Ayna İle İlgili Bir Soru
-
Liquid bunu yazdı:
-----------------------------bilmiyorum led lambaları piyasalara sürdüler mi ama florasan yerine led lamba kullanmayı dene. İlk etapda pahalı kaçıcaktır ama uzun vardede işini görür. Isıtma olayını ise bilemicem. Güneş enerjisi ile ısınan suyu odalardaki peteklere verebilirisin aslında .
-----------------------------
Malesef led kullanamayacağım hocam. Yapacağım kabinde bir canlı yetiştireceğim ve o canlının en iyi şekilde yetişmesi için özel dalga boylarına şahip lambalardan kullanmam gerek.led de henüz bu teknoloji yok yoksa led muazzam birşey ısıda verdiği için belkide çeperleri ledle kaplar harici bir ısıtma sistemine gerek bile duymayabilirdim. -
ltcelik bunu yazdı:
-----------------------------ayna ile aynı aydınlığı yaklayamazssın onun yerine beyaz yüzeyler kullan
aynalar ışığı "saçmadıkları" için karanlık düşer.. beyaz , kireçli , pütürlü yüzeyler ışığı her tarafa saçarlar
-----------------------------
Eminmisin hocam? Farklı gorusler var. Kontrollü deney yapmak gerek galiba. -
ltcelik bunu yazdı:
-----------------------------ayna ile aynı aydınlığı yaklayamazssın onun yerine beyaz yüzeyler kullan
aynalar ışığı "saçmadıkları" için karanlık düşer.. beyaz , kireçli , pütürlü yüzeyler ışığı her tarafa saçarlar
-----------------------------
Eminmisin hocam? Farklı gorusler var. Kontrollü deney yapmak gerek galiba. edit: :double penetration yapmışım:) -
aynaların açısını değiştirip farklı yönlere yansımasını sağlasak nasıl olur acaba
-
bir ışık kaynağından 5 foton çıktığını varsayalım.
bu 5 foton ışık kaynağının yüzey alanına ve şekline göre etrafa dağılacaktır.
senin ayna koyman demek bu çıkan 5 foton miktarını 10 a çıkarman demek değildir.
sen sadece ayna kullanarak etrafa dağılan fotonları bir başka nesneye göre daha iyi şekilde herhangi bir noktaya yansıtmış olursun.
sokak lambalarında ya da küçük el fenerlerindeki mantık da budur zaten.
yani yukarda arkadaşın dediği gibi 90 derece açıyla bi ayna koy senin ampül doğursun muhabbeti yalan. eğer öyle olsaydı iç yüzeyi ayna olan bir kürenin tam ortasına mum konduğunda ne olurdu hayal et:)
ancak mantığın doğru 5 ampül yerine 3 ampül+ayna kullanarak aynı verimi alabilirsin neticede tavana giden fotonlar senin için bişe ifade etmiyor.
rakamlar hayali tabi.. dünya kadar değişken var formülize etmeye çalışırsak içinden çıkamayız:)
tek önerebileceğim aynanın kaynağa yakın tutulması. yani ışığı tavandan aşağı 1 metre sallandırıp tavanı komple aynayla kaplayayım dersen istediğin verimi alamazsın hoca. florasanlarına yansıtıcılı şapka tak.
-
Nitrous bunu yazdı:
-----------------------------
ltcelik bunu yazdı:
-----------------------------ayna ile aynı aydınlığı yaklayamazssın onun yerine beyaz yüzeyler kullan
aynalar ışığı "saçmadıkları" için karanlık düşer.. beyaz , kireçli , pütürlü yüzeyler ışığı her tarafa saçarlar
-----------------------------
Eminmisin hocam? Farklı gorusler var. Kontrollü deney yapmak gerek galiba.
-----------------------------
Aynen eminmisin hocam. Normal aynalar isigi aldigi aciyla yansitir tumsek aynalar isik dagitici aynalardir toplama yapmaz dagitir. Cukur aynalarda dagitmak yerine isigi toplar. Tabiki bu aynalarin ozel durumlari var orn; asal eksene paralel gelen isik isini odaktsan gecicek sekilde yansir vs vs -
Bu arada aynalar ışığın %100 unu geri iletmez. iletilemeyen bölüm ısıya dönüşür. Nasıl bir sistem yapmaya calision anlamadım ama eğer iki ayna arasında birden fazla yansıma yaptıracaksan ortam birazcık ısınacaktır.
-
Ayna falan değil de parabolic oven diye bir araştırma yap. Hepimiz küçükken büyüteçle güneş ile güneş ışınlarını bir yere odaklayıp kibrit tutuşturmuşuzdur. Bu parabolik ısıtıcı bunu devasa boyutta yapıyor.
-
Ayna yı eğer böcüklerin görebileceği yere koyacaksan hayvancağızlarda stres yapacağını tahmin ediyorum.
