Belçika Seyahati

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    JOE
    JOE's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mart/2003
    Erkek

    Selam Müritler,

    Haftaya 4,5,6 Ocak 2017 de Belçika ya gideceğim. 

    Gideceğim yer burası: https://www.google.com.tr/maps/place/Charleroi,+Bel%C3%A7ika/@50.422851,4.2875263,11z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c225f096ca39c9:0x40099ab2f4d6410!8m2!3d50.4108095!4d4.444643?hl=tr

    Bu bölgeye direkt uçuş bulamadım. Türk hava yollarından direkt Brüksel e uçuş var görünüyor.

    Belçika' da olan, oraları bilen müritlerin tavsiyeleri ne olur? Nelere dikkat etmek gerekir? Ne yenir ne içilir? Alışveriş nerden yapılır? (Özellikle elektronik)

    Burayı yeşillendirirse sevinirim.

     


    Not late for nothing
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DevilKingtr
    DevilKingtr's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2010
    Erkek

    hocam her sene belçikaya giderim ama angara kadar büyüklüğü yok, ayrıca bir bokada benzemiyor bizim tüm akrabalar orada, antwerp'den başka adam akıllı yer yok yerine olsam direk hollandaya akarım :))

    edit:direk uçuş sadece belirli günler ve sattler var amına godumun yerine ankaradan hep istanbul aktarma.

     

     

    DevilKingtr tarafından 29/Ara/16 09:26 tarihinde düzenlenmiştir

    Viski var önlerinde , Ne içen dediler ? ırakı dedim ben https://www.kisa.link/QobI
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DevilKingtr
    DevilKingtr's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2010
    Erkek
    edit:çift pos gitmiş
     

     

    DevilKingtr tarafından 29/Ara/16 09:26 tarihinde düzenlenmiştir

    Viski var önlerinde , Ne içen dediler ? ırakı dedim ben https://www.kisa.link/QobI
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZaZu
    ZaZu's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Şubat/2012
    Erkek

    Uçağın indiği bölge yani Charleroi biraz tehlikeli bir bölgedir. Brüksel merkeze yarım saat kadar uzaklıkta. Belçika doğumluyum ama 12 yıldır türkiyede yaşamaktayım. Ara sıra giderim. 

    Ne yenir bol bol snacklar görürsün türkler işletir genelde korkmadan yiyebilirsin domuz vs. yoktur. Patates kızartması çok iyidir. Sosları başka ülkelerde göremezsin. Geneli hafif acılıdır. American, pili pili, banzai, andolouse, samurai aklımaz gelenler. 

    Çikolatalar çok iyidir. LEONIDAS vardır ama çok pahalıdır denemeni tavsiye ederim 50-100 gram kadar. Grand Plus denen yerde sokakta sıcak waffle hamuru satanları görürsün kesinlikle dene TRdekilerinin waffle olmadığını anlayacaksın :) Anavatanı belçikadır fiyatları çok uygundur çekinme. 

    Waffleın orada ki adı gaufre'tur. Ama waffle da dersen bilirler. Ayrıca türkiyedekiler gibi baymaz, meyve ve çikolatalar tazedir. 

    ALDİ marketler vardır buranın bim a101 i gibi düşün. 

    Ne içilir alkol ucuzdur. Bira çok fazla çeşitlidir. 

    Gezilecek yerler konusunda netten bakabilirsin baya bir detaylı yazıyorlar. Grand plus, atomium genel yerlerdir. Arap kültürünü ve çarşısını görmek istiyorsan tam adını hatırlamıyorum ama plastic diye bir yer var. Alışveriş ucuzdur. 

    Eskilerde MİDİ pazarı vardı ama şuan ki durum nedir bilmiyorum. 2.el eşyalara falan ilgin varsa zaman zaman sokaklara insanlar pazar kurar evde kullanmadıkları eşyalarını satarlar ama ilkbahar aylarında başlar bu olaylar. 

    WALIBI diye açık hava eğlence merkezi vardır çok büyüktür ama sezonu olmadığından dolayı kapalıdır.

    Düzenli ülkedir.  Resmiyet havası hakimdir. Genelde yağmurlu ve soğuktur bu zamanlarda.

    Alkol ve sigara almak istersen Lüksemburg a git çok çok daha ucuz ve çeşit çoktur. Brüksele 1 saat mesafedeydi.

    Brugge kentine mutlaka gitmelisin ortaçağdan bu yana savaş yüzü görmemiş kanallı bir şehirdir hayran kalabilirsin.

    Aklıma gelenler bunlar.

    Müridin dediği gibi Amsterdam mutlaka git arabayla brükselden 2 saat, trenle gitsin yine o kadardır tahminimce. RED LIGHT DISTRICT gideceğin bölge youtubedan bakabilirsin. Genel manada coffee shop (marijuana) içelen mekanlardır. Menu gelir seçersin çıkışta yanına space cake alıp brüksele kadar yürürsün :D Kapanmadıysa canlı porno sineması vardır :) İngilizcen çok iyi değilse o bölgeye GPS olmadan gitme heryer birbirine çok benziyor hele ki dumanlı olursan hiç bulamazsın :)

    Benden bu kadar qazanın mubarek ola :D

    ZaZu tarafından 29/Ara/16 14:24 tarihinde düzenlenmiştir

    ShutterStock Portfolio http://shutterstock.com/g/ozkan26
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZaZu
    ZaZu's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Şubat/2012
    Erkek

    edit: double post

    ZaZu tarafından 29/Ara/16 14:21 tarihinde düzenlenmiştir

    ShutterStock Portfolio http://shutterstock.com/g/ozkan26
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    serhat8102
    serhat8102's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Nisan/2010
    Erkek

    zavantem hava alanını dene  brüksel merkezde

    edit: #zazu domuz yeme ama alkol içebilirsin gibi yazmışsın :D aynısı ikiside :D

    edit 2: şu an mons'tayım

    serhat8102 tarafından 29/Ara/16 17:32 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    JOE
    JOE's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mart/2003
    Erkek

    Herkse cevaplr için teşekkürler fakat kimse elektronik alışverişten bahsetmemiş. Orda fiyatlar nasıl?


    Not late for nothing
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZaZu
    ZaZu's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Şubat/2012
    Erkek

    serhat8102 yok o manada diil kendisine kalmış bişey söyliyim dedim :D ben yemem ama içerim :D

    Elektronik fiyatları türkiye ile aynı diyebilirim. iphone falan alma gibi bir düşüncen var ise arada 200-300 liralık var. 

    http://www.2ememain.be/ burası sahibinden, 2.eller genelde uygun oluyor mevkine göre adamlar gelip gösterebiliyor cihazları. Grand Plus dediğim yerde avmler var teknoloji marketleri bulunuyor. Özellikle alacağın şeyler varsa ilk gün amazon.de sipariş ver adrese gelsin.


    ShutterStock Portfolio http://shutterstock.com/g/ozkan26
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Uveys
    Uveys's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2015
    Erkek

    şimdi yine siyasi bir konu gibi olacak ama cidden çıldırıyorum. belçikada asgari ücret yıllık 25000 dolar aylık ise 1950 euro kadar yapıyor. bmw x5 alıyorsun 30bin euro.  türkiyede ise ... neyse ya boşver.


    Sadelik demek güzellik demektir.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZaZu
    ZaZu's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Şubat/2012
    Erkek
    Uveys bunu yazdı

    şimdi yine siyasi bir konu gibi olacak ama cidden çıldırıyorum. belçikada asgari ücret yıllık 25000 dolar aylık ise 1950 euro kadar yapıyor. bmw x5 alıyorsun 30bin euro.  türkiyede ise ... neyse ya boşver.

    arkadaşım 1950 euro orası için çok para değil. Niye TL üzerinden hesap yaparsınız anlamıyorum. Adam sanki orada bozdurup TL mi ödüyor heryere? kiralar 600-650 euro civarı başlangıç. 2+1 bir daire alsan 90-100K euro en kötülerinden. Nasıl ödeyecek bu adam kredi borcunu.

    Buraya izni gelirken 2 aylık maaşı kadar para ile gelse 15-20 günlük izninde krallar gibi tatil yapıp gidiyor orası ayrı.


    ShutterStock Portfolio http://shutterstock.com/g/ozkan26
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Uveys
    Uveys's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2015
    Erkek
    ZaZu bunu yazdı
    Uveys bunu yazdı

    şimdi yine siyasi bir konu gibi olacak ama cidden çıldırıyorum. belçikada asgari ücret yıllık 25000 dolar aylık ise 1950 euro kadar yapıyor. bmw x5 alıyorsun 30bin euro.  türkiyede ise ... neyse ya boşver.

    arkadaşım 1950 euro orası için çok para değil. Niye TL üzerinden hesap yaparsınız anlamıyorum. Adam sanki orada bozdurup TL mi ödüyor heryere? kiralar 600-650 euro civarı başlangıç. 2+1 bir daire alsan 90-100K euro en kötülerinden. Nasıl ödeyecek bu adam kredi borcunu.

    Buraya izni gelirken 2 aylık maaşı kadar para ile gelse 15-20 günlük izninde krallar gibi tatil yapıp gidiyor orası ayrı.

    dostum zaten oradaki euro ile buradaki tlnin değerini kıyaslamadım. orada asgari ücret ile 15 ayda bmw x5 alabiliyorsun. burada 15 ayda asgari ücretle şahin anca alırsın :)


    Sadelik demek güzellik demektir.
Toplam Hit: 2120 Toplam Mesaj: 15
belçika brüksel belçika seyahati charleroi