folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Ben Mi Replace Yapma Özürlüyüm Yoksa Veritabanımı ?



Ben Mi Replace Yapma Özürlüyüm Yoksa Veritabanımı ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    daha önce babalar gibi çalışan türkçe karakter sorunu için yazdığım fonsiyon sunucu değişince çalışmaz oldu. replace ile Ş yi <turk_s> diye çevirtip sonrada okunması gerek yerlerde bi replace daha yaparak <turk_s> yi Ş diye okutuyodum.

    şimdi ne o çalışıyo ne Ş -> S

    ikisindede ? işaretini alıyo db ye

     

    Function  cevireceksin(metin)
    metin =  Replace(metin,"ş","s", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"Ş","S", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"ç","c", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"ğ","g", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"Ğ","G", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"İ","I", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"ı","i", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"ç","c", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"Ç","C", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"ö","o", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"Ö","O", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"ü","u", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"Ü","U", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"U","U", 1, -1)
    metin =  Replace(metin,"'","", 1, -1)
    cevireceksin = metin
    End  Function

    baslik = cevireceksin(Request.Form("baslik"))
    konu = cevireceksin(Request.Form("konu"))

    kodumun kodunun neresi yanlış daha önce çalışan şey niye şimdi çalışmazki :S sanki windowsdan linuxa geçtin anasını satıyım :S 

    hiç bir türlü replace yapamıyorum direk ilk nasıl yazılıyosa öyle kaydediyor. çoook eskilerden sanırm burada da vardı buna benzer şeyler dökümanlar bölümüydü sanırım eski sunucuda çalışıyodu sunucu değiştirince çalışmaz olmuştu. ne alaka anlamadım :/

    bu arada db mysql , valla dilimden soğurum bi dil bu kadarmı dert açar insanın başına :S yaşasın ingilizce :D

    kısacası yardım et be doktor ! :( 

     


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek
    nerde bu millet nerde bu devlet :|

    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Glaxoks
    Glaxoks's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2007
    Erkek

    onu bunu bilmemde bende

    mssql özürlüyüm :( 


    "Murid" Değil "Murit"
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Emrow
    Emrow's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2007
    Erkek

    localhostta çalıştırma.heh dur mesajı unutmuştum local host değil.

    linux üzerinde elbette sorunlu çalışacaktır.muhtemelen asp taglarına apache'den izin vermişler

    yada chilli asp falan kurmuşlar deyyuslar. 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    ya dosyaları sunucya atsam zırt pırt ftp ye göndercem her güncellemede oda kasıyo :/ local de çalışmak daha güzel oluyo :/ ama sıçtığımın db si bu seferde garip garip şeyler çıkarıyo :/

    edüt :D 

    emrow varya :D:D:D:D:D abi onu öylesine yazdım linuks de çalışırmı hiç asp :D misalen anlamında :D ilahi emrow :D


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmQceR
    EmQceR's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek

    ben bunu kullanıyorum ama

    Function trkarakter(heyy_gery)
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(38), "")
         heyy_gery = Replace(heyy_gery,"""", "")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(34), "")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(32), "-")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(62), "")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(60),"")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(221),"I")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(222),"S")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(220),"U")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(253),"i")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(39), "")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,"'", "")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(214),"O")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(199),"C")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(208),"G")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(240),"g")  
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(254),"s")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(199),"")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(252),"u")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(246),"o")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(231),"c")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(40),"&#40;")
          heyy_gery = Replace(heyy_gery,chr(41),"&#41;")
           heyy_gery = Replace(heyy_gery,"'", "")

          trkarakter = heyy_gery
    End Function

     


    ...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Emrow
    Emrow's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2007
    Erkek

    mssql'daki tabloları iso 8859-9 yada windows-1254 şeklinde ayarlama imkanınız yok mu? :)

    utf turkish falan.. 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    snnyk
    snnyk's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek
    hoca uğraşma okadar sayfanın başına

    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-9" />

    bu kodları ekle kurtul

    snnyk.com - code is poetry all that i know...
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek
    abi o verdiğin kodla olacak olsa ohooo :D veriyi veri tabanına ? olarak kaydediyor :D bunun neresini türkçeye çevircek o kod :|

    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    itfaiyeci
    itfaiyeci's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Eylül/2005
    Erkek

    http://www.tahribat.com/forumdisplayfolder.asp?folderid=51762

    Işine yarar mı :$

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tuna
    Tuna's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    foxx söylediklerimi aynen yap...

    <%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
    <%Response.ContentType = "text/html"
    Response.Charset = "UTF-8"
    Response.Codepage = 65001 %>
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="ltr" lang="UTF-8"/>
    <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"/>
    <meta http-equiv="Content-Language" content="UTF-8"/>

    veritabanı karakter setinide,tabloları utf-8 yap.

    ayrıca bağlantı yaparken SET NAMES 'utf8';

    ekle.

    sayfalarıda utf-8 olarak farklı kaydet.

    türkçeyi geç caponcayı bile olduğu gibi alıyor:)

    burda seni tek sıkacak olan sayfaları utf-8 olarak farklı kaydet yapmak..

    sadec latin karakterleri alsın istersen SET NAMES 'Latin5'; koy. bu şekilde çince caponca rusça arapça vs.y almaz sadece türkçe ing.vs gibi latin karakterleri alayor.

    öteki türlü napsan olmuyor.

    üşenme,söylediklerimi yap. pişman olmayacaksın:|

Toplam Hit: 2110 Toplam Mesaj: 13