

Bilgisayar Programcılığı Bölümünü Bitiren Bilgisayar Programcısı Maaşları?
-
bu programcılık dediğimiz 2 yıllık değil mi ?
bende bu sene yazmayı düşünüyorum ama okul bişi veriyor mu ? katkısı var mı yoksa kalite bi yere yerleşmek şart mı merak ediyorum bunu
-
Kreyzi bunu yazdı
bu programcılık dediğimiz 2 yıllık değil mi ?
bende bu sene yazmayı düşünüyorum ama okul bişi veriyor mu ? katkısı var mı yoksa kalite bi yere yerleşmek şart mı merak ediyorum bunu
Evet 2 yıllık önlisans. Ben alttan ders bıraktığım için bu sene 3 yıla uzadığı için diplomam ekim ayında alcam 23 yaşına geldim daha yeni mezun olcam aq kısacası afyon kocatepede okuyorum şöyle diyeyim hacı bu bölüm için üniversite kurumları arasında okadar bi fark yok eğitim kalitesi olarak sonuçta standart bilişim dünyası ile ilgi temel eğitimler var farklılık alacağın yazılım dillerinde,
Mezun olduktan sonra ya kpssye girersin ya teknik bilgine güveniyorsan özel sektörde gittiğin yere kadar ilerlersin yada dgs ile ilgili bi üst bölüme yerleşirsin (örn.bilgisayar mühendisliği,yazılım mühendisliği hatta fizik mühendisliği).
Ben lise çağında web programlama ile grafik eğitimi aldım php ile nesne tabanlı diller ile ilgilendim ama ne olduysa bu meslekten soğudum belkide benlik bişeydir ama yeniden zorunlu olarak programlama yada grafikerliğe adım atmayı düşünüyüorum tekrar sende ona göre düşün.
-
maaşın okulla alakası yok ne kadar biliyosan o kadar alırsın tutupta programcılık okudun diye adam sana para verecek degil
size ailenizin veya en çok güvendiginiz insanın veremeyecegi nasihati verim bu devirde 2 senelik örgün programcılık okuyan afedersiniz salaktir aptaldir illa okicam diosanız gidin uzaktan egitim akşam falan bişi yazın sonra her firmaya stajer olarak başvurun bilginizi bilmiyomda öyle uçmayın 800 den aşagı çalışmam falan demeyin ama baştan programcılık ögrencem diye kesin konuşun amelelik yaptırmasınlar size gerekirse para istemiyom diyin 1 sene sonra 4 senelik mühendisten daha fazla bilgi sahibi olcaksınız emin olun
-
Easx bunu yazdı
Yazılım sektöründe standart bir maaş ortalaması olduğunu düşünmüyorum.
2 olay var. Biri rastgele denk geldi diye gidip ite kaka geçen ama alakası olmayan eleman.
Diğeri kalifiye eleman.
İlk elemanlar genelde asgari ücretten 1300 1400 liraya kadar çalışabiliyorlar şansa göre.
Diğer elemanlar hakkında ise tamamen bilgi birikim+şans oranıyla yine asgari ücretten ucu açık rakamlara kadar gidiyor.
+ olarak 3. olay da tamamen torpille ise baslayanlar.
genellikle itü mezunlarının yazmıs oldugu su konuya bakabilirsiniz, halen güncel olarak veri giriliyor :
http://www.teknikforum.com/konu-48966-ne-kadar-maas-aliyorsun
bakınız son mesajı yazan arkadasın son paragrafından :
"şu ana kadar karşılaştığım hiç bir firma diplomayı önemsemedi hatta askerlik tecili olması onlar için daha cazip geldi."
kütahya programcılık mezunu bir tanıdık, en son 2 sene önce calıstıgı özel firmada 3000 küsür alıyordu net. java yazılımcısı. belki su an daha fazladır ve bir kesim itü mezunundan da fazla kazanıyordur.özetle mezuniyete kadar yapmıs oldugun isler senin ne capta oldugunu gösterir. ben 2 sene önce "ilk giriste 1500-2000" arası baslasam yeter diyordum, simdi de o aralıgı düsük tuttugumu düsünüyorum. 1 sene icerisinde yapılacak stajlar, girilecek projeler, alınan egitimler, düsündügüm skalayı artıracaktır sanıyorum.
tabi ki yine cok fazla olmaz, yeni mezuna verilen önem bellidir ülkemizde.
bence diger arkadaslar da konuya yorum yazmalı, bilhassa su an faal olarak sektörde calısanlar.
daha önce acmıs oldugum su konuyu da inceleyebilirsiniz :
http://www.tahribat.com/Forum-It-Yazilim-Piyasasini-Tartisalim-157953/
ben de artık mezun olup ise girdigim günleri görürsem ve bu konu halen duruyor olursa, mesajımı eklerim :]
-
abi ben bilgisayar programcılığı okudum aynı zamanda lise web tasarım grafik animasyon . ama kendi işimi yapmıyorum lojistik sektöründe gümrük depertmanında çalışıyorum 1 senede aldığım maaş 1,750 tl ve bu firmada 6 ayda bir ortalama 300 tl zam yapılıyor . varın siz düşünün
-
Müridler benim de merak ettiğim 1-2 konu var sektörle ilgili.
CCNA ve CCNP sertifikalarına sahip birisi ( security alt dalı diyelim ), Türkiye'de ne kadar maaş alır?
-
pcdoktor636 bunu yazdı
Müridler benim de merak ettiğim 1-2 konu var sektörle ilgili.
CCNA ve CCNP sertifikalarına sahip birisi ( security alt dalı diyelim ), Türkiye'de ne kadar maaş alır?
networkcüler daha iyi bir bilgi verecektir ancak, soruların dump edilmesinden ötürü ccna iyice yere düstü zaten ki ccnp de en son aynı pozisyondaydı. cisco en son havuzu degistirdi sanırım.
onun sertifikasyonunda saglam yerlerde olmak icin ccie almak lazım bence.
-
pcdoktor636 bunu yazdı
Müridler benim de merak ettiğim 1-2 konu var sektörle ilgili.
CCNA ve CCNP sertifikalarına sahip birisi ( security alt dalı diyelim ), Türkiye'de ne kadar maaş alır?
4 sertifikayı al 1 yıllık tecrübe yap başka yere 4 binle girersin
-
Andrei bunu yazdıpcdoktor636 bunu yazdı
Müridler benim de merak ettiğim 1-2 konu var sektörle ilgili.
CCNA ve CCNP sertifikalarına sahip birisi ( security alt dalı diyelim ), Türkiye'de ne kadar maaş alır?
networkcüler daha iyi bir bilgi verecektir ancak, soruların dump edilmesinden ötürü ccna iyice yere düstü zaten ki ccnp de en son aynı pozisyondaydı. cisco en son havuzu degistirdi sanırım.
onun sertifikasyonunda saglam yerlerde olmak icin ccie almak lazım bence.
Tbt'de de konusu açılmıştı zaten diye hatırlıyorum, baya kötü durumdaydı ama sistemi değiştirdi şimdi cisco. Sertifikalara alt dallar falan da eklemişler security de var. ( bilgiler tam doğru olmayabilir, detaylı bilgim yok bu sertifikaları konusunda )
@GUS hocam network engineering okumayı düşünüyorum şuan, orada ccna ve ccnp eğitimi veriliyor. Sonra da Yeni Zelanda'ya gitmeyi düşünüyorum.
-
pcdoktor636 bunu yazdı
Müridler benim de merak ettiğim 1-2 konu var sektörle ilgili.
CCNA ve CCNP sertifikalarına sahip birisi ( security alt dalı diyelim ), Türkiye'de ne kadar maaş alır?
Sertifika işe alımlarda + dır fakat tek başına ekstra para kazandırmaz. Network ile ilgili lisans bölümlerinden mezun değilsen, deneyimli/bilgili olup sertifikayla taçlandırmıyor isen pek fazla birşey değiştirmez.
Network alanında kariyer yapmak istiyorsan mutlaka ISP veya network kurulumları yapan taşaklı entegratör firmalardan başlamanı öneririm. 1 yılda bile dünya kadar deneyim-bilgi edinirsin.
Balyoz99 tarafından 26/May/14 23:18 tarihinde düzenlenmiştir