Başörtüsü Ve Kapanma
-
DaReSeLaM bunu yazdı:
-----------------------------
bunu yazanı çok merak etttim.bu kadar salak olabilmeyi nasıl başarabilmiş cevap bile vermiyorum bu gerizekalıya.hadise sacmalık diyenden baska ne bekliyeceksin.
-----------------------------1. her düşünceye saygılı olmayı öğren ki eksik beyin fonksiyonlarını başkalarında arama.
2. Bir defa hadisler Hz. Peygamber'imizin 300 yıl sonrasında kaleme alınmıştır. Şu an bile tartışma konusudur hangisinin O'na hangisinin uydurma olduğu.
3. Eğer amaç direk başın kapatılması olsaydı direk abdestte dirsekleri belirttiği gibi başı belirttirdi. BUrayı okumanı tavsiye ederim:
Nur Suresi 31
Kadını kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı ayetlerin başında bu ayet gelir. Bu ayetteki “hımar” kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa hımarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer “hımar” kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi “hımarürres” gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı ‘res’ ile vurgulanır.
Üstelik ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu geçer. Yani hımarın başı kapatması değil, ayette açıkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açığı manasına gelen ‘cuub’ kelimesi hem bu ayette kapanılacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa’nın yaka açığına elini soktuğunu belirten ayetlerde geçer.) “Hımar” kelimesi sırf başörtüsü manasına gelse bile bu ayetten başı örtmek değil, yine yaka dekoltesini kapatmak anlaşılacaktı. Üstelik başörtüsünü Kuran’a maletmek isteyen zihniyet, açık bir saptırma yaparak “felyedribne” fiilini “salsınlar” diye tercüme etmeye kalkmıştır. Böylece ayeti okuyan “başörtüsünü yaka açıklarına salsınlar” şeklinde okuyacaktır. Oysa hiçbir şekilde “darabe” kökünden türeyen “felyedribne” fiili “salsınlar” manasına gelmez. Bu fiille örtünün yaka açığına konulması yani kapatılması anlatılır. Kuran’da salsınlar, indirsinler manasında “felyüdnine” kelimesi kullanılır. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi “felyedribne” fiili yerine “felyüdnine” fiilini kullanabilirdi. Bu örnek bize gelenekçi zihniyetin, kendi fikirlerini doğru çıkartmak uğruna gereğinde Kuran’daki kelimelerin manasını kaydırmaktan çekinmediğini göstermektedir -
7-19 bunu yazdı:
-----------------------------
burada (belcikada) universitede basortusu yasak degil Turkiyede yasak bu nasil is
ayrica bu yazida aptalca
-----------------------------insanların beynini kolayca yıkanabilecegi bir ülkedeyiz fethullah gülen gibileri olduğu sürece yasak kalması makuldur. Belçika'da genelde hangi din benimseniyor? birde Türkiye'de? Türkiye şeriattan uzak kalmaya çalışıyor... başörtüsü sorunu çözüldü,serbest oldu diyelim ee sonra ilköğretime inecek:) sonra çarşaf açılımları?
Belçika,Amerika gibi ülkeleri Türkiye'ye kıyaslamayın kıyaslarken aradaki farklarıda görmemezlikten gelmeyin.
-
Buram buram cehalet kokan bir yazı.
-
Hocalar müridler bence Din konusunu bu forumda tartışmamalıyız Bırakın herkes bildiği gibi düşünsün Din konusu çok ince nacizane bir konudur. o yüzden içine girdiğimizde bidaha çıkamıyacak duruma geliriz Ha mutlaka her insanın kafasında soru işaretleri vardır Fakat bunlar için Din alimleri camilerde hocalar müftüler vardır Gidip onlara danışıp kafanızdaki soru işaretlerini kaldıra bilirsiniz.
-
böyle konularda eğer gerçekten bilginiz varsa konuşun. en küçük günahın bile günah olmadığını kabul etmek dinden çıkarır.
-
celoron bunu yazdı:
-----------------------------
böyle konularda eğer gerçekten bilginiz varsa konuşun. en küçük günahın bile günah olmadığını kabul etmek dinden çıkarır.
-----------------------------Öyle her şeyde dinden çıkılsaydı dinden çıkmayan adam kalmazdı.Herkesin inancı kendine kimine göre günahtır kimine göre değildir önemli olan kimsenin kimseye takması veya takmaması konusunda baskı yapmamasıdır.Kişilerin kendi tercihine bırakılmalıdır.
-
ya kardesim hadi sen hakli ol nolmus? hani biz ozgur bi ulkeydik hani isteyen istedini giyinebilirdi. muslumanlikta olmasin kadin kendi kendine beyenior takmak istiyor varmi? birakin bu isleri ya birakin
-
sokoban bunu yazdı:
-----------------------------
celoron bunu yazdı:
-----------------------------
böyle konularda eğer gerçekten bilginiz varsa konuşun. en küçük günahın bile günah olmadığını kabul etmek dinden çıkarır.
-----------------------------Öyle her şeyde dinden çıkılsaydı dinden çıkmayan adam kalmazdı.Herkesin inancı kendine kimine göre günahtır kimine göre değildir önemli olan kimsenin kimseye takması veya takmaması konusunda baskı yapmamasıdır.Kişilerin kendi tercihine bırakılmalıdır.
-----------------------------kimine göre değil dine göre günahtır ya da değildir.
-
Kuran'da namazın nasıl kılınacağı da yazılmıyor Ne yapcaz şimdi? Anlatmadılar diye kılmayalım mı?
Sünnet denen bişi var, peygamber efendimizi yok sayarak İslam üzerine konuşmak ne derece mantıklı?
-
İpe sapa gelmez bir provakasyon konusu daha. Bugüne kadar kim türban konusunu sonuca ulaştırmış ki sen ulaştıracaksın? O dediğin şeyleri 40 defa bu forumda tartıştık. Birçoğumuzun ailesinde türbanlı var mı? Yok. Çevresinde var mı? Yok. Bize giren çıkan ne o zaman? Hiçbir zaman sonuca ulaşmayacak aptal aptal konularla uğraşırken tayyip gibiler ülkeyi ele geçirdiler. Şimdi at koşturuyorlar. Bizim Kemalist geçinen, götünü yaymış yöneticilerimiz yatarken fettoşçular gece gündüz çalıştılar. Alın şimdi nasıl alabiliyorsanız geriye ülkeyi. İş işten geçti. Ne kadar çalışıyorsan, ne kadar büyüksen o kadar konuşacaksın. Ülkenin canına okuyorlar, herşey bitti sıra türbana geldi.