Browser Oyunu Yapan Var Mı?
-
Çok çok eskiden türk yapımı bir askeri oyun vardı. Dümdüz asker tank uçak vs. bastığın tamamen oGame mantığıyla aynıydı. Adını hatırlamıyorum. Onun aynısı yapılırsa 1k oyuncu tek başıma getiririm
-
Ogame deki matematik formulleri zamanında cok işime yaramıştı. aşağı linkini birakayim belki işinize yarar. Bunun daha detayli olanları da vardı. mesla gezegen üretiminde vs olan formulleri. Bi ara bi arkadaş idle game projelerinde backend developer olarak görev almişti. Orada ki level'e göre kaynak ve süreç hesaplamada nasil yol izleyeceğini belirleyememişti buradan kopya çekmiştik.
-
sandman bunu yazdı
Oyun içi koşullarla başlayalım eğer olaya statement değil event olarak bakarsan daha doğru bir yaklaşım olur.
Mesela oyuncu sınıfından türemiş oyuncu1 objemiz olsun ve bu sınıf içerisinde para(int), itibar(string), araba sayısı(int) ve itibar bonusu(float -> çünkü yüzdelik) özellikleri bulunsun. Şimdi oyun içerisinde her aksiyonu bu özelliklerden birini veya bir kaçını değiştirebilsin.
Örnek:
Araç sat event'i tetiklendiğinde oyuncu1 objesi içerisindeki "satış" fonksiyonunu çağırsın, bu fonksiyon objenin sahip olduğu araç sayısını bir düşürüp, parametre olarak gelen para miktarını değiştirsin. Böylelikle tek bir obje ve standart değişkenler üzerinden bir sürü fonksiyon ekleyerek n adet farklı oyun event'ini işleyebilirsin.
Mesela sahte araç satışı event'i tetiklensin ve oyuncu itibar kaybetsin, bu durumda itibar parametresinin üstüne yazıp bonus değerini( % cinsinden bir çarpan) istediğin gibi değiştirirsin.
Umarım ilk kısmı anlatabilmişimdir. Eventleri nasıl tasarlamam lazım, nasıl event yakalarım felan kısımları ayrı bir tasarım konusu.
İlk sorunun cevabı daha karışık ve bir kaç pattern var.
Aklıma ilk gelen seninde dediğin gibi her 5 dakikada felan çalışacak bir batch process tasarlayıp, tüm oyunlarının durumlarını kontrol edip topluca güncelleyecek. Burada crontab yerine her dilin kendi batch job yapısı vardır ona bak.
Başka bir yöntemde oyuncuların statüleri biri o oyuncunun statlarına eriştiği durumda kontrol edilip güncellenmesi. Mesela oyuncunun satış danışmanı var ve her saatte 1 adet araç satıyor. Bunu sürekli güncellemek yerine oyuncu her sayfayı yenilediğinde statu kontrolü yaparak tekrar hesaplatabilirsin.
Ben oyuna girdim satış danışmanına satış komutu verdim, 5 saat sonra tekrar oyuna girdiğimde durumumu ekrana getirmeden önce (mevcut giriş - son giriş saati) * bonuslar * ektiler şeklinde bir hesaplamayla topluca güncelleyebilirsin.Aynı durum bir rakip benim sayfama bakmadan önce veya beni etkileyecek bir event olmadan(düşman mafya tuttu ve dükkanı yakacak) tam tetiklenme anında tekrar hesaplanabilir.
Umarım anlatabilmişimdir.
abi çok teşekkür ederim.
aklıma gelen şeylerdi zaten dediklerin.
benzer bişey yapmayı düşünüyorum ben de. ufak bir demo yapıp başlıcam galiba.
adam her girdiginde durumunu hesaplamam gerek gibi bi psikoza girmiştim ama db de tutabilirim gayet.
mongodb kullanırsam da kafama göre json olarak gömerim istediğimi hatta bazı oyun içi işleri direkt aggregation frameworke yaptırırım.
-
rakkoc bunu yazdı
Ogame deki matematik formulleri zamanında cok işime yaramıştı. aşağı linkini birakayim belki işinize yarar. Bunun daha detayli olanları da vardı. mesla gezegen üretiminde vs olan formulleri. Bi ara bi arkadaş idle game projelerinde backend developer olarak görev almişti. Orada ki level'e göre kaynak ve süreç hesaplamada nasil yol izleyeceğini belirleyememişti buradan kopya çekmiştik.
guzelmis belki calarim biseyler burdan. eyvallah reisss
-
https://www.tahribat.com/forum/spymafia-browser-oyunumu-actim-94491
Seneler önce açmıştım bi mafia oyunu. tahribat kullanıcıları kıyamet gibi çökmüştü oyuna. Ne yıllardı be. :D
-
beyler ama şöyle şeyler de olsa güzel olmaz mı?
mesela 1 araba çıksa günün ya da haftanın bir saati yakalayan ekstra para kazansa
ya da ne bilim aldığı araba bozuk çıksa vs
-
biri bunu yazdı
https://www.tahribat.com/forum/spymafia-browser-oyunumu-actim-94491
Seneler önce açmıştım bi mafia oyunu. tahribat kullanıcıları kıyamet gibi çökmüştü oyuna. Ne yıllardı be. :D
hatırlıyorum bu oyunu, baya eğlenceliydi :)
-
şu an gaza geldim ben de bişeyler yapayım diyorum. browser değil de masaüstü program ile bi projeye başlayım. zevkine uğraşalım bakalım neler çıkacak :))
0 grafik ile önce hikaye yazıp sonra kodlara dökmeyi en son da grafik eklemeyi planlıyorum :))
-
Antikilller bunu yazdı
Çok çok eskiden türk yapımı bir askeri oyun vardı. Dümdüz asker tank uçak vs. bastığın tamamen oGame mantığıyla aynıydı. Adını hatırlamıyorum. Onun aynısı yapılırsa 1k oyuncu tek başıma getiririm
www.savasim.com dediğin yer buydu sanırım. beyaz üstüne kırmızı yazılardı. 2003-2006 arasında aktifti yanlış hatırlamıyorsam.
-
biri bunu yazdı
https://www.tahribat.com/forum/spymafia-browser-oyunumu-actim-94491
Seneler önce açmıştım bi mafia oyunu. tahribat kullanıcıları kıyamet gibi çökmüştü oyuna. Ne yıllardı be. :D
Eyt be kendi gönderilerimi de okuyunca epey bir garip ve nostaljik hissettim, 14 sene geçmiş ya dile kolay
GusFring tarafından 23/Eki/23 21:27 tarihinde düzenlenmiştir