folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Bana Bak! Ne Diyorsun Sen (!)



Bana Bak! Ne Diyorsun Sen (!)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hakkinen
    Hakkinen's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Aralık/2007
    Erkek

    phoneix bunu yazdı:
    -----------------------------

    paragrafi ne demek peki kardeşim


    -----------------------------

    Paragraf ve grafik keliemelrinin birleşimi diye düşünüyorum ben... Paragrafi sadece tahmin :)


    Kendini beğenmişlik, hakedilmelidir.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviEkran
    MaviEkran's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    Yazınız ana fikir olarak son derece önemli bir konuya değinmiş.

    Fakat okduğumda gözüme batan bir iki nokta var:

    -Öncelikle yabancı dillerden bazı kelimeler dilimize doğal yollardan girer ve insanlar bunu dayatma olmaksızın kabullenirler ve o kelimeler artık Türkçeleşmiş olur. Kafe kelimesinin de bunlardan biri olduğunu düşünüyorum. Nasıl ki örnek olarak verdiğiniz "Keyif Salonu"ndaki kelimeler Türkçe kökenli değilse ama dilimize yerleşmişse Kafe kelimesi de aynı şekilde dilimize girmiştir. "Kıraathane" de diyebiliriz diyenleri duyar gibi oluyorum ne yazık ki  o da yabancı kökenli kelimelerden oluşmuş.

    Yabancı kelimeleri kullanarak aydın yada "entel" olma konusu ne yazık ki milletimizde yüzyıllardır devam eden bir hastalık. Bugün çalıntı kelimelerimizi İngilizce, Fransızca gibi batı dillerinden seçerken, cumhuriyet öncesinde çalıntı kelimeler Arapça ve Farsça'dan seçilmekteydi.

    Özellikle Divan Edebiyatı denilen özenti edebiyatına bugünkü "tiki"lerin edibiyatına gıcık olduğum kadar gıcığım. Gidip her dilden bir kelime seçip şiirimsi birşeyler yazıyorlar, araya bir iki de Türkçe fiil yerleştiriyorlar ve "Entel" edebiyatı olarak dayatıyorlarmış. Bugünkü özentilerin Osmanlı'daki özentilerden pek bir farkı yok. Osmanlı  Arap ve Farsa hayranmış, bugün batıya hayranız(!)

    -Yazıda dikkatimi çeken ikinci nokta da "Bugün o vatandaşlarımızın örnek aldığı ülkeler bugün adamsa, Osmanlı Devleti'nin sayesinde adam" cümlesi. Bugün Amerika ve İngiltere Osmanlı Devleti sayesinde mi adam? Hiç sanmıyorum.

    -Değineceğim 3. konu da, McDonalds'daki ürün isimleri. McDonalds'ın ismi Türkçe olsaydı ve ürülerin isimleri de Türkçe olsaydı daha önce buraya gitmemiş birisinin ilk gittiğinde yabancılık çekmesi yine normal olurdu. Çünkü orada satılan ürünler markalaştırılmaya çalışılmış. Yani adamlar Hamburger, İçecek, Dürüm satmıyorlar, bunlara marka değeri katarak, yaratıcı isimler bularak satıyorlar. Örnek veriyorum, ürünler Türkçe olsaydı bu tür şeyler olabilirdi: DürDürüm, Dondurak gibi gibi. Yani adam kendi ürün adını uydurup öyle satıyor. Pazarlama yöntemi o şekilde.


    Blue Screen of Death
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    MaviEkran bunu yazdı:
    -----------------------------

    Yazınız ana fikir olarak son derece önemli bir konuya değinmiş.

    Fakat okduğumda gözüme batan bir iki nokta var:

    -Öncelikle yabancı dillerden bazı kelimeler dilimize doğal yollardan girer ve insanlar bunu dayatma olmaksızın kabullenirler ve o kelimeler artık Türkçeleşmiş olur. Kafe kelimesinin de bunlardan biri olduğunu düşünüyorum. Nasıl ki örnek olarak verdiğiniz "Keyif Salonu"ndaki kelimeler Türkçe kökenli değilse ama dilimize yerleşmişse Kafe kelimesi de aynı şekilde dilimize girmiştir. "Kıraathane" de diyebiliriz diyenleri duyar gibi oluyorum ne yazık ki  o da yabancı kökenli kelimelerden oluşmuş.

    Yabancı kelimeleri kullanarak aydın yada "entel" olma konusu ne yazık ki milletimizde yüzyıllardır devam eden bir hastalık. Bugün çalıntı kelimelerimizi İngilizce, Fransızca gibi batı dillerinden seçerken, cumhuriyet öncesinde çalıntı kelimeler Arapça ve Farsça'dan seçilmekteydi.

    Özellikle Divan Edebiyatı denilen özenti edebiyatına bugünkü "tiki"lerin edibiyatına gıcık olduğum kadar gıcığım. Gidip her dilden bir kelime seçip şiirimsi birşeyler yazıyorlar, araya bir iki de Türkçe fiil yerleştiriyorlar ve "Entel" edebiyatı olarak dayatıyorlarmış. Bugünkü özentilerin Osmanlı'daki özentilerden pek bir farkı yok. Osmanlı  Arap ve Farsa hayranmış, bugün batıya hayranız(!)

    -Yazıda dikkatimi çeken ikinci nokta da "Bugün o vatandaşlarımızın örnek aldığı ülkeler bugün adamsa, Osmanlı Devleti'nin sayesinde adam" cümlesi. Bugün Amerika ve İngiltere Osmanlı Devleti sayesinde mi adam? Hiç sanmıyorum.

    -Değineceğim 3. konu da, McDonalds'daki ürün isimleri. McDonalds'ın ismi Türkçe olsaydı ve ürülerin isimleri de Türkçe olsaydı daha önce buraya gitmemiş birisinin ilk gittiğinde yabancılık çekmesi yine normal olurdu. Çünkü orada satılan ürünler markalaştırılmaya çalışılmış. Yani adamlar Hamburger, İçecek, Dürüm satmıyorlar, bunlara marka değeri katarak, yaratıcı isimler bularak satıyorlar. Örnek veriyorum, ürünler Türkçe olsaydı bu tür şeyler olabilirdi: DürDürüm, Dondurak gibi gibi. Yani adam kendi ürün adını uydurup öyle satıyor. Pazarlama yöntemi o şekilde.


    -----------------------------

    Yazını baştan sona okudum kardeşim. Çok farklı bir biçimde ele almışın konuyu; ama tabii ki bu da bir bakış açısı. Ve haklı olmadığını da söyleyemeyeceğim. Teşekkür ederim kardeşim.


    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    OveRTaX
    OveRTaX's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Mart/2010
    Erkek

    Hocam yazını zevkle okudum.Düşüncelerini çok güzel yansıtmışsın,ellerine sağlık.

    Ayrıca bir şey söylemek istiyorum.Dil Anlatım hocamız bizi Türk Dil Kurumu'nun sitesine üye yaptı ve söz bul diye bir kısım var oraya kayıt yaptığınız zaman ücretsiz e-mailinize Türk Dil Kurumu'ndan ileti geliyor.İleti içeriğinde yabancı sözlere TDK'nin uyarladığı Türkçe karşılık,yazım kuralı,deyim/atasözü oluyor.Her gün size bu ileti geliyor.Çok yararlı oluyor ve insanın kelime hazineside gelişiyor.Size tavsiye ederim :)

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    aLcoL
    aLcoL's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2009
    Erkek

    hocam eline sağlık etkileyici bir yazı olmus...


  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozAnkaraguclu
    ozAnkaraguclu's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek

    OveRTaX bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hocam yazını zevkle okudum.Düşüncelerini çok güzel yansıtmışsın,ellerine sağlık.

    Ayrıca bir şey söylemek istiyorum.Dil Anlatım hocamız bizi Türk Dil Kurumu'nun sitesine üye yaptı ve söz bul diye bir kısım var oraya kayıt yaptığınız zaman ücretsiz e-mailinize Türk Dil Kurumu'ndan ileti geliyor.İleti içeriğinde yabancı sözlere TDK'nin uyarladığı Türkçe karşılık,yazım kuralı,deyim/atasözü oluyor.Her gün size bu ileti geliyor.Çok yararlı oluyor ve insanın kelime hazineside gelişiyor.Size tavsiye ederim :)


    -----------------------------

    Söz Bul uygulamasına ilk başladığı günden beri üyeyim. Güzel bir uygulama hem kelime haznesini genişletiyor hem de bilmediğim Türkçe kelimeleri öğrenmeme yardımcı oluyor.


    "Milliyetin en belirgin niteliklerinden biri dildir. Türk milletindenim diyen insan her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz. " Mustafa Kemal ATATÜRK
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PHP-SEO Developer
    Erdem
    Erdem's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Haziran/2002
    Erkek

    bye bye Türkçe Kitabını okumuştum...

    İyiki ele almışsın bu konuyu tam destek arkandayım


    Php for SEO nun ardından Php for Gcode (CNC)
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DiKeyEy
    DiKeyEy's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2010
    Erkek

    kendin ol Worldüm :) (sanki kendim miyim kendim dediğim)


    haklı öğüt egoyu öfkelendirir.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    Desteklerinizden ve beğenilerinizden dolayı çok teşekkür ediyorum arkadaşlar.

    Aradan süre geçmesine karşın, konunun tekrar güncele geçmesi beni çok sevindirdi.

    Sağ olun.


    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
Toplam Hit: 4508 Toplam Mesaj: 30