Bilgisayar Durup Dururken Neden Donar?
-
Merhaba
DualCore AMD 4200 işlemci,4GB DDR2 Ram,ATI 2400 256MB ekran kartı,Asus M2V-MX SE ana kartı olan ve Vista 32bit işletim sistemi olan bir bilgisayarım var.
Geçen gün bilgisayar durup dururken donmaya başladı,devamlı restart atar oldum.Bunun nedeni sizce ne olabilir?ATI toolstan otomatik overclock yapmıştım,ondan olabilir diye değerleri eski haline getirdim,yine kurtaramadım.Dün akşam Vista 64bit attım,sistem daha hızlı oldu,ama yine donma olayına devam... Sıcaklıktan olduğunu sanmıyorum,çünkü everestle kontrol ediyorum.Anakart sıcaklığı 40C civarında.
Neden olabileceği ve ne yapabileceğim konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim
-
bilgisayarda yüzlerce şey açtıysan olabilir.
-
durup dururken hic bir sey olmaz... sen yapmadiysan evde baska biri yapmis olabilir..
- yeni hardware bagladinmi
- veya yeni yuklenmis herhangi bir yazilim
- herhangi bir virus girmis olabilir veya spy -
Virüstür pc yi kastıran..
-
Cillop gibi format attım dün akşam,bana yine format attırcaksınız valla :))
-
4 Gb ramı uzun süreden beri mi kullanıyorsun..Eger yeni upgrade ettiysen ondan olabilir..Hızları Farklıysa rama yükleneceğin sırada donar.Res attığında düzelir ama aynı sorun tekrarlanır..
-
İşlemcin bozuk olabilir,
işlemci fanın bozuktur işlemci çok ısınır donar.
Ram bozuktur donar .
Hard diskin arızalı olur yine donar. Donmasada donuyomuş gibi yapar (:
Bence önce bi format at. ( Formatı başka cdyle atmayı unutma) Ram i değiştirip tekrar dene , sonrada işlemci ,hard diskini değiştirip dene.
Kolay gelsin :)
-
4gb ramı 2-3 aydır kullanıyorum.ram yerlerini değiştirdim,pc açılmıyor.aynı kombinasyonda çalıştırmaktan başka seçeneğim yok yani..
5-10 tane anti virus programı buldum dergi dvdlerinden.bütün programları teker teker deneyip taratıcam,virus var mı olasılığını düşünmemek için
-
-
c0der bunu yazdı:
-----------------------------
halogen bunu yazdı:
-----------------------------
Vista 32bit işletim sistemi olan bir bilgisayarım var.Dün akşam Vista 64bit attım,sistem daha hızlı oldu,ama yine donma olayına devam...
-----------------------------
Windows 32-Bit İşletim Sistemi 4 GB ram i desteklemiyor diye biliyorum,
"64-Bit attım, daha hızlı oldu" demişsin,
istersen bir daha format at,
kolay gelsin.
-----------------------------32-bit işletim sistemine service pack yükledikten sonra 4gb ı tanıyor ;)
-
halogen bunu yazdı:
-----------------------------Merhaba
DualCore AMD 4200 işlemci,4GB DDR2 Ram,ATI 2400 256MB ekran kartı,Asus M2V-MX SE ana kartı olan ve Vista 32bit işletim sistemi olan bir bilgisayarım var.
Geçen gün bilgisayar durup dururken donmaya başladı,devamlı restart atar oldum.Bunun nedeni sizce ne olabilir?ATI toolstan otomatik overclock yapmıştım,ondan olabilir diye değerleri eski haline getirdim,yine kurtaramadım.Dün akşam Vista 64bit attım,sistem daha hızlı oldu,ama yine donma olayına devam... Sıcaklıktan olduğunu sanmıyorum,çünkü everestle kontrol ediyorum.Anakart sıcaklığı 40C civarında.
Neden olabileceği ve ne yapabileceğim konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim
-----------------------------Dostum şimdi değişik gelicek fakat operating system seviyesinde bir hata olmasin? , demek istedigim belkide Dead Lock olusuyordur buda
donmaya cpu nun galiba interruptla durup bir resource u beklemesinden dolayi olabilirmi ? Şimdi genellikle 2 process arasinda oluyor bu
biri digerinin verecegi resource u bekliyor bu verecek olanda bekliyendende bekliyor islemini bitirmesi icin koprudeki 2 inatçı keçi durumuna gelmiş
oluyoruz.Bu kritik olay için malesef handle olmuyor genelde işletim sistemlerinden zaten zor birşey o yüzden donma veya reset atmani bekliyor işletim
sistemleri malesef .Format attiktan sonra 32bit te 64 bitte denemişin halen donduğuna göre , birbirine bağlı çalışan birbirinden veri bekliyen kurduğun
2 program buna sebeb olmuş olabilir.Formattan sonra update yap sadece sonra biraz kullan bakalim yine olusuyormu ? Eger yine olusuyorsa
soyle bir seyin imkanida olabilir , ramlerine hata olabilir bozukluklar şey gibi badsector gibi tabi ramde farklı oluyor fakat.Bir linux cd si tak cogunda
Memory Test kisminin gorursun ram leri hatalara karsi test etmek için belki biosunun bu özelli vardır bilemicem fakat ram lerindeki butun
segmentleri ne bileyim adresler kontrol ettir eger hata bulunmussa neden bu olabilir çünkü işletim sisteminin belli bir noktaya veri yazıyor olabilir
bu yazdigi veriyi okuyup islem yapan bir process olabilir.Fakat işletim sistemi oraya ne kadar alt seviyede veri yazsada o anda cpu da bulunan
current process orayi okuyamaya bilir veya kritik bilgiyse ve yapilmasi gerekiyorsa OS için interruptlarada cevap vermez os onu indiremez ordan :)
belkide bundan kaynaklaniyor olabilir ne bileyim hatta ram yerine cpu nun kucuk bilgi saklama yeri olan register larinda bile böyle birşey olabilir
ama çok nadir :S
