Bilgilendirme Titanium (Zararı Senin İçin)
-
yada ilaç içinde Titan
Canlar sıkılmadan okuyun çok önemli hayat meselesi. İçdiğiniz her hangi bir ilacın içinde bundan varsa yada yediğiniz gıdada varsa işiniz sakat demektir. Türkiye bu konuda çok duyarsız barı biz olmayalım topluluk olarak.
E171 Titanium dioxide: Beyaz renkli titanyum dioksit doğal ilmenit mineralinden elde edilen demir ve titanyum oksit karışımı, metalik oksit bir mineraldir. Diş macunu ve beyaz boyada, şekerlerde renklerin karışmasını engellemek amaçlı ve ilaç yapımında kullanılır. Bilinen bir yan etkisi yoktur. Su kirliliğine neden olur. Kullanımı Almanyada yasaklandı.
Titanyum dioksit, zararları, Titanyum dioksit nedir yan etkileri nelerdir?
Günseli Bayram
Nanoteknoloji yavaş yavaş günlük hayatımıza girmeye başladı. Bu yeni teknoloji ile üretilen nano-parçacıklar günlük olarak kullandığımız kozmetiklerden, boyalara, vitaminlere, ev aletlerine kadar pek çok üründe kullanılır oldu. Bu yaygın kullanım ile birlikte, bu nano-parçacıkların insan sağlığına, canlılara zarar verip vermediği tartışılmaya başlandı.
Nano-parçacıklar adı üzerinde nanometre boyutunda olan malzemelerdir.
1 nanometre 1/1milyar metredir.
Bu küçük parçacıklar farklı farklı özelliklere (Daha üstün bazı özelliklere) sahip olabilmeleri nedeniyle normal malzemelere oranla son yıllarda daha fazla tercih edilmektedir.
UCLA (Kaliforniya Üniversitesi)"de patoloji, radyasyon onkolojisi ve çevre sağlık bilimleri Profesörü Robert Schiestl ve ekibi tarafından yapılan bir araştırma TiO2 (titanium dioksit) nano parçacıklarının DNA"da hem tek hem de çift iplikte kırılmaya yol açtığını, kromozomlara hasar verdiğini ve enflamasyona sebep olduğunu ortaya çıkardı.
DNA ve kromozomlardaki hasarın kanser riskini arttırdığı biliniyor.
Ekip araştırmalarını bir model organizma olan farede gerçekleştirdi. Çalışma Cancer Research isimli dergide kasım ayında yayınlandı. Çalışmada farelerin içme sularına nano parçacıklar verildi ve bunların deneyin beşinci gününde genetic hasar belirtileri gösterdikleri anlaşıldı.
Bu beş günlük deney insana uyarlandığında 1,6 senelik bir zamana denk düşmektedir. Yani bir insan 1,6 sene bu nano parçacıklara maruz kalırsa benzer belirtiler gösterecektir.
Titanyum dioksit nano parçacıkları bir kez sisteme(vücuda) girdiğinde, vücut bunları dışarı atamadığı için farklı organlarda birikmeye başlar. Boyutları çok küçük olduğu için de hücreden hücreye, organdan organa geçebilir ve hücre içinde gerçekleşen mekanizmaları etkileyebilir.
Daha önceleri Titanyum dioksit nano parçacıklarının kimyasal bir tepkime başlatmadıkları için toksik olmadığı kabul ediliyordu.
Prof. Schiestl"e göre bunların organizma içindeki yüzey etkileşimleri genetik hasara sebep olmaktadır. Bu küçük parçacıklar vücut içinde serbestçe dolaşarak oksidatif stress açığa çıkararak hücre ölümüne neden olmaktadır.
Hücre içinde serbest radikallerin (Her tarafa saldıran saldırgan kimyasallar diyebiliriz bunlara) sebep olduğu oksidatif stres kansere yol açan önemli mekanizmalardan biridir.
Titanyum fazla tepkimeye girmeyen bir kimyasal olmasına rağmen, parçacık boyutu küçüldükçe yüzey alanı artmaktadır.
Titanyum dioksit nano parçacıklarında da durum böyledir. Yüzey büyüdükçe çevre ile olan etkileşim daha da artmakta ve bu da daha fazla oksidatif strese neden olmaktadır. Bu araştırma nano parçacıkların kimyasal bir toksik etkiden çok fizikokimyasal bir toksik etkiye neden olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Titanyum dioksit nano parçacıkları oldukça büyük miktarlarda -yılda yaklaşık iki milyon ton olarak- üretilmektedir. Diş macunundan, boyalara, gıda boyalarına, vitaminlere kadar pek çok üründe bulunan TiO2 nano parçacıkları, Schiestl"e göre, sebepsiz gözüken kanserlerin çoğunluğuna sebep olmaktadır.
Son bir iki senedir televizyonlarda, gazetelerde gördüğümüz duvar boyası reklamlarını hatırlayın. Küf tutmayan nano boyaların reklamları oldukça fazlaydı. Bu nano parçacıklar deriden geçememektedir. Ama sprey halindeki güneş koruyucuları kullanıldığında bunları solunum yoluyla alma olasılığımız artmaktadır.
Bu çalışma nano parçacıklar üzerinde canlı ve insan sağlığı yönünden ne kadar az çalışma yapıldığının bir göstergesi aynı zamanda.
Nano parçacıklar son yıllarda bu kadar yaygın kullanılırken, bu çalışmaların şimdilerde yapılıyor olması ise düşündürücü.
Nanoteknoloji oldukça önemli bir teknoloji bunu reddedecek halimiz yok. Nanoteknoloji de insan sağlığını, canlı sağlığını hiçe saymadan, zarar vermeden insanlık için kullanılmalıdır.
Nano parçacıkların olası zararları üzerine olan çalışmalar yapıldıktan sonra bunlar yaygın olarak kullanılmalıdır. Ancak kâr hırsı bunların önüne geçmektedir.
saglikliyasa.comReklamlarında şöyle ifadeler olan ürünlere dikkat ederek alınız.
Titanyum ürünlerle yemek pişirmek bir eğlenceye döner.
Paketlenmiş gıdaların radyasyona tabi tutulduğunu biliyormuydunuz?
Türkiyede gıdaların radyasyonlanması ile ilgili Gıda Işınlama Yönetmeliği 6 Kasım 1999 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Sessiz sedasız"¦
Ve radyasyon verildiği gıda paketleri üzerinde asla gösterilmiyor.
Gıda felaketleri GDO"lu ürünlerle başlamadı.
-------
Kod : E171
İsimler :Titanyum diyoksit
Kullanımları :Beyaz renkli
Örnekler :Şekerlemeler, soslar
Riskler/Yorumlar :Mineral kaynaklı. Üzerinde çok az araştırma yapılmıştır.
Not : +
Beyaz leblebinin kabuğundaki beyazlığını veren katkı maddesi nedir?
Beyaz leblebinin kabuğunda herhangi bir katkı maddesi bulunmaz. Isıtma ve kavurma işlemi sırasında beyaz leblebi üretiminde kullanılan Nohut"un kendi yapısından kaynaklanan beyazlaşma ortaya çıkar.
Bazı üreticilerin bu beyazlığı daha keskin bir şekilde elde etmek için titanyum dioksit kullandıkları bilinmektedir.
Bu maddenin herhangi bir zararı tespit edilmemiştir.
Türk Gıda Kodeksi de bu katkı maddesinin kullanımına herhangi bir limit koymamıştır.
*******
.../...
Babam o günden 20 Nisan 2007 yılına kadar bir daha kolesterol ilacı kullanmadı. Kan değerleri, kolesterol seviyesi hiçbir zaman ilaç kullandığı dönemden daha kotu olmadı.
Vefat sebebi ise mide kanseriydi.
Kanser tetikleyen ilaçların içindeki etkenin kendisi miydi? Yoksa ilaçlardaki boyar madde, koruyucu maddemi, ilaca kıvamını veren bir başka maddemiydi? (titanyum dioksit, magnezyum stearate vb. "¦) Bilemiyorum. Bildiğim ise fakültede 1.sınıfta biyokimya dersinde hocamızın söylediğidir.
Vücudumuza aldığımız her kimyasal, ya da etken maddeler, başka döngüleri de etkilemektedir. Aşağıda Canan Hanım ortak tanıdığımıza yazdığı e-postayı okumanızı öneririm.
Kolesterol ilaç firmalarının yarattığı bir entitedir. Büyük bir yalandır. Büyük bir yalanı firmalar uydurmuş senelerce herkes buna inandırılmıştır! !En pahalı ve tehlikeli ilaçlarını satabilmek için.
Statin grubu ilaçlar kanser yapıyor, ALZHEİMER yapıyor ve de kalp yetersizliği yapıyor. Yaşlılarda dengesizlik ve unutkanlık ve de yaygın vücut ağrılarının sebebidir.
Ben hayatta bu ilaçları vermedim ve de alan hastalarıma bıraktırıyorum! !
Bütün hayvanların hücre yapılarında kolesterol bulunur. Kolesterol olmazsa vücudumuzda ne biz ne de hiç bir hayvan yaşayamazdı, oluşamazdı yeryüzünde. Bu rakamları sağlık kılavuzlarında ortaya atan kişiler 8-9 milyon dolarlar aldıkları bu firmalardan, senelerden beri biliniyor. Kendileri itiraf ettiler çünkü.
Kolesterol diye bir hastalık olamaz. Karaciğeri yağlanmaya başlayan herkesin, şeker metabolizması bozulmuş olan herkesin kolesterolü yükselir. Hastalıkların nedeni kolesterol değildir.
Kolesterol altta bir metabolik bozukluk bulunduğunu göstermektedir. Asıl en tehlikeli olanı kanda yüksek olan şeker ve ensülindir.
Bütün hastalıkları bunların başlattığını senelerdir söylüyoruz. Rant getirmediği için göz ardı ediliyor! Para getirmediği, hediyeler dolarlar, lüks otellerde konaklamak getirmediği için doktorlar aldırmıyorlar.
İşte ben EXPO CHANNEL" da aylardan beri bunu söylemekteyim. İnsanlar şaşırıyorlar.
İlaç firmalarının yarattığı hastalıklar 3 tanedir ve dikkat ederseniz, bu ilaçları en pahalı olanlardır.
1. Kolesterol
2. Osteoporoz
3. Menopoz
Bunların hepsi fizyolojik olaylardır, HASTALIK OLAMAZLAR! !
Her yere forward edebilirsiniz, arzu ediyorsanız.
Sevgilerimle, Canan Karatay
Diğer detaylar için"¦
http://www.ilhansungur.com/category/saglik-yalanlari/Alıntıdır
http://www.toplumsalbilinc.org/forum/index.php?topic=15138.0
-
-
Hakkaten bir çok ilacın içinde Titanyum diyoksit yazıyor,
-
Panik atak için doktora gittim . sakinleştirici verdi yararından çok zararı var ilacın.
Bir a4 kadar zarar yazmışlar, yararı yok denecek kadar az.
-
ran bunu yazdı:
-----------------------------Panik atak için doktora gittim . sakinleştirici verdi yararından çok zararı var ilacın.
Bir a4 kadar zarar yazmışlar, yararı yok denecek kadar az.
-----------------------------Acaba insülinlerde de geçerlimi bu durum üstat,
1-,
2-,
-
Okuduğuma göre fazla şeker tüketilmesiyle beraber iyice dengeler bozuluyor ve vücuda alınan şekeri insülin kontrol altına alıyor,, eğer ünsülin vücut tarafının üretilmiyorsa iş sakata biniyor ve dışardan almak zorunlu hale geliyor
Kaçarı yok kullanılma zorunda kalınıyor.
Şuna vurguda bulunulmuş= az şeker yiyin şeker hastalarının tatlandırıcı kullanmasını önermiyorlar (cay içine atılan ) ve meyvede fazla şer olduğu için meyve yemesinde dikkat etmesi gerekiyor .
zararını tam bilemiyorum
-
ran bunu yazdı:
-----------------------------Okuduğuma göre fazla şeker tüketilmesiyle beraber iyice dengeler bozuluyor ve vücuda alınan şekeri insülin kontrol altına alıyor,, eğer ünsülin vücut tarafının üretilmiyorsa iş sakata biniyor ve dışardan almak zorunlu hale geliyor
Kaçarı yok kullanılma zorunda kalınıyor.
Şuna vurguda bulunulmuş= az şeker yiyin şeker hastalarının tatlandırıcı kullanmasını önermiyorlar (cay içine atılan ) ve meyvede fazla şer olduğu için meyve yemesinde dikkat etmesi gerekiyor .
zararını tam bilemiyorum
-----------------------------Yukarıda verdiğim linklerdeki insülinlerden günde 152 doz alıyorum kaş yaparken göz çıkarmayalım doktorum düzenli kullancaksın diyor ama verdiğin kaynaklara bakınca resmen bir yandan da zehir tüketiyoruz,
-
yardımcı maddeler zararlı olabilir
fakat sen insülün almadığına daha kötü şeyler olabilir.
-
geçen ağrı kesici içecektim prospektüsü okudum ve içerikte bunu gördüm. merak ettim ama araştırmadım bu bilgi iyi oldu.
-
gercekten korkutucu bir durum. hüçre içinde kecip DNA kodla birleşip diziyi bozuyormuş, yanlış kodlama sonucunda sakat durumlar
-
İlacı geç kuruyemişçi olarak söylüyorum Pamuk leblebi,beyaz leblebi,ayçekirdeği(paket içinde satılan) tuzlu kabak çekirdeği(eğer rengi beyazsa) bunların içinde titan var.Hergün imalatta 25 kglık karton çuval tüketiliyor..
