Bilen Yok Mu?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    canerator
    canerator's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    Arsizkofte bunu yazdı:
    -----------------------------

    neden 180 derece diyorsun, derece bir ölçü birimi eğer grad olsaydı 200 grad olacaktı


    -----------------------------

    Katılıyorum.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dikdatoraa
    dikdatoraa's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek

    öyle olduğu için

     


    yenilmenin acısını yaşamadan kazanmanın zevkine hiç bir zaman varamazsınız... mağlubiyet son derece motive edicidir dibe vurduğunuzda en tepeden başka gidecek yeriniz kalmaz.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    necroshine
    necroshine's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2003
    Erkek

    suiQast bunu yazdı:
    -----------------------------
    peki neden 170 deil neye göre 180 diyorsun
    -----------------------------

     

    olmaz boyle bır soru ya. arkadaş link vermiş baksana.

     


    Üçgenin iç açıları toplamı neden 180 derecenin cevabını vermişsiniz ama bu ispatı değilmiş onun gerçek ispatını istiyorum (Sezgi İncirkuş)

    İSPAT:ABC üçgeni herhangi bir üçgen olsun.

    A köşesinden çizilen L1 doğrusu, B ve C köşelerinden geçen L2 doğrusuna paralel olsun. D noktası ve E noktası L1 doğrusu üzerinde ve A noktasının iki yanında, şekilde görüldüğü gibi, rastgele seçilmiş olsunlar.

    DAB açısı ile ABC açısı iç ters açılar ve dolayısıyla eşit açılardır. Benzer şekilde EAC açısı ile ACB açısı da iç ters ve dolayısıyla eşit açılardır.

    m(^DAB)=m(^ABC) ve
    m(^EAC)=m(^ACB)

    Bu durumda ABC üçgeninin iç açıları toplamı:

    m(^ABC)+m(^ACB)+m(^BAC)=m(^DAB)+m(^EAC)+m(^BAC) olur.

    Görüldüğü gibi eşitliğin sağ tarafı 180 dereceye denk gelmektedir.

    İspat böylece tamamlanmış oluyor.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manhyak
    manhyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2006
    Erkek
    açı denen bişey var örneğin eşkenar üçgenin taban açıları 60 ar derecedir eyer sen neden 60 diye soruyosan açı nedemek önce onu araştır
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bektas
    x-files
    x-files's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Eylül/2005
    Erkek

    cevabı veriyorum ilk matematikçiler oyle demiş diye. eğir ilk matamatikçiler 170 deselerdi 170 olurdu tıpkı bir çocuğa ahmet ismi takılmısı gibi sonradan değiştire bilir sizde değiştirebilirsiniz.

    sadece tahmin.


    //Hayat Bazen Tatlıdır//--//Aşıksan vur saza şoförsen bas gaza// https://zulfumehmet.com/ Kişisel bir olay
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    camarade
    ontedi
    ontedi's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2005
    Erkek
    O bir ispatsız kabuldür.yani bu böyle olsun demişlerdir.Herşeye bir ölçüt getirmenin çok anlamlı olduğu bir dünyada yaşıyoruz.Tabii ki onada bir ölçüt getirilmiştir.

    Matematikçi ve Yazılımcı. http://www.ontedi.com ve http://www.cizgi.site Siteme beklerim herkesi.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    suiQast
    suiQast's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Son CewapLar Galiba Doğru bende epey bi sordum hep o cewapları veriyorLar


    Dınya guleke, bêhn bıke û bıde hevalê xwe
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manhyak
    manhyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2006
    Erkek
    x-files ve ontedi yanlış bilgi veriyonuz hocalar kabul deyildir al elinde pergeli açıyı bul sonra onu ölçüsünü bul bir hesasptır kabul deyildir
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    VisualBoy
    VisualBoy's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Mayıs/2004
    Erkek
    al sana iç açıları toplamı 270 derece olan bi üçgen. bunu tübitak yayınlarından bi mat kitabında okumuştum. http://www.deprempark.com/images/dunya/image005.jpg bu resimde dünya yüzeyi üzerine çizilmiş b i üçgen var ama hepsi birbirini dik kestiği için toplam açı 270. düzleme taşınırsada ; dizel motor ların tam ortasında bulunan benzinin patlamasıyla dönen parçanın yandan görünüşü elimize geçer (parçanın adını unuttum yoksa onunda resmini kordum)

    HolyOne'a ulasinca, bildirecegim...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    __d_mode__
    __d_mode__'s avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek
    Arsizkofte bunu yazdı:
    -----------------------------

    neden 180 derece diyorsun, derece bir ölçü birimi eğer grad olsaydı 200 grad olacaktı


    -----------------------------
    en mantıklı cevap
Toplam Hit: 3471 Toplam Mesaj: 23