folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Ayna İle İlgili Bir Soru



Ayna İle İlgili Bir Soru

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek
    Liquid bunu yazdı:
    -----------------------------

    bilmiyorum led lambaları piyasalara sürdüler mi ama florasan yerine led lamba kullanmayı dene. İlk etapda pahalı kaçıcaktır ama uzun vardede işini görür. Isıtma olayını ise bilemicem. Güneş enerjisi ile ısınan suyu odalardaki peteklere verebilirisin aslında .


    -----------------------------
    Malesef led kullanamayacağım hocam. Yapacağım kabinde bir canlı yetiştireceğim ve o canlının en iyi şekilde yetişmesi için özel dalga boylarına şahip lambalardan kullanmam gerek.led de henüz bu teknoloji yok yoksa led muazzam birşey ısıda verdiği için belkide çeperleri ledle kaplar harici bir ısıtma sistemine gerek bile duymayabilirdim.

    << Nitrous@TahriBaT.com >>
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek
    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------

    ayna ile aynı aydınlığı yaklayamazssın onun yerine beyaz yüzeyler kullan

    aynalar ışığı "saçmadıkları" için karanlık düşer.. beyaz , kireçli , pütürlü yüzeyler ışığı her tarafa saçarlar


    -----------------------------
    Eminmisin hocam? Farklı gorusler var. Kontrollü deney yapmak gerek galiba.

    << Nitrous@TahriBaT.com >>
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek
    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------

    ayna ile aynı aydınlığı yaklayamazssın onun yerine beyaz yüzeyler kullan

    aynalar ışığı "saçmadıkları" için karanlık düşer.. beyaz , kireçli , pütürlü yüzeyler ışığı her tarafa saçarlar


    -----------------------------
    Eminmisin hocam? Farklı gorusler var. Kontrollü deney yapmak gerek galiba. edit: :double penetration yapmışım:)

    << Nitrous@TahriBaT.com >>
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PyramiD
    PyramiD's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek

    aynaların açısını değiştirip farklı yönlere yansımasını sağlasak nasıl olur acaba


    Merhabaaaaa
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hybris
    Hybris's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Haziran/2007
    Erkek

    bir ışık kaynağından 5 foton çıktığını varsayalım.

    bu 5 foton ışık kaynağının yüzey alanına ve şekline göre etrafa dağılacaktır.

    senin ayna koyman demek bu çıkan 5 foton miktarını 10 a çıkarman demek değildir.

    sen sadece ayna kullanarak etrafa dağılan fotonları bir başka nesneye göre daha iyi şekilde herhangi bir noktaya yansıtmış olursun.

    sokak lambalarında ya da küçük el fenerlerindeki mantık da budur zaten.

    yani yukarda arkadaşın dediği gibi 90 derece açıyla bi ayna koy senin ampül doğursun muhabbeti yalan. eğer öyle olsaydı iç yüzeyi ayna olan bir kürenin tam ortasına mum konduğunda ne olurdu hayal et:)

    ancak mantığın doğru 5 ampül yerine 3 ampül+ayna kullanarak aynı verimi alabilirsin neticede tavana giden fotonlar senin için bişe ifade etmiyor.

    rakamlar hayali tabi.. dünya kadar değişken var formülize etmeye çalışırsak içinden çıkamayız:)

    tek önerebileceğim aynanın kaynağa yakın tutulması. yani ışığı tavandan aşağı 1 metre sallandırıp tavanı komple aynayla kaplayayım dersen istediğin verimi alamazsın hoca. florasanlarına yansıtıcılı şapka tak.


    agile isn’t how fast you can go, it’s how fast you can turn.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bulusma Fatihi
    Baracuda
    Baracuda's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2010
    Erkek
    Nitrous bunu yazdı:
    -----------------------------
    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------

    ayna ile aynı aydınlığı yaklayamazssın onun yerine beyaz yüzeyler kullan

    aynalar ışığı "saçmadıkları" için karanlık düşer.. beyaz , kireçli , pütürlü yüzeyler ışığı her tarafa saçarlar


    -----------------------------
    Eminmisin hocam? Farklı gorusler var. Kontrollü deney yapmak gerek galiba.

    -----------------------------
    Aynen eminmisin hocam. Normal aynalar isigi aldigi aciyla yansitir tumsek aynalar isik dagitici aynalardir toplama yapmaz dagitir. Cukur aynalarda dagitmak yerine isigi toplar. Tabiki bu aynalarin ozel durumlari var orn; asal eksene paralel gelen isik isini odaktsan gecicek sekilde yansir vs vs

    adam bana çay verdi çay. bana çay verdi. çay veren adam kötü olur mu hiç?
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Bu arada aynalar ışığın %100 unu geri iletmez. iletilemeyen bölüm ısıya dönüşür. Nasıl bir sistem yapmaya calision anlamadım ama eğer iki ayna arasında birden fazla yansıma yaptıracaksan ortam birazcık ısınacaktır.


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SpoofU
    SpoofU's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Mart/2008
    Erkek
    Ayna falan değil de parabolic oven diye bir araştırma yap. Hepimiz küçükken büyüteçle güneş ile güneş ışınlarını bir yere odaklayıp kibrit tutuşturmuşuzdur. Bu parabolik ısıtıcı bunu devasa boyutta yapıyor.

    Sevmem yazmayı, okumayı sevdiğim kadar.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    real_agabey
    real_agabey's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    Ayna yı eğer böcüklerin görebileceği yere koyacaksan hayvancağızlarda stres yapacağını tahmin ediyorum.

Toplam Hit: 2867 Toplam Mesaj: 20