Biri Bana Bu Sistemi Açıklıyabilirmi ???
-
Ayrıca hepinize teşekkür ediyorum arkadaşlar
-
Eğitim bölümüne açınız bu tarz konuları. Orda olan konulara detaylı açıklama da yaparız ;)
-
kuytul bunu yazdı:
-----------------------------
Eğitim bölümüne açınız bu tarz konuları. Orda olan konulara detaylı açıklama da yaparız ;)
-----------------------------
Moderetörlerden Rica ediyorum onlara zahmet taşıyabilirlermi ? -
Zamanında lgs'de iyi bir puanla girdiğim okulumda benden çok çok düşük puanla girmiş adamlar okulu bitiriken ben atıldım.Bizim gibi adamları sıkmıyacaksınız,biz sigarada içeriz,saçta uzaırız.Ne lan bu kışla mı ?.Resim yarışmalarında Türkiyede dereceye girmişim,derslerimde başarılıyım.Önümüze koyduğunuz sınavdan başarılı olarak o kağıdı kıçınıza sokmuşum.Ama herkes aynı kaba sığdırılmaya çalıştıkları için biz kötü adam olduk.Ulan ilkokulda bir bok olmayan ortaokulda dahi zar zor bir pragraf yazıyı okuyabilen adamlar siktir boktan liselerden mezun olup kağıt üzerinde bizden bir adım önde gözüküyorlar.Yanıyorum yanıyorumda buna yanıyorum.Sonra beyin göçe var derler.Tabi olur.Aklı olanda durmasın bu ülkede.Bu sistemde yıkılmadan adam olmaz.Her yeri kangren olmuş çürümüş.
-
Blackjack bunu yazdı:
-----------------------------
Zamanında lgs'de iyi bir puanla girdiğim okulumda benden çok çok düşük puanla girmiş adamlar okulu bitiriken ben atıldım.Bizim gibi adamları sıkmıyacaksınız,biz sigarada içeriz,saçta uzaırız.Ne lan bu kışla mı ?.Resim yarışmalarında Türkiyede dereceye girmişim,derslerimde başarılıyım.Önümüze koyduğunuz sınavdan başarılı olarak o kağıdı kıçınıza sokmuşum.Ama herkes aynı kaba sığdırılmaya çalıştıkları için biz kötü adam olduk.Ulan ilkokulda bir bok olmayan ortaokulda dahi zar zor bir pragraf yazıyı okuyabilen adamlar siktir boktan liselerden mezun olup kağıt üzerinde bizden bir adım önde gözüküyorlar.Yanıyorum yanıyorumda buna yanıyorum.Sonra beyin göçe var derler.Tabi olur.Aklı olanda durmasın bu ülkede.Bu sistemde yıkılmadan adam olmaz.Her yeri kangren olmuş çürümüş.
-----------------------------
Tam olarak dediğim gibi, özellikle eğitim sistemi çok yanlış demişdim. Böle bi sistem dünyanın hiç biryerinde yok. Bunu bir deyimle dewam ettiriyim akıllı olup dünyanın ( Türkiyenin xD ) kahrını çekeceğine deli olda dünya senin kahrını çeksin bilmem ne kadar uydu konuya -
scorpus bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
house bunu yazdı:
-----------------------------Türkiyede bir çok sistem yanlış ben sadece eğitim sisteminden bahsedeceğim bunlar benim gözlemlerim ...
1-) Meslek liseleri için 2 yıllık geçiş hakları kaldırıldı , meslek lisesi öğrencileri matamatik,kimya,fizik qibi dersleri görmüyor peki öss sınavında ne soruluyor ???? Öğrenciler görmedikleri derslerden sınava giriyor dünyanın neresinde war böyle bi sistem ?
2-) Öğrenci bu dewirde istediğini yapabiliyor öğretmene saygısızlık konusunda, ders çalışmama konusunda. Bir Okukda öğrencinin 12 dersinin 10 tanesinin zayıf olduğu halde o öğrenci o okulu geçebiliyor fakat aynı okulda farklı bir öğrencinin zeka durumuna bakılmaksızın şaçı uzun okula geldi diye okuldan uzaklaştırılıyor . Şimdi buradaki amaç ney ? Nedir bu sistem ? Gelişmiş ülkelerde bu yüzden kıyefet özgürlüğü war ( Kısmen )
Uzatmaya gerek yok sonuç olarak Türkiye ayrıntılara çok takılıyor we bu yüzden gelişme yolunda bir adım dahi atamyor güncel olrak örnek wermek gerekise cem garipoğlu olayı ne kadar uzatıldı medyada farkındasınızdır değilmi ..
Ben bu işin sonunu göremiyorum görebileniniz warmı ?
Bu yazdıklarım tamamen benim düşüncem sadece paylaşmak istedim illaki katılmıyan karşı çıkan arkadaşlar olacakdır !!!
-----------------------------1. maddeye hitaben
daha düne kadar meslek liseleri kıçını yırtmıyorlamıydı bizim hakkımızı yiyiyorlar diye ne oldu şimdi düzlise ile aynı koşullardasınız
sonrada diyorsunuz ben bunun eğitimini alıyorum ama mühendis olamıyorum düz liseye gitmiş adam mühendis oluyor
geçen biri ile tarıştım bu konuda ulan matemetik ve fizik bilmeyen adamdan mühendis olamaz kadar basit
bak ne gzel sistem vardı değilmi başarılı isen direk girebiliyordun 2 yıllığa biraz daha başarı gösterirsen 4 yıllığa girebiliyordun bunun nesini beğenmiyordun
bir kere arkadaş okumandamı yok
MESLEK lisesinde ne öğretecekler sana bir adı üzerinde bir meslek öğretecekler
okumaya niyeti olmayan adamları bir baltaya sap yapacaklar amaç budur
sana gördüğün konunun ilmi öğretmeyecekler sadece nasıl uygulayacağını öğretecekler
işte düz lisede işin temeli orada matematik fizik kimya daha neyi zorluyorsunuz anlamıyorum
ayrıca meslek lisesine gitmek düz liseye gitmekten daha zor
-----------------------------tartıştığın adam sana anadolu teknik liselerinden bahsettimi.ya bahsetmedi ya da konuyu tam bilmiyorsun.ATL liselerinde düz lisede gördüğün dersleride görüyorsun matematik fizik kimya vs. hatta benim zamanımda felsefe bile vardı bunlara ilave olarak alanınla ilgili meslek dersleri görüyorsun.bunun sonunda ne oluyor sadece kendi bölümündeki öğretmenliğe gidebiliyorsun makine öğrt. bilgisayar öğrt.vs.söyle bakalım bu eğitimi alan birinin mi mühendis olması kolay yoksa düz lisede makinanın m sini bilgisayarın b sini bilmeyen adamların mühendis olmasımı kolay
-----------------------------bana bunu dedi yeterlimi "sana matematikle başarılar"
adamda iş yokken sen burada harvard mit getirsen ne olacak
ayrıca ben fizik okuyorum ve gerek makine mühendisliği gerek elektirik mühendisliği vb benzeri dallarda yüksek lisans ve doktora yapabiliyorum ama nedense bunları yapsam dahi mühendislik fakültesinde lisans görmediğim için türkiyede mühendis sıfatını alamıyorum peki bu adaletmi
o mühendisim diye geçinen adamlardan daha çok matematik ve fizik bildiğim halde onlar benden bir adım önde
sence bu bir adeletmi
amerikada bir fizikçinin yıllık ortalama maaşı 104000 $ makine mühendisinin 86000$ dı sanırım
türkiyede bir fizikçinin yıllık ortalama maaşı 20000 $ makine mühendisinin 35000 $
sence bu adeletmi :S
ayrıca ben anadolu teknik lisesinden bahsetmedim sadece meslek lisesi
ikisi aynı şeymi bilmiyorum ama çevremdeki arkdaşalarımın hepsi matematiğinin berbat olduğunu söylüyor konulardan bahsettiğimde trigonometriden öteye gitmediklerini söylüyorlar ve o trigonometride de sadece tan=sin/cos gibi bağıntılardan öteye gitmediklerini söylüyorlar hepsi sin2a=2 sina cosa gibi özdeşliklerden bir haberler şimdi gelmiş bana bu adamlar mühendis olmayı hak ediyor diyorsun
gerçekten mühendis olmayı çok kolaymı zannediyorsunuz siz :S
""""""""olması kolay yoksa düz lisede makinanın m sini bilgisayarın b sini bilmeyen adamların mühendis olmasımı kolay"""""""""""""""
bu lafada sadece gülüyorum
emin o makineden anlayan arkadaşlar bir rüzgar trübinlerininin kollarındaki titreşimin verimliğinin ne ölçüde etkileyeceği konusunda bana bilgi verebilir bu çok eminim göremediği m ve f ile
dikkat ettiysen matematiğin m fiziğin f bile değil :s
ayrıca meslek lisesine gitmek düz liseye gitmekten daha zor :S
bende meslek lisesine yazılacaktım ama kayıtlar dolduğu için yazılamadım allahtanda yazılamadım çünkü öle olsayda
bu günki bilgi birikimimin onda birine bile sahip olacamayacaktım
düz liseye gitmek daha kolay oradan sonra geleceğini oluşturmak daha kolay iken ben neden kendimi bile bile riske atayımki
ayrıca böle bir durum olduğunu bile bile neden meslek lisesini gittiniz
bilmiyorduk dersen kusura bakma o sistemin değil senin hatan oluyor :s
-
Direk geçişle bilgisayar proğramcılığı bölümüne geçmiş biri olarak şunları söyleyebilirim;
Teknolojinin bilimsel ilkeleri adlı bir dersimiz var fizik görüyoruz.
Matematikte görüyoruz.
Yani bizi bundan mahrum etmiyorlar ama ayrıntılı değil tabiki yüzeysel görüyoruz..
Mühendislik fakültesiyle eşit olmadığımız buz gibi ortada yani..
Zaten her giren hoca ağzımıza eder bir üslupta bunu yüzümüze vuruyor.
Şimdi eğer br yaptırım olacaksa liseye o sene başlamış kobaylara pardon öğrencilere uygulanırsa daha mantıklı.
91 liler olarak biz yırttık gibi birşeyde 92 li Meslek lisesi mensuplarına acımaktayım şahsen.
Çünkü üniversite diye birşey göremeyecek bir çoğu..
-
aslında verilmiş hak alınamaz hukuksal olarak
karatahta'ya sormak daha soğru tabi de ben böyle biliyorum
yani benim görüşüme göre 2 yıllığa geçiş yapma hakkıyla liseye başlamış biri liseye kayıt yaptıktan bi gün sonra bile kanun değişse yine bu hakkı saklı kalır
çünkü kanunlar geri doğru işlemez
peki niye öyle olmuyor? aklım mantığım almıyor
ya devlet hukuku ihlal ediyor ya da ben biraz fazla cahilim bu konuda
bu arada wert'in ilk mesajına katılıyorum
eşit şart isteyen meslek liseli arkadaşlar şimdi de sızlanırsa çok ayıp
yoksa hem össde eşitlik ama sınavsız geçişte de ayrıcalık mı istiyorlardı? o zaman da düz liseliler ezilmiş olmaz mı?
bir de meslek lisesine üni okumak için mi gittiniz anlamıyorum açıkçası
-
Prometheus bunu yazdı:
-----------------------------aslında verilmiş hak alınamaz hukuksal olarak
karatahta'ya sormak daha soğru tabi de ben böyle biliyorum
yani benim görüşüme göre 2 yıllığa geçiş yapma hakkıyla liseye başlamış biri liseye kayıt yaptıktan bi gün sonra bile kanun değişse yine bu hakkı saklı kalır
çünkü kanunlar geri doğru işlemez
peki niye öyle olmuyor? aklım mantığım almıyor
ya devlet hukuku ihlal ediyor ya da ben biraz fazla cahilim bu konuda
bu arada wert'in ilk mesajına katılıyorum
eşit şart isteyen meslek liseli arkadaşlar şimdi de sızlanırsa çok ayıp
yoksa hem össde eşitlik ama sınavsız geçişte de ayrıcalık mı istiyorlardı? o zaman da düz liseliler ezilmiş olmaz mı?
bir de meslek lisesine üni okumak için mi gittiniz anlamıyorum açıkçası
-----------------------------Böyle bir yasa olmalıydı ewet araştırcam şimdi saqol Prometheus
