Beta Balığının Beslenmesi (Yardım)
-
DaSpOnGe bunu yazdı
bizde japon balığı var ama hayvana çılgın deneyler yapıyoruz önce yemle başladık 2-3 atardık günde çok bağlandık oğlumuz gibi 4-5 oldu 6-7 derken 9-10 derken 12-13 hayvan bu yemeğe uydu sıkıntı yapmadı ama sonlara doğru sıçamadı bokuyla kuyruk yapmış gibi dolaşıyodu tekrardan 4-5e düşürdük bu seferde hayvan aranıyo gibi sürekli bi hareket üst kapağı açınca tepelerde oyunlar yapmalar bilmiyorum kıyamıyorum 1-2 tane ara öğün atıyorum bazen :W
kanka sigarada ver bitane lucky strike naneli oh mis amk keyif yaptırıyo
ArduouS tarafından 18/Nis/14 08:14 tarihinde düzenlenmiştir -
hocam ben 2 sene boyunca baktım 2 sene yasadı ama duzgun bakarsan ben soyle baktım her gun oglenleyın bırtane atıyorsun haftada bır kere bır gun bekletılmıs suyla temızlıyorsun bu kadar :)
-
Şu hayvanları fanusta beslemeyin yazıktır hayvana. Büyük bir fanus bulup suyla doldurarak kafanızı içine sokun bakalım dışarısı nasıl görünüyor. İşkence ediyorsunuz balıklara. Beta tek bile yaşıyor olsa dikdörtgen şeklinde daha büyük bir akvaryum olmalı ve suyun temizlenmesi için filtre gerekli. Fanusta balık beslemek evin içinde inek - at beslemek gibi birşey. Umarım bir gün birileri birşey yapar da fanuslar yasaklanır.
http://www.akvaryum.com/Forum/fanusta_neden_balik_beslenmez!_k268356.asp
Yem konusunda da fazla yem verme açlıktan ölmez hayvan zaten ufacık yerde yiyip yiyip bokun içinde yüzmesin. Açlıktan ölen balık pek yoktur ama fazla yemlemeden ölen balık çok var.
-
Hocam fanusta beslemeni önermem. 15tl civarlarında fiyatlarda bulabileceğin 10x10 - 15x15 akvaryumlar var. Al bir tane o şekilde besle. Balığın tek olması ve türünden kaynaklı fazla oksijene ihtiyacı yok kendisi su üstüne çıkarak alabilir yeterli oksijeni, boşuna filtre motor filan masraf yapma. Yem olarak ise çay kaşığı çok fazla olur bu hayvan için. Filtre olmadığı için suyun da aq fazla attığın yemler. O resimdeki yemlerden tane hesabı 10-15tane gelecek şekilde at. Baktın yiyemiyor fazla geliyor daha da azaltırsın. Ara sıra da sebze verebilirsin kabız olmasın diye ama yer mi artık onun keyfine kalmış.
Ayrıca eczaneden bemiks al 2-3 tl birşey olması lazım. Ayda bir kere at akvaryuma. Kabız filan olursa, çay bardağının yarısını suyla doldur içne sarımsak at sarımağı ez. Suyu karışsın bardağa onu dök akvaryuma.
Uzun yaşamasını istiyorsan bu şekilde bakacaksın. Zaten ilk 1 ayı atlatırsa anla ki senin düzenine alıştı yani baya bir gider o balık.
Edit: Dibine azıcık kum koyup, mümkünse 1-2 tane su bitkisi de koyaiblirsin. Hem akvaryuma hava katar hem de sudaki toksinleri düzenlemede yardımcı olur. Balık bitkileri de tırtıklayarak sebze ihtiyacını karşılayabilir hem de kendini daha rahat hisseder. Da işte bir tane balık için değer mi:D
RaAmLis tarafından 18/Nis/14 10:42 tarihinde düzenlenmiştir -
anladım hocalar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. fanusta hediye etti bir arkadaş benim de pek bilgim yoktu en kısa zamanda akvaryuma taşımayı düşünüyorum. dediklerinize uyarak uzun süre yaşamasını sağlarım umarım.
-
Bana da fanusta 1 japon hediye geldi. Masamda gözümün önünde hoşuma gidiyordu ama kıyamadım balığa gittim 160 lt akvaryum, dış filtre, ısıtıcı aldım. Ondan sonra sağdan soldan 8-10 tane balık geldi. 1 yıldır bakıyorum daha 1 tanesi öldü o da dropsi olmuştu balon balığı gibi şişti 1 hafta tedavi ettim kurtaramadım.
-
bu garibana eş bulmakta mesele sürekli köpük köpük suyun üzeri.
-
ArduouS bunu yazdıDaSpOnGe bunu yazdı
bizde japon balığı var ama hayvana çılgın deneyler yapıyoruz önce yemle başladık 2-3 atardık günde çok bağlandık oğlumuz gibi 4-5 oldu 6-7 derken 9-10 derken 12-13 hayvan bu yemeğe uydu sıkıntı yapmadı ama sonlara doğru sıçamadı bokuyla kuyruk yapmış gibi dolaşıyodu tekrardan 4-5e düşürdük bu seferde hayvan aranıyo gibi sürekli bi hareket üst kapağı açınca tepelerde oyunlar yapmalar bilmiyorum kıyamıyorum 1-2 tane ara öğün atıyorum bazen :W
kanka sigarada ver bitane lucky strike naneli oh mis amk keyif yaptırıyo
geçen gün jelibon attık suyun içine tatlı yesin birazda diye :W
-
DaSpOnGe bunu yazdıArduouS bunu yazdıDaSpOnGe bunu yazdı
bizde japon balığı var ama hayvana çılgın deneyler yapıyoruz önce yemle başladık 2-3 atardık günde çok bağlandık oğlumuz gibi 4-5 oldu 6-7 derken 9-10 derken 12-13 hayvan bu yemeğe uydu sıkıntı yapmadı ama sonlara doğru sıçamadı bokuyla kuyruk yapmış gibi dolaşıyodu tekrardan 4-5e düşürdük bu seferde hayvan aranıyo gibi sürekli bi hareket üst kapağı açınca tepelerde oyunlar yapmalar bilmiyorum kıyamıyorum 1-2 tane ara öğün atıyorum bazen :W
kanka sigarada ver bitane lucky strike naneli oh mis amk keyif yaptırıyo
geçen gün jelibon attık suyun içine tatlı yesin birazda diye :W
kör ediceksiniz lan balığı -.-
-
japon balığı at yanına. :)
ertesi günü nereye uçtu lan bu japon diye düşünür durursun.
