

Avukat Varsa Bakabilirmi? (Kacak Yapi)
-
s.a muridler
bazi nedenlerden dolayi daha once ruhsat aldigimiz insaatimiz
ruhsati iptal edildiginden dolayi kacak insaat durumuna dustu
belediye hem ceza uygulamaya hemde yikmaya hakki varmidir yoksa yikmaya hakki yokmudur
bu durumda ben bunu ogrenmek istiyorum?
tesekkurler sayin muridler...
-
iptalin sebepleri neler bilgi verirsen biraz yorumlayabiliriz
-
çizik.
bende de benzer bir durum var 20 bin lira para cezası gönderdiler. Ayrıca yıkım emri falan da var ama uygulanmıyor.
-
avukat olan ben değilim peşin peşin söyliyim
-
İmar ruhsatının iptalinin ne sebeple yapıldığına bakmak lazım. Emcümen kararında ne denmiş ? Tadil edilebilecek bir eksiklikten kaynaklanıyorsa size süre verilir ve tekrar ruhsat alınmasına uygun hale gelir evraklar ve yeniden başvuru yapıp ruhsatı alır, devam edersiniz. Yok ruhsat almaya elverişli değilse bu durumda size ihtar çekilir ve inşaatın sizin tarafınızdan yıkılması için süre verilir. Bu sürenin sonunda zabıta tespit için gelir ve yıkmışsanız tutanak tanzim edip giderler. Yıkılmamışsa bunun hakkında tutanak tutup kafalarına göre bir günde gelip masrafı sizden karşılanmak üzere inşaatı yıkarlar. İlk süre verilen tebligatta " süre sonunda yıkmazsanız masrafı sizden karşılanmak üzere inşaatın yıkılacağı" ihtar edilir. Buna dikkat edin.
Ama öncelikle olarak dediğim gibi ruhsat ne sebeple iptal edilmiş ona bakmak lazım. Düzelecek birşeyse biraz daha masraf ve zaman kaybı ile atlatırsınız. Düzelebilecek birşey olmasına rağmen ya da haksız bir sebeple ruhsat iptal edilmişse(ki bulunduğunuz yerde bir avukatla görüşün) dava açmanız gerekecek. Size ruhsatınızın iptal edildiğinin tebliğ edildiği tarihten itibaren 60 günlük süreniz var kararın hukuka aykırı olduğundan dolayı idari dava açmak için. Bu davada öncelikle yürütmenin durdurulması talep edilmeli ki inşaat yıkılmasın. Ondan sonra da idarenin işleminin(ruhsat iptali) iptal edilmesi gerekir. Bu haksız iptalden kaynakla zararınız varsa tam yargı davası açmanızda fayda var. Bir zararınız yoksa sadece Yürütmenin durdurulması talepli iptal davası açmanız kafidir.
-
internetim olmadıgı için cevaplarınızı gec gordum kusura bakmayın
ruhsatın ıptal nedenı ınsaatın hısselı bır arsaya yapılmasıdır
hıssedarlardan bırısı beledıye ruhsatı verdıkten sonra benım ıznım olmadan nasıl bu ınsaata ruhsat verırsınız gıbı bır dılekceyle beledıyeye basvurmustur beledıyede bıze ınsaat ruhsatının ıptal edılecegını ceza yazılacagını ve ınsaatın yıkılacagı hakkında bır dılekce yazmıstır tabı hıssedarların hepsınden ımza alırsak ıptal olmayacakmıs ımza almamız ımkansız.
bızım ıcın ruhsatın ıptalı yada ceza onemlı degıl ınsaatımız yıkılırmı onemlı olan bızım ıcın budur?
*hissedarlardan bırısı annem bırısı babam dılekce yazanda akrabalardan bırıdır.
-
emnimax bunu yazdı
internetim olmadıgı için cevaplarınızı gec gordum kusura bakmayın
ruhsatın ıptal nedenı ınsaatın hısselı bır arsaya yapılmasıdır
hıssedarlardan bırısı beledıye ruhsatı verdıkten sonra benım ıznım olmadan nasıl bu ınsaata ruhsat verırsınız gıbı bır dılekceyle beledıyeye basvurmustur beledıyede bıze ınsaat ruhsatının ıptal edılecegını ceza yazılacagını ve ınsaatın yıkılacagı hakkında bır dılekce yazmıstır tabı hıssedarların hepsınden ımza alırsak ıptal olmayacakmıs ımza almamız ımkansız.
bızım ıcın ruhsatın ıptalı yada ceza onemlı degıl ınsaatımız yıkılırmı onemlı olan bızım ıcın budur?
*hissedarlardan bırısı annem bırısı babam dılekce yazanda akrabalardan bırıdır.
Hocam muvaffakat olmadan belediye o ruhsatı nasıl veriyor? en başta hatayı belediye yapmış. Bütün hissedarların imzasının bulunduğu noter onaylı muvaffakat olmadan ruhsat vermemesi gerekirdi. Bu belediyenin görevidir. Projeleri, ruhsat eklerini ve ruhsatı doldurup onaylayan belediye personeli her kimse yakasına yapış, eksik evrakla işlem yapıp sonra yakarım yıkarım diyemez. Ruhsatın üzerinde "Düzenleyen" gibi bir bölüm olur, orada ismi yazılı yalı kazığı kimse sen de onu mahkemeye vermeyle tehdit et.
Bimere bu minvalde bi yazı yaz, belediyedeki elemanın görevini yerine getirmediğini, ruhsatı vermeden önce yapması gerekli kontolleri yapmayarak, şu anda kazanılmış hak konumundaki elinizdeki ruhsatı iptal etmeye çalıştıklarını, maddi manevi zarar uğradığınızı falan yazın. Belediye açık açık ibnelik yapmış hocam. Her türlü haklısın.
Bu arada ruhsatı ne zaman almıştınız?
Not: bir avukat vardı tbt'de bir de ona sor, karakutu olması lazım müridin ismi :P
Mukavim_ tarafından 25/Şub/14 18:49 tarihinde düzenlenmiştir -
hocam yapan gorevlı tanıdık bızım ıyılıgımız ıcın yapmıstı o yuzden dava edemeyız
sıkayet eden sıkayette bulunmaz sandık ama akıl veren olmus sıkayet ettı
ben saddece yıkılırmı paramızı yatırdıgımız bınamız onu ogrenmeye calısıyorum
bırı dıyor yıkılır bırı dıyor yıkılmaz?
-
emnimax bunu yazdı
hocam yapan gorevlı tanıdık bızım ıyılıgımız ıcın yapmıstı o yuzden dava edemeyız
sıkayet eden sıkayette bulunmaz sandık ama akıl veren olmus sıkayet ettı
ben saddece yıkılırmı paramızı yatırdıgımız bınamız onu ogrenmeye calısıyorum
bırı dıyor yıkılır bırı dıyor yıkılmaz?
Hocam senin iş iki ucu boklu deynek olmuş.
mecbursun diğer adamla anlaşmaya oyle şey mi olur benim arsama benden habersiz yapı yap sonra gel yıkılırmı diye sor.
-
RebelliouS_SouL bunu yazdı
Hocam senin iş iki ucu boklu deynek olmuş.
mecbursun diğer adamla anlaşmaya oyle şey mi olur benim arsama benden habersiz yapı yap sonra gel yıkılırmı diye sor.
Aynen hocanın dediği gibi. Şikayet eden kişi işin sonuçlarını göze almıştır. Belediye kendiliğinden yıktırmasa bile şikayet eden kişi yıkımı içinde dava açabilir. Şikayet edenle anlaşmadığınız sürece binanız her an yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya. Yani yıkılır veya yıkılmaz olayını şikayet eden kişi belirleyecek
-
emnimax bunu yazdı
internetim olmadıgı için cevaplarınızı gec gordum kusura bakmayın
ruhsatın ıptal nedenı ınsaatın hısselı bır arsaya yapılmasıdır
hıssedarlardan bırısı beledıye ruhsatı verdıkten sonra benım ıznım olmadan nasıl bu ınsaata ruhsat verırsınız gıbı bır dılekceyle beledıyeye basvurmustur beledıyede bıze ınsaat ruhsatının ıptal edılecegını ceza yazılacagını ve ınsaatın yıkılacagı hakkında bır dılekce yazmıstır tabı hıssedarların hepsınden ımza alırsak ıptal olmayacakmıs ımza almamız ımkansız.
bızım ıcın ruhsatın ıptalı yada ceza onemlı degıl ınsaatımız yıkılırmı onemlı olan bızım ıcın budur?
*hissedarlardan bırısı annem bırısı babam dılekce yazanda akrabalardan bırıdır.
şikayetçi ile anlaşma yapmalısın başka bir çözümü yok gibi yada size yardım eden adamı satıp şikayet edeceksin yani tamamen hesap işi