insaatimiz

    ruhsati iptal edildiginden dolayi kacak insaat durumuna dustu

    belediye hem ceza uygulamaya hemde yikmaya hakki varmidir yoksa yikmaya hakki yokmudur 

    bu durumda ben bunu ogrenmek istiyorum?

    tesekkurler sayin muridler...

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blood_rhyme
    blood_rhyme's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2005
    Erkek

    iptalin sebepleri neler bilgi verirsen biraz yorumlayabiliriz


    EY YARALI KÜKREYEN ASLAN, SENİN GEZDİĞİN GÜZEL SAHRALAR ZULMÜN KÖPEKLERİNE KALDI, ARTIK GAFLET UYKUSUNDAN UYAN ! ...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gizem
    sLeymN
    sLeymN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    çizik.

    bende de benzer bir durum var 20 bin lira para cezası gönderdiler. Ayrıca yıkım emri falan da var ama uygulanmıyor. 

     


    Cehennemin dibine kadar yolum var daha.. || Nasılsa her yalnız kendine sürgündür Asmera unutma.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karakutu
    karakutu's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek

    avukat olan ben değilim peşin peşin söyliyim 


    Mevzu derin | Papikolas Planet
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hayalet Avcısı
    TaRuZ
    TaRuZ's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Kasım/2003
    Erkek

    İmar ruhsatının iptalinin ne sebeple yapıldığına bakmak lazım. Emcümen kararında ne denmiş ? Tadil edilebilecek bir eksiklikten kaynaklanıyorsa size süre verilir ve tekrar ruhsat alınmasına uygun hale gelir evraklar ve yeniden başvuru yapıp ruhsatı alır, devam edersiniz. Yok ruhsat almaya elverişli değilse bu durumda size ihtar çekilir ve inşaatın sizin tarafınızdan yıkılması için süre verilir. Bu sürenin sonunda zabıta tespit için gelir ve yıkmışsanız tutanak tanzim edip giderler. Yıkılmamışsa bunun hakkında tutanak tutup kafalarına göre bir günde gelip masrafı sizden karşılanmak üzere inşaatı yıkarlar. İlk süre verilen tebligatta " süre sonunda yıkmazsanız masrafı sizden karşılanmak üzere inşaatın yıkılacağı" ihtar edilir. Buna dikkat edin.

     

    Ama öncelikle olarak dediğim gibi ruhsat ne sebeple iptal edilmiş ona bakmak lazım. Düzelecek birşeyse biraz daha masraf ve zaman kaybı ile atlatırsınız. Düzelebilecek birşey olmasına rağmen ya da haksız bir sebeple ruhsat iptal edilmişse(ki bulunduğunuz yerde bir avukatla görüşün) dava açmanız gerekecek. Size ruhsatınızın iptal edildiğinin tebliğ edildiği tarihten itibaren 60 günlük süreniz var kararın hukuka aykırı olduğundan dolayı idari dava açmak için. Bu davada öncelikle yürütmenin durdurulması talep edilmeli ki inşaat yıkılmasın. Ondan sonra da idarenin işleminin(ruhsat iptali) iptal edilmesi gerekir. Bu haksız iptalden kaynakla zararınız varsa tam yargı davası açmanızda fayda var. Bir zararınız yoksa sadece Yürütmenin durdurulması talepli iptal davası açmanız kafidir.


    Errare Humanum Est
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    emnimax
    emnimax's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek

    internetim olmadıgı için cevaplarınızı gec gordum kusura bakmayın

    ruhsatın ıptal nedenı ınsaatın hısselı bır arsaya yapılmasıdır

    hıssedarlardan bırısı beledıye ruhsatı verdıkten sonra benım ıznım olmadan nasıl bu ınsaata ruhsat verırsınız gıbı bır dılekceyle beledıyeye basvurmustur beledıyede bıze ınsaat ruhsatının ıptal edılecegını ceza yazılacagını ve ınsaatın yıkılacagı hakkında bır dılekce yazmıstır tabı hıssedarların hepsınden ımza alırsak ıptal olmayacakmıs ımza almamız ımkansız.

    bızım ıcın ruhsatın ıptalı yada ceza onemlı degıl ınsaatımız yıkılırmı onemlı olan bızım ıcın budur?

    *hissedarlardan bırısı annem bırısı babam dılekce yazanda akrabalardan bırıdır.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mukavim_
    Mukavim_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2003
    Erkek
    emnimax bunu yazdı

    internetim olmadıgı için cevaplarınızı gec gordum kusura bakmayın

    ruhsatın ıptal nedenı ınsaatın hısselı bır arsaya yapılmasıdır

    hıssedarlardan bırısı beledıye ruhsatı verdıkten sonra benım ıznım olmadan nasıl bu ınsaata ruhsat verırsınız gıbı bır dılekceyle beledıyeye basvurmustur beledıyede bıze ınsaat ruhsatının ıptal edılecegını ceza yazılacagını ve ınsaatın yıkılacagı hakkında bır dılekce yazmıstır tabı hıssedarların hepsınden ımza alırsak ıptal olmayacakmıs ımza almamız ımkansız.

    bızım ıcın ruhsatın ıptalı yada ceza onemlı degıl ınsaatımız yıkılırmı onemlı olan bızım ıcın budur?

    *hissedarlardan bırısı annem bırısı babam dılekce yazanda akrabalardan bırıdır.

    Hocam muvaffakat olmadan belediye o ruhsatı nasıl veriyor? en başta hatayı belediye yapmış. Bütün hissedarların imzasının bulunduğu noter onaylı muvaffakat olmadan ruhsat vermemesi gerekirdi. Bu belediyenin görevidir. Projeleri, ruhsat eklerini ve ruhsatı doldurup onaylayan belediye personeli her kimse yakasına yapış, eksik evrakla işlem yapıp sonra yakarım yıkarım diyemez. Ruhsatın üzerinde "Düzenleyen" gibi bir bölüm olur, orada ismi yazılı yalı kazığı kimse sen de onu mahkemeye vermeyle tehdit et.

    Bimere bu minvalde bi yazı yaz, belediyedeki elemanın görevini yerine getirmediğini, ruhsatı vermeden önce yapması gerekli kontolleri yapmayarak, şu anda kazanılmış hak konumundaki elinizdeki ruhsatı iptal etmeye çalıştıklarını, maddi manevi zarar uğradığınızı falan yazın. Belediye açık açık ibnelik yapmış hocam. Her türlü haklısın.

    Bu arada ruhsatı ne zaman almıştınız?

    Not: bir avukat vardı tbt'de bir de ona sor, karakutu olması lazım müridin ismi :P

    Mukavim_ tarafından 25/Şub/14 18:49 tarihinde düzenlenmiştir
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    emnimax
    emnimax's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek

    hocam yapan gorevlı tanıdık bızım ıyılıgımız ıcın yapmıstı  o yuzden dava edemeyız

    sıkayet eden sıkayette bulunmaz sandık ama akıl veren olmus sıkayet ettı

    ben saddece yıkılırmı paramızı yatırdıgımız bınamız onu ogrenmeye calısıyorum

    bırı dıyor yıkılır bırı dıyor yıkılmaz?

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    esinti
    esinti's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2015
    Erkek
    emnimax bunu yazdı

    hocam yapan gorevlı tanıdık bızım ıyılıgımız ıcın yapmıstı  o yuzden dava edemeyız

    sıkayet eden sıkayette bulunmaz sandık ama akıl veren olmus sıkayet ettı

    ben saddece yıkılırmı paramızı yatırdıgımız bınamız onu ogrenmeye calısıyorum

    bırı dıyor yıkılır bırı dıyor yıkılmaz?

    Hocam senin iş iki ucu boklu deynek olmuş.

    mecbursun diğer adamla anlaşmaya oyle şey mi olur benim arsama benden habersiz yapı yap sonra gel yıkılırmı diye sor.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Yazilimci
    Yazilimci's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Şubat/2014
    Erkek
    RebelliouS_SouL bunu yazdı

    Hocam senin iş iki ucu boklu deynek olmuş.

    mecbursun diğer adamla anlaşmaya oyle şey mi olur benim arsama benden habersiz yapı yap sonra gel yıkılırmı diye sor.

    Aynen hocanın dediği gibi. Şikayet eden kişi işin sonuçlarını göze almıştır. Belediye kendiliğinden yıktırmasa bile şikayet eden kişi yıkımı içinde dava açabilir. Şikayet edenle anlaşmadığınız sürece binanız her an yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya. Yani yıkılır veya yıkılmaz olayını şikayet eden kişi belirleyecek


    Titanyumun gücü adına!!!
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blood_rhyme
    blood_rhyme's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2005
    Erkek
    emnimax bunu yazdı

    internetim olmadıgı için cevaplarınızı gec gordum kusura bakmayın

    ruhsatın ıptal nedenı ınsaatın hısselı bır arsaya yapılmasıdır

    hıssedarlardan bırısı beledıye ruhsatı verdıkten sonra benım ıznım olmadan nasıl bu ınsaata ruhsat verırsınız gıbı bır dılekceyle beledıyeye basvurmustur beledıyede bıze ınsaat ruhsatının ıptal edılecegını ceza yazılacagını ve ınsaatın yıkılacagı hakkında bır dılekce yazmıstır tabı hıssedarların hepsınden ımza alırsak ıptal olmayacakmıs ımza almamız ımkansız.

    bızım ıcın ruhsatın ıptalı yada ceza onemlı degıl ınsaatımız yıkılırmı onemlı olan bızım ıcın budur?

    *hissedarlardan bırısı annem bırısı babam dılekce yazanda akrabalardan bırıdır.

    şikayetçi ile anlaşma yapmalısın başka bir çözümü yok gibi yada size yardım eden adamı satıp şikayet edeceksin yani tamamen hesap işi


    EY YARALI KÜKREYEN ASLAN, SENİN GEZDİĞİN GÜZEL SAHRALAR ZULMÜN KÖPEKLERİNE KALDI, ARTIK GAFLET UYKUSUNDAN UYAN ! ...
Toplam Hit: 2535 Toplam Mesaj: 18