folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Bu Ses Neden Cıkıyor ... ??



Bu Ses Neden Cıkıyor ... ??

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kerim
    kerim's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mayıs/2008
    Erkek
    abi bilmiyorum su an ses kesildi yani pc cilere gidiorm hepsi getir bakiim dior ya adamlara hak veriyorum anlatılmaz yasanır bicimde ve cok sinir bozucu x| 

    (:
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SweetyVolty
    SweetyVolty's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2008
    Homo

    kerim bunu yazdı:
    -----------------------------

     2 senedir sadece bilgisayarı actıımda 1 dakika caldıktan sonra kapanıyordu bidaha gelmiyordu..

    restart atınca veya kapatıp bidaha acınca ses kesiliyor.. kısın pc souk olduğu zaman ısınana kadar calıyordu simdide cok ısınana kadar calıyor cok ısınınca bidaha calıyor anlamadım araba gibi amk :D

    2 hafta önce tekstillerde kullanılan kompresörle temizledim toz felan kalmadı 

    hacı sesin nerden geldiğine bakınca =) kasada bitane hoporlor var kücük bişey ondan geliyor , yani tüm sesler ondan geliyor -- he bide kasayı yan yatırınca ses düzeliyor gibi :/ işlemci fanıyla soutucuyu tutan plastik seyin 1 bacaı kırık ondan olabilirmi ?


    -----------------------------

     

     arkadaşım senin makinen can çekişiyor ama senin haberin yok anlaşılanmuhtemelen anlatılanlara göre kasanda ufak bir kaçak var ve bu kaçakta o ufak hoperlore atlayarak ses çıkmasına neden oluyor. Ha oilk biriki dakka veya 2 dakka boyunca devirlerinin neye göre belirlendiğini bilemem ancak eline bir düşük voltaj ölçebilen kontrol kalemi al ve dikkatlice statike yol açmayacak biçimde ufak ufat kasandaki hoperlorun etrafında gezdir hatta sen bi kasanın uzaktan ve yakından ayrıntılı resimlerini çekip yollarsan daha rahat anlatılabilir.....

     EDİT: Bunları görmemişim kusruma bakmayın silmeyede üşendim birine lazım olur belki :/  

    kerim bunu yazdı:
    -----------------------------
    sanırım buldum işlemcinin fanı dönmüyor yağladım hala dönmiyor elimle az gaz verince dönüyor ve pc susuyor :|  neden öyle olmus o fan ?? :S
    -----------------------------

    anakartta cpu_fan yazan soketten çek fanın soketini , sys_fan yazana tak o şekilde bak bi fan direk çalışıyosa fanda bi arıza yoktur ama fan motorunun sargılarından bitanesi fln yandıysa o yüzdende başta çalışmıyo elle yardım edince devam ediyo olabilr.

    işin garibi fanın dönüp dönmedeğini anlayan bi anakartın var ona nasıl arıza sesi verdi :S cpu sıcaklığından dolayı ötse sen fan dönünce ses kesildi diosun :S garip...

    ----------------------------

    Rituel söyle başlıyor fan susuyor , aniden cpu sıcaklıgı 60*C ın üstüne çıkıyor ki çogu biosta 60 ölüm sıcaklıgı olarak kabul edilir makine res atar kendine, ikaz olarak kasa hoperlörü (nası yazılıyosa artık:) devreye giriyor, fan çalışmaya başlıyor ardından sıcaklık düşüyor ve res atmadan susuyor ancak benim anlamadığım fan dönmüyorsa ,ki youtube dan CPU without Fan die aratın izleyin, işlemcin 10 saniye içerisinde yanar biter kül olur nano boyuttaki milyonlarca transistor anında erir. Sonuç : Fanını değiştir , fanın bacağı kırık demişsin bu da fanın dönmesini engelleyebilir kelepçeni değiştir, işlemciyi yuvasından sök söyle fransız rivierasından gelmiş bir peyniri koklargibi kokla ekşimişse küflenmiş o işlemci git at yenisini al kokusuzsa pinlerine dikkat ederek (eğersen dokunmadan en yakın tamirciye naşş) yerine tak ve *Yeni*fanla kelepçeyi[fanı işlemcinin üzerinde tutan parçadır tam oturmazsa işlemciyi soğutamayan fanın anlamı kalmaz yanlardan sıcak hava girer ve işlemcin yanar] tak bunlar sana yaklaşık olarak 15 ytlye falan mal olur istersen ve kadıkoye gelebiliorsan sana yeni fan ve kelepçe ayarlarız getirebilrsen neyse H.K.S (hadi kal sağlıcakla)


    Çok sıkılıyom
Toplam Hit: 3682 Toplam Mesaj: 13