

Bir Devin Tekrardan Çöküşü Nokia 2020
-
VisualBoy bunu yazdızalimadam bunu yazdı
symbian os tutturabilselerdi herşey çok farklı olacaktı.
ne dönemdi be. şimdiki yaptığımız birçok şeyi o dönemde yapabiliyorduk.
ben çok iyi hatırlıyorum 6600 dan sonra 6630 yeni çıkmıştı bitane almıştım 2 maaşımı birleştirip. yaz tatilinde çalışıp hiç yememiştim o telefonu alabilmek için.
1 gb hafıza kartı almıştım iyi bir paraya .
66300 da call of duty 2 oynayabiliyordum. o dönem felaket kaliteli görünüyordu 3 boyutlu asphalt ve call of duty filan.
bluetooth ile iki telefon arasında görüntlü konuşuyorduk kopya çekiyorduk filan.
hatta o dönem messenger mobil yükleniyordu ve ben messengerdan yazabiliyordum ama o döneme göre çok pahallıa geliyordu avea vardı ozaman.
ve normal antivirüslerin yakalayabildiği virüs bulaşıyordu işletim sistemine bluetoottan yayılıyordu. hatta antivirüsler virüsü syimbian os v1.4 ıvır zıvır vir diye adlandırıyordu yakalarken.
n8 i hiç unutmam . cihazdaki taşşakları el arabasıyla taşırsın.
uygulama marketi yoktu hocam, symbian bu yuzden sicti bence;
bende samsung d720 (ekrani bozulmasa kullanmaya devam ederdim) vardi s60 uygulamalarinin hepsini acardi ama iki program bulmak icin gunlerimizi harciyorduk... Python'da kod yazip hemen calistirabiliyordum (android de bu ozellik varmi bilmiyorum).
ovi store ciktiginda ise is isten gecmisti.
Android dedigin naneyi linux isletim sistemi gibi dusunebilirsin.
Linuxta yaptigin, yapacagin her bir rezeneyi de androidte yapabilirsin.
-
Sirocco alacak zenginlikte hiç olamadık. Ne havalı telefondu be.
iphone 11 pro kullanan bile gözümde sirocco kullanan kadar zengin gözükmedi, nasıl bir izlenim bıraktıysa :D
-
Ooo eski Symbiancılar toplanmışız. :) Symbian 2000'lerin başında bize Android keyfi sunuyordu. Telefonda yapamayacağınız işlem yoktu. Şuanda çoğu Android telefonda olmayan hafıza kartına uygulama kurulsun mu sorusu Symbian'da standarttı.
Nokia Ovi'yi 2010 gibi falan kurdu. Öncesinde mağaza olayı portakalda vitamindi. Kaldı ki internet hızları çoğu ülkede Edge hızındaydı. Wifi diyenler olacaktır ama o dönemlerde laptoplarda bile wifi yoktu. Wifi kartı alıp takıyorduk. Wifili telefon yok muydu diye soracak olursanız Pocket PC denen Windows Mobile 6 ile çalışan cep bilgisayarlarında vardı. Bayağı Windows vardı onların içinde.
Neyse Symbian'dan devam edelim. Symbian virüsleri denmiş. Symbian virüslerinin atası. Cabir'dir. 2004'te bir Rus hacker tarafından yazıldı. Virüs aslında gövde gösterisi amaçlı yazıldı. Yüklendikten sonra bluetoohtu kafasına göre açıp arkaplanda diğer bluetoothu açık telefonlara kendini göndermeye çalışırdı. O dönemlerde bluetoohtu sürekli açık gezmek modaydı. Zira toplu mekanlarda bluetoohttan birbirimize içerik gönderirdik. Küfürbaz Haydo, Kurtlar Vadisi kafa kesme vs. Bir nevi torrent ağı oluşturmuştuk kendi çapımızda.
Neyse bu Cabir virüsü arada ekranda Caribe diye kendini gösterip uyarı verirdi o kadar. Bluetoohtan gelen .sis uzantılı dosyayı kurmazsanız sorun olmuyordu. Bu arada .sis Android'in .apk'sı gibiydi.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDlGhdp4-DY
Birde yüklendiğinde simgeleri ve uygulama adlarını değiştiren troll virüslerde vardı.


O dönemlerde üşenmeyip tüm virüsleri bulup telefonumda deniyordum. :) En son bir tanesi yükledim işletim sistemi çöktü ve açılmadı telefon. Nokia logosunda kalıyordu. Symbianlarda kendi kendini formatlama özelliği vardır. 3 tuşa aynı anda uzun basılı tutunca telefon işletim sistemini onarıp kendini formatlıyordu.
Bir günde farkında olmadan virüs bulaştırmıştım. Telefon çekmediğinden camın önüne koyuyordum. Bir gün oturuyorum derinden "hattınız yurtdışını aramaya kapalıdır açtırmak için bla bla bla" diye bir anons geliyor. Baktım telefonun ekranında herhangi bir arama göstergesi yok. Ekran ışıkları sönük ama yurtdışını aramaya çalışıyor. Hemen formatı çaktım. :) Yurtdışındaki paralı hatları arayıp kontörleri hortumlayacak.
Haa birde unutmadan Smart Movie uygulaması vardır canımız kanımız...
Az Lost ve Prison Break izlemedim kendisiyle. Bu uygulamanın hem PC hemde Symbian uygulaması vardı. PC'de olanda filmleri tek tıkla telefon modelinizi seçip o modelin ekranına göre kalitede kayıp vermeden sıkıştırabiliyordunuz. Symbian uygulamasıylada rahatça donma ve kasma yapmadan izleyebilirdiniz. Hatta altyazı dosyasını bile gösterip ekleyebiliyordunuz. O derece gelişmişti.



Symbian tutulan bir işletim sistemiydi ancak iPhone'nun çıkmasından sonra akıllı telefon sektöründe kurallar yeniden yazıldı. Android bile başta dokunmatik olmayan Qwerty klavyeli bir işletim sistemiyken sıfırdan tekrardan yazıldı. Symbian dokunmatik ekranlar için değil tuşlu telefonlar için yazılmıştı. O yüzden tasarım özürlüydü. Nokia birde inatla 128 MB gibi cimrice ramler koyup hesap makinesi kıvamında işlemciler koyarak işletim sistemini sakatlıyordu. Zaten baktılar Symbian ile olmayacak Meego işletim sistemine geçtiler. Meego'lu Nokia N9 çok seri bir cihazdı ama Microsoft taş koyup Meego projesini bitirdi N9'u piç gibi ortada bıraktı.
-
Benim için teknolojinin çığır açtığı dönemler;
1. Siemens C55le başlayan Mavi Ekran ışığı
2. Siemens A55 ile internete girip polifonik melodi indirebilmek. 16 kontöre 4 5 melodi iniyodu hızlı davranırsam. (renksiz 5 satır lcd ekran. 7 8 cm boy- çakmak cebine bile sığardı-)
3. Nokia modelini unuttum renksiz ekran ama bluetooth vardı. Lisede derste bir arkadaş bluetooth kulaklık takıp ordan konuşuyordu. Allah rahmet eylesin sayılı zenginlerdendi. Hoca geldi napıyon falan diye kulaklığı çıkardı ne olduğunu anlamadı bile :D görmemişiz ki kablosuz kulaklık falan. bilimkurgu filmi gibi. vay be
4. Sonrasında Siemens SL55 gördüm. dedim aga bu nedir. parmak kadar telefon dışarda kamera takılıp çekiliyordu foto. Tabi karakalem çizsen daha net olur o ayrı :D aylarca para biriktirdim alcam diye. Almaya gittiğimde SL65 (Namı diğer siyah inci) çıktığını gördüm.SL55 in neredeyse aynısı ama dahili kameralı. Tabi 3 katı falan fiyatı. Dışardan kamerayla uğraşamam dahili olandan alayım biraz daha para biriktirip demiştim. Tabi ben o parayı biriktiremeden modasuı geçti alacak yer bulamamıştım.
5. Nokia 3210a titreşim takılıyordu. Ssonrasında 5110 vs tüm telefonlara takılmaya başlandı.
-
Symbiancilar toplanmış
PC ye taktiğin bir bluetooth dongle ile telefon ile wireles gibi nete cikmayi başarmıştır Allah evde PC bir şekilde açık olurdu hemen telefondan çıkardım bununla alakalı video çekmiştim bir kaç cep telefonu forumuna pat mod yaptılar beni
6260 di cihazım çok havalı
Demekki forum olarak yasimiz baya ileri
-
end bunu yazdıVisualBoy bunu yazdızalimadam bunu yazdı
symbian os tutturabilselerdi herşey çok farklı olacaktı.
ne dönemdi be. şimdiki yaptığımız birçok şeyi o dönemde yapabiliyorduk.
ben çok iyi hatırlıyorum 6600 dan sonra 6630 yeni çıkmıştı bitane almıştım 2 maaşımı birleştirip. yaz tatilinde çalışıp hiç yememiştim o telefonu alabilmek için.
1 gb hafıza kartı almıştım iyi bir paraya .
66300 da call of duty 2 oynayabiliyordum. o dönem felaket kaliteli görünüyordu 3 boyutlu asphalt ve call of duty filan.
bluetooth ile iki telefon arasında görüntlü konuşuyorduk kopya çekiyorduk filan.
hatta o dönem messenger mobil yükleniyordu ve ben messengerdan yazabiliyordum ama o döneme göre çok pahallıa geliyordu avea vardı ozaman.
ve normal antivirüslerin yakalayabildiği virüs bulaşıyordu işletim sistemine bluetoottan yayılıyordu. hatta antivirüsler virüsü syimbian os v1.4 ıvır zıvır vir diye adlandırıyordu yakalarken.
n8 i hiç unutmam . cihazdaki taşşakları el arabasıyla taşırsın.
uygulama marketi yoktu hocam, symbian bu yuzden sicti bence;
bende samsung d720 (ekrani bozulmasa kullanmaya devam ederdim) vardi s60 uygulamalarinin hepsini acardi ama iki program bulmak icin gunlerimizi harciyorduk... Python'da kod yazip hemen calistirabiliyordum (android de bu ozellik varmi bilmiyorum).
ovi store ciktiginda ise is isten gecmisti.
Android dedigin naneyi linux isletim sistemi gibi dusunebilirsin.
Linuxta yaptigin, yapacagin her bir rezeneyi de androidte yapabilirsin.
"Bilmiyorum" dedigime bakma, arastirdim biraz ama beceremedim 😂
-
mkyb bunu yazdı
Ooo eski Symbiancılar toplanmışız. :) Symbian 2000'lerin başında bize Android keyfi sunuyordu. Telefonda yapamayacağınız işlem yoktu. Şuanda çoğu Android telefonda olmayan hafıza kartına uygulama kurulsun mu sorusu Symbian'da standarttı.
Nokia Ovi'yi 2010 gibi falan kurdu. Öncesinde mağaza olayı portakalda vitamindi. Kaldı ki internet hızları çoğu ülkede Edge hızındaydı. Wifi diyenler olacaktır ama o dönemlerde laptoplarda bile wifi yoktu. Wifi kartı alıp takıyorduk. Wifili telefon yok muydu diye soracak olursanız Pocket PC denen Windows Mobile 6 ile çalışan cep bilgisayarlarında vardı. Bayağı Windows vardı onların içinde.
Neyse Symbian'dan devam edelim. Symbian virüsleri denmiş. Symbian virüslerinin atası. Cabir'dir. 2004'te bir Rus hacker tarafından yazıldı. Virüs aslında gövde gösterisi amaçlı yazıldı. Yüklendikten sonra bluetoohtu kafasına göre açıp arkaplanda diğer bluetoothu açık telefonlara kendini göndermeye çalışırdı. O dönemlerde bluetoohtu sürekli açık gezmek modaydı. Zira toplu mekanlarda bluetoohttan birbirimize içerik gönderirdik. Küfürbaz Haydo, Kurtlar Vadisi kafa kesme vs. Bir nevi torrent ağı oluşturmuştuk kendi çapımızda.
Neyse bu Cabir virüsü arada ekranda Caribe diye kendini gösterip uyarı verirdi o kadar. Bluetoohtan gelen .sis uzantılı dosyayı kurmazsanız sorun olmuyordu. Bu arada .sis Android'in .apk'sı gibiydi.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDlGhdp4-DY
Birde yüklendiğinde simgeleri ve uygulama adlarını değiştiren troll virüslerde vardı.


O dönemlerde üşenmeyip tüm virüsleri bulup telefonumda deniyordum. :) En son bir tanesi yükledim işletim sistemi çöktü ve açılmadı telefon. Nokia logosunda kalıyordu. Symbianlarda kendi kendini formatlama özelliği vardır. 3 tuşa aynı anda uzun basılı tutunca telefon işletim sistemini onarıp kendini formatlıyordu.
Bir günde farkında olmadan virüs bulaştırmıştım. Telefon çekmediğinden camın önüne koyuyordum. Bir gün oturuyorum derinden "hattınız yurtdışını aramaya kapalıdır açtırmak için bla bla bla" diye bir anons geliyor. Baktım telefonun ekranında herhangi bir arama göstergesi yok. Ekran ışıkları sönük ama yurtdışını aramaya çalışıyor. Hemen formatı çaktım. :) Yurtdışındaki paralı hatları arayıp kontörleri hortumlayacak.
Haa birde unutmadan Smart Movie uygulaması vardır canımız kanımız...
Az Lost ve Prison Break izlemedim kendisiyle. Bu uygulamanın hem PC hemde Symbian uygulaması vardı. PC'de olanda filmleri tek tıkla telefon modelinizi seçip o modelin ekranına göre kalitede kayıp vermeden sıkıştırabiliyordunuz. Symbian uygulamasıylada rahatça donma ve kasma yapmadan izleyebilirdiniz. Hatta altyazı dosyasını bile gösterip ekleyebiliyordunuz. O derece gelişmişti.



Symbian tutulan bir işletim sistemiydi ancak iPhone'nun çıkmasından sonra akıllı telefon sektöründe kurallar yeniden yazıldı. Android bile başta dokunmatik olmayan Qwerty klavyeli bir işletim sistemiyken sıfırdan tekrardan yazıldı. Symbian dokunmatik ekranlar için değil tuşlu telefonlar için yazılmıştı. O yüzden tasarım özürlüydü. Nokia birde inatla 128 MB gibi cimrice ramler koyup hesap makinesi kıvamında işlemciler koyarak işletim sistemini sakatlıyordu. Zaten baktılar Symbian ile olmayacak Meego işletim sistemine geçtiler. Meego'lu Nokia N9 çok seri bir cihazdı ama Microsoft taş koyup Meego projesini bitirdi N9'u piç gibi ortada bıraktı.
çoğunu unutmuşum vay amk.
Hakkaten tekrar hatırladım. -
sunyy2003 bunu yazdı
Symbiancilar toplanmış
PC ye taktiğin bir bluetooth dongle ile telefon ile wireles gibi nete cikmayi başarmıştır Allah evde PC bir şekilde açık olurdu hemen telefondan çıkardım bununla alakalı video çekmiştim bir kaç cep telefonu forumuna pat mod yaptılar beni
6260 di cihazım çok havalı
Demekki forum olarak yasimiz baya ileri
Nokia 6260 tanıdığım bi abide vardı. Kapağının dönmesi o dönemlerde çok dikkat çekiciydi. Kapaklı Motorola ve Samsunglar vardı ama bu telefon gibi havalı değildi.
Kapaklı telefonların zirvesi Nokia N93i'dir. O telefonda bir kamera vardı yok böyle bir şey :
-
ilk telefonum alkateldi kalem pille çalışırdı hesap makinası gibi ekranı vardı :) sonra 8110 almıştım kocaman gelmişti ama şak şak kapağı açar kapatırdım :) 3310 il çıktında aldığımda habasından geçilmiyordu antensiz :) ericson a1018 lerin kocaman bataryaları vardı birde daha kalın daha uzun gidenleri vardı hey gidi günler hey daha güzeldi lan o günler son nokiam n95 olmuştu hala duruyor hayret ediyorum o kütüğü nasıl taşımışım iphone hiç kullanmadım htc hd2 win kullanırdım ozamanlar android rom atardım iphone kullananları hiç anlamazdım zevksiz bağımlılar diye düşünürdüm halada öyle düşümorum
patron_38 tarafından 04/Haz/20 21:21 tarihinde düzenlenmiştir -
Bu microsoft nasıl bir şey elini neye atsa kurutuyor :)