Ay Kırmızı Olcakmış
-
Önümüzdeki hafta gerçekleşecek hava olayı, tam 456 yıldır ilk kez yaşanacak...
Kuzey Amerika’da 21 Aralık gündönümü bu yıl Ay tutulması ile aynı zamana denk düşecek.
Gündönümünün bir ay tutulması ile aynı güne denk gelmesinin 456 yıldır ilk kez olacağı belirtildi.
Kanada Kraliyet Astronomi Topluluğu’ndan Gary Boyle tam ay tutulmasının, hava şartlarının uygun olması halinde Kanada’dan görülebileceğini söyledi. Ottawa Carleton Üniversitesi Astronomi uzmanlarından Prof. Robert Dick ise, gece bile olsa ay tutulmasının göze zarar vermeyecek dürbün ya da teleskoplarla izlenmesini salık verdi.
NASA’dan yapılan açıklamada ise, "kayıtlarımıza göre en son 1554 yılında gerçekleşen bu tarihi tesadüf, 456 yıl sonra tekrar cereyan edecek. Tam tutulma sırasında Ay, bakır kırmızısı rengini alacak" denildi. 21 Aralık Salı günü Kanada saatiyle sabaha karşı 01.33’de başlayacak olan tam ay tutulması 02.41’de sona erecek.http://www.milliyet.com.tr/456-yildir-ilk-kez-/dunya/sondakika/18.12.2010/1327975/default.htm
acaba bu dünyaya herhangibir etki bırakırmı ?
-
her sene diyorlar.
-
o nasıl bi başlıktır :D
-
kesin deprem olcak :P hadi sokağa dökülüp sokakta yatıyoruz bu soğukta :D
-
Her ay tutulmasında olmuyo mu zaten bakır kırmızısı ?
-

bakır kırmızısı böle ise bilemicem yani bende :)
-

burada detaylı gösteriliyor
-
aq hep 200 yılda 300 yılda 400 yılda bir olan şeyler bize mi denk geliyor anlamadım :D
-
abooow gök tepemize yaaacak aboooo yoksam kıyametmii kopacakkk gıııı???
-
Meraclitus bunu yazdı:
-----------------------------
aq hep 200 yılda 300 yılda 400 yılda bir olan şeyler bize mi denk geliyor anlamadım :D
----------------------------- -
Meraclitus bunu yazdı:
-----------------------------aq hep 200 yılda 300 yılda 400 yılda bir olan şeyler bize mi denk geliyor anlamadım :D
-----------------------------
hahaha aynen :D
