Bilgisayar Açılmıyor Tık Yok
-
şimdi sakin bir şekilde ramlerini sök...toz varsa temizle ve ilk önce birini tak çalıştır olmazsa diğerini tak dene...yine sonuc alamazsan ekran kartını çıkar temizle ve tekrar dene oda olmadıysa bios pilini sök bir kaç dakka bekledikten sonra tekrar takıp çalıştırmayı dene...muhtemelen bios sıfırlandıktan sonra onboard ekran kartını birincil olarak görecegi için monitör kablosunu onboard ekran kartına tak...bunlarda olmazsa ve ileri düzeyde bilgin varsa her bir parçayı tek tek söküp çalıştırmayı dene...mesela ses kartı tv kartı gibi bileşenlerin hepsini sök :) veya işlemcin sök tak tekrar dene
kolay gelsin
-
1-bilgisayarın fişiniçek. bios pilini çıkar kesinlikle fiş çıkıkken yap bunları o pilin bağlı olduğu pimlere tornavida dokundur. bide 1-2 dakka çıkık dursun.
2-işlemcinin yanından giren 4 başlı kare bir soket olmalı onda temazsızlık olabliyor. bende de aynı sorun vardı temes sorunuymuş. baya uğraştırmıştı ama çözdüm.
-
power supply de bozulmuş olabilir çalışıyor gibi gözükür ama açılmaz pc. Powersupply bozuksa zaten ne yaparsan yap çalıştıramazsın.PSU bul bir yerden dene.
-
arkadaşlar bilgisayarı calıstırmayı basardım. fakat şimdide işletim sistemi yukleme hatası diyor. biosu acamıyorum.
-
hocam okuldada oluyordu ramleri çıkarıyoruz sonra rami takıyoruz hdd kablosunu çıkarıp takınca düzeliyor
-
seadog bunu yazdı:
-----------------------------
arkadaşlar bilgisayarı calıstırmayı basardım. fakat şimdide işletim sistemi yukleme hatası diyor. biosu acamıyorum.
-----------------------------win xp cd sini tak pc yi cd den başlat win xp kurulum ekranı gelince R ye basıp onar de msdos komut satırı açılacak açılınca FIXMBR entırla ne sorarsa hede
-
goldfinger bunu yazdı:
-----------------------------seadog bunu yazdı:
-----------------------------
arkadaşlar bilgisayarı calıstırmayı basardım. fakat şimdide işletim sistemi yukleme hatası diyor. biosu acamıyorum.
-----------------------------win xp cd sini tak pc yi cd den başlat win xp kurulum ekranı gelince R ye basıp onar de msdos komut satırı açılacak açılınca FIXMBR entırla ne sorarsa hede
-----------------------------
hacı cdyi takıyorum yine aynen hiç cd yokmus gibi biosa giremiyorum. pili cıkarıp takıyorum iki sacemek cıkıyorbiri default ayarları yukle birde ayarları yap die ayarı yap diyorum birşey olmuyor aynı ekran birşeye baslamıs gibi
defaultu yukle diyorum yine aynı hatayı veriyor
-
son durumu aktarıyorum;
arkadaşlar bilgisayarı cdden boot etmeyi basardım. fakat hala hata veriyor. cdden bot edınce cddden on yukleme yapmak
için bir tuşa basın diyor . basınca yine o yazının yanında işletim sistemi hatası diyor devam etmiyor. iki tane farklı xp cdsi
denedim. bi el atın hacılar yaw
-
usb klavy ekullanıyosan görmüyo olabilir başlangıçta usb klavyemi kullanıyosun
-
Asker bunu yazdı:
-----------------------------
usb klavy ekullanıyosan görmüyo olabilir başlangıçta usb klavyemi kullanıyosun
-----------------------------
klavyeden bi sorun oldgunu dusunmuyorum hemde usb klavye deil normal
